Pytanie o redukcje biegów
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Pytanie o redukcje biegów
Siema! Nie mam prawa jazdy na moto, a nie nie jeździłem nigdy za dużo i stąd moje pytania. Szukałem odpowiedzi na internecie ale nie znalazłem żadnej zadowalającej odpowiedzi.
A więc, jeśli jadę na 5 i nagle gwałtownie hamuję i dopiero po zatrzymaniu zrzucam biegi to cierpi na tym mocno skrzynia biegów ?
A więc, jeśli jadę na 5 i nagle gwałtownie hamuję i dopiero po zatrzymaniu zrzucam biegi to cierpi na tym mocno skrzynia biegów ?
- Estraj
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 13/1/2018, 18:24
Re: Pytanie o redukcje biegów
Nie cierpi w ogóle, po prostu po zatrzymaniu zbicie kilku biegów w dół będzie wymagało pewnej pomocy z Twojej strony, bo powiedzmy zbijesz dwa biegi i dalej skrzynia odmówi współpracy i wtedy robisz sobie taki motyw, wbijasz niższy bieg, popuszczasz delikatnie sprzęgło, żeby bieg się zazębił, znowu wbijasz niższy i popuszczasz sprzęgło i tak do docelowego, albo zbijasz biegi delikatnie przetaczając moto. Szkody dla skrzyni nie ma w tym żadnej a IMO lepiej się trochę pomęczyć z redukcją na postoju niż rozpraszać swoją uwagę w czasie awaryjnego hamowania.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Re: Pytanie o redukcje biegów
Hamując prędzej czy później, wciskaj sprzęgło. W ten sposób, gdy się zatrzymasz, będziesz mógł pojechać dalej. Zmiana biegów w przypadku hamowania awaryjnego jest opcjonalna, są ważniejsze zajęcia (bez ABSu kontrola blokady koła; bez ESP kontrola stoppie; wciskanie klamki hamulca, trzymanie się motocykla, kontrola kierunku jazdy). W przypadku hamowania wyluzowanego, warto sobie wrzucić taki bieg, jaki się wkrótce przyda, np. dohamowując przed (jeszcze-) czerwonym światłem, ustaw bieg taki, żeby swobodnie kontynuować jazdę.
Biegi nie są synchronizowane jak w osobówkach, więc jadąc szybko, możesz mieć problem z wrzuceniem bardzo niskiego biegu. To chyba nie jest też wyjątkowo zdrowe dla skrzyni.
Biegi nie są synchronizowane jak w osobówkach, więc jadąc szybko, możesz mieć problem z wrzuceniem bardzo niskiego biegu. To chyba nie jest też wyjątkowo zdrowe dla skrzyni.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Re: Pytanie o redukcje biegów
Juz samo hamowanie awarjne wyklucza zbijanie biegow. Masz skoncentrowac sie na samym hamowaniu do czego moze dojsc jeszcze ominiecie przeszkody ktore bez problemu dokonuje sie na wysprzeglonym biegu, po ominieciu przeszkody z regly masz czas aby dostosowac adekwatny bieg do predkosci.


| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości