Zobacz wÄ…tek - Organizacja FEMA
NAS Analytics TAG

Organizacja FEMA

Przepisy, prawo
_________

Organizacja FEMA

Postprzez Korba » 2/10/2007, 15:46

Czesc!
Witam wszystkich to moj pierwszy post na forum. Nie mam jeszcze motocykla ale mam ambitne plany na przyszly sezon ;-) zrobic prawko A i kupic jakas maszyne.
Ostatni kurs na motor robilem 14 lat temu ... nie moglem jednak wtedy podejsc do egzaminu i przepadlo. Teraz pora naprawic bledy mlodosci i wreszcie spelnic marzenia :-)

Chcialem sie troche wciagnac w swiat motocyklistow zanim kupie swoja pierwsza maszyne. Czytalem troche o bezpieczenstwie i trafilem na taka ciekawa strone: http://www.fema.ridersrights.org/

Jest to europejska organizacja propagujaca bezpieczenstwo motocyklistow oraz uzytkownikow skuterow (ogolnie PTW - powered two weels)

Robia badania infrastruktury i zalecaja uzywanie takich a nie innych elementow do budowy drog:
1) barierki - zabudowane od dolu zeby nie mozna bylo wpasc miedy barierke a asfalt co czesto konczy sie powaznymi obrazeniami spowodowanymi przez ostre krawedzie barierek
2) krawezniki - skosne lub zaokraglone, ktore zmniejszaja ryzyko uszkodzen ciala
3) znaki drogowe - montowane w taki sposob zeby nie zaslanialy nadjezdzajacego motocykla

W Polsce mamy PZMot - jest to organizacja ktorej jednym ze statutowych obowiazkow jest poprawa bezpieczenstwa na drogach.
Niestety nie wspolpracuja oni z FEMA - dlaczego??

Jak myslicie czy warto naklonic PZMot do wspolpracy z FEMA - moim zdaniem nikomu to nie zaszkodzi a jezeli zaczniemy zabezpieczac barierki to moze bedzie mniej powaznych czy tragicznych wypadkow?

Pozdrawiam serdecznie,
Robert
Korba
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2/10/2007, 15:37


Postprzez harry89 » 5/10/2007, 22:07

obawiam sie, ze przerwy miedzy dolną krawedzią barierki a ziemią musi byc. a to dlatego ze jesli jakis np. pies przypałęta sie na drogę to potem nie mialby jak uciec z tej drogi. latalby miedzy samochodami i powodowal duze zagroznie, a tak przeczolguje sie pod barierką.
Kawasaki ZX-6R
Avatar użytkownika
harry89
Bywalec
 
Posty: 647
Dołączył(a): 30/9/2006, 11:34
Lokalizacja: Piotrowice/Lublin


Postprzez Haemophilus » 6/10/2007, 11:33

harry89 napisał(a):obawiam sie, ze przerwy miedzy dolną krawedzią barierki a ziemią musi byc. a to dlatego ze jesli jakis np. pies przypałęta sie na drogę to potem nie mialby jak uciec z tej drogi. latalby miedzy samochodami i powodowal duze zagroznie, a tak przeczolguje sie pod barierką.


Zgadzam się z tym, ale chyba wystarczy zabezpieczyć tak okolice wjazdów/zjazdów na dwupasmówkach i niektóre zakręty.

Co do tematu: PZMot warto by namówić tylko nie jestem pewien czy się dadzą...
Haemophilus
Świeżak
 
Posty: 134
Dołączył(a): 13/8/2007, 20:19
Lokalizacja: Wawa



Powrót do Prawo



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê