Zobacz wątek - kupno motocykla
NAS Analytics TAG

kupno motocykla

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

kupno motocykla

Postprzez adrianmotorzysta » 30/9/2007, 16:16

Witam wszystkich. :D po dość długich namyślaniach, podiołem w końcu decyzjeco do modelu motocykla. Zdecydowałem sie na suzuki gs 500. i zapowiada sie na to ze w najblizszy weekend wyrusze na ogladanie motocykli które zainteresowały mnie na stronie otomoto itp. :) nie moge powiedzieć o sobie laikale równiez i nie wielki znawca. ćciałbym sie dowiedziec mniej wiecej na co trzeba zwrócić szczególną uwage przy kupnie motocykla. jak go sprawdzić i przetestować samemu. sprzegło, silnik itp. Pade raczej sam więc potrzebne jest mi duzo przydatnych informacji. z góry dziekuje i pozdrawiam. :P
adrianmotorzysta
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 10/8/2007, 19:06
Lokalizacja: radzananó


Postprzez patrykmulek » 30/9/2007, 17:17

stan silnika jest ciezko sprawdzic.jedyne co mozna zrobic to sprawdzic czy nie ma zadnych wyciekow itp. najlepiej by motocykl mial srednia warstwe suchego kuzu. przed odpaleniem trzeba sprawdzic czy silnik jest cieply czy zimny najlepiej by byl zimny i sprawdzamy czy odpalenie go powoduje jakiekolwiek trudnosci. sprawdzamy rowniez czy z tlummika nie wydobywa sie zbyt duzo spalin . jesli sie wydobywa nadmierna ilosc to nalezy zwrocic uwage na jego kolor jesli jest szary to spoko bo moze to byc poprostu para wodna spowodowana poprostu wilgocia ale jesli jest duzo niebieskiego dymu no to niestety moze to byc spowodowane zuzyciem tloka chodz nie koniecznie. Kolejnym etapem jest sprawdzenie zawieszenia i napedu. zawieszenie sprawdzamy w sposob nastepujacy:wciskamy przedni hamulec i bujamy moto do przodu i do tylu i wtedy przod nie moze doisc do konca tzn skok amoru. przysprawdzeniu tylu nalezaloby usiasc jak najbardziej na tyl i poskakac troche i tam rowniez amortyzator nie moze miec zaduzego skoku. ogladamy lancuch i zebatki. trzeba zwrocic uwage na rozciagniecie lanucha jesli jest zbyt dlugi nalezy sprzwdzic czy mozna go jeszcze nacignac. Przydaloby sie rowniez sprawdzic czy moto nie bylo po jakims wypadku.najlepiej jest sie rozpedzic i puscic kierownice jesli moto jedzie prosto to juz wemy ze praktycznie nic wiekszego sie nie stalo. trzeba jeszcze sprawdzic czy nie byly prostowane lagi spawana rama itp. uwaznie przyjzyimy sie lakierowi czy wszedzie jest taki sam odcien. to by chyba bylo wszystko. udanych zakupow :wink:
nsr125------>dr350
motocykl-5tys zl, kask300zl,rycie banki rodzicom-12/24h,paliwo-4,50litr, wrazenia z przebytej drogi=bezcenne
patrykmulek
Bywalec
 
Posty: 562
Dołączył(a): 28/5/2007, 16:32
Lokalizacja: Osieck


Postprzez motoman » 30/9/2007, 17:43

w ramke i na ściane... :P
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Adamo _CBR » 30/9/2007, 18:49

Patryk dobrze pisze a co ja Ci moge dodac to "Miej oczy i uszy szeroko otwarte" :):)

Powodzonka i Pozdrowienia Adamo_CBR
Motur nigdy nie umiera :) Motur jest wieczny :)
Avatar użytkownika
Adamo _CBR
Świeżak
 
Posty: 99
Dołączył(a): 18/9/2007, 19:29
Lokalizacja: Dębica

Postprzez patrykmulek » 30/9/2007, 19:04

i usta 8) o wszystko goscia pytaj. i troszke rozumku musisz ze soba zabrac bys mogl sie opanowac jak zobaczysz wymarzona maszynke i mogl spojrzec na nia z dystansem anie tylko myslec by nia odjechac do domu bo to jest zgybne :wink:
nsr125------>dr350
motocykl-5tys zl, kask300zl,rycie banki rodzicom-12/24h,paliwo-4,50litr, wrazenia z przebytej drogi=bezcenne
patrykmulek
Bywalec
 
Posty: 562
Dołączył(a): 28/5/2007, 16:32
Lokalizacja: Osieck

Postprzez GROSIK » 30/9/2007, 19:32

Najlepiej jechać z kimś , bo w ferworze zakupu możesz nie zwrócić uwagi na jakieś szczegóły , możesz być za mocno podjarany maszynką.Pozdro.
GROSIK
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 15/3/2007, 18:53
Lokalizacja: Łódź

Postprzez icid » 30/9/2007, 19:35

Zgadza sie posłuchaj silnika wkręć go powolutku na obroty posłuchaj czy nic nie puka nie stuka sprawdź też uszczelki silnika jak są nowiutkie to może oznaczać jakąś szybką naprawe przed sprzedażą. Rame pomacaj przejedź ręką czy nie ma wgnieceń odcisków od wyciągu który prostuje ramy, nieorginalnych spawów i swieżo wylakierowanych miejsc. Jeśli to będzie wersja five stars sprawdź czy owiewka nie była klejona. Skrzynie biegów sprawdzisz tylko jadąc daj mu po dupie sprawdź czy biegi nie wyskakują czy dobrze wchodzą.
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez GregorMoto » 30/9/2007, 22:13

sprawdz stan hamulcy, to tez wazne, zwróc uwage na to czy w miejscach spawow na ramie nie ma pękniec lakieru ,jesli sa to mowi samo za siebie iż było spawane itp. sprawdz jak wksakuje kazdy bieg, zeby potem nie było rozczarowan, i pamietaj, podchodz z dystansem, nie napalaj sie. ja przykładowo swojego fazera oglałem 3 razy zanim go kupiłem (tzn 3 razy byłem go ogldac) no i jeszcze wizyta u mechnika. weź może jak masz mozliwosc kto zna sie nieco na rzeczy, to tez Ci pomoze. pozdrawiam i udanych łowów
Yamaha R1 RN19 :)
Avatar użytkownika
GregorMoto
Bywalec
 
Posty: 610
Dołączył(a): 22/4/2007, 21:37
Lokalizacja: Ziemia-Europa-Polska-Małopolska-Oświęcim



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości




na gr