Zobacz wątek - Co trzeba zrobić żeby motor miał lepsze przyśpieszenie,vmax

Co trzeba zrobić żeby motor miał lepsze przyśpieszenie,vmax

i inne małe pojemności
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, Boshi, rosa, MarSen

Co trzeba zrobić żeby motor miał lepsze przyśpieszenie,vmax

Postprzez keewaytx » 15/7/2018, 12:52

Witam.
Posiadam motor marki keeway tx 50 i mam pytanie.
Co musiałbym zrobic zeby ten keeway miał lepsze przyśpieszenie i większy v-max.
V-max wynosi 75km/h

Zły dział, przenoszę. /Glenroy
keewaytx
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 15/7/2018, 12:35


Re: Co trzeba zrobić żeby motor miał lepsze przyśpieszenie,v

Postprzez jasnoksieznik » 15/7/2018, 18:47

Najpierw kup tor, bo po drodze tym legalnie nie pojedziesz.

Potem tuninguj hamulce, bo nie sądzę, żeby te, które masz dawały radę pow. 60km/h.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1459
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Re: Co trzeba zrobić żeby motor miał lepsze przyśpieszenie,v

Postprzez ChaoticBiker » 16/7/2018, 09:26

-dziesiat razy juz o tym bylo.
V max i przyspieszenie, a tak jak kolega powyzej slusznie zwrocil uwage- co jak trza bedzie hamowac? Otoz z wlasnego doswiadczenia z zabawy w tjuning skuterow i innego pierdziwia moge powiedziec, ze hamulce, ktore zdaja sie byc extra hamujac z 50km/h, z 80km/h ich scisniecie daje niewiele inny efekt jak nie wciskanie ich wcale.
Dla uswiadomienia - roznica pomiedzy 80km/h a 50km/h -
skuter 100kg, kierowca dajmy na to 90kg. Razem 190kg. 50km/h
Policzmy energie kinetyczna (Ek=1/2m*v^2)
190/2=95
50*50=2500
95*2500=237500 J
237kJ do wyhamowania przy 50km/h
przyspieszmy do 80km/h, te same wzory,
80*80=6400
95*6400=608000
608kJ do wyhamowania przy 80km/h
Teraz niech dotrze do lba, ze jadac 30km/h szybciej masz ponad 2 razy wiecej energii do wytracenia, a hamulce wciaz te same....

Dobra, to zalozmy, ze udalo sie nam przekonac Ciebie, ze w tuningu hamulce sa wazne (o ile nie najwazniejsze).
Teraz co do tuningu silnika - najtanszym i najskuteczniejszym sposobem uzyskania wiecej przyspieszenia i wiekszego vmax jest zmiana pojazdu na mocniejszy i szybszy.
Pod wzgledem kosztów tuning by podbic o te 10-20km/h jest zwyczajnie nieoplacalny - 75km/h na chwile obecna to jest moim zdaniem dobry wynik. Najlepszym takim cost-effective tuningiem przy takich bzyczkach jest.... dieta i lekki ubiór kierowcy. Oraz lekkosc skuterka. Tu kazdy kilogram masy sie liczy, a przerobki silnika niestety sa bardzo drogie w stosunku do potencjalnego przyrostu predkosci o kolejne 3-4km/h
A na koniec kwestia legalnosci :)
Avatar użytkownika
ChaoticBiker
Stary Wyjadacz
 
Posty: 706
Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
Lokalizacja: Edinburgh



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr