Yamaha YZF 250 tłok uderza o głowice
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Yamaha YZF 250 tłok uderza o głowice
Witam,
Pacjent Yamaha YZF250 2006r, wywalało wodę - uszczelka pod głowicą, założenie trafne uszczelka wydmuchana az strach patrzeć. Głowica została oddana do planowania a później zostały wymienione w niej uszczelniacze i dotarte zawory.
Przyszedł czas na składanie, nowa uszczelka pod cylinder i pod głowice - tu pojawia się problem (dodam ze głowica jest goła i łańcuszek rozrządu jest zdjęty), kiedy głowica jest skręcona do cylindra a ja próbuje kręcić wałem to kiedy tłok dochodzi do GMP następuje blokada i aby poszedł on dalej trzeba użyć większej siły i z każdym następnym cyklem jest tak samo.
Wygląda na to jakby głowica była już wcześniej zbyt wiele razy planowana i po prostu się się skończyła...
Aby nie kupować kolejnej głowicy szukałem alternatywy i wiele osób siedzących w tej branży mówiło mi ze można zamiast papierowej podkładki pod cylinder wstawić na sylikon z blaszki wyciętej laserowo (1mm bądź 1.5mm) taką uszczelkę aby całość poszła do góry a tłok nie był w stanie uderzać o głowicę.
Myślę ze warto spróbować, choćby ze względu na to ze jestem w stanie sobie taką uszczelkę laserowo wyciętą zrobić za grosz
a lepsze to niż kupno nowej głowicy... (chociaż i tego nie wykluczam...)
Co o tym sądzicie ? (wiem ze to nie po bożemu stosować takie metody ale tak jak mówiłem - to jest najtańsza alternatywa)
Z góry dzięki za odpowiedz
Pozdrawiam
Pacjent Yamaha YZF250 2006r, wywalało wodę - uszczelka pod głowicą, założenie trafne uszczelka wydmuchana az strach patrzeć. Głowica została oddana do planowania a później zostały wymienione w niej uszczelniacze i dotarte zawory.
Przyszedł czas na składanie, nowa uszczelka pod cylinder i pod głowice - tu pojawia się problem (dodam ze głowica jest goła i łańcuszek rozrządu jest zdjęty), kiedy głowica jest skręcona do cylindra a ja próbuje kręcić wałem to kiedy tłok dochodzi do GMP następuje blokada i aby poszedł on dalej trzeba użyć większej siły i z każdym następnym cyklem jest tak samo.
Wygląda na to jakby głowica była już wcześniej zbyt wiele razy planowana i po prostu się się skończyła...
Aby nie kupować kolejnej głowicy szukałem alternatywy i wiele osób siedzących w tej branży mówiło mi ze można zamiast papierowej podkładki pod cylinder wstawić na sylikon z blaszki wyciętej laserowo (1mm bądź 1.5mm) taką uszczelkę aby całość poszła do góry a tłok nie był w stanie uderzać o głowicę.
Myślę ze warto spróbować, choćby ze względu na to ze jestem w stanie sobie taką uszczelkę laserowo wyciętą zrobić za grosz

Co o tym sądzicie ? (wiem ze to nie po bożemu stosować takie metody ale tak jak mówiłem - to jest najtańsza alternatywa)
Z góry dzięki za odpowiedz
Pozdrawiam
- Alex457PL
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 14/12/2013, 16:32
Re: Yamaha YZF 250 tłok uderza o głowice
yzf ma tytanowe zawory których nie wolno docierać!
co do patentu mozna próbować troche sie rozrząd pewnie rozjedzie, trzeba tez moze bedzie zrobic dystansowanie ( grubsza uszczelke ) pod napinacz rozrządu bo pewnie sie zmieni jego pozycja.
nie wiem tylko czy uszczelke metalowąrobic docinaja tez uszczelki papierowe takie jak oryginalnie montowane - tylko ze grubsze. ale nadal jest jeszcze problem tego że ciezko jest zdystansowac to odpowiednio, trzeba by złapac wymiar ile jest dystansu miedzy głowicą a tłokiem w nowym silniku i pod to ustawiać sprzęt. jak dasz uszczelke przy której nie bedzie biło - może jednak byc za mało zdystansowane i moze zaraz kolejną uszczelke wydmuchać.
co do patentu mozna próbować troche sie rozrząd pewnie rozjedzie, trzeba tez moze bedzie zrobic dystansowanie ( grubsza uszczelke ) pod napinacz rozrządu bo pewnie sie zmieni jego pozycja.
nie wiem tylko czy uszczelke metalowąrobic docinaja tez uszczelki papierowe takie jak oryginalnie montowane - tylko ze grubsze. ale nadal jest jeszcze problem tego że ciezko jest zdystansowac to odpowiednio, trzeba by złapac wymiar ile jest dystansu miedzy głowicą a tłokiem w nowym silniku i pod to ustawiać sprzęt. jak dasz uszczelke przy której nie bedzie biło - może jednak byc za mało zdystansowane i moze zaraz kolejną uszczelke wydmuchać.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości