Zobacz wątek - Wiek motocykla a opłacalność zakupu

Wiek motocykla a opłacalność zakupu

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Wiek motocykla a opłacalność zakupu

Postprzez Stylance » 18/12/2017, 18:55

Witam :)
doradźcie - jak to jest w przypadku motocykli, czy wiek sprzętu ma bardzo duże znaczenie? Szukam dla siebie motocykla, celuję w 500cc i myślę nad Suzuki lub Kawasaki, ale jeśli już się pojawia fajny na pierwszy rzut oka egzemplarz to ma między 15 a 20 lat.
Czy w przypadku motocykli ich wiek ma to znaczenie?
Mówiąc wprost, jako kobieta obawiam się, że zwyczajnie nie poradzę sobie z ewentualnymi usterkami i przez to nawet z najdrobniejszą rzeczą będę lądowała w warsztacie. Z natury dbam o swoje sprzęty pytanie czy to wystarczy?
Avatar użytkownika
Stylance
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 11/11/2015, 21:06
Lokalizacja: Warszawa


Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu

Postprzez Glenroy » 18/12/2017, 22:30

Cały motoryzacyjny świat wygląda tak samo. Równie dobrze możesz kupić 30 letnią zadbaną i wychuchaną maszynę, jak i dwuletniego paździa ;)
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2832
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu

Postprzez jasnoksieznik » 19/12/2017, 12:56

W przedziale - powiedzmy umownie - 10-15lat, albo 15-25 lat wazniejszy jest stan motocykla, niz jego rocznik lub przebieg. Zwalaszcza, ze czesto przebieg jest do negocjacji ;).
Im starsze moto, tym latwiej samemu naprawic.

Najwieksze technologiczne przelomy to chyba ABS, wtrysk i kontrola trakcji, w tej kolejnosci.

ABS (ogolnie rzecz biorac): W osobowkach ABS poszwala zahamowac szybciej i przy okazji sterowac kierunkiem jazdy. W motocyklach skraca droge hamowania i ogromnie upraszcza technike hamowania. Wada ABSu jest to, ze w niektorych starszych modelach sporo wazy.

Wtrysk (tez ogolnie rzecz biorac): Usprawnia dozowanie paliwa, nie potrzebuje ssania, jest oszczedniejszy i sam w sobie bezobslugowy, w przeciwienstwie do gaznika. Wada jest (jesli to wada) mniej naturalna/bezposrednia reakcja na gaz.

Kontrola trakcji to nowosc, o ktorej chyba nie ma co sie w tym temacie rozwodzic, bo chodzi o 500ccm.

ABS i wtrysk maja dwie duze wady - sa dostepne tylko w nowszych motocyklach i kosztuja. Wg. mnie do ABSu bardzo warto doplacic. Do podgrzewanych manetek warto doplacic. Reszta (wtrysk, komputer pokladowy, wyswietlacz biegow, podgrzewana kanapa, LEDowe swiatelka, akcesoryjny wydech, kontrola trakcji, ABS w zakretach, sprzeglo antyhoppingowe, quickshift, dodatkowe swiatla, tempomat, pomiar cisnienia w oponach itd) jest opcjonalna.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu

Postprzez Oastra » 20/12/2017, 11:13

jasnoksieznik napisał(a):ABS (...)W motocyklach skraca droge hamowania

Napisz o tym coś wiecej.
Oastra
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 28/2/2015, 19:55

Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu

Postprzez Fugu » 20/12/2017, 13:53

Przy hamowaniu kluczowy jest wspolczynnik tarcia opony o ulice.

W momencie zablokowania kola jest on mniejszy niz w momencie kiedy kolo sie kreci (tarcie kinetyczne vs tarcie statyczne).
Przy ABS jestes w stanie hamowac z maksymalna moca - jesli nastapi zablokowanie, motocykl puszcza hamulec i wbija go spowrotem. Przy hamowaniu bez ABS, musisz sam to zrobic, wiec tendencyjnie hamujesz slabiej (dluzsza droga hamowania) zeby nie zablokowac kola albo blokujesz kolo (dluzsza droga hamowania).
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2082
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu

Postprzez jasnoksieznik » 20/12/2017, 16:53

Jeśli wiesz co robić, będziesz skupiony, będziesz znał motocykl i będziesz miał wyćwiczony manewr hamowania, to dasz radę zahamować równie dobrze, co z ABSem. Jeśli nie spanikujesz.

To bardzo dużo, bardzo różnych "jeśli".

Teoretycznie, w wyjątkowych sytuacjach (np hamowanie awaryjne z wheelie, na nierównym, posypanym żwirem, leżącym skośnie do kierunku jazdy przejeździe kolejowym itp.), ABS może działać nieefektywnie. Ale biorąc pod uwagę czas jazdy w takich warunkach - jest to imho pomijalne.

Jak koniecznie chcesz jakieś źródło, to masz:
https://www.msf-usa.org/downloads/imsc2 ... -Paper.pdf
A jak nie umiesz czytać: https://www.youtube.com/watch?v=X6kO6ltk3a0
A jak lubisz filmiki reklamowe (o tyle dobry, że pokazuje skutki zablokowania koła: https://www.youtube.com/watch?v=hHRWg91hv-M
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu

Postprzez Stylance » 20/12/2017, 18:19

Dzięki za Wasze odpowiedzi. Te 500tki faktycznie są golasami. Obawiam się +/- 20latka ale zbyt wielkiego pola manewru to tu nie mam jeśli chcę któryś z tych dwóch modeli, reszta to chyba łut szczęścia :)
Avatar użytkownika
Stylance
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 11/11/2015, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu

Postprzez jasnoksieznik » 20/12/2017, 18:51

No to bierz ten, który jest w lepszym stanie (weź ze sobą eksperta albo moto na przegląd). Ewentualnie możesz patrzeć na ilość właścicieli, dokumentację serwisową i co właściciel wie o motocyklu, ale to zawsze trochę wróżenie z fusów.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu

Postprzez Stylance » 22/12/2017, 17:29

Tak, zdecydowanie bez fachowca kupować nie będę, jak to z kobietami bywa, ładnie wygląda tzn. że działa i długo może ;)
Avatar użytkownika
Stylance
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 11/11/2015, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu

Postprzez andy7 » 29/12/2017, 11:31

Jezeli chcesz jezdzic z komfortem to zafunduj sobie cokolwiek co ma ABS.

Jezeli nie masz przekonania, to obejrzyj sobie kilka " odcinkow "

No Prisoners

wiekszosc upadkow to wlasnie zablokowanie przedniego kola na skutek strzalu adrenaliny + brak umiejetnosci hamowania

A co do umiejetnosci to sa przypadki, ze mozan miec niby opanowane a mozg Ci to zablokuje.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu

Postprzez Stylance » 30/12/2017, 08:52

No, ja z tych, którzy uczciwie oceniają swoje umiejętności, bo jakie można mieć tuż po egzaminie i jednym przejeżdżonym sezonie? statystycznie rzecz biorąc, powiedziałabym, dość podstawowe :) choć słyszałam, że zdarzają się wybitne jednostki... :)
Avatar użytkownika
Stylance
Świeżak
 
Posty: 40
Dołączył(a): 11/11/2015, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu

Postprzez KrzysDzak » 30/1/2018, 18:59

Według mnie starsza maszynka (otwórz link) może być lepsza niż np 5-letnia, ale obowiązkowo brałbym ją na przegląd przed zakupem.
KrzysDzak
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 22/12/2017, 09:34
Lokalizacja: Rawicz



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na gr