Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa
Witam forumowiczów. Mam problem ze wskaznikiem poziomu paliwa. Problem tkwi w tym ze jak zaleje go do pelna po sam korek to wskaznik jedynie mi pokazuje do polowy, a podczas jazdy sobie podskakuje troszeczke wyzej niz polowa, a czasem spada ponizej polowy. Chcialbym dodac ze wraz z tym defektem pojawily sie 3 inne problemy takie jak:
1. stopka boczna nie gasi silnika
2. brak swiatel mijania i drogowych
3. resetowanie sie wszystkich wskaznikow i zegara podczas odpalania silnika(nie zawsze ale na 10 odpalen jest okolo 7 resetow)
Probowalem rozwiazac ten problem u mechanika ale niestety nie mial czasu przyjac na warsztat bo zapier...ol ma i kazal mi pytac za tydzien. Sam sie zlapalem za dochodzenie gdzie problem no i po rozebraniu calego przodu i obudowy kierownicy sprawdzilem wszystkie wtyczki, okablowanie, wlacznik swiatel, bezpieczniki itp. i w ten sposob rozwiazalem problem nr 1 i 2 pewnie cos sie lekko rozlaczylo. Ale niestety pozostal dalej problem nr 3 i ten nieszczesny wskaznik poziomu paliwa. Chcialem jeszcze dodac ze wczesniej motor stal rowny miesiac w garazu bez ruchu(urlop). Kieruje do was pytanie czy to jest problem z napieciem czy moze plywak sie zawiesil i trzeba tam pogrzebac czy moze warto tez prawdzic akumulator?
Przenoszę temat do odpowiedniego działu |Glenroy
1. stopka boczna nie gasi silnika
2. brak swiatel mijania i drogowych
3. resetowanie sie wszystkich wskaznikow i zegara podczas odpalania silnika(nie zawsze ale na 10 odpalen jest okolo 7 resetow)
Probowalem rozwiazac ten problem u mechanika ale niestety nie mial czasu przyjac na warsztat bo zapier...ol ma i kazal mi pytac za tydzien. Sam sie zlapalem za dochodzenie gdzie problem no i po rozebraniu calego przodu i obudowy kierownicy sprawdzilem wszystkie wtyczki, okablowanie, wlacznik swiatel, bezpieczniki itp. i w ten sposob rozwiazalem problem nr 1 i 2 pewnie cos sie lekko rozlaczylo. Ale niestety pozostal dalej problem nr 3 i ten nieszczesny wskaznik poziomu paliwa. Chcialem jeszcze dodac ze wczesniej motor stal rowny miesiac w garazu bez ruchu(urlop). Kieruje do was pytanie czy to jest problem z napieciem czy moze plywak sie zawiesil i trzeba tam pogrzebac czy moze warto tez prawdzic akumulator?
Przenoszę temat do odpowiedniego działu |Glenroy
-
nygaz1986 - Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 12/9/2017, 18:55
Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa
Myślę, że akumulator powinien być pierwszą rzeczą do sprawdzenia, zanim w ogóle się do czegokolwiek zabrałeś. Licznik będzie się resetował jeżeli za bardzo spadnie napięcie podczas rozruchu.
Podłącz woltomierz i zobacz jaki masz spadek napięcia w czasie pracy rozrusznika. Ogólnie naładowany akumulator, bez obciążenia, ma mieć powyżej 12.5V, w czasie rozruchu napięcie nie powinno Ci spaść poniżej 10V, jeżeli tak się dzieje, to znaczy że akumulator jest kaput.
Podłącz woltomierz i zobacz jaki masz spadek napięcia w czasie pracy rozrusznika. Ogólnie naładowany akumulator, bez obciążenia, ma mieć powyżej 12.5V, w czasie rozruchu napięcie nie powinno Ci spaść poniżej 10V, jeżeli tak się dzieje, to znaczy że akumulator jest kaput.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa
tak zgodze sie jesli chodzi o resetowanie ale w czym moze byc problem ze wskaznikiem jeszcze dodam ze to w trasie zaczelo mi sie dziac (jesli zalany jest do pelna to wskazowka sie nie ruszala az do okolo 80km przejechanych dopiero potem opadala wraz ze zuzyciem), PO krotkim postoju odpalam a wtedy juz zaczelo pokazywac troszke wyzej niz polowa a przejechane bylo okolo 45km( bralem pod uwage gorzysty lekko teren ale to i tak bylo zaduze zuzycie). szukam porad u was gdzie mozna pogrzebac bo tez mi zalezy na czasie bo jak nie to mechanik dopiero w poniedzialek.
-
nygaz1986 - Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 12/9/2017, 18:55
Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa
Problem ze wskaźnikiem też może być spowodowany kiepskim stanem akumulatora, po prostu pada element najbardziej podatny na zmiany napięcia. Możesz mieć uszkodzony pływak w baku i ten może nie działać w pełnym zakresie pracy, a równie dobrze, może być to też wina samego wskaźnika.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa
ok spr baterie, jesli bedzie napiecie dobre spr plywak, jesli bedzie dobry to najgorsza opcja bedzie wymienic caly zestaw zegarow bo niestety wszytstko jest w 1 chyba ze da sie rozkrecic i wymienic sam wskaznik.
-
nygaz1986 - Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 12/9/2017, 18:55
Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa
Sprawdź akumulator, skontroluj sobie dla świętego spokoju czy masz poprawne ładowanie. Później najlepiej było by sprawdzić pływak, najlepiej było by go zdemontować podłączyć do instalacji i po prostu ruszając nim sprawdzać wskazania na liczniku. Ewentualnie przejrzyj jeszcze dokładnie instalację, skoro udało Ci się namierzyć dwie usterki i obydwie wystąpiły z winy samej instalacji, to bardzo możliwe, że i w tym przypadku będziesz miał np. zaśniedziałe jakieś złącze, prawdę powiedziawszy, solidne 70% usterek z jakimi miewam do czynienia, wynikają właśnie z problemów z jakimś stykiem.
W motocyklu instalacja jest narażona na warunki atmosferyczne dużo bardziej niż w samochodach, a z doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że to właśnie w samochodach zwykle montuje się szczelne złącza, w motocyklach zwykle są najprostsze złącza do których bez większych problemów dostaje się wilgoć.
Ja w tamtym roku rozkładałem wiązkę w swoim FZS-ie na części pierwsze, wszystkie styki szorowałem papierem ściernym, później myłem w środku do czyszczenia styków elektrycznych, poskładałem wszystko w całość, wejścia przewodów do złącz uszczelniłem żywicą a w same złącza dałem specjalny smar do złączy elektrycznych, siedziałem z tym dobry tydzień czasu, ale zakładany efekt został osiągnięty.
Tobie mogę poradzić na początek wymycie wszystkich złączy Kontaktem 60, następnie zabezpieczenie ich Kontaktem 61, z tych środków korzystam na co dzień i mogę je polecić jeżeli chodzi o doprowadzenie elektryki do porządku.
Nie pakuj się od razu w niepotrzebne koszta, sprawdź co się da i spróbuj to ogarnąć od podstaw, żebyś się nie rozczarował i niepotrzebnie nie denerwował, że wymieniłeś licznik za kilka stów i nadal nic się nie zmienia, bo gdzieś jest styk zasyfiony
W motocyklu instalacja jest narażona na warunki atmosferyczne dużo bardziej niż w samochodach, a z doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że to właśnie w samochodach zwykle montuje się szczelne złącza, w motocyklach zwykle są najprostsze złącza do których bez większych problemów dostaje się wilgoć.
Ja w tamtym roku rozkładałem wiązkę w swoim FZS-ie na części pierwsze, wszystkie styki szorowałem papierem ściernym, później myłem w środku do czyszczenia styków elektrycznych, poskładałem wszystko w całość, wejścia przewodów do złącz uszczelniłem żywicą a w same złącza dałem specjalny smar do złączy elektrycznych, siedziałem z tym dobry tydzień czasu, ale zakładany efekt został osiągnięty.
Tobie mogę poradzić na początek wymycie wszystkich złączy Kontaktem 60, następnie zabezpieczenie ich Kontaktem 61, z tych środków korzystam na co dzień i mogę je polecić jeżeli chodzi o doprowadzenie elektryki do porządku.
Nie pakuj się od razu w niepotrzebne koszta, sprawdź co się da i spróbuj to ogarnąć od podstaw, żebyś się nie rozczarował i niepotrzebnie nie denerwował, że wymieniłeś licznik za kilka stów i nadal nic się nie zmienia, bo gdzieś jest styk zasyfiony

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa
Spoko dzieki za porady. Narazie odpuszcze sobie mechanika. Na weekendzie siade przy nim i popatrze w baterie i plywak moze akurat sie uda. Dam znac jak cos bedzie wiadomo.
-
nygaz1986 - Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 12/9/2017, 18:55
Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa
Wlasnie sobie grzebie w garazu i zaczalem od kontroli bateri.
1 wylaczona stacyjka - 18.35V
2 wlaczona stacyjka - 17.75V
3 odpalony silnik - 19.90V
Cos chyba za duze wartosci jak na 12V baterie co to oznacza ze ja szlag trafia bo az sie zdziwilem
1 wylaczona stacyjka - 18.35V
2 wlaczona stacyjka - 17.75V
3 odpalony silnik - 19.90V
Cos chyba za duze wartosci jak na 12V baterie co to oznacza ze ja szlag trafia bo az sie zdziwilem
-
nygaz1986 - Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 12/9/2017, 18:55
Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa
Jak dla mnie, to Ci miernik cuda pokazuje, bo nie ma technicznej możliwości, żeby z akumulatora uzyskać napięcie wyższe niż deklarowane.
Weź jak masz możliwość, sprawdź jakie napięcie pokaże Ci np. w samochodzie
.
Weź jak masz możliwość, sprawdź jakie napięcie pokaże Ci np. w samochodzie

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa
tester wydaje sie sprawny, sprawdzilem na akumulatorze (nie najmlodszy) w samochodzie
przy wylaczonym bylo lekko ponad 18V po zapaleniu bylo 21,1V takze tester dzialajacy dobrze.
takze przy pomiarach z bateri x maxa pokazalo prawdziwe pomiary. teraz czy ktos wytlumaczy dlaczego byly az tak zawyzone??????
przy wylaczonym bylo lekko ponad 18V po zapaleniu bylo 21,1V takze tester dzialajacy dobrze.
takze przy pomiarach z bateri x maxa pokazalo prawdziwe pomiary. teraz czy ktos wytlumaczy dlaczego byly az tak zawyzone??????
-
nygaz1986 - Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 12/9/2017, 18:55
Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa
skoro w samochodzie masz tez 18/20V to masz tester jednak niesprawny
przy 20V pewnie zarówki by sie paliły po kilku minutach

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa
Rzeczywiscie bo mi sie po...ierdolilo ze samochodowy ma 24V:D::D:D niezla gafa. Przyznam racje niesprawny miernik urwany jest czerwony przewod jeszcze probowalem spr zwykla bat 1.5V pokazywalo mi 1,8V. tak to jest z pozyczonymi sprzetami nie dosc ze zle mierzy to jeszcze urwal sie kabelek i musze odkupic. dobra narazie falszywe pomiary zaktualizuje je po spr dobrym sprzetem postanowilem kupic dla siebie nowy bo sie przyda.
-
nygaz1986 - Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 12/9/2017, 18:55
Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa
Witam. Powrot do tematu. Problem z resetem nie rozwiazal sie, prawdopodobnie wina baterii (szlag ja trafia) ponizej dolaczam pomiary z wyl. stacyjki, wl. stacyjki i odpalonego silnika. Dodam ze problemy zaczely sie po 1 miesiecznym postoju motoru w garazu i wczesniejszej wymianie zwyklych zarowek na bixenony. reszta szczegolow wyzej postu. Poradzcie co z tym zrobic.
-
nygaz1986 - Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 12/9/2017, 18:55
Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa
Siema wszystkim wracam po roku. Problem niby ten sam ale troche inny. Nowa bateria powiedzmy 8 miesiecy ale odkad zaczelo sie zimno okolo 5 °C(wlochy = wilgotno). Wydaje sie nie laduje. Pompa po 2 dniach postoju slychac ja jak laduje ( trrrtrr). Chlopy wedlug was regulator naoiecia sie wali o ocb. Silnik ma 58 tysi nie malo ale to nie mpowinien byc jego koniec. Olej co 3 tysie dbany jak o syna.
-
nygaz1986 - Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 12/9/2017, 18:55
Re: Xmax 250 2006r. Nie ma ladowania!!!!
Doszedlem do sedna sprawy po dzisiejszych ogledzinach wychodzi na to ze nie laduje tylko pytanie bedzie problem z regulatorem napiecia czy mozne ze statorem(iskrownikiem). Ktos cos wie czy na sile musze do mechanika.
-
nygaz1986 - Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 12/9/2017, 18:55
Re: Xmax 250 2006r. Wskaznik p.paliwa
a skÄ…d mozemy wiedziec ?
z fusów wywrózyć co najwyzej by można
zrób pomiary regulatora i statora i bedzie jasne co jest do wymiany - czasem bywa że ani to ani to nie jest uszkodzone, a problem leży w pognitych/popalonych kostkach elektrycznych na połączeniu - stator -regulator -aku

zrób pomiary regulatora i statora i bedzie jasne co jest do wymiany - czasem bywa że ani to ani to nie jest uszkodzone, a problem leży w pognitych/popalonych kostkach elektrycznych na połączeniu - stator -regulator -aku
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości