Zobacz wątek - Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa
NAS Analytics TAG

Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa

Postprzez nygaz1986 » 12/9/2017, 19:44

Witam forumowiczów. Mam problem ze wskaznikiem poziomu paliwa. Problem tkwi w tym ze jak zaleje go do pelna po sam korek to wskaznik jedynie mi pokazuje do polowy, a podczas jazdy sobie podskakuje troszeczke wyzej niz polowa, a czasem spada ponizej polowy. Chcialbym dodac ze wraz z tym defektem pojawily sie 3 inne problemy takie jak:
1. stopka boczna nie gasi silnika
2. brak swiatel mijania i drogowych
3. resetowanie sie wszystkich wskaznikow i zegara podczas odpalania silnika(nie zawsze ale na 10 odpalen jest okolo 7 resetow)
Probowalem rozwiazac ten problem u mechanika ale niestety nie mial czasu przyjac na warsztat bo zapier...ol ma i kazal mi pytac za tydzien. Sam sie zlapalem za dochodzenie gdzie problem no i po rozebraniu calego przodu i obudowy kierownicy sprawdzilem wszystkie wtyczki, okablowanie, wlacznik swiatel, bezpieczniki itp. i w ten sposob rozwiazalem problem nr 1 i 2 pewnie cos sie lekko rozlaczylo. Ale niestety pozostal dalej problem nr 3 i ten nieszczesny wskaznik poziomu paliwa. Chcialem jeszcze dodac ze wczesniej motor stal rowny miesiac w garazu bez ruchu(urlop). Kieruje do was pytanie czy to jest problem z napieciem czy moze plywak sie zawiesil i trzeba tam pogrzebac czy moze warto tez prawdzic akumulator?

Przenoszę temat do odpowiedniego działu |Glenroy
Avatar użytkownika
nygaz1986
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12/9/2017, 18:55


Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa

Postprzez Glenroy » 12/9/2017, 20:01

Myślę, że akumulator powinien być pierwszą rzeczą do sprawdzenia, zanim w ogóle się do czegokolwiek zabrałeś. Licznik będzie się resetował jeżeli za bardzo spadnie napięcie podczas rozruchu.

Podłącz woltomierz i zobacz jaki masz spadek napięcia w czasie pracy rozrusznika. Ogólnie naładowany akumulator, bez obciążenia, ma mieć powyżej 12.5V, w czasie rozruchu napięcie nie powinno Ci spaść poniżej 10V, jeżeli tak się dzieje, to znaczy że akumulator jest kaput.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa

Postprzez nygaz1986 » 12/9/2017, 20:08

tak zgodze sie jesli chodzi o resetowanie ale w czym moze byc problem ze wskaznikiem jeszcze dodam ze to w trasie zaczelo mi sie dziac (jesli zalany jest do pelna to wskazowka sie nie ruszala az do okolo 80km przejechanych dopiero potem opadala wraz ze zuzyciem), PO krotkim postoju odpalam a wtedy juz zaczelo pokazywac troszke wyzej niz polowa a przejechane bylo okolo 45km( bralem pod uwage gorzysty lekko teren ale to i tak bylo zaduze zuzycie). szukam porad u was gdzie mozna pogrzebac bo tez mi zalezy na czasie bo jak nie to mechanik dopiero w poniedzialek.
Avatar użytkownika
nygaz1986
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12/9/2017, 18:55

Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa

Postprzez Glenroy » 12/9/2017, 21:20

Problem ze wskaźnikiem też może być spowodowany kiepskim stanem akumulatora, po prostu pada element najbardziej podatny na zmiany napięcia. Możesz mieć uszkodzony pływak w baku i ten może nie działać w pełnym zakresie pracy, a równie dobrze, może być to też wina samego wskaźnika.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa

Postprzez nygaz1986 » 12/9/2017, 21:38

ok spr baterie, jesli bedzie napiecie dobre spr plywak, jesli bedzie dobry to najgorsza opcja bedzie wymienic caly zestaw zegarow bo niestety wszytstko jest w 1 chyba ze da sie rozkrecic i wymienic sam wskaznik.
Avatar użytkownika
nygaz1986
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12/9/2017, 18:55

Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa

Postprzez Glenroy » 12/9/2017, 23:31

Sprawdź akumulator, skontroluj sobie dla świętego spokoju czy masz poprawne ładowanie. Później najlepiej było by sprawdzić pływak, najlepiej było by go zdemontować podłączyć do instalacji i po prostu ruszając nim sprawdzać wskazania na liczniku. Ewentualnie przejrzyj jeszcze dokładnie instalację, skoro udało Ci się namierzyć dwie usterki i obydwie wystąpiły z winy samej instalacji, to bardzo możliwe, że i w tym przypadku będziesz miał np. zaśniedziałe jakieś złącze, prawdę powiedziawszy, solidne 70% usterek z jakimi miewam do czynienia, wynikają właśnie z problemów z jakimś stykiem.
W motocyklu instalacja jest narażona na warunki atmosferyczne dużo bardziej niż w samochodach, a z doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że to właśnie w samochodach zwykle montuje się szczelne złącza, w motocyklach zwykle są najprostsze złącza do których bez większych problemów dostaje się wilgoć.

Ja w tamtym roku rozkładałem wiązkę w swoim FZS-ie na części pierwsze, wszystkie styki szorowałem papierem ściernym, później myłem w środku do czyszczenia styków elektrycznych, poskładałem wszystko w całość, wejścia przewodów do złącz uszczelniłem żywicą a w same złącza dałem specjalny smar do złączy elektrycznych, siedziałem z tym dobry tydzień czasu, ale zakładany efekt został osiągnięty.
Tobie mogę poradzić na początek wymycie wszystkich złączy Kontaktem 60, następnie zabezpieczenie ich Kontaktem 61, z tych środków korzystam na co dzień i mogę je polecić jeżeli chodzi o doprowadzenie elektryki do porządku.
Nie pakuj się od razu w niepotrzebne koszta, sprawdź co się da i spróbuj to ogarnąć od podstaw, żebyś się nie rozczarował i niepotrzebnie nie denerwował, że wymieniłeś licznik za kilka stów i nadal nic się nie zmienia, bo gdzieś jest styk zasyfiony :)
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa

Postprzez nygaz1986 » 13/9/2017, 15:47

Spoko dzieki za porady. Narazie odpuszcze sobie mechanika. Na weekendzie siade przy nim i popatrze w baterie i plywak moze akurat sie uda. Dam znac jak cos bedzie wiadomo.
Avatar użytkownika
nygaz1986
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12/9/2017, 18:55

Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa

Postprzez nygaz1986 » 16/9/2017, 12:26

Wlasnie sobie grzebie w garazu i zaczalem od kontroli bateri.
1 wylaczona stacyjka - 18.35V
2 wlaczona stacyjka - 17.75V
3 odpalony silnik - 19.90V
Cos chyba za duze wartosci jak na 12V baterie co to oznacza ze ja szlag trafia bo az sie zdziwilem
Avatar użytkownika
nygaz1986
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12/9/2017, 18:55

Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa

Postprzez Glenroy » 16/9/2017, 13:57

Jak dla mnie, to Ci miernik cuda pokazuje, bo nie ma technicznej możliwości, żeby z akumulatora uzyskać napięcie wyższe niż deklarowane.

Weź jak masz możliwość, sprawdź jakie napięcie pokaże Ci np. w samochodzie ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa

Postprzez nygaz1986 » 17/9/2017, 19:33

tester wydaje sie sprawny, sprawdzilem na akumulatorze (nie najmlodszy) w samochodzie
przy wylaczonym bylo lekko ponad 18V po zapaleniu bylo 21,1V takze tester dzialajacy dobrze.
takze przy pomiarach z bateri x maxa pokazalo prawdziwe pomiary. teraz czy ktos wytlumaczy dlaczego byly az tak zawyzone??????
Avatar użytkownika
nygaz1986
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12/9/2017, 18:55

Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa

Postprzez henio12323 » 17/9/2017, 21:11

skoro w samochodzie masz tez 18/20V to masz tester jednak niesprawny :D przy 20V pewnie zarówki by sie paliły po kilku minutach
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa

Postprzez nygaz1986 » 17/9/2017, 21:32

Rzeczywiscie bo mi sie po...ierdolilo ze samochodowy ma 24V:D::D:D niezla gafa. Przyznam racje niesprawny miernik urwany jest czerwony przewod jeszcze probowalem spr zwykla bat 1.5V pokazywalo mi 1,8V. tak to jest z pozyczonymi sprzetami nie dosc ze zle mierzy to jeszcze urwal sie kabelek i musze odkupic. dobra narazie falszywe pomiary zaktualizuje je po spr dobrym sprzetem postanowilem kupic dla siebie nowy bo sie przyda.
Avatar użytkownika
nygaz1986
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12/9/2017, 18:55

Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa

Postprzez nygaz1986 » 22/10/2017, 18:46

Witam. Powrot do tematu. Problem z resetem nie rozwiazal sie, prawdopodobnie wina baterii (szlag ja trafia) ponizej dolaczam pomiary z wyl. stacyjki, wl. stacyjki i odpalonego silnika. Dodam ze problemy zaczely sie po 1 miesiecznym postoju motoru w garazu i wczesniejszej wymianie zwyklych zarowek na bixenony. reszta szczegolow wyzej postu. Poradzcie co z tym zrobic.
Wyl. Stacyjka.jpg
wyl. staycjka
Wl. Stacyjka.jpg
wl. stacyjka
Odpalony silnik.jpg
odpalony silnik
Avatar użytkownika
nygaz1986
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12/9/2017, 18:55

Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa

Postprzez nygaz1986 » 26/11/2018, 23:28

Siema wszystkim wracam po roku. Problem niby ten sam ale troche inny. Nowa bateria powiedzmy 8 miesiecy ale odkad zaczelo sie zimno okolo 5 °C(wlochy = wilgotno). Wydaje sie nie laduje. Pompa po 2 dniach postoju slychac ja jak laduje ( trrrtrr). Chlopy wedlug was regulator naoiecia sie wali o ocb. Silnik ma 58 tysi nie malo ale to nie mpowinien byc jego koniec. Olej co 3 tysie dbany jak o syna.
Avatar użytkownika
nygaz1986
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12/9/2017, 18:55

Re: Xmax 250 2006r. Nie ma ladowania!!!!

Postprzez nygaz1986 » 27/11/2018, 22:26

Doszedlem do sedna sprawy po dzisiejszych ogledzinach wychodzi na to ze nie laduje tylko pytanie bedzie problem z regulatorem napiecia czy mozne ze statorem(iskrownikiem). Ktos cos wie czy na sile musze do mechanika.
Avatar użytkownika
nygaz1986
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12/9/2017, 18:55

Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa

Postprzez henio12323 » 28/11/2018, 22:38

a skąd mozemy wiedziec ? :D z fusów wywrózyć co najwyzej by można
zrób pomiary regulatora i statora i bedzie jasne co jest do wymiany - czasem bywa że ani to ani to nie jest uszkodzone, a problem leży w pognitych/popalonych kostkach elektrycznych na połączeniu - stator -regulator -aku
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr