Zobacz wątek - KAWASAKI ER6 - Problem z hamowaniem

Reklama

NAS Analytics TAG

KAWASAKI ER6 - Problem z hamowaniem

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

KAWASAKI ER6 - Problem z hamowaniem

Postprzez GUGi05 » 26/4/2018, 18:06

Witam

Potrzebuję porady dot. hamulca przedniego Kawasaki ER6n z 2007 roku z ABS.
Znalazłem podobne tematy na innych forach, ale na żadnym nie odnalazłem odpowiedzi, dlatego nowy wątek.

Problem polega na tym, że hamulec łapie dopiero po dociśnięciu klamki do samej manetki gazu. Na oryginalnych klamkach, można powiedzieć że motocykl nie hamował. Po wymianie klocków (bo i tak były już na wykończeniu), płynu oraz odpowietrzeniu układu, lekko się poprawiło, ale nadal problem jest.
Wymieniłem klamki na akcesoryjne krótkie, zakładając że szersza regulacja coś pomoże - również minimalnie się poprawiło... Ale dalej jest to około 1 cm od manetki gazu...

I teraz pytanie - czy ewentualna wymiana pompy hamulca na bardziej wydają, np. z Kawasaki Z 750 mogła by pomóc? Czy w ogóle pompa z tego motocykla by pasowała do ER6? Może ktoś spotkał się z tym problemem i go jakoś rozwiązał? A może wymiana przewodów hamulcowych na przewody w metalowym oplocie?

Bardzo proszę o poradę, bo jest to uciążliwe. Motocykl hamuje. Ale co w sytuacji awaryjnej...?
Może ktoś się spotkał z podobnym problemem.

Z góry dzięki za pomoc

Pozdrawiam
GUGi :wink:
GUGi05
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 26/4/2018, 17:48


Re: KAWASAKI ER6 - Problem z hamowaniem

Postprzez henio12323 » 27/4/2018, 19:29

ja sie spotkałem chociazby dzisiaj przy serwisie akurat suzuki bandita. jak to kawasaki i suzuki i krótko mówiac troche gorszej jakosci wykonania łatwiej o eksploatacyjne i losowe uszkodzenia motocykla - w bandicie mialem taki problem - pokrzywione jarzma / mocowania hamulców, ciezko stwierdzic co dokładnie, pół skoku klamki to kasowanie luzów na zacisku - sprawdz u siebie, powciskaj dzwignie i zobacz czy zaciski nie pracują przypadkiem w tym bandicie jeden a drugi to juz bardzo zaczynaja sie wyginać dopasowując do tarczy.

tez to ładnie było widac po zuzyciu klocków - były w klin scięte - minimalnie ale jednak, i tutaj niewiele da sie zrobic. mozna próbowac cos szlifowac żeby wydystansowac, ale nie wiem czy ma to wiekszy sens, no i nowe klocki muszą sie ułozyc - więc tez daj im chwile powinna sie klama poprawić.

a jak to nie to to warto zrobic grubszy serwis - rozebrac pompe zobaczyc w jakim jest stanie tłoczek i uszczelnienie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na gr
cron