Honda CBR 600rr Pc40 brak ładowania
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Honda CBR 600rr Pc40 brak ładowania
Witam
Mam problem z ładowaniem wymieniłem już wszystko a ładowania jak nie było tak nie ma
Stator napiecie ładowania na wszystkich trzech fazach wynosi przy 5 tyś obrotów 34V i im wieksze obroty tym wieksze napiecie Rezystancja na cewkach na wszystkich trzech fazach wynosi 0,6 ohm. przebicia nie ma bo gdy mierze go na zimnym do masy wynosi nieskończenie wiele i tak samo jest przy rozgrzanym na wszystkich trzech pinach.
Wymieniłem juz dwa regulatory (na innym moto działa wiec były dobre) i dalej nie ładuje wiec postanowiłem wymienic stator lecz nic to nie dało.
Napiecie ładowania na aku (jest nowy z varty) wynosi 11,90 niezaleznie od rozgrzania motocykla gdy dam mu 5tyś. obrotów wynosi 12,50V lecz gdy dam wyższe obroty napiecie znów spada.Akumulatora nie rozładowuje bo po tygodniu stania odpala bez problemu ale niestety odpale go kilka razy pochodzi kilka minut i jak zgasze to juz nie odpali.Pomiary wykonuje na biegu jałowym.A co jest najciekawsze to gdy mierze napiecie na statorze przy ODŁĄCZONYM reglu wynosi tak jak pisałem na początku przy 5Tyś. obrotów 34V a przy 8tyś. obrotów 60V lecz gdy podłącze regulator do statora i mierze napiecie na trzech fazach to wynosi 8,5V a przy około 7 tyś obrotów wynosi 9V nie wiem czy tak ma być czy nie a jeżeli nie to co jest powodem?
Mam problem z ładowaniem wymieniłem już wszystko a ładowania jak nie było tak nie ma
Stator napiecie ładowania na wszystkich trzech fazach wynosi przy 5 tyś obrotów 34V i im wieksze obroty tym wieksze napiecie Rezystancja na cewkach na wszystkich trzech fazach wynosi 0,6 ohm. przebicia nie ma bo gdy mierze go na zimnym do masy wynosi nieskończenie wiele i tak samo jest przy rozgrzanym na wszystkich trzech pinach.
Wymieniłem juz dwa regulatory (na innym moto działa wiec były dobre) i dalej nie ładuje wiec postanowiłem wymienic stator lecz nic to nie dało.
Napiecie ładowania na aku (jest nowy z varty) wynosi 11,90 niezaleznie od rozgrzania motocykla gdy dam mu 5tyś. obrotów wynosi 12,50V lecz gdy dam wyższe obroty napiecie znów spada.Akumulatora nie rozładowuje bo po tygodniu stania odpala bez problemu ale niestety odpale go kilka razy pochodzi kilka minut i jak zgasze to juz nie odpali.Pomiary wykonuje na biegu jałowym.A co jest najciekawsze to gdy mierze napiecie na statorze przy ODŁĄCZONYM reglu wynosi tak jak pisałem na początku przy 5Tyś. obrotów 34V a przy 8tyś. obrotów 60V lecz gdy podłącze regulator do statora i mierze napiecie na trzech fazach to wynosi 8,5V a przy około 7 tyś obrotów wynosi 9V nie wiem czy tak ma być czy nie a jeżeli nie to co jest powodem?
- Piotrek8978
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 19/7/2018, 21:07
Re: Honda CBR 600rr Pc40 brak ładowania
warto zrobic jeszcze test zarówki - pod stator miedzy dwie fazy wepnij zarówke - domową 240V powinna sie jarzyć już od srednich obrotów - swiecic jasno nie bedzie nigdy - ale jak sie nie zajarzy praktycznie w ogóle to problem moze byc stator/magneto
druga opcja to połączenia przewodów - czesto spotykam ze połączenia zwłaszcza plusowe sneidzieją i są duże spadki napięc - mozesz spróbowac zmierzyc spadek napiecia - multimetrem na V zmierzyc pomierzy plusem na aku a plusem przy regulatorze - jak najblizej regulatora. powinno byc 0, ale widuje ( zwłaszcza w starych chopperkach ) ze potrafi byc 1,5-2V spadku co swiadczy o słabych przejsciach. w zasadzie mozna tez puscic " zworke" z regulatora plus prosto do akumulatora - jak to by pomogło to tez by sugerowało że są spadki
druga opcja to połączenia przewodów - czesto spotykam ze połączenia zwłaszcza plusowe sneidzieją i są duże spadki napięc - mozesz spróbowac zmierzyc spadek napiecia - multimetrem na V zmierzyc pomierzy plusem na aku a plusem przy regulatorze - jak najblizej regulatora. powinno byc 0, ale widuje ( zwłaszcza w starych chopperkach ) ze potrafi byc 1,5-2V spadku co swiadczy o słabych przejsciach. w zasadzie mozna tez puscic " zworke" z regulatora plus prosto do akumulatora - jak to by pomogło to tez by sugerowało że są spadki
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Honda CBR 600rr Pc40 brak ładowania
Mierzylem też diody na reglu i wychodzi po 0,468 na wszystkich trzech pinach czyli idealnie.
Pusciłem właśnie tak jak sugerujesz osobno kabel plusowy od regla prosto do akumulatora ale niestety nic to nie dało.koło magnesowe jest dobre nie ma żadnych pekniec.Już nie mam pomysłu co to może być.Możesz mi kolego odpowiedzieć czy jak jest regel podłączony do statora i akumulatora to napiecie na tych trzech fazach wynosi tylko 8-9V i tak ma być? a jak regel jest wypięty to pokazuje 34V przy 5tyś obrotów i oczywiście im większe obroty tym więcej Volt.
przewody sa raczej dobre bo mierzyłem napiecie na ku i wynosi 12,30V i potem na reglu na plusowej żyle i tez 12,30V
Pusciłem właśnie tak jak sugerujesz osobno kabel plusowy od regla prosto do akumulatora ale niestety nic to nie dało.koło magnesowe jest dobre nie ma żadnych pekniec.Już nie mam pomysłu co to może być.Możesz mi kolego odpowiedzieć czy jak jest regel podłączony do statora i akumulatora to napiecie na tych trzech fazach wynosi tylko 8-9V i tak ma być? a jak regel jest wypięty to pokazuje 34V przy 5tyś obrotów i oczywiście im większe obroty tym więcej Volt.
przewody sa raczej dobre bo mierzyłem napiecie na ku i wynosi 12,30V i potem na reglu na plusowej żyle i tez 12,30V
- Piotrek8978
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 19/7/2018, 21:07
Re: Honda CBR 600rr Pc40 brak ładowania
nie wiem ile ma byc z regulatorem - zadna instrukcja nie podaje takiego pomiaru, dlatego ze zalezy to od obciązenia
zrób jeszcze inaczej - wymien akumulator, albo zamontuj jakis swiezy w pełni naładowany najlepiej małym prądem tu jest tez czesto problem - lekko padniete aku bedzie robiło duze spadki napieć
a co do magneta - bywa ze jest rozmagnesowane i juz nie bedziesz miał pełnego ładowania fabrycznego
zrób jeszcze inaczej - wymien akumulator, albo zamontuj jakis swiezy w pełni naładowany najlepiej małym prądem tu jest tez czesto problem - lekko padniete aku bedzie robiło duze spadki napieć
a co do magneta - bywa ze jest rozmagnesowane i juz nie bedziesz miał pełnego ładowania fabrycznego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Honda CBR 600rr Pc40 brak ładowania
no właśnie pomyślałem sobie tez o akumulatorze niby jest nowy.Varta to raczej dobra firma ale zastanawia mnie jedno czy tu przypadkiem nie musi być oryginał z yuasa.Zrobie test żarówki tak jak radzisz i zobaczymy
- Piotrek8978
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 19/7/2018, 21:07
Re: Honda CBR 600rr Pc40 brak ładowania
podpiołem żarówke do statora na wszystkich trzech fazach i przy 8tyś obrotów pali się dosyć dobrze
- Piotrek8978
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 19/7/2018, 21:07
Re: Honda CBR 600rr Pc40 brak ładowania
Zrobiłem dziś test w którym wykorzystałem dwa akumulatory aby ominać całą instalacje motocykla
Odpaliłem moto na innym akumulatorze a drugi podpiołem bezpośrednio tylko do regulatora i ładowanie jest idealne 14,05V.
Posprawdzałem na kablach czy nie ma gdzieś przebicia do masy włączyłem omomierz minus do minusa na akumulatorze a plusem zmierzyłem wtyczke która wychodzi od aku i idzie do regla i wartość wyświetliła nieskończenie wiele czyli jest git nigdzie nie zwiera.Natomiast gdy sprawdziłem kabel wychodzący ze startera na rozrusznik pokazuje 3ohm czyli gdzieś zwiera
Odpaliłem moto na innym akumulatorze a drugi podpiołem bezpośrednio tylko do regulatora i ładowanie jest idealne 14,05V.
Posprawdzałem na kablach czy nie ma gdzieś przebicia do masy włączyłem omomierz minus do minusa na akumulatorze a plusem zmierzyłem wtyczke która wychodzi od aku i idzie do regla i wartość wyświetliła nieskończenie wiele czyli jest git nigdzie nie zwiera.Natomiast gdy sprawdziłem kabel wychodzący ze startera na rozrusznik pokazuje 3ohm czyli gdzieś zwiera
- Piotrek8978
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 19/7/2018, 21:07
Re: Honda CBR 600rr Pc40 brak ładowania
tak na prawde pomairy opornosci są mało miarodajne - bo sie obwody mierzone mogą zamykać np żarówkami i tu moze wskazywać oporności
skoro miedzy fazami zarówke rozswietla to ukłąd statora jest ok- regulator mówisz ze jest sprawdzony, przejscia sa - wiec pozostaje akumulator, wystarczy ze jest rozładowany - ale w pełni sprawny i juz napiecie ładowania moze byc dosc niskie - te mierzone, dlatego jak podpiałes inne aku i ci wyszło ponad 14V
skoro miedzy fazami zarówke rozswietla to ukłąd statora jest ok- regulator mówisz ze jest sprawdzony, przejscia sa - wiec pozostaje akumulator, wystarczy ze jest rozładowany - ale w pełni sprawny i juz napiecie ładowania moze byc dosc niskie - te mierzone, dlatego jak podpiałes inne aku i ci wyszło ponad 14V
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Honda CBR 600rr Pc40 brak ładowania
ok w takim razie podładuje go trochę małym pradem i zobaczymy ale czarno to widze.
Byłem u dwóch elektryków i powiedzieli ze jeśli taka sytuacja jest to bardzo prawdobodobne ze cos gdzies zwiera ale dopiero po właczeniu zapłonu i trzeba patrzeć po kablach.Bezpieczniki sa wszystkie ok bo sprawdziłem nie wiem jeszcze na przekaźniki zerkne pozamieniam i zobaczymy.Tylko nie mam gdzie zobaczyć jaki ma być pobór prądu po przekręceniu kluczyka na zapłon bo jeśli ma to być np. 2A to bym wiedział że jeśli pobiera np. 3A lub 4A to znaczy ze jest coś w kablach nie tak.
NIE WIEM CZY MNIE DOBRZE ZROZUMIAŁEŚ Z TYM AKUMULATOREM JA GO WYJOŁEM Z MOTO POPROSTU ODŁĄCZYŁĘM OD INTALACJI MOTO I PODPIOŁEM TEN SAM AKU BEZPOŚREDNIO DO REGULATORA I ŁADOWANIE JEST A ŻEBY ODPALIC MOTO WZIOŁEM I PODPIOŁEM INNY DO INSTALACJI MOTOCYKLA
Byłem u dwóch elektryków i powiedzieli ze jeśli taka sytuacja jest to bardzo prawdobodobne ze cos gdzies zwiera ale dopiero po właczeniu zapłonu i trzeba patrzeć po kablach.Bezpieczniki sa wszystkie ok bo sprawdziłem nie wiem jeszcze na przekaźniki zerkne pozamieniam i zobaczymy.Tylko nie mam gdzie zobaczyć jaki ma być pobór prądu po przekręceniu kluczyka na zapłon bo jeśli ma to być np. 2A to bym wiedział że jeśli pobiera np. 3A lub 4A to znaczy ze jest coś w kablach nie tak.
NIE WIEM CZY MNIE DOBRZE ZROZUMIAŁEŚ Z TYM AKUMULATOREM JA GO WYJOŁEM Z MOTO POPROSTU ODŁĄCZYŁĘM OD INTALACJI MOTO I PODPIOŁEM TEN SAM AKU BEZPOŚREDNIO DO REGULATORA I ŁADOWANIE JEST A ŻEBY ODPALIC MOTO WZIOŁEM I PODPIOŁEM INNY DO INSTALACJI MOTOCYKLA
- Piotrek8978
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 19/7/2018, 21:07
Re: Honda CBR 600rr Pc40 brak ładowania
podpiołem teraz voltomierz do akumulatora wlaczylem zaplon i napiecie normalnie jest 12.70 ale co jakiś czas skacze 12.50 12.20V i wraca do 12.70
- Piotrek8978
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 19/7/2018, 21:07
Re: Honda CBR 600rr Pc40 brak ładowania
to troche niskie to napięcie - przy zdrowym aku naładowanym powinno byc od razu wyzsze - spróbuj dorwac całkowicie inny akumulator
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Honda CBR 600rr Pc40 brak ładowania
Ale napiecie na aku jest 12,7V tylko od czasu do czasu skoczy na chwile 12,2V 12.5V i potem długo utrzymuje się 12,7V trochę za duże te skoki napięcia przy włączonym zapłonie tak mi się wydaje i co może być powodem takich spadków napiecia
- Piotrek8978
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 19/7/2018, 21:07
Re: Honda CBR 600rr Pc40 brak ładowania
ciezko powiedziec, jak jest duzo odbiorników to moze byc to normalne ( np nieoryginalne / mocniejsze zarówki, jakies akcesoria jak grzane manetki, zapalniczki itp ) ale równie dobrze moze byc to uszkodzony akumulator ( zwarcie wewnętrzne )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości