Zobacz wątek - Suzuki Burgman AN400 K1 1999 nie odpala

Reklama

NAS Analytics TAG

Suzuki Burgman AN400 K1 1999 nie odpala

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Suzuki Burgman AN400 K1 1999 nie odpala

Postprzez emanuel1973 » 11/6/2018, 20:26

Witam wszystkich, chciałbym uzyskać jakąś podpowiedz w zakresie wykrycia i naprawy usterki w moim motocyklu. W momencie zakupu moto nie bylo zadnego problemu z uruchomieniem silnika, z czasem jednak bylo go co raz trudniej odpalić az ktoregos dnia... rzucił palenie. Oddałem go do serwisu w Pruszkowie, na wstepie zostala sprawdzona kompresja i poniewaz byla dobra motocykl zostal przyjety do naprawy, niestety po dwóch dniach zostal mi zwrocony, ponoć wyregulowano zawory, wszystko ustwione dobrze a moto ani mru mru, tak wiec sugestia Pana z serwisu, remont generalny na jesień. Motor zabrałem, okazało się że od tego momentu to juz nawet rozrusznik przestał krecic silnikiem, myslalem ze akumulator ale nie, rozrusznik spalony. Kupiłem nowy ale pomimo wykorzystania aku z samochodu i sprawnego rozrusznika jest problem z obroceniem walem. Koledzy ktorzy sie tym zajeli rozpoczeli zmudna walke z Suzuki, w pierwszej chwili sprawdzili świece, jest nowa (zreszta na starej to samo), pompa paliwa sprawna, iskra jest i nie zanika. Po ustawieniu magneto w okienku rewizyjnym na znaku stwierdzili że nie pokrywa się znak na kole zaworów z krawedzią cylindra, łancuch napiety, napinacz sprawny brak mozliwosci przeskoczenia na zebach, pomimo to ustawili znaki na magneto i na kole zaworów tak aby znajdowały się we własciwych miejscach, wyregulowali zawory zgodnie z serwisówką i... nic, dalej cisza. Zabrałem się za to sam, ustawiłem znak na magneto i stwierdzilem ze tłok nie znajduje się w GMP i ma jeszcze kawałek do tego punktu, co myślę:
1. Na początku znaki na magneto i kole zaworów nie pokrywały się (ciekawe jak Pan z serwisu ustawiał zawory)
2. przy ustawieniu koła magneta na znaku zgodnie z karterem silnika tłok nie osiąga GMP (dlaczego Pan z serwisu nie zwrócił na to uwagę)
3. silnik nie pracuje
Wydaje mi sie że winę za to wszystko ponosi zerwany klin na kole magneto w zwiazku z czym doszło do jego przesuniecia na osi wału głownego, stąd też punkt 1. 2. i 3. oraz źle wyregulowane zawory i iskra w niewłaściwym momencie.
Proszę osoby znające się na naprawach o komentarz i uwagi.
Nie ma głupich pytań, głupie moga być tylko odpowiedzi. Pozdrawiam
emanuel1973
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11/6/2018, 19:59


Re: Suzuki Burgman AN400 K1 1999 nie odpala

Postprzez henio12323 » 11/6/2018, 20:55

raczej to nie czasy WSK ze zrywa klin... chociaz jak ktos pojecia nie miał i narzędzi to w 100% wykluczyc tego nie mozna. najłatwiej wiec zdjac magneto i sprawdzic co i jak. warto by tez poczytac ksiazke serwisowa - w zasadzie wiekszosc przypadków jest gdzie GMP i znaki powinny sie zgrywać - ale czasem tak nie jest. są za to np sruby blokujace wał w innych połozeniach przykładowo.

przyczyn samego niepalenia moze byc wiele - moze byc problem z układem dolotowym - pompa że działa to nie znaczy ze odpowiednio pompuje, sam wtryskiwacz tez nie musi dobrze działać, mimo że to dosyc trwałe układy to sprzet leciwy i róznie moze byc
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: Suzuki Burgman AN400 K1 1999 nie odpala

Postprzez emanuel1973 » 11/6/2018, 21:40

henio12323 napisał(a):raczej to nie czasy WSK ze zrywa klin... chociaz jak ktos pojecia nie miał i narzędzi to w 100% wykluczyc tego nie mozna. najłatwiej wiec zdjac magneto i sprawdzic co i jak. warto by tez poczytac ksiazke serwisowa - w zasadzie wiekszosc przypadków jest gdzie GMP i znaki powinny sie zgrywać - ale czasem tak nie jest. są za to np sruby blokujace wał w innych połozeniach przykładowo.

przyczyn samego niepalenia moze byc wiele - moze byc problem z układem dolotowym - pompa że działa to nie znaczy ze odpowiednio pompuje, sam wtryskiwacz tez nie musi dobrze działać, mimo że to dosyc trwałe układy to sprzet leciwy i róznie moze byc


Hmm, sruby blokujące wał w innych położeniach, z mojej wiedzy to wał wraz z korbowodem i tłokiem nie maja regulacji w żadnym kierunku, tzn. wał głowny to jeden element, poprzez czop dołączony jest korbowód i do niego umocowany tłok, w którym miejscu sruby blokujące, jakaś regulacja? raczej wszystko jest na sztywno, wciecie w wale na klin również wyznacza prawiedłowe położenie magneto w stosunku do połozenia tłoka.
Co do pompy jest ona sprawdzona i działa prawidłowo, w tym roczniku układ zasilania jest na gaźniku.
emanuel1973
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11/6/2018, 19:59

Re: Suzuki Burgman AN400 K1 1999 nie odpala

Postprzez henio12323 » 12/6/2018, 06:58

własnie tak mi sie zdawało 99 a cos piszesz o pompie - myslałem że chodzi o pompe paliwa w układzie wtryskowym - a suzuki czasem lubi wynalazki :D

co do blokady wału - chodzi o prosty otwór w bloku silnika/ nacieciu na wale - w odpowiedniej pozycji wkręca sie odpowiednie narzędzi - srube ze stozkowym koncem i blokuje wał w pozycji w której zażyczył sobie producent :D

ale z klinem mozesz miec dobry pomysł - trzeba po kolei eliminowac wszystko co sie da
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: Suzuki Burgman AN400 K1 1999 nie odpala

Postprzez emanuel1973 » 24/6/2018, 11:12

Po dłuższym czasie oczekiwania na ściągacz zostało ściągnięte magneto, sprawa prosta, zgodnie z moją analizą potwierdza się usterka, ścięło klin - koło magnesowe obrócone w związku z czym, iskra w niewłaściwym momencie, ustawienie koła na znaku nie miało najmniejszego sensu, brak pokrycia ze znakami na kole rozrządu, tłok nie był w GMP. Jak serwis ustawiał luz zaworowy? Usterka dość prosta do ustalenia jak się rozumie zasadę działania silnika 4T, ja usłyszałem "proszę wrócić we wrześniu po sezonie, silnik wymaga generalnego remontu, koszt od 1000 złotych w górę", co prawda za usługę "ustawienia zaworów i diagnostykę" nic nie zapłaciłem ale... dostałem z powrotem skuter z dodatkowymi usterkami np. rozrusznik już nie miał siły obrócić silnikiem, okazało się że spalony, akumulator rozładowany, motor dostał nowy rozrusznik i pomimo podłączenia pod akumulator usterka pozostała, brak świecy rozrusznik kręci, po założeniu świecy nawet nie dał rady obrócić o 360 stopni ??? hmm, zawory tak poprzestawiane że hey... jestem zły... straciłem czas, pieniądze na dostarczenie i zabranie skutera, doszedł koszt zakupu rozrusznika i pewnie zaraz sie okaże że akumulatora... grrr...
emanuel1973
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11/6/2018, 19:59



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr