Wiek motocykla a opłacalność zakupu
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Wiek motocykla a opłacalność zakupu
Witam
doradźcie - jak to jest w przypadku motocykli, czy wiek sprzętu ma bardzo duże znaczenie? Szukam dla siebie motocykla, celuję w 500cc i myślę nad Suzuki lub Kawasaki, ale jeśli już się pojawia fajny na pierwszy rzut oka egzemplarz to ma między 15 a 20 lat.
Czy w przypadku motocykli ich wiek ma to znaczenie?
Mówiąc wprost, jako kobieta obawiam się, że zwyczajnie nie poradzę sobie z ewentualnymi usterkami i przez to nawet z najdrobniejszą rzeczą będę lądowała w warsztacie. Z natury dbam o swoje sprzęty pytanie czy to wystarczy?

doradźcie - jak to jest w przypadku motocykli, czy wiek sprzętu ma bardzo duże znaczenie? Szukam dla siebie motocykla, celuję w 500cc i myślę nad Suzuki lub Kawasaki, ale jeśli już się pojawia fajny na pierwszy rzut oka egzemplarz to ma między 15 a 20 lat.
Czy w przypadku motocykli ich wiek ma to znaczenie?
Mówiąc wprost, jako kobieta obawiam się, że zwyczajnie nie poradzę sobie z ewentualnymi usterkami i przez to nawet z najdrobniejszą rzeczą będę lądowała w warsztacie. Z natury dbam o swoje sprzęty pytanie czy to wystarczy?
-
Stylance - Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 11/11/2015, 21:06
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
Cały motoryzacyjny świat wygląda tak samo. Równie dobrze możesz kupić 30 letnią zadbaną i wychuchaną maszynę, jak i dwuletniego paździa 

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
W przedziale - powiedzmy umownie - 10-15lat, albo 15-25 lat wazniejszy jest stan motocykla, niz jego rocznik lub przebieg. Zwalaszcza, ze czesto przebieg jest do negocjacji
.
Im starsze moto, tym latwiej samemu naprawic.
Najwieksze technologiczne przelomy to chyba ABS, wtrysk i kontrola trakcji, w tej kolejnosci.
ABS (ogolnie rzecz biorac): W osobowkach ABS poszwala zahamowac szybciej i przy okazji sterowac kierunkiem jazdy. W motocyklach skraca droge hamowania i ogromnie upraszcza technike hamowania. Wada ABSu jest to, ze w niektorych starszych modelach sporo wazy.
Wtrysk (tez ogolnie rzecz biorac): Usprawnia dozowanie paliwa, nie potrzebuje ssania, jest oszczedniejszy i sam w sobie bezobslugowy, w przeciwienstwie do gaznika. Wada jest (jesli to wada) mniej naturalna/bezposrednia reakcja na gaz.
Kontrola trakcji to nowosc, o ktorej chyba nie ma co sie w tym temacie rozwodzic, bo chodzi o 500ccm.
ABS i wtrysk maja dwie duze wady - sa dostepne tylko w nowszych motocyklach i kosztuja. Wg. mnie do ABSu bardzo warto doplacic. Do podgrzewanych manetek warto doplacic. Reszta (wtrysk, komputer pokladowy, wyswietlacz biegow, podgrzewana kanapa, LEDowe swiatelka, akcesoryjny wydech, kontrola trakcji, ABS w zakretach, sprzeglo antyhoppingowe, quickshift, dodatkowe swiatla, tempomat, pomiar cisnienia w oponach itd) jest opcjonalna.

Im starsze moto, tym latwiej samemu naprawic.
Najwieksze technologiczne przelomy to chyba ABS, wtrysk i kontrola trakcji, w tej kolejnosci.
ABS (ogolnie rzecz biorac): W osobowkach ABS poszwala zahamowac szybciej i przy okazji sterowac kierunkiem jazdy. W motocyklach skraca droge hamowania i ogromnie upraszcza technike hamowania. Wada ABSu jest to, ze w niektorych starszych modelach sporo wazy.
Wtrysk (tez ogolnie rzecz biorac): Usprawnia dozowanie paliwa, nie potrzebuje ssania, jest oszczedniejszy i sam w sobie bezobslugowy, w przeciwienstwie do gaznika. Wada jest (jesli to wada) mniej naturalna/bezposrednia reakcja na gaz.
Kontrola trakcji to nowosc, o ktorej chyba nie ma co sie w tym temacie rozwodzic, bo chodzi o 500ccm.
ABS i wtrysk maja dwie duze wady - sa dostepne tylko w nowszych motocyklach i kosztuja. Wg. mnie do ABSu bardzo warto doplacic. Do podgrzewanych manetek warto doplacic. Reszta (wtrysk, komputer pokladowy, wyswietlacz biegow, podgrzewana kanapa, LEDowe swiatelka, akcesoryjny wydech, kontrola trakcji, ABS w zakretach, sprzeglo antyhoppingowe, quickshift, dodatkowe swiatla, tempomat, pomiar cisnienia w oponach itd) jest opcjonalna.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
jasnoksieznik napisał(a):ABS (...)W motocyklach skraca droge hamowania
Napisz o tym coÅ› wiecej.
- Oastra
- Świeżak
- Posty: 155
- Dołączył(a): 28/2/2015, 19:55
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
Przy hamowaniu kluczowy jest wspolczynnik tarcia opony o ulice.
W momencie zablokowania kola jest on mniejszy niz w momencie kiedy kolo sie kreci (tarcie kinetyczne vs tarcie statyczne).
Przy ABS jestes w stanie hamowac z maksymalna moca - jesli nastapi zablokowanie, motocykl puszcza hamulec i wbija go spowrotem. Przy hamowaniu bez ABS, musisz sam to zrobic, wiec tendencyjnie hamujesz slabiej (dluzsza droga hamowania) zeby nie zablokowac kola albo blokujesz kolo (dluzsza droga hamowania).
W momencie zablokowania kola jest on mniejszy niz w momencie kiedy kolo sie kreci (tarcie kinetyczne vs tarcie statyczne).
Przy ABS jestes w stanie hamowac z maksymalna moca - jesli nastapi zablokowanie, motocykl puszcza hamulec i wbija go spowrotem. Przy hamowaniu bez ABS, musisz sam to zrobic, wiec tendencyjnie hamujesz slabiej (dluzsza droga hamowania) zeby nie zablokowac kola albo blokujesz kolo (dluzsza droga hamowania).
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
Jeśli wiesz co robić, będziesz skupiony, będziesz znał motocykl i będziesz miał wyćwiczony manewr hamowania, to dasz radę zahamować równie dobrze, co z ABSem. Jeśli nie spanikujesz.
To bardzo dużo, bardzo różnych "jeśli".
Teoretycznie, w wyjątkowych sytuacjach (np hamowanie awaryjne z wheelie, na nierównym, posypanym żwirem, leżącym skośnie do kierunku jazdy przejeździe kolejowym itp.), ABS może działać nieefektywnie. Ale biorąc pod uwagę czas jazdy w takich warunkach - jest to imho pomijalne.
Jak koniecznie chcesz jakieś źródło, to masz:
https://www.msf-usa.org/downloads/imsc2 ... -Paper.pdf
A jak nie umiesz czytać: https://www.youtube.com/watch?v=X6kO6ltk3a0
A jak lubisz filmiki reklamowe (o tyle dobry, że pokazuje skutki zablokowania koła: https://www.youtube.com/watch?v=hHRWg91hv-M
To bardzo dużo, bardzo różnych "jeśli".
Teoretycznie, w wyjątkowych sytuacjach (np hamowanie awaryjne z wheelie, na nierównym, posypanym żwirem, leżącym skośnie do kierunku jazdy przejeździe kolejowym itp.), ABS może działać nieefektywnie. Ale biorąc pod uwagę czas jazdy w takich warunkach - jest to imho pomijalne.
Jak koniecznie chcesz jakieś źródło, to masz:
https://www.msf-usa.org/downloads/imsc2 ... -Paper.pdf
A jak nie umiesz czytać: https://www.youtube.com/watch?v=X6kO6ltk3a0
A jak lubisz filmiki reklamowe (o tyle dobry, że pokazuje skutki zablokowania koła: https://www.youtube.com/watch?v=hHRWg91hv-M
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
Dzięki za Wasze odpowiedzi. Te 500tki faktycznie są golasami. Obawiam się +/- 20latka ale zbyt wielkiego pola manewru to tu nie mam jeśli chcę któryś z tych dwóch modeli, reszta to chyba łut szczęścia 

-
Stylance - Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 11/11/2015, 21:06
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
No to bierz ten, który jest w lepszym stanie (weź ze sobą eksperta albo moto na przegląd). Ewentualnie możesz patrzeć na ilość właścicieli, dokumentację serwisową i co właściciel wie o motocyklu, ale to zawsze trochę wróżenie z fusów.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
-
jasnoksieznik - Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
Tak, zdecydowanie bez fachowca kupować nie będę, jak to z kobietami bywa, ładnie wygląda tzn. że działa i długo może 

-
Stylance - Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 11/11/2015, 21:06
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
Jezeli chcesz jezdzic z komfortem to zafunduj sobie cokolwiek co ma ABS.
Jezeli nie masz przekonania, to obejrzyj sobie kilka " odcinkow "
No Prisoners
wiekszosc upadkow to wlasnie zablokowanie przedniego kola na skutek strzalu adrenaliny + brak umiejetnosci hamowania
A co do umiejetnosci to sa przypadki, ze mozan miec niby opanowane a mozg Ci to zablokuje.

Jezeli nie masz przekonania, to obejrzyj sobie kilka " odcinkow "
No Prisoners
wiekszosc upadkow to wlasnie zablokowanie przedniego kola na skutek strzalu adrenaliny + brak umiejetnosci hamowania
A co do umiejetnosci to sa przypadki, ze mozan miec niby opanowane a mozg Ci to zablokuje.

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
No, ja z tych, którzy uczciwie oceniają swoje umiejętności, bo jakie można mieć tuż po egzaminie i jednym przejeżdżonym sezonie? statystycznie rzecz biorąc, powiedziałabym, dość podstawowe
choć słyszałam, że zdarzają się wybitne jednostki... 


-
Stylance - Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 11/11/2015, 21:06
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
Według mnie starsza maszynka (otwórz link) może być lepsza niż np 5-letnia, ale obowiązkowo brałbym ją na przegląd przed zakupem.
- KrzysDzak
- Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 22/12/2017, 09:34
- Lokalizacja: Rawicz
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości