Zobacz wątek - Raven 250 prawidłowa regulacji
NAS Analytics TAG

Raven 250 prawidłowa regulacji

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Raven 250 prawidłowa regulacji

Postprzez trophy250 » 3/4/2017, 19:56

Witam, posiadam motocykl zipp raven 250. Chciałbym się zwrócić do Was o pomoc w kwestii regulacji oraz ewentualnym podkręceniu tego motocykla. Ogólnie to miałem problem z nim bo bez ssana dusił się i gasł przy dodawaniu gazu, ale dziś podregulowałem zawory i "wydaje mi się", że już nie dławi się przy dodawaniu gazu ( sprawdzane na stopce centralnej, bez jazdy). Okazało się, że jeden z zaworów ssących był troszkę za ciasno, czy to mogła być przyczyna dławienia się?
Druga kwestia to taka, jak mogę podregulować te gaźniki? chciałbym podnieść iglicę aby dostawał więcej paliwka i być może zwiększę tym osiągi. Czy w tym motocyklu są jakieś pozakładane blokady które można samemu odblokować? Jest jeszcze taka kwestia, że jak stoi koło tylne w powietrzu (na centralnej) przy włączaniu biegu i trzymaniu sprzęgła to koło się kręci a chyba nie powinno? Czy to kwestia regulacji sprzęgła? Dodam, że czasem ciężko wrzucić na luz ( nawet jak się świeci lampka od luzu to bieg jest włączony i trzeba bardzo delikatnie smyrać wajchą biegu aby załączyć bieg jałowy.

Zawory ssące są u mnie ustawione na 0,05 a wydechowe +/- 0,06 czy prawidłowo?. Dużo pytań jak na jeden temat wiem ale chciałbym założyć jeden temat i rozwiązać w jednym wątku wszelkie nurtujące mnie pytania :) Pozdrawiam i liczę na odpowiedzi od osób które mogą mi pomoc, miłego wieczorku.
trophy250
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 28/3/2010, 13:25


Re: Raven 250 prawidłowa regulacji

Postprzez henio12323 » 4/4/2017, 19:12

zawory muszą byc wyregulowane, jak są podparte to silnik nie trzyma cisnienia - i częsc sie cofa do gaxnika mogą byc przez to problemy

co to znaczy zawory podregulowane ? wyreguluj je zgodnie z ksiązką obsługi.

co do gaźnika - oczywiscie jak dasz iglice wyzej albo wieksza dysze to bedzie dostawał wiecej paliwa - tylko paliwo sie moze nie spalić. zeby doszło do spalenia musisz mu dać wiecej powietrza również. a jak silnik słaby to wiecej powietrza sobie nie zaciągnie. a nadmiar paliwa jest szkodliwy, bo niespalone paliwo w postaci nagarów sie wszedzie osadza i dodatkowo obniza osiągi. oczywiscie to opcja jeżeli gaxnik jest prawidłowo ustawiony - jest mozliwosc że ma teraz za ubogo. ale to musiał by ktos w nim kręcić. ogólnie zabawy z gaxnikiem nie sa takie proste jakby sie wydawac mogło.
i nie mozesz liczyc na to że ktos podpowie co zrobic żeby było lepioej, kazde moto to indywudialna sprawa - zwłasszcza chinskie.

czyt sąblokady - na to pytanie odpowiedziec nie potrafie, mozesz spróbowac podzwonic po dealerach marki, powinni mieć jakies doswiadczenie.

co do kręcenia koła - to normalne, między tarczami a przekładkami jest olej, a jest w mechanice cos takiego jak tarcie kinematyczne - olej swoją warstwą miedzy niesprzezoną tarczą a przekładką je " klei" stąd włąsnie obrót koła. im gęstszy olej tym bardziej to zauwazalne. oczywiscie moze byc tez inna opcja np przyjarane sprzęgło - i powyginane przekładki ,które hmm zyskały na obwodzie nie zmieniajac srednicy - i sie porobiły z nich " spręzyny" które cały czas nawet po wcisnieciu sprzegła dociskaja do siebie tarcze i inne przekładki. ale ogólnie tym bvym sie nie przejmował. chyba ze własnie sa problemy

ale to mówie ciezko mówic - moze kiepski olej, moze przekładki, moze byc też uszkodzony kosz zzewnętrzny jak ktos agresywnie strzela ze sprzegła

co do luzów - nie mam pojecia - ksiązka serwisowa prawde powie :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr