Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?
WITAM!
Trochę dużo już poczytałem na różnych forum o crossach 85. Najbardziej pasowała by mi yamaha yz85. Najpierw napiszę wam jakie mam doświadczenia a potem zadam kilka pytań licząc na dobre odpowiedzi
Moim pierwszym sprzętem był chiński quad 125, potem Cpi smx 50, kxd 125, loncin 250. Mam już trochę pojęcia także nie zaczynam od zera
Otóż jeżdżąc na chińczykach zrozumiałem że czas na coś lepszego i markowego. Mam 14lat 169cm wzrostu i ważę 57kg. Otóż poszukuję crossa 85 i mam do was kilka istotnych pytań
- Jak to jest tak naprawdę z tymi tłokami bo dzwoniłem po różnych sklepach czytałem na forum pytałem kolegów którzy posiadają takie sprzęty i dowiedziałem się różnych informacji, a mianowicie jedni twierdzili że jeżeli nie szaleję po torach crossowych i dbam o oleje filtry itp. to mogę nim sporo Motogodzin nabić i się nie martwić. Drudzy twierdzą że potrzebna jest zmiana tłoka co 40mth jednak w serwisach dowiedziałem się że te 40mth to jest dla zawodników nie dla amatorów
Dodam też że nie miałbym problemu aby zmienić tłok po kupnie crossa i pewnie tak zrobię aby mieć pewność na czym jeżdżę
- Jak jest w takiej 85 ze spalaniem? Jedni twierdzą że cały bak idzie na cały dzień średniej jazdy. Jedni mówią że cały bak na 3-4h średniej jazdy.
Dodam że byłby to mój 1 taki typowy cross
Nie piszcie że mam brać 125 bo byłem oglądałem Honde cr125 i niestety jest za duża na mnie a jednak wolę 85 bo niższa i trochę mniej mocy. Jeździłem na 85 i mam bardzo pozytywne wrażenia. Motorek służył by mi na wyjazdy w teren czy też po polach aby poszaleć
tylko musiałbym wyregulować zawieszenie na miększe tak jak zrobił to mój kolega w yz85 na której miałem okazje się przejechać. Liczę na dobre i szybkie odpowiedzi
Jestem nowy na forum także dopiero zaczynam kumać co i jak i gdzie 
Dodam również że chce przeznaczyć na motorek max 5500-5700 aby mi trochę jeszcze zostało ale kask zbroję rękawice mam jeszcze tylko jakieś buty i będzie tralala

Trochę dużo już poczytałem na różnych forum o crossach 85. Najbardziej pasowała by mi yamaha yz85. Najpierw napiszę wam jakie mam doświadczenia a potem zadam kilka pytań licząc na dobre odpowiedzi

Moim pierwszym sprzętem był chiński quad 125, potem Cpi smx 50, kxd 125, loncin 250. Mam już trochę pojęcia także nie zaczynam od zera


- Jak to jest tak naprawdę z tymi tłokami bo dzwoniłem po różnych sklepach czytałem na forum pytałem kolegów którzy posiadają takie sprzęty i dowiedziałem się różnych informacji, a mianowicie jedni twierdzili że jeżeli nie szaleję po torach crossowych i dbam o oleje filtry itp. to mogę nim sporo Motogodzin nabić i się nie martwić. Drudzy twierdzą że potrzebna jest zmiana tłoka co 40mth jednak w serwisach dowiedziałem się że te 40mth to jest dla zawodników nie dla amatorów


- Jak jest w takiej 85 ze spalaniem? Jedni twierdzą że cały bak idzie na cały dzień średniej jazdy. Jedni mówią że cały bak na 3-4h średniej jazdy.
Dodam że byłby to mój 1 taki typowy cross




Dodam również że chce przeznaczyć na motorek max 5500-5700 aby mi trochę jeszcze zostało ale kask zbroję rękawice mam jeszcze tylko jakieś buty i będzie tralala


- MotorBoys
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 6/6/2017, 18:34
Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?
po 1 nie ten dział - przenosze do odopowiedniego
i dalej tak tłok wymieniasz - jak jest do wymiany
nie ma do konca reguły. jak sie amatorsko jeździ to czasem potrafi troche dłuzej wytrzymac ale latanie po lesie czasem bardziej katuje taki tłok niz wypad na tor MX. jazda za wolna i pyrkanie czesto też wpływa gorzej niz odkręcanie gazu.
co do spalania - kup i sam ocen jak ci pali, 1 bak na cały dzien to trzeba by na prawde pyrkać sobie... na torze jeden bak to pewnie da sie w jakas godzine wypalic
akurat crossówka w terenie to też taki o średni pomysł motocykl tam sie nie bardzo nadaje, kiepskie przełozenia, słabe sprzęgło do endurowania, amatorsko duzo rzeczy moze i nie odczujesz ale minusem beda własnie koszta eksploatacji
i dalej tak tłok wymieniasz - jak jest do wymiany

co do spalania - kup i sam ocen jak ci pali, 1 bak na cały dzien to trzeba by na prawde pyrkać sobie... na torze jeden bak to pewnie da sie w jakas godzine wypalic
akurat crossówka w terenie to też taki o średni pomysł motocykl tam sie nie bardzo nadaje, kiepskie przełozenia, słabe sprzęgło do endurowania, amatorsko duzo rzeczy moze i nie odczujesz ale minusem beda własnie koszta eksploatacji
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?
henio12323 napisał(a):po 1 nie ten dział - przenosze do odopowiedniego
i dalej tak tłok wymieniasz - jak jest do wymianynie ma do konca reguły. jak sie amatorsko jeździ to czasem potrafi troche dłuzej wytrzymac ale latanie po lesie czasem bardziej katuje taki tłok niz wypad na tor MX. jazda za wolna i pyrkanie czesto też wpływa gorzej niz odkręcanie gazu.
co do spalania - kup i sam ocen jak ci pali, 1 bak na cały dzien to trzeba by na prawde pyrkać sobie... na torze jeden bak to pewnie da sie w jakas godzine wypalic
akurat crossówka w terenie to też taki o średni pomysł motocykl tam sie nie bardzo nadaje, kiepskie przełozenia, słabe sprzęgło do endurowania, amatorsko duzo rzeczy moze i nie odczujesz ale minusem beda własnie koszta eksploatacji
Dzięki za odpowiedź






Jestem nowy wybacz że nie w tym dziale i dzięki za przeniesienie i pomoc

- MotorBoys
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 6/6/2017, 18:34
Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?
tłoki to jedno.. w motocyklu wyczynowym wszystko wymaga uwagi.. zawieszenie cały silnik - wał sprzęgło skrzynia łozygska.... tłoki to tylko ułamek wydatkow
co do nicasil/zeliwo moje zdanie to jak to ma chodzic poprawnie to tylko nicasil. do niektórych moto takie cylindry nie sa az tak koszmarnie drogie

co do nicasil/zeliwo moje zdanie to jak to ma chodzic poprawnie to tylko nicasil. do niektórych moto takie cylindry nie sa az tak koszmarnie drogie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?
henio12323 napisał(a):tłoki to jedno.. w motocyklu wyczynowym wszystko wymaga uwagi.. zawieszenie cały silnik - wał sprzęgło skrzynia łozygska.... tłoki to tylko ułamek wydatkow![]()
co do nicasil/zeliwo moje zdanie to jak to ma chodzic poprawnie to tylko nicasil. do niektórych moto takie cylindry nie sa az tak koszmarnie drogie
Dzięki za odpowiedź






Czekam na odpowiedzi

- MotorBoys
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 6/6/2017, 18:34
Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?
wiesz moze i wytrzymał. ale stracił połowe mocy
ktos na prawde pyrkał tym wiec tez duzo przyjemnosci nie miał. a potem ten tłok tak sie tłukł w cylindrze - że do wymiany był razem z cylindrem
wiec zadna oszczędnosc
'
uwazam że to nienajgłupszy pomysł takie moto z am6 czy jakas derbi senda, podkręcic to juz fajnie by latało. do latania po lasach spoko, a koszta utrzymania kilka razy nizsze.
jest cos takiego jak HM CRE to jest takie ciekawe moto fajny ma zawias i hamulce, duza chłodnice wiec mozna katowac to nawet nieźle


'
uwazam że to nienajgłupszy pomysł takie moto z am6 czy jakas derbi senda, podkręcic to juz fajnie by latało. do latania po lasach spoko, a koszta utrzymania kilka razy nizsze.
jest cos takiego jak HM CRE to jest takie ciekawe moto fajny ma zawias i hamulce, duza chłodnice wiec mozna katowac to nawet nieźle
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?
henio12323 napisał(a):wiesz moze i wytrzymał. ale stracił połowe mocyktos na prawde pyrkał tym wiec tez duzo przyjemnosci nie miał. a potem ten tłok tak sie tłukł w cylindrze - że do wymiany był razem z cylindrem
wiec zadna oszczędnosc
'
uwazam że to nienajgłupszy pomysł takie moto z am6 czy jakas derbi senda, podkręcic to juz fajnie by latało. do latania po lasach spoko, a koszta utrzymania kilka razy nizsze.
jest cos takiego jak HM CRE to jest takie ciekawe moto fajny ma zawias i hamulce, duza chłodnice wiec mozna katowac to nawet nieźle
Oki


Dzięki za wypowiedzi!
- MotorBoys
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 6/6/2017, 18:34
Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?
nie wiem, przekraczajac 40-50 godzin jest duze ryzyko ze silnik w kazdej chwili moze wybuchnąć. tutaj nawet nie ma co ryzykowac i trzymac silnik bez remontu taki czas.
zeliwo szlifujesz, nicasil czasem sie zdaza ze nie robisz nic
duzo lepiej odprowadza ciepło wiec ciezej przygotowac maszyne.
korba - wymiana co 2-3 tłoki
z jazda endurowa prędzej co 2
polecam dowolne enduro do uzywania w enduro terenie
odradzam crossówki
zeliwo szlifujesz, nicasil czasem sie zdaza ze nie robisz nic

korba - wymiana co 2-3 tłoki

polecam dowolne enduro do uzywania w enduro terenie

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?
henio12323 napisał(a):nie wiem, przekraczajac 40-50 godzin jest duze ryzyko ze silnik w kazdej chwili moze wybuchnąć. tutaj nawet nie ma co ryzykowac i trzymac silnik bez remontu taki czas.
zeliwo szlifujesz, nicasil czasem sie zdaza ze nie robisz nicduzo lepiej odprowadza ciepło wiec ciezej przygotowac maszyne.
korba - wymiana co 2-3 tłokiz jazda endurowa prędzej co 2
polecam dowolne enduro do uzywania w enduro terenieodradzam crossówki
Dobra podjąłem chyba decyzję







- MotorBoys
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 6/6/2017, 18:34
Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?
nie musisz cytowac kazdej wypowiedzi powyzszej
wybór dowolny, nie znam sie az tak na piździkach, mozesz pytac w dziale 50tek. ale to wszystk oi tak prawie jedno i to samo wiec duzych róznic nie ma czy wybierzesz to czy co innego,
olej do nasaczania w zasadzie dowolny jaki bys nie kupił. ja polecam valvoline jest tani wydajny i fajnie sie nanosi.
olej do paliwa ja polecam motul 800 / ipone samourai
do skrzyni też jakis dobry polecam, jakbys chciał to mam jeden z najlepszych ipone box xtrem po hurtowej cenie oddam

wybór dowolny, nie znam sie az tak na piździkach, mozesz pytac w dziale 50tek. ale to wszystk oi tak prawie jedno i to samo wiec duzych róznic nie ma czy wybierzesz to czy co innego,
olej do nasaczania w zasadzie dowolny jaki bys nie kupił. ja polecam valvoline jest tani wydajny i fajnie sie nanosi.
olej do paliwa ja polecam motul 800 / ipone samourai
do skrzyni też jakis dobry polecam, jakbys chciał to mam jeden z najlepszych ipone box xtrem po hurtowej cenie oddam
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?
Okej tak więc dalej się męczę z wyborem motocykla dla siebie
Bo nie chciałbym aby to był szybki wybór bo potem będę nie zadowolony jeśli nie wybiore rozważnie
Jednak am6 odpada jeździłem na niej była odblokowana z dobrymi zębatkami (tył prawdopodobnie 62zęby) niestety jest to za słaby sprzęt na moje umiejętności i mocy brakuje niestety
Już sam się zgubiłem am6 odpada na 100% myślałem jeszcze i rozważałem nad tymi 85 ale jak trzeba tak często remonty to chyba też odpadnie
Myślałem też nad MRF 140RC ale nie chce żeby znowu sie okazało że to niczym sie nie różni od innych chinoli itp.
Potrzebuję motorek do 5500zł minimum 2006rocznik najlepiej
14lat 57kg i 170cm wzrostu i mam po prostu problem z wyborem dla siebie czegoÅ› dobrego
Proszę o szybką pomoc dodam że jeździłbym w terenie i co 2-3 dzień więc dosyć często
zawsze mam 20L do wykorzystania od rodziców miesięcznie
ale raczej na 85 to byłoby za mało takie 20L na miesiąc prawda? 


Jednak am6 odpada jeździłem na niej była odblokowana z dobrymi zębatkami (tył prawdopodobnie 62zęby) niestety jest to za słaby sprzęt na moje umiejętności i mocy brakuje niestety








- MotorBoys
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 6/6/2017, 18:34
Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?
nie istnieje motocykl który sprosta twoje wygórowane wymagania
co do pytania o ilosc paliwa - to skad mam wiedziec ile ty wyjeździsz w miesiac ?

co do pytania o ilosc paliwa - to skad mam wiedziec ile ty wyjeździsz w miesiac ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?
Powiem ci tak... kolega ma 173cm wzrostu ok 70 kg i śmiga już 2 sezon na yz 85 2008rok, ma go od nowości tylko dopiero od zeszłego sezonu razem zaczęliśmy jeździc, ja już sie przesiadłem na 125 bo w starej cr 85 brakowało mocy, ale teraz jak da mi się ten kolega przejechać na tej yz, to prawie na każdym biegu rwie na koło. Pomimo tego że już dosyć długo jeżdze. po prostu charakterystyka tego silnika jest naprawde satysfakcjonująca. On sam uważa że siły to ma wystarczająco tylko trzeba to trzymać na obrotach w lesie i na podjazdach żeby jechało. Jakby nie to że jest to taki mały motorek to by dalej jeździł.
Do tego od tej nowości nic w silniku nie było robione, a dalej chodzi tak jak na początku.
Po takim MNIEJ WIĘCEJ policzeniu ile mth zrobił to wychodzi coś koło 100mth.
(jak zaczynaliśmy jeździć, to całe wakacje praktycznie codziennie się latało przynajmniej po godzince)
Do tego ta yamaszka pali bardzo mało, na 5l paliwa - mieszanej jazdy, pół niedzieli przejeździmy.
tak więc ja na twoim msc brałbym zadbaną yz 85, bo z wszystkich "85" na jakich jeździłem pozycja za kierownicą mi najbardziej odpowiadała i do tego była najmocniejsza
Dosyć chaotycznie sie rozpisałem, ale może troche ci to pomoze coś wybrać. pozdrawiam
Do tego od tej nowości nic w silniku nie było robione, a dalej chodzi tak jak na początku.
Po takim MNIEJ WIĘCEJ policzeniu ile mth zrobił to wychodzi coś koło 100mth.
(jak zaczynaliśmy jeździć, to całe wakacje praktycznie codziennie się latało przynajmniej po godzince)
Do tego ta yamaszka pali bardzo mało, na 5l paliwa - mieszanej jazdy, pół niedzieli przejeździmy.
tak więc ja na twoim msc brałbym zadbaną yz 85, bo z wszystkich "85" na jakich jeździłem pozycja za kierownicą mi najbardziej odpowiadała i do tego była najmocniejsza
Dosyć chaotycznie sie rozpisałem, ale może troche ci to pomoze coś wybrać. pozdrawiam
- michu74
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 9/10/2016, 20:21
Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?
teraz przyjdzie do remontu
to zamiast wymiany tłoka i kontroli pozostałych elementów silnika pójdzie od razu generalka 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Cross 85 Jak to tak naprawde jest z tymi remontami?
Albo tak jak inny kolega co dużo za dużo jeździł na sx 250, z sel. A nastepny tłok założył sel. D



- michu74
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 9/10/2016, 20:21
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości