A2 Å‚atwo podatny na modyfikacje (Scrambler/cafe)
Posty: 7
• Strona 1 z 1
A2 Å‚atwo podatny na modyfikacje (Scrambler/cafe)
Cześć! Przygotowuje się do kupna moto na A2. Widziałem wiele różnych pięknych customów na bazie gs500 czy cb/cbf500 natomiast nie orientuje się w ogóle w kosztach takiej zabawy i jej zasięgu. Wydaje mi się, że wszystko jestem w stanie zrobić sam (pomijając kwestie regulacji silnika itd).
Pytanie brzmi jaki motocykl z tych które słyną ze swojej niezniszczalności będzie mi najtaniej i najefektywniej przerobić na coś wyglądem przypominające coś takiego lub zbliżone do niego
Jeżeli orientujesz się również w takich przeróbkach to proszę napisz ile rzeczy trzeba zmienić tak obiektywnym okiem patrząc (bo zawsze jednak bez doświadczenia oszacuje ilość przeróbek na mniejszą) żeby uzyskać taki efekt i ile łącznie na takie części mniej więcej będę potrzebował pieniędzy. Bazując na youtubowych metamorfozach wydaje mi się, że największą robotę robi przycięcie ramy i montaż nowego siedziska. Jeżeli masz doświadczenie w takich rzeczach daj znać co jeszcze
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi!
Pytanie brzmi jaki motocykl z tych które słyną ze swojej niezniszczalności będzie mi najtaniej i najefektywniej przerobić na coś wyglądem przypominające coś takiego lub zbliżone do niego
Jeżeli orientujesz się również w takich przeróbkach to proszę napisz ile rzeczy trzeba zmienić tak obiektywnym okiem patrząc (bo zawsze jednak bez doświadczenia oszacuje ilość przeróbek na mniejszą) żeby uzyskać taki efekt i ile łącznie na takie części mniej więcej będę potrzebował pieniędzy. Bazując na youtubowych metamorfozach wydaje mi się, że największą robotę robi przycięcie ramy i montaż nowego siedziska. Jeżeli masz doświadczenie w takich rzeczach daj znać co jeszcze
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi!
- Sugar_Man
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 17/7/2018, 19:02
Re: A2 Å‚atwo podatny na modyfikacje (Scrambler/cafe)
do takiej minimalnej formy to dobry bedzie Suzuki GS500 - brak chlodnic i bajerów jest tu zaleta.
Siedzenie, o ile nie zrobisz go sam (wyprucie calkowite bebechów, przycinanie, nowa gabka czy zel, obszycie - wszystko do zrobienia!) to bedzie to wydatek rzedu paruset goldenów.
Kierownica clipon to w stówce do sto piedziesiat sie powinienes zmiescic. Klameczki podobnie.
Liczniki nadaja sie fabryczne, mocowanie mozna wyrzezbic samemu, ozdóbki tez.
Wszelkie przesuwanie podnozkow w tyl, to jesli chcesz sie bawic w gotowe zestawy, to droga zabawa, rzezbiac samemu ciezko tez, wiec zostawilbym to na koniec.
Ciecie ramy - teoretycznie w Polsce nielegalne, ale kto tam sie skapnie, wazne by to zrobic ladnie, wyszlifowac i zalakierowac.
Lakier! To bedzie najdrozsza sprawa, jesli ma byc porzadnie. Wszelkie narzedzia, ilosc pracy, same lakiery, tu koszty beda spokojnie 4-ro cyfrowe.
Tylna lampa - 50-100 goldenów, wazne tylko by byla z homologacja E, nie kupuj zadnego badziewia typu pasek LED zintegrowane kierunki ze stopem - nie jest to legalne w EU.
No i patrzac na obrazek, oslony lagów (te gumowe "harmonijki") no to kupic tam za 50pln chyba sie da, moze taniej.
wydech, no albo rzezbimy sami (ryzyko nieprzejscia przegladu) albo kupujemy cos gotowego - trza zwracac uwage na halas, bo nawet jak jakims cudem przejdzie przeglad, to Policja szybko wysle Cie na ponowny.
Blaszka boczna na numer startowy - wyrzezbic samemu
Zadnych guvnianych kierunkowskazów LED nie kupuj, po pierwsze beda mrugac za szybko (za maly opór, a porzadne kosztuja sporo), po drugie guvno malutkie jest niewidoczne, a w koncu na motocyklu trza byc widocznym.
pare tysi trza wlozyc, jesli ma to byc zrobione porzadnie i dobrze wygladac (prawdopodobnie drugie tyle, za ile kupisz motur).
No a w zasadzie - minimalizm jest kluczem, oraz jak najwiecej pracy wlasnej, bo to robocizna kosztuje najwiecej.
Siedzenie, o ile nie zrobisz go sam (wyprucie calkowite bebechów, przycinanie, nowa gabka czy zel, obszycie - wszystko do zrobienia!) to bedzie to wydatek rzedu paruset goldenów.
Kierownica clipon to w stówce do sto piedziesiat sie powinienes zmiescic. Klameczki podobnie.
Liczniki nadaja sie fabryczne, mocowanie mozna wyrzezbic samemu, ozdóbki tez.
Wszelkie przesuwanie podnozkow w tyl, to jesli chcesz sie bawic w gotowe zestawy, to droga zabawa, rzezbiac samemu ciezko tez, wiec zostawilbym to na koniec.
Ciecie ramy - teoretycznie w Polsce nielegalne, ale kto tam sie skapnie, wazne by to zrobic ladnie, wyszlifowac i zalakierowac.
Lakier! To bedzie najdrozsza sprawa, jesli ma byc porzadnie. Wszelkie narzedzia, ilosc pracy, same lakiery, tu koszty beda spokojnie 4-ro cyfrowe.
Tylna lampa - 50-100 goldenów, wazne tylko by byla z homologacja E, nie kupuj zadnego badziewia typu pasek LED zintegrowane kierunki ze stopem - nie jest to legalne w EU.
No i patrzac na obrazek, oslony lagów (te gumowe "harmonijki") no to kupic tam za 50pln chyba sie da, moze taniej.
wydech, no albo rzezbimy sami (ryzyko nieprzejscia przegladu) albo kupujemy cos gotowego - trza zwracac uwage na halas, bo nawet jak jakims cudem przejdzie przeglad, to Policja szybko wysle Cie na ponowny.
Blaszka boczna na numer startowy - wyrzezbic samemu
Zadnych guvnianych kierunkowskazów LED nie kupuj, po pierwsze beda mrugac za szybko (za maly opór, a porzadne kosztuja sporo), po drugie guvno malutkie jest niewidoczne, a w koncu na motocyklu trza byc widocznym.
pare tysi trza wlozyc, jesli ma to byc zrobione porzadnie i dobrze wygladac (prawdopodobnie drugie tyle, za ile kupisz motur).
No a w zasadzie - minimalizm jest kluczem, oraz jak najwiecej pracy wlasnej, bo to robocizna kosztuje najwiecej.
-
ChaoticBiker - Stary Wyjadacz
- Posty: 706
- Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
- Lokalizacja: Edinburgh
Re: A2 Å‚atwo podatny na modyfikacje (Scrambler/cafe)
Super, dziękuję za wyczerpującą odpowiedź!
Jeszcze jedno pytanie przyszło mi do głowy. W kwestii hamulca przedniego - czy do gs500 (lub ogólnie do motocykli z jedną tarczą z przodu) można na legalu dodać drugą tarczę? O ile w ogóle taki zabieg rzeczywiście ma jakiś sens a nie będzie tak że i jedna i dwie tarcze równie skutecznie mi zablokują koło. Może jest również tak że taki zabieg = nowy widelec i spore koszty? W rowerze tak można - w motocyklu również?
Jeszcze jedno pytanie przyszło mi do głowy. W kwestii hamulca przedniego - czy do gs500 (lub ogólnie do motocykli z jedną tarczą z przodu) można na legalu dodać drugą tarczę? O ile w ogóle taki zabieg rzeczywiście ma jakiś sens a nie będzie tak że i jedna i dwie tarcze równie skutecznie mi zablokują koło. Może jest również tak że taki zabieg = nowy widelec i spore koszty? W rowerze tak można - w motocyklu również?
- Sugar_Man
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 17/7/2018, 19:02
Re: A2 Å‚atwo podatny na modyfikacje (Scrambler/cafe)
TAK, mozna dodac druga tarcze. Sam przerabialem taki temat, a teraz ze znajomym wlasnie w GS500 tez robimy.
Co trzeba zmienic
1. Kolo (felga) - nie kazde ma mocowanie na dwie tarcze. W konkretnym przypadku GS500, na którym teraz z kolega pracuje, felga posiada mocowanie na druga tarcze, wiec tu moze byc uniwersalnie.
2. LAGI. na drugi zacisk, zawieszenie musisz zmienic na takie od motocykla z dwoma tarczami - bo musisz miec przeciez gdzie zacisk przykrecic... Ale uwazaj na srednice lagi - musi byc taka sama, milimetr roznicy zepsuje ci zabawe. GS500 wystepuje zaleznie od wersji z jedna lub dwoma tarczami. Idac minimalistycznie i po kosztach, jedyne co potrzebujesz to dol od jednej lewej lagi z mocowaniem na zacisk, i przelozyc na reszte.
3. drugi zacisk lewy zacisk jest generalnie lustrzanym odbiciem prawego
4. Przewody hamulcowe. Skoro i tak kupujesz, to kup calosc w oplocie.
5. Rozdzielnik - no bo z klamki wychodzi ci jeden przewod, idzie do rozdzielnika, ktory (jak mozna sie domyslic) rozdziela to na dwa zaciski.
Generalnie to sa to dosc spore koszty.
Zabieg ma sens, jak juz wspomnialem GS500 fabrycznie wystepuje w wersjach z jedna i z dwoma tarczami.
Jest to calkowicie legalne, i poprawia sile hamowania, która w GS z jedna tarcza jest wystarczajaca do jazdy spokojnej, ale przy ostrym palowaniu moze braknac. Przy dwoch tarczach nie zablokuje ci kola, chyba ze w panice nagle scisniesz hamulec cala sila. Hamowac bedzie oczywiscie lepiej, ale rozumiem ze bardziej rozwazasz to jako zabieg stylistyczny. Warto zainwestowac tez w opony z wyzszej polki:). Aczkolwiek takim scramblerem to raczej nie pozapieprzasz za duzo, nie na oponach takich jak na obrazku.
Co trzeba zmienic
1. Kolo (felga) - nie kazde ma mocowanie na dwie tarcze. W konkretnym przypadku GS500, na którym teraz z kolega pracuje, felga posiada mocowanie na druga tarcze, wiec tu moze byc uniwersalnie.
2. LAGI. na drugi zacisk, zawieszenie musisz zmienic na takie od motocykla z dwoma tarczami - bo musisz miec przeciez gdzie zacisk przykrecic... Ale uwazaj na srednice lagi - musi byc taka sama, milimetr roznicy zepsuje ci zabawe. GS500 wystepuje zaleznie od wersji z jedna lub dwoma tarczami. Idac minimalistycznie i po kosztach, jedyne co potrzebujesz to dol od jednej lewej lagi z mocowaniem na zacisk, i przelozyc na reszte.
3. drugi zacisk lewy zacisk jest generalnie lustrzanym odbiciem prawego
4. Przewody hamulcowe. Skoro i tak kupujesz, to kup calosc w oplocie.
5. Rozdzielnik - no bo z klamki wychodzi ci jeden przewod, idzie do rozdzielnika, ktory (jak mozna sie domyslic) rozdziela to na dwa zaciski.
Generalnie to sa to dosc spore koszty.
Zabieg ma sens, jak juz wspomnialem GS500 fabrycznie wystepuje w wersjach z jedna i z dwoma tarczami.
Jest to calkowicie legalne, i poprawia sile hamowania, która w GS z jedna tarcza jest wystarczajaca do jazdy spokojnej, ale przy ostrym palowaniu moze braknac. Przy dwoch tarczach nie zablokuje ci kola, chyba ze w panice nagle scisniesz hamulec cala sila. Hamowac bedzie oczywiscie lepiej, ale rozumiem ze bardziej rozwazasz to jako zabieg stylistyczny. Warto zainwestowac tez w opony z wyzszej polki:). Aczkolwiek takim scramblerem to raczej nie pozapieprzasz za duzo, nie na oponach takich jak na obrazku.
-
ChaoticBiker - Stary Wyjadacz
- Posty: 706
- Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
- Lokalizacja: Edinburgh
Re: A2 Å‚atwo podatny na modyfikacje (Scrambler/cafe)
Dzięki za odpowiedź.
Akurat w moim przypadku to właśnie nie tyle stylistyka gra rolę co bezpieczeństwo. Wolę żeby mi nie zabrakło tych kilku metrów w razie "W".
Pytanie odnośnie tej lagi/tego laga (jak to się odmienia w liczbie pojedynczej? ) masz na myśli te średnice która jest na górze tak? (to co potem się mocuje "dzynksem" do główki kierownicy?). Zastanawiam się czy istnieją jakieś standardowe wymiary itd tych średnic żeby potem wiedzieć od jakiego motocykla, gdybym od GS'a nie znalazł, mogę szukać. Swoją drogą mówisz też że dość spore koszty? Ile tak +/- przez to rozumiesz?
A i przepraszam za moje braki w wiedzy ale w końcu każdy się kiedyś uczy
Akurat w moim przypadku to właśnie nie tyle stylistyka gra rolę co bezpieczeństwo. Wolę żeby mi nie zabrakło tych kilku metrów w razie "W".
Pytanie odnośnie tej lagi/tego laga (jak to się odmienia w liczbie pojedynczej? ) masz na myśli te średnice która jest na górze tak? (to co potem się mocuje "dzynksem" do główki kierownicy?). Zastanawiam się czy istnieją jakieś standardowe wymiary itd tych średnic żeby potem wiedzieć od jakiego motocykla, gdybym od GS'a nie znalazł, mogę szukać. Swoją drogą mówisz też że dość spore koszty? Ile tak +/- przez to rozumiesz?
A i przepraszam za moje braki w wiedzy ale w końcu każdy się kiedyś uczy
- Sugar_Man
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 17/7/2018, 19:02
Re: A2 Å‚atwo podatny na modyfikacje (Scrambler/cafe)
srednica to tak, tego chromowanego czegos co sie tam dyngsem przytentegowuje do kierownicy
tu takie fajne zrodelko wiedzy na ten temat:
https://www.kiwavmotors.com/en/faq/abou ... size-chart
Suzuki GS500 ma 37mm. Probowalismy raz przypasowac 38mm od FZR400 i nihuhu.
Co do zakupów - trza by sie udac na zlom. przednie widelce zazwyczaj sprzedaje sie w komplecie, do GS500 to jakies 400-500 goldenów.
tu takie fajne zrodelko wiedzy na ten temat:
https://www.kiwavmotors.com/en/faq/abou ... size-chart
Suzuki GS500 ma 37mm. Probowalismy raz przypasowac 38mm od FZR400 i nihuhu.
Co do zakupów - trza by sie udac na zlom. przednie widelce zazwyczaj sprzedaje sie w komplecie, do GS500 to jakies 400-500 goldenów.
-
ChaoticBiker - Stary Wyjadacz
- Posty: 706
- Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
- Lokalizacja: Edinburgh
Re: A2 Å‚atwo podatny na modyfikacje (Scrambler/cafe)
Ekstra, dziękuję za całą pomoc.
Uaktywnię się pewnie jak uda mi się dorwać czorta.
Uaktywnię się pewnie jak uda mi się dorwać czorta.
- Sugar_Man
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 17/7/2018, 19:02
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle na kategorie A2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości