Zobacz wątek - Co po GS500?
NAS Analytics TAG

Co po GS500?

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Co po GS500?

Postprzez DedeRR » 29/3/2017, 22:05

Witam.

Po nadchodzącym sezonie chciałbym sprzedać swoje Suzuki GS 500 i zakupić coś większego, już na prawo jazdy kategorii A, które pod koniec tego sezonu będę zdawał.

Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie)?
Pod koniec roku to będą dwa sezony, ok 7-8 tysięcy kilometrów na GS 500.

Wiek, waga, wzrost?
24 lata, 79kg, 191cm (na GSie mi wygodnie wbrew pozorom).

Do jakich celów chcesz używać motocykla?
Głównie jazda miejska, aczkolwiek chciałbym móc pojechać kiedyś z plecakiem na jakąś weekendową trasę. Odwiedzałbym też chętnie tor, czy to na track-day czy na kursie doszkalającym.
Nie przewiduję żadnego, choćby najmniejszego off-roadu.

Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
Od czterech tysięcy kilometrów w górę, jeśli motocyklem bym tylko po mieście jeździł. Wiadomo, im dalej się zapuszczę tym więcej.

Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
Ciuchy mam. Na motocykl chciałbym przeznaczyć 10 tysięcy. Oczywiście jeśli coś byłoby warte dołożenia kilku stówek to również bym to rozpatrzył.

Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Tyle ile będzie trzeba, aczkolwiek mam tu na myśli rzeczy takie jak zestaw napędowy, olej, płyny, opony i tego typu rzeczy. Nie chciałbym motocykla, który musiałby być pod stałą opieką mechanika.

Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Sportowo turystyczne.

Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Suzuki SV 650S II generacji - z akcesoryjnymi bocznymi owiewkami wygląda przecudownie. W dodatku bardzo podoba mi się charakterystyka tej Vki, bo z tego co się orientuję, to jest to podobny silnik co w Gladiusie, prawda? Jedyne co mnie tutaj martwi to rzadko spotykane egzemplarze z ABSem.
Jak tutaj wygląda sprawa z wygodą plecaczka? Na weekendowe wyskoki da radę?
Kawasaki ER6F I generacji - ciut mniej podoba mi się aniżeli SV, ale tutaj łatwiej o model z ABSem. Tylko te zegary...
Honda CBF600 - podobnie jak z Kawą.
Yamaha Fazer 600 - tutaj zastanawiam się, czy nie będzie to ponad moje umiejętności. Czy po jeździe na GSie przeskok na Fazera będzie trudny?
Yamaha XJ6 Diversion F - tutaj z kolei zastanawiam się, czy nie będzie to "stanie w miejscu".
Honda CBR 600 F4i - motocykl, który chyba najbardziej mi się podoba, w dodatku czytam dużo o jego względnej łagodności i tym, że to takie "best of both worlds", jeśli chodzi o motocykle sportowe i turystyczne. Lecz podobne obawy co do Fazera.

Co myślicie o tych motocyklach? Czy CBRa i Fazer to przesada?
Wiem, że jeszcze trochę czasu do zmiany motocykla, lecz wiedząc na co się zbiera, zbiera się łatwiej :mrgreen:
Suzuki GS 500 E
Avatar użytkownika
DedeRR
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 2/5/2015, 00:19
Lokalizacja: Północ


Re: Co po GS500?

Postprzez matt87 » 3/4/2017, 08:58

od niedawna mam CBR F4i w wersji Sport, jest to moj drugi motocykl wczesniej jezdzilem kawasaki ninja 300 przejechalem nia ok 2,5tys km czyli tyle co nic, przesiadka na CBR byla szokiem - motocykl jest mega przyjazny nie ma jakis naglych skokow mocy oddaje ja liniowo, choc powyzej 7/8tys obrotow ciagnie mocniej, mysle ze jesli jestes rozsadna osoba dasz sobie rade bez problemu bo jednak to juz jest motocykl ktory potrafi pojechac...nie wiem jak w wersji z bananowym siedzeniem ale w sporcie po ok 2h jazdy dupa boli, pozycja sportowa ale bez przesady, typowe usterki - regulator napiecia, napinacz lancuszka rozrzadu, szumiacy/halasujacy kosz sprzeglowy - ponoc tyczy sie to wszystkich hond. motocykl prowadzi sie fajnie i pewnie choc wiadomo na miasto chyba naked bylby lepszym wyborem, jesli masz jakies pytania smialo pisz.
matt87
Świeżak
 
Posty: 99
Dołączył(a): 25/12/2015, 15:44
Lokalizacja: Mysłowice/Katowice

Re: Co po GS500?

Postprzez multifan4 » 17/4/2017, 21:10

Po długich wahaniach zakupiłem CBR600 F4i na pierwsze własne moto, nie przekraczam póki co 140 i 7 tys. obr/min, po woli się uczę, na ekspresówkach częściej prawym pasem niż lewym jeżdżę i myślę, że nie był to najgorszy wybór.
Zapewniam, że da się tym sprzętem jeździć po woli, w miarę przepisowo, koszty utrzymania są nieco wyższe niż w przypadku sprzętu 2 cylindowego.
Jeśli budżet pozwala a Kolega jeździ w deszczu może warto pomyśleć o sprzęcie z ABS? Np VFR?
multifan4
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 20/7/2016, 21:35
Lokalizacja: Gdynia

Re: Co po GS500?

Postprzez DedeRR » 22/4/2017, 18:24

VFRka przeraża mnie pod względem spalania.
Po czytaniu o wszystkich wspomnianych mnie sprzętach w zasadzie najbardziej skłaniam się ku SV650S i Fazerowi 600 i w obu przypadkach chciałbym model z ABSem, a SVki z ABSem są można rzec, że białym krukiem na naszym rynku.
Frajda frajdą, niemniej obecne kompletowanie turystycznego ubioru sprawi, że będę chciał wyskoczyć tym gdzieś dalej niż na weekend na jakiś Hel czy inne Mazury. W dodatku z plecakiem. A tutaj chyba lepiej sprawdzi się Fazer.
Suzuki GS 500 E
Avatar użytkownika
DedeRR
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 2/5/2015, 00:19
Lokalizacja: Północ

Re: Co po GS500?

Postprzez multifan4 » 24/4/2017, 21:27

Moim zdaniem litr w jedną czy w drugą, to niewielka różnica w przypadku motocykla, którym się dużo nie jeździ. CBRka pali mi z plecaczkiem też siedem przy jeździe naprawdę spokojnej i jakoś mnie to nie przeszkadza.
VFR ka jest ideałem do turystyki, ma dobrą ochronę przed wiatrem i ABS, za niezłą cenę. Zniechęcił mnie duży moment hamujący, który może w zakręcie na mokrym zaskoczyć początkującego.

Gdybym miał dziś kupować - pewnie kupiłbym VFR z ABS, ale zmieniać nie będę, same wyjazdy do ogłoszeń sporo mnie kosztowały, czego nikt mnie nie zwróci. Z drugiej strony staram się wyjeżdżać tylko w suche i ciepłe dni, więc ABS nie jest czymś, dla czego miałbym zmieniać motocykl. Może kiedyś się przejadę VFR i mnie się spodoba, to zmienię.
multifan4
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 20/7/2016, 21:35
Lokalizacja: Gdynia

Re: Co po GS500?

Postprzez pantoprazol » 4/5/2017, 16:35

Dede, ja z GSa 500 przesiadłem się na CBR 600F4i, nie żałowałem :)

To czy to będzie za dużo czy nie, zależy od tego ile tym GSem jeździłeś i w jaki sposób. Czy 50 km/h do pracy i z powrotem, a okazjonalnie 120 km/h autostradą czy dzidowałeś kiedy się da, jak się da, ostro, po torze itd. Jeśli chodzi o moc CBRki to do 4 tys. obrotów idzie jak GS, potem znacznie lepiej, a od 8 tys. jest już niezły ogień, przepaść w porównaniu do motocykla 500 cc. Najlepiej idź na jazdę próbną i sprawdź sam :)
pantoprazol
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 18/8/2016, 17:53

Re: Co po GS500?

Postprzez DedeRR » 6/5/2017, 11:06

@pantoprazol
Coś pomiędzy dwoma stylami jazdy o których wspomniałeś. Aczkolwiek jakoś rażąco prędkości nie przekraczam i do tego mnie nie ciągnie. Bardziej interesują mnie zakręty Na tor chcę się wybrać w ten sezon ze 2 razy, raz na szkolenie, raz "dla siebie".
Suzuki GS 500 E
Avatar użytkownika
DedeRR
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 2/5/2015, 00:19
Lokalizacja: Północ



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr