Zobacz wątek - Buczenie silnika Yamaha FZ6N
NAS Analytics TAG

Buczenie silnika Yamaha FZ6N

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Buczenie silnika Yamaha FZ6N

Postprzez mati1466 » 22/5/2018, 17:12

Witam
Mam Yamaha FZ6N z 2007 roku. Mam z nią pewien problem. Mianowicie po gwałtownym dodaniu gazu w przedziale do 7000 obrotów silnik zaczyna buczeć i po tym zaczyna dopiero przyspieszać ( w trakcie tego buczenia też przyspiesza lecz kiepsko). Dźwięk ten trwa max 1 sek po tym silnik już się ładnie wkręca i ma moc. Co to może być?
Dodam że mam wersje 78km, lecz odblokowalem go na przepustnicy (już mogę ją otwierać w 100%)
EDIT
Moto po odkreceniu manety do 6k obrotów dzisiaj zaczęło kiepsko przyspieszac. Przy spokojniej jeździe na moc, ciągnie ładnie tylko po odkreceniu na 3/4 manety i więcej jakby się dusi. Przy 6-7k obrotów silnik po odkreceniu wkręca się na obroty jak marzenie. Obstawiam źle ustawiony TPS....
mati1466
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 4/1/2018, 17:27


Re: Buczenie silnika Yamaha FZ6N

Postprzez henio12323 » 23/5/2018, 20:01

tps ma bardziej reakcje na samym dole czyli np ruszanie
zreszta mozesz go sprawdzic - wchodzisz w diagnostyke z zegarów, i jakoś na początku testów jest test otwarcia przepustnicy - powinno byc około 15 na zamknietym gazie i 100 na otwartym ( plus minus kilka wahanie )

co do reakcji to jest normalne - ja mam podobnie w swojej, otwierasz przepustnice robi sie duze podcisnienie i ryk jest w airboxie, te motocykle nie są mega mocne wiec i reakcja kiepska ( musi sie zaczac wkręcac wtedy to jakos jedzie) swoja drogą jeździłem ostatnio taka FZ6stką na przelotowym wydechu ( dominatorach ) bez katalozatora, i zmienionymi przełożeniami no i reakcja na gaz jest znacznie znacznie lepsza z dołu duzo lepiej rwie i nie ma tego własnie " ryku" i kiepskiej reakcji
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: Buczenie silnika Yamaha FZ6N

Postprzez mati1466 » 24/5/2018, 19:39

Myślałem że w moim FZ6 jest coś nie tak. W sumie niedawno to zauważyłem. Mam wrażenie że tego wcześniej nie było ale cóż, jak widać tak musi być :)
Jak wejść w tą diagnostykę z zegarów?

EDIT
Znalazłem w internecie jak to włączyć.
D:01 zamknieta przepustnica 16
otwarta przepustnica 101
Czyli wszystko w normie :)
mati1466
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 4/1/2018, 17:27



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr