Zobacz wątek - Pierwszy motocykl do 15000 z ABSem

Pierwszy motocykl do 15000 z ABSem

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

Pierwszy motocykl do 15000 z ABSem

Postprzez Borej94 » 20/5/2018, 14:59

- Jakie masz doświadczenie?
Honda XL Varadero 125 - 5000km w poprzednim sezonie
- Wiek, waga, wzrost?
24, 183, 75
- Do jakich celów chcesz używać motocykla?
30% miasto, 70% turystyka z plecaczkiem
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
5-8k
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
15000 na sam motocykl - koniecznie z ABSem
- Jakie motocykle Ci się podobają?
Szosowo-turystyczne, sportowo-turystyczne
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
1. Suzuki V-Strom 650
2. Suzuki GSXF 650FA
2. Honda CBF 600SA
3. Yamaha XJ6F Diversion
4. Yamaha FZ6 S2

Najbardziej uniwersalny wydaje mi się V-strom, ale do 15k ciężko znaleźć zadbany model z ABSem. Szukam czegoś, na co mógłbym założyć kufry i robić trasy rzędu 500km. Drugą opcją, która najbardziej mi się podoba jest GSXF, ale nie wiem czy spełni wymogi.

Z góry dzięki! :D :D :D
Borej94
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 20/5/2018, 14:44


Re: Pierwszy motocykl do 15000 z ABSem

Postprzez setup » 20/5/2018, 22:53

Każdy motocykl z Twojej listy spełni dobrze swoją rolę i spokojnie trasę 500 km można na nich pyknąć. Ino z FZ6 S2 może ciut gorzeje bo to jednak 98 km oraz silnik który w lubi być kręcony i w niskim zakresie obrotów "nie jedzie" więc turystycznie wypada najgorzej.
Vstorm będzie chyba najwygodniejszy, i do turystyki w sam raz. Choć nie wiem czy bagaże + pasażer nie będzie ciut za słabe. Taka np cbf 600 ma ok. 10 KM więcej.
Avatar użytkownika
setup
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
Lokalizacja: Ruda śląska

Re: Pierwszy motocykl do 15000 z ABSem

Postprzez ChaoticBiker » 21/5/2018, 10:04

Ludzie, skonczcie z tym mitem, ze Vstrom 650 bedzie "za slaby" z bagazem i pasazerem. Otoz nie bedzie, to nie BMW 650GS czy pokrewne na jednym garnku. Moze nie bedzie super sportowych osiagów, ale predkosci autostradowe sa bezproblemowe do utrzymania, a takze jazda po górskich serpentynach bedzie przyjemna.
Nie bedzie to jazda sportowa, ale nie do tego ten motocykl sluzy. Osiagów mu nie zabraknie, i nigdy nie bedzie tak, ze jadac gdzies zabraknie mocy na podjazd, czy wyprzedzenie.
Dlaczego zawsze takie mity kraza w Polsce, jakos na zachodzie ludzie tym potrafia jechac dookola swiata bez narzekania.
Podsumowujac, na Vstromie rowniez mozna sie powydurniac. Mocy starcza na robienie wheelie bez najmniejszego wysilku. Moc oddawana bardzo liniowo i przyjemnie, vstrom 1000 jest zdecydowanie bardziej "dziki", motocykl jedzie dokladnie tam, gdzie chcesz jechac. Jesli chcesz sie pobawic w pogon za sportami, to nie zostaniesz daleko w tyle, a wrecz po zakretach prawdopodobnie przegonisz wiekszosc niedoswiadczonych kierowców - motocykl prowadzi sie naprawde bardzo precyzyjnie i nie trzeba miec jakis super umiejetnosci, by pieknie wyrabiac serpentynki.

A wiec wracajac do listy, mysle ze vstrom bylby najlepszym wyborem, jesli masz jezdzic turystycznie z plecaczkiem. W dalszej kolejnosci zachowalbym ta liste dokladnie tak, jak ja napisales.
Suzuki GSXF 650FA bedzie wyraznie mocniejszy i szybszy od vstroma, moze troszke gorzej byc w dolnym zakresie. Ale ucierpi troszku komfort pasazera (przedewszystkim ulozenie nog, jesli plecaczek wysoki/dlugie nogi no to bedzie na trasie z tym problem).
Honda CBF600SA bedzie bardziej "uniwersalna", ot taki wolek roboczy co zrobi wszystko dobrze (ale tez w niczym nie bedzie doskonaly)
Yamaha XJ6F Diversion - stare Diversion byly chyba bardziej uniwersalne (i wygodniejsze!) Bardzo dobry motór na start, tez bedzie do wszystkiego, niestety siedzenie pasazera jest juz mocno sredniawe. W pojedynke pojedziesz tym na koniec swiata i spowrotem. W dwie osoby plecaczek moze narzekac na ból miejsca, gdzie plecy traca swa szlachetna nazwe.

FZ6 bym odpuscil, tak jak napisane, motocykl rozczarowuje kultura pracy silnika, chodzi bardzo "sportowo", to jest na dole i w srednim zakresie obrotów nie ma nic, trza pokrecic wysoko i wtedy idzie ladnie.
Avatar użytkownika
ChaoticBiker
Stary Wyjadacz
 
Posty: 706
Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
Lokalizacja: Edinburgh

Re: Pierwszy motocykl do 15000 z ABSem

Postprzez jasnoksieznik » 21/5/2018, 10:54

Wszędzie, gdzie widzę "VStorm", od razu myślę "VStorm albo Versys" 8)
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Re: Pierwszy motocykl do 15000 z ABSem

Postprzez ChaoticBiker » 21/5/2018, 15:38

vysrom i versys to jednak dwa rozne motocykle.
Vszturm to pelnoprawny turystyk, zbudowany z ta funkcja od podstaw.
Versys to w zasadzie ER6F w innej zabudowie i tuningu, niemalze da sie przerobic jeden motocykl na drugi.


Hmmm w sumie versys takze bylby do rozwazenia w tej kategorii.....
Avatar użytkownika
ChaoticBiker
Stary Wyjadacz
 
Posty: 706
Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
Lokalizacja: Edinburgh

Re: Pierwszy motocykl do 15000 z ABSem

Postprzez Borej94 » 21/5/2018, 17:57

Versys zwyczajnie mi się nie podoba. Siedziałem dziś na V-stromie i na CBFie i zdecydowanie wygrywa V-Strom. Chciałbym jeszcze sprawdzić GSX650F, ale nigdzie w okolicy Lublina takiego nie widzę no i mam dylemat :D podobno to Bandit w owiewkach, wiec siedzi sie na nim tak samo, tak?
Borej94
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 20/5/2018, 14:44

Re: Pierwszy motocykl do 15000 z ABSem

Postprzez HenioElektryk » 27/5/2018, 20:36

Jako posiadacz GSX650F z 2009 tylko że bez ABS to moge się wypowiedzieć że to bardzo fajny motocykl, przy moich 194 cm wzrostu siedzi mi sie na nim dobrze. Silnik powiedziałbym że jest dość elastyczny, wiadomo w dolnym zakresie jakiegoś szału nie ma, ale spokojnie nadaję się na trasę jak i na miasto. Jedyne co mi w nim nie pasuje to ergonomia siedzenia, po 1.5 godziny jazdy muszę zrobić sobię przerwę bo tyłek mi nie wytrzymuje :lol: Co do jazdy z pasażerem to rzeczywiście jeśli jest on/ona z tych wyższych to może być mało komfortowo. Na swoim przykładzie mogę powiedzieć że jadąc z dziewczyną która ma około 180 cm wzrostu to jazda gdzieś dalej niż te około 100 km to robi się jednak ciężko.
HenioElektryk
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 17/7/2011, 23:53
Lokalizacja: Chojnice



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr