Swieca colortune CBR
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Swieca colortune CBR
Witam. Powiedzcie mi czy swieca colortune podejdzie do CBR F3? Pytam poniewaz gdzies wyczytalem ze jest problem z tym poniewaz zwykla swieca ma na koncu stozek i colortune moze nie podejsc. Czy ustawialiscie mieszanke za pomoca tej swiecy? Nie chce wydac tyle kaski na marne. Pozdrawiam
- Dani3lo
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 13/6/2018, 10:10
Re: Swieca colortune CBR
z tego co wiem colortune wyglada jak kazda inna swieca pod względem wymiaru
tylko w CBR raczej cięzko bedzie dobrze wypatrzec co tam sie dzieje
jak dla mnie to tez do konca nie ma sensu ciezko tak na prawde idealnie zgrać colortune - w róznych motocyklach tez róznie sie wymaga odnosnie składu. pracuje jako mechanik i jedyne colortune jakie uzyłem to było zabytkowe bmw ze sporymi problemami z gaźnikami
w takie cbr kręcisz skłądem i pięknie słychac jak sie zachowuje silnik
tylko w CBR raczej cięzko bedzie dobrze wypatrzec co tam sie dzieje

jak dla mnie to tez do konca nie ma sensu ciezko tak na prawde idealnie zgrać colortune - w róznych motocyklach tez róznie sie wymaga odnosnie składu. pracuje jako mechanik i jedyne colortune jakie uzyłem to było zabytkowe bmw ze sporymi problemami z gaźnikami

w takie cbr kręcisz skłądem i pięknie słychac jak sie zachowuje silnik
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Swieca colortune CBR
Ostatnio wzialem sie troche za swoje moto. Wyczyscilem gazniki zmienilem swiece na irydowe zmienilem filtr paliwa. No i oczywiscie jak czyscilem gazniki to zanim wykrecilem srubki od regulacji dawki paliwa kazda z nich wkrecilem liczylem obroty i notowalem na kartce. Niestety slad po kartce zaginal i ustawiłem dawke tak jak nakazuje serwisowka zrobilem synchro wakuometrami ale niestety jest zle. Czuc ze z dolu zamula i gdy schodzi z obrotow po gwaltownym przygazowaniu potrafi przygasnac a nieraz zgasnac. Zostawilem go tak z 30min na jalowych zgasilem wykrecilem swiece i 1 byla czarna 2 kolejne zolte a ostatnia biala. Wiec pierwszy cyl zmniejszylem dawka a ostatnia wzbogacilem. Ponownie podlaczylem waku. Ale nie pomoglo jakos bardzo. Tez po przygazowaniu obrotyspadaja do 500 i po chwili wracaja na 1200
- Dani3lo
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 13/6/2018, 10:10
Re: Swieca colortune CBR
tu moze byc duzo opcji innych jak błędy montazu, nieszczelnosci itp itd...
ja jak juz wspomniałem pracuje w serwisie - mamy tam usługe synchronizacja gaźników wraz z regulacja składu na wolnych obrotach - nie uzywamy zadnych testerów, a juz na pewno nie colortune
przy takiej rzedowej czwórce moze nie jest to idealnie słyszalne - ale generalnie odpalamy, robimy wstępone synchro, i potem mieszamy składami, najłatwiej ustawic w pozycje wyjsciową ( serwisową ) wkręcic az bedzie słychac jak cylinder zacznie kuleć i pomału wykręcac co pół obrotu czekajac jakies 10 sekund miedzy wykręceniem az sie ustabilizuja obroty - szukasz momentu jak silnik bedzie najrówniej pracowal. i tak po kolei kazdy cylinder, ja czasem sie wspomagam dokładnym obrotomierzem ( mam taki mały poręczny ) widac czasem na nim fajnie jak wykręcajac obroty rosną - a potem zaczynaja znowu spadac - szukasz momentu gdzie silnik bedzie pracował najrówniej. trzeba sie dobrze wsłuchiwać ale róznice są spore wiec jest to do wyczajenia. twoje notatki na kartce po jakims serwisie typu mycie rozbieranie itp i tak by sie nie sprawdziły
ja jak juz wspomniałem pracuje w serwisie - mamy tam usługe synchronizacja gaźników wraz z regulacja składu na wolnych obrotach - nie uzywamy zadnych testerów, a juz na pewno nie colortune

przy takiej rzedowej czwórce moze nie jest to idealnie słyszalne - ale generalnie odpalamy, robimy wstępone synchro, i potem mieszamy składami, najłatwiej ustawic w pozycje wyjsciową ( serwisową ) wkręcic az bedzie słychac jak cylinder zacznie kuleć i pomału wykręcac co pół obrotu czekajac jakies 10 sekund miedzy wykręceniem az sie ustabilizuja obroty - szukasz momentu jak silnik bedzie najrówniej pracowal. i tak po kolei kazdy cylinder, ja czasem sie wspomagam dokładnym obrotomierzem ( mam taki mały poręczny ) widac czasem na nim fajnie jak wykręcajac obroty rosną - a potem zaczynaja znowu spadac - szukasz momentu gdzie silnik bedzie pracował najrówniej. trzeba sie dobrze wsłuchiwać ale róznice są spore wiec jest to do wyczajenia. twoje notatki na kartce po jakims serwisie typu mycie rozbieranie itp i tak by sie nie sprawdziły

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Swieca colortune CBR
Staralem sie robic wszystko dokladnie a szczegolnie zwracac uwage na szczelnosc. Krocce opaski sa jak najbardziej ok. Dziękuję za cenne rady. Zostaje mi zaopatrzyc sie w srubokret katowy i regulowac. A jaka najprawdopodobnie moze byc przyczyna ze po przygazowaniu bardzo nisko schodzi z na obroty i po chwili stabilizuje? Za duza dawka? Przylewa go? I dodam ze jak go zgasze i postoi z ok 2 min to odpali tylko z gazem. Bez gazu lapie ale nie chce zalapac trzeba lekko dodac gazu
- Dani3lo
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 13/6/2018, 10:10
Re: Swieca colortune CBR
tak moze miec troche za bogato, zwykle jak ma za ubogo to bardzo pomału z obrotów spada
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości