Zobacz wątek - 125 2t pare pytań
NAS Analytics TAG

125 2t pare pytań

Enduro, Cross
_________

125 2t pare pytań

Postprzez MateuszMX » 22/3/2018, 18:15

witam wszystkich, idzie wiosna, chcialbym sie przygotowac, wiec zadaje kilka pytan , jesli ktos odpowie mysle ze pomoze to wielu osobom a nie tylko mi ;) prosze tylko o odpowiedzi takie na luzie bez zadnej spiny :)

pierwsze pytanie , z tlumika tak leci olej że zacisk hamulcowy wachacz i tlumik mam w oleju , dodam ze to mój 3Ci kx i we wszystkich ten sam problem, olej leje castrol power1 racing 2t 100ml na 5l.
a czy to poprostu normalne?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/4a0c20ee53743a13 (otwórz link)


drugie pytanie, powiedzcie mi czy te tarcze sprzeglowe są do wymiany, rozebralem bo myslalem ze tarcze sie skonczyly bo jak jest zimny i wbije 1-ke to gaśnie, i wgl spadaja obroty . w sumie juz nie pamietam bo ostatni raz jezdzilem pol roku temu, a sam nieumiem okreslic ich zużycia poniewaz nie widzialem nowych.
dodam że kosz sprzegłowy i reszta w stanie idealnym
https://www.fotosik.pl/zdjecie/3a058283f6800684 (otwórz link)
https://www.fotosik.pl/zdjecie/0c2e57328b0d8b78 (otwórz link)


trzeie pytanie, jaki lejecie/polecacie olej do skrzyni do 2t ? ja zawsze leje 10w40 zwykly 4t,



czwarte pytanie nicasil i tłok w bardzo dobrym stanie zero rys nic nie wyczuwalne pod paznokciem ale jak widac na zdjeciu jest jakby porysowany ( tylko wizualnie) i mysle czy by nie wymienic tloka odrazu skoro mam wszystko zdjete (zdjalem bo jak patrzylem przez otwor wydechowy to myslalem ze tlok jest caly dorysowany) i zastanawiam sie jaki tłok wziąść ( o selekcje zapytam w sklepie niech mi pomierzy sprzedawca) tylko chcialbym was zapytac jaka firme wziasc, bo tak naprawde to duzo czytalem w internecie i ludziom sie posypaly vertexy wosnery proxy wszystko, jedni polecaja inni nie, i tak mysle czy by nie wziąść coś poprostu taniego np namure, kiedyś założyłem do kx 250 namure ale niestety zaraz sprzedalem moto noi niewiem jak sie sprawuje. i jesli korba niema luzu gora-dol to niemusze jej ruszac tak?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/7e3039bcacba32f9 (otwórz link)



piate pytanie zalecana jest wymiana tloka co 40mth, poprzednim kx'em zrobilem 60mth (+niewiadomo kiedy poprzedni wlasciciel wymienial tloka i czy wgl wymienial) i z tego co wiem to przyszly wlasciciel zrobil jeszcze 25mth i stracil moc . czyli prawie 80mth.
tak wiec jesli wszystko jest dobrze dobrane i poskladane, myjemy i saczymy filter, to mozna jezdzic te 2x dluzej na tloku? bo ja ponad polowe jazdy to tylko pyrkam przemieszczajac sie z punktu a do b , a polowa to pelny ogien, bo tak naprawde czasami nawet niema gdzie odkrecic hehe. ludziom sie sypia co prawda nawet odrazu po remoncie ale mysle ze to dlatego ze nie dbaja, i np hamuja silnikiem wgl nie gazujac czyli moto jedzie bez smarowania, albo przez to ze jezdza na zimnym albo na asfalcie pelny ogien. moj znajomy lata kx 85 juz 5rok nawet nie zagladajac do silnika.


szoste pytanie jakiego szpraja polecacie do pomalowania dyfuzora? wystarczy spray zaroodporny 650C za 15zl ? , chcialbym troche odswiezyc dyfuzor poprostu zeby ladnie wygladal



i takie jesli komus sie chce : rozpozna ktos co to moze byc za tłok? jedyne oznaczenia to od srodka w kazdym boku : ART, 2 (strzalka w gore) , 4A4 , L . i korba : 000l0 3 (cztery kropki)



pozdrawiam !
Avatar użytkownika
MateuszMX
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 3/1/2014, 00:17


Re: 125 2t pare pytań

Postprzez henio12323 » 22/3/2018, 20:11

1) i normalne i nie, po 1 mozesz lać lepszy olej np motul czy ipone samurai - zostawiaja mniej niespalonego syfu i wszystko jest bardziej czyste, 2 sprawa - to motocykl wyczynowy na tor - wjeżdza sie na tor, i jedzie full odkrecona maneta - nikogo oceniac nie chce ale założe sie ze czasem odkręcisz na prostej a wiekszoscj azdy to jakies pyrkanie - takie moto nie przepali wtedy, kolejna sprawa to regulacja gaxnika - jak ma za bogato - bedzie zawsze wywalał nadmiar - odpowiednie doregulowanie składu mieszanki w całym zakresie obrotów ograniczy wywalanie syfu, i ostatnia sprawa to wata w wydechu - ona powinna absorbowac czesc niespalonego paliwa - pewnie jest juz twoja zalepiona - wiec warto rozebrac koncówke, poczyscic, wymienic wate - motocykl nawet lepiej powinien jeździc

2) nikt ci nie powie po zdjęciu czy tarcze są dobre, musisz miec ksiazke serwisowa do swojego modelu, tam są opisane parametry - zwykle jest podana grubosc minimalna tarcz, grubosci przekładek. przekłądki warto sprawdzic czy sa płaskie - normalnie w serwisie robi sie to np na płycie traserskiej kładziesz przekłądke i naciskasz palcem - nigdzie nie moze "wstawac" pprzy nacisku ma byc płaska, serwisówka nawet to tez podaje - jak sie wyszuka " brzuch" tarczy to sie wsadza szczelinomierz i są odpowiednie wymiary tolerancji takiego wybrzuszenia - ale w zasadzie najlepiej od razu zmienic komplet. jak kosze poząbkowane to tez mzoe byc problem

3) a co to znaczy zwykły 4T ? moze lejesz samochodowy nie odpowiedni do pracy ze sprzęgłem mokrym, najtanszy i powiedzmy ze najlepszy to motul transoil

4) tłok wyglada słabo, te przetarcie wizualne moze i tak - ale pewnie mikrometra w oku nie masz, - tego nigdy nie robi sie na : oko" mierzysz dokładnie cylinder - mierzysz tłok, i albo sie miesci w parametrach albo nie, w serwisówce masz to opisane - chociaz tam jest zwykle pod oem tłok, ale producenci tłoków zamiennikowych tez maja swoje normy montażowe. nic tu sie nie wymienia bez przyczyny, jak korba na pewno nie ma luzu to na tą chwile nie wymaga wymiany - pytanie ile jeszcze pojeździ


5) jak jeździ 5 lat bez zaglądania to raz ze pewnie zamula, dwa ze jak rozbeirze to bedzie miał tak wysmigany cylinder ze od razu zmieni i tło ki cylinder, o ile sie nic wczesniej nie urwie :D generalnie warto dbać o wymiane tłoka na czas - przedłuzy to zywotnosc całego silniak ,moto lepiej jeździ, ( miedyz innymi tez nie pluje olejem z punktu pierwszego - zuzyty silnik tez moze duza czesc paliwa wypluwac ) im luźniej pasowany tłok/cylinder tym bardziej to " drży" podczas pracy i szybciej sie z cylindra robi jajo. - i tak jak w punkcie czwartym - pomierz - jak sie miesci w normie montazowej to zakładaj smiało z powrotem - ale stawiam dobrą flache ze juz dawno wymiar odjechał. i nie zapomnij ze warto cylinder przehonowac

6) taki wystarczy drozsze nie sa znacznie lepsze - ale te całe malowania i tak są srednie - krótkotrwały efekt
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: 125 2t pare pytań

Postprzez MateuszMX » 25/3/2018, 12:11

henio12323 - własnie odpowiedzi od Ciebie sie spodziewalem, dziekuje bardzo :)

bylem w sklepie z cylindrem i tlokiem, i tlok nominal a nicasil w idealnym stanie, i tu pytanie mozliwe ze od nowosci nie bylby zmieniany tlok? kx'a sciagnalem sobie ze szwecji bo wlasnie mi sie spodobal widac ze malo jezdzone.

tloka biore wossnera, lozysko sworznia tloka rozumiem ze nowe obowiazkowo?


jednak olej 4t leje castrola motocyklowego do pracy z mokrym sprzeglem, no nic kupie nowe tarcze skoro i tak mam rozebrane. a wyczytalem w internetach ze to ze tam troszke ciagnie na zimnym to niema sie co tym przejmowac.

a co do uszczelek gory silnika, komplet mozna kupic od 35zl lub drozsze do 75zl, bedzie jakas roznica,kupujac tansze mam sie spodziewac nieszczelnosci itd?

jeszcze mam pytanko co do mieszanki, w serwisowce wyczytalem ze lubrication system 32;1 a to jakies 160ml oleju na 5l. a ja zawsze leje 100ml na 5, jaka jest Twoja opinia na ten temat?
Avatar użytkownika
MateuszMX
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 3/1/2014, 00:17

Re: 125 2t pare pytań

Postprzez henio12323 » 26/3/2018, 18:30

nie wiem jaki rok kxa
ale prędzej ma nowy cylinder/regenerowany :P niz kilku letnie moto zeby miało niezmieniany tłok

czasem łozyska wytrzymuja ze 2 tłoki - ale ja zawsze wymieniam na nowe - szkoda ryzykować tym bardziej że nie znasz przeszłosci

moze byc, ja kiedys stosowałem u siebie w ktmie zamienniki to sie pociło strasznie - kupuje teraz tylko oryginalne i problemu nei mam z wymiarami uszczelek, dopasowaniem ani wyciekami

ja leje 2% czyli 50ml na 5 litrów co prawda do enduro, ale duzo wiecej bym nie lał. ta 100tka myskle ze wystarczy - zalezy jeszcze od oleju
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: 125 2t pare pytań

Postprzez MateuszMX » 31/3/2018, 09:32

ok Henio kupilem juz wszystko, wzialem tez lozysko proxa , uszczelki komplet na caly silnik dopiero w drodze.

jeszcze chcialbym Cie zapytac gdzie i jaka to wate mam/moge kupic.

i doradzilbys mi co do opony? bo duzo mam przejazdow po asfalcie, wiadomo ze na asfalcie opona gine w oczach. ale ogolnie chcialbym taka opone ktora najmniej sie sciera, na teren srednio-twardy. co bys mogl polecic? i czy opony goldentyre lub cst sa cos warte? czy brac michelina ac 10?
Avatar użytkownika
MateuszMX
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 3/1/2014, 00:17

Re: 125 2t pare pytań

Postprzez henio12323 » 31/3/2018, 16:02

wate kupujesz w sklepie z czesciami motocyklowymi albo w necie ;P to wata typowa dedykowana do wydechu - sa tez dedykowane ytlko pod 2T albo 4T. jak cos mam takie waty moge sprzedać w dobrej cenie

goldentyre sa drogie i szczerze mnie nie stac zeby je testowac, CST chinczyki raczej kiepskie, ac10 sprawdzona przeze mnie i jak dla amatora który oczekuje wytrzymałosci to wiecej nie trzeba
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr