łożyska wachacza i pds, tarcze sprzęgłowe exc 200 2004
Posty: 7
• Strona 1 z 1
łożyska wachacza i pds, tarcze sprzęgłowe exc 200 2004
cześć, dzisiaj 20kilometrów od domu zaczęło mi się slizgać sprzęgło, ledwo dojechałem do domu
Pacjent to exc 200 2004r. Mam zamiar sam to wymienić lecz mam kilka pytań otóż
1. Czy potrzebuje jakiś ściagącz?
2. Po czym poznać zużyty kosz sprzęgłowy ? nie słyszałem żeby hałasował, lecz jednak porobiły w nim się lekkie wyżłobienia na około 0,5mm
3. Czy wraz z tarczami mam wymienić sprężyny i przekładki stalowe ? Jak ocenić stan starych przekładek ?
4. Jakie zamienniki polecacie ? na allegro widziałem jakies nhc / ebc / trw.
I teraz jeszcze pytanie z innej beczki na temat zawiasu.
1.Słyszałem że łożyska PDS są strasznie drogie, można jakoś dosztukować coś tańszego ?
2. Wymieniałem łożyska wachacza, wsadziłem łożyska PROXa lecz dale są wyczuwalne luzy. Za luzy może byc winny ten sworzeń, który przechodzi przez rame silnik i tuleje ? w/w sworzeń w miejscu, gdzie pracują tuleje łożyska jest wyrobiony i wytarty, widać znaczące ubytki w materiale

1. Czy potrzebuje jakiś ściagącz?
2. Po czym poznać zużyty kosz sprzęgłowy ? nie słyszałem żeby hałasował, lecz jednak porobiły w nim się lekkie wyżłobienia na około 0,5mm
3. Czy wraz z tarczami mam wymienić sprężyny i przekładki stalowe ? Jak ocenić stan starych przekładek ?
4. Jakie zamienniki polecacie ? na allegro widziałem jakies nhc / ebc / trw.
I teraz jeszcze pytanie z innej beczki na temat zawiasu.
1.Słyszałem że łożyska PDS są strasznie drogie, można jakoś dosztukować coś tańszego ?
2. Wymieniałem łożyska wachacza, wsadziłem łożyska PROXa lecz dale są wyczuwalne luzy. Za luzy może byc winny ten sworzeń, który przechodzi przez rame silnik i tuleje ? w/w sworzeń w miejscu, gdzie pracują tuleje łożyska jest wyrobiony i wytarty, widać znaczące ubytki w materiale
- enussss
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 13/2/2016, 14:41
Re: łożyska wachacza i pds, tarcze sprzęgłowe exc 200 2004
Co do sprzęgła, jak nie widzisz na koszu nic niepokojącego to sam środek starczy, ja początkowo zamówiłem tarcze i sprężyny (sprężyny delikatnie odbiegały rozmiarem od nowych) ale przy rozbiórce wyszło że mam przegrzane przekładki więc wymieniłem komplet, poznasz po dziwnych odbarwieniach brązowo-fioletowych.
Sama wymiana banalna, zdejmujesz dekiel i docisk trzyma się na 6 śrubach, pod nim już przekładka tarcza i tak na zmianę.
Pamiętaj żeby namoczyć tarcze w oleju i nie przekręć gwintu na docisku, poza tym wymiana banalna
Ja mam tarcze i sprężyny TRW przekładki Proxa i póki co jestem zadowolony.
Łożyska dopasuj po symbolu, najczęściej te „motocyklowe” niczym się nie różnią poza ceną a osobiście miałem problem z tylnym kołem w ktm, zamienniki typu All balls leciały co chwile aż założyłem zwykle po 8zł ze sklepu żelaznego i latały jak złe przez sezon
Sama wymiana banalna, zdejmujesz dekiel i docisk trzyma się na 6 śrubach, pod nim już przekładka tarcza i tak na zmianę.
Pamiętaj żeby namoczyć tarcze w oleju i nie przekręć gwintu na docisku, poza tym wymiana banalna

Ja mam tarcze i sprężyny TRW przekładki Proxa i póki co jestem zadowolony.
Łożyska dopasuj po symbolu, najczęściej te „motocyklowe” niczym się nie różnią poza ceną a osobiście miałem problem z tylnym kołem w ktm, zamienniki typu All balls leciały co chwile aż założyłem zwykle po 8zł ze sklepu żelaznego i latały jak złe przez sezon

2004 KTM SX 125 -> 2008 SUZUKI RM-Z 250 -> 2010 YAMAHA WR450F -> 2014 KTM SXF 350
-
dawidsx - Świeżak
- Posty: 416
- Dołączył(a): 5/2/2013, 22:23
Re: łożyska wachacza i pds, tarcze sprzęgłowe exc 200 2004
sciągacza nie potrzebujesz - ale warto zaopatrzec sie w ksiazke serwisową która ułatwi prace. np błąd mozna popełnic nawet rzy samym demontazu docisku sprzęgła
kosz - sprawdź czy nie ma luzu, kosz zewnętrzny bedzie mógł sie troche "chybotać" na boki ale nie powinien miec luzu promieniowego. jak ma ząbki to niestety ale kosz jest w zasadzie do wymiany - tarczki tam wpadają i przy wysprzegleniu sie klinuja. spada jakość sprzęgła - potrafi szarpać i nie równo zalączać/ rozłączać napęd - a w koncu bedzie sytuacja że wbijesz bieg na sprzegle a moto bedzie chciało jechać do przodu paląc przy okazji sprzegło. jest opcja zeszlifowania rowków - ale po 1 jest to dosyc technicznie trudne do zrobienia zeby to zrobic ręcznie prosto - najlepiej oddac komuś na frezarke - ale to jest patent dosyc krótkoterminowy bo po zeszlifowaniu robi sie wiekszy luz tarcz ( wieksza swoboda ruchu ) i bardziej "walą" w kosz przy strzałach ze sprzęgła i moze byc ze bardzo szybko sie znowu cos wybije.
3) tu znowy przyda sie ksiazka serwisowa - jest opis sytuacji - spręzyny - powinny trzymac swój wymiar ( długość ) i nie powinny byc krzywe ( jak postawisz na stole powinny w miare prosto byc ) ale tutaj też zdarzało sie ze spręzyna trzyam wymiar - a słabo trzyma parametry - wiec jak sie slizga proponowałbym wymiane. przekładki oceniasz najłatwiej na stole traserskim - domowym sposobem na szybie - kładziesz i naciskasz po obwodzie palcem w jednym miejscu - jak bedzie płaska nic sie nie stanie - jak bedzie pokrzywiona zacznie " wstawac" bedzie tez przy okazji "kolorowa" przebarwiona termicznie. jak są płaskie to sa ok - chyba ze maja jakieś skazy, uszkodzenia itp - raczej ciezko o zuzycie cierne zeby były ponizej wartosci grubosci. i dalej tarcze - no to mierzysz grubosc kazdej tarczy w 1-2 miejscach. z ksiazka serwisoą porównaj wymiary, i tarcz i przekłądek - bywa że są np 4 przekładki jednego wymiaru i 4 innego.
4) co do zamienników sie nie wypowiem - miałem w swoim ktmie kiedys NHC jakos to dzialalo ale jakość sprzęgla sie pogorszyła, ciezej było jechac na pólsprzęgle moto bardziej " szarpało" amatorowi wystarczy ale jak chce ktos sie bawic w bardziej precyzyjną jazde to troche słabo.
górne łozysko PDS kup tylko z oryginału - nie ma innego bo to jest łozysko produkowane tylko do zawieszeń WP. sa zamienniki allballs mooseracing itp - ale szkoda kasy po jednym wypadzie potrafi byc luz.
dół mozna kupic zamiennik - ALE ciezko trafic dobry, musiał bys w dobrym sklepie kupic żeby ktos ogarniety doradził, łozysko musi byc dwuelementowe chyba firmy fluro ( jakos tak ) sa mosięzna 'kula" i stalowa bieżnia zewnętrzna, ale czesto są łozyska które maja miedzy jedna a druga bieżnią siatke pokrytą jakims teflonem - do ciągnika rolniczego dobra sprawa
ale do zawieszenia - chwila moment i bedzie sie bardziej telepało niz sie telepie. łozyska polecam oryginalne - są bardzo dobre ( gdybys potrzebował oryginalnych częsci to pisz do mnie na PW pracuje w ktm i moge ze znizka pomóc )
jak oska wyrobiona to nie za dobrze - ale generalnie powinno po dobrym skręceniu sie wszystkio na bocznych płaszczyznach tulejek/ramy/silnika oprzeć i luz skasowac. moze nie dałes jakiegos dystansu ?
kosz - sprawdź czy nie ma luzu, kosz zewnętrzny bedzie mógł sie troche "chybotać" na boki ale nie powinien miec luzu promieniowego. jak ma ząbki to niestety ale kosz jest w zasadzie do wymiany - tarczki tam wpadają i przy wysprzegleniu sie klinuja. spada jakość sprzęgła - potrafi szarpać i nie równo zalączać/ rozłączać napęd - a w koncu bedzie sytuacja że wbijesz bieg na sprzegle a moto bedzie chciało jechać do przodu paląc przy okazji sprzegło. jest opcja zeszlifowania rowków - ale po 1 jest to dosyc technicznie trudne do zrobienia zeby to zrobic ręcznie prosto - najlepiej oddac komuś na frezarke - ale to jest patent dosyc krótkoterminowy bo po zeszlifowaniu robi sie wiekszy luz tarcz ( wieksza swoboda ruchu ) i bardziej "walą" w kosz przy strzałach ze sprzęgła i moze byc ze bardzo szybko sie znowu cos wybije.
3) tu znowy przyda sie ksiazka serwisowa - jest opis sytuacji - spręzyny - powinny trzymac swój wymiar ( długość ) i nie powinny byc krzywe ( jak postawisz na stole powinny w miare prosto byc ) ale tutaj też zdarzało sie ze spręzyna trzyam wymiar - a słabo trzyma parametry - wiec jak sie slizga proponowałbym wymiane. przekładki oceniasz najłatwiej na stole traserskim - domowym sposobem na szybie - kładziesz i naciskasz po obwodzie palcem w jednym miejscu - jak bedzie płaska nic sie nie stanie - jak bedzie pokrzywiona zacznie " wstawac" bedzie tez przy okazji "kolorowa" przebarwiona termicznie. jak są płaskie to sa ok - chyba ze maja jakieś skazy, uszkodzenia itp - raczej ciezko o zuzycie cierne zeby były ponizej wartosci grubosci. i dalej tarcze - no to mierzysz grubosc kazdej tarczy w 1-2 miejscach. z ksiazka serwisoą porównaj wymiary, i tarcz i przekłądek - bywa że są np 4 przekładki jednego wymiaru i 4 innego.
4) co do zamienników sie nie wypowiem - miałem w swoim ktmie kiedys NHC jakos to dzialalo ale jakość sprzęgla sie pogorszyła, ciezej było jechac na pólsprzęgle moto bardziej " szarpało" amatorowi wystarczy ale jak chce ktos sie bawic w bardziej precyzyjną jazde to troche słabo.
górne łozysko PDS kup tylko z oryginału - nie ma innego bo to jest łozysko produkowane tylko do zawieszeń WP. sa zamienniki allballs mooseracing itp - ale szkoda kasy po jednym wypadzie potrafi byc luz.
dół mozna kupic zamiennik - ALE ciezko trafic dobry, musiał bys w dobrym sklepie kupic żeby ktos ogarniety doradził, łozysko musi byc dwuelementowe chyba firmy fluro ( jakos tak ) sa mosięzna 'kula" i stalowa bieżnia zewnętrzna, ale czesto są łozyska które maja miedzy jedna a druga bieżnią siatke pokrytą jakims teflonem - do ciągnika rolniczego dobra sprawa

jak oska wyrobiona to nie za dobrze - ale generalnie powinno po dobrym skręceniu sie wszystkio na bocznych płaszczyznach tulejek/ramy/silnika oprzeć i luz skasowac. moze nie dałes jakiegos dystansu ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: łożyska wachacza i pds, tarcze sprzęgłowe exc 200 2004
Częśc, dzisiaj rozkręciłem sprzęgło
kosz wygląda lepiej niz myślałem, luzów nie ma, zaś te zębatki na koszu się porobiły ale są na tyle delikatne, że chce to jeszcze zostawić, najwyżej potem sam kosz wymienie. Co do Tarcz sprzęgłowych, zauważyłem że dziwnie się scierają. Te pierwsze tarcze sprzęgłowe, które są od strony dekla, mają mniej tego materiału ściernego niż te, które znajdują się głebiej, od strony silnika. To samo przekładki stalowe, widać że te od strony dekla są bardziej zużyte niż te dalsze. Przekładki stalowe również są do wymiany, mają wyżłobienia i jak naciskam palcem na jedną stronę to druga sie podnosi. W tym sprzęgle miałęm 7 tarcz sprzęgłowych i 6 przekładek stalowych, mechanizm zaczyna i kończy się tarczą sprzęgłową, jest ok? bo wydaje mi sie że powinien kończyć się przekładką stalową. Poza tym, zerknijcie na fotke w linku, czy tam nie powinno być stalowej kulki ?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/f2e8543702fa243a
Pomierzyłem sprężyny, wszystkie mają 4cm, są równe i stoją prosto. Móglby ktoś zerknąć ile powinny one mieć ?

https://www.fotosik.pl/zdjecie/f2e8543702fa243a
Pomierzyłem sprężyny, wszystkie mają 4cm, są równe i stoją prosto. Móglby ktoś zerknąć ile powinny one mieć ?
- enussss
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 13/2/2016, 14:41
Re: łożyska wachacza i pds, tarcze sprzęgłowe exc 200 2004
KORZYSTAJ Z INSTRUCKJI
sprawdzaj sobie w instrukcji i katalogu częsci czym sie powinien pakiet konczyc i zaczynać - mi sie chce sprawdzać tak samo jak i tobie
jak masz wątpliwosc czy powinna byc kulka - sprawdź katalog czesci czy taka na schematach wystepuje - ale jak znam ktma to nigdy zadnych kulek nie dawał 
sprawdzaj sobie w instrukcji i katalogu częsci czym sie powinien pakiet konczyc i zaczynać - mi sie chce sprawdzać tak samo jak i tobie


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: łożyska wachacza i pds, tarcze sprzęgłowe exc 200 2004
Cześć, mam taki problem że przyszedł mi zamiennik NHC tarcz i przekładek. W zamienniku wszystkie przekładki mam stalowe. W oryginale były 4 przekładki aluminiowe i 2 stalowe. Tak samo podaje ktm'owska stronka. Myśle że moge to spokojnie montować, a wy co tym myślicie ?
- enussss
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 13/2/2016, 14:41
Re: łożyska wachacza i pds, tarcze sprzęgłowe exc 200 2004
mozesz montowac o ile sie wymiary zgadzaja - do SX czesto szły aluminiowe - lepiej oddawały ciepło
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości