temperatura pracy silnika w trasie i w korkach
Posty: 6
• Strona 1 z 1
temperatura pracy silnika w trasie i w korkach
Hej.
Mam zagwozdkÄ™.
A mianowicie przesiałem się na ducati s4rs po japońcach. Wszystko pięknie ładnie, w zime zrobiony porządny serwis. teraz pogoda sprzyja więc wybrałem się na objechanie komina.
I tak. Temp pracy w trasie to ok 85 stopni. Ale wystarczy stanąć na światłach i temp leci do 100. W małych korkach raz sięgneła 115 stopni. Went załącza się przy ok 107 stopniach.
I teraz mam pytanie.
Jakie zakres temperatur jest w tak zwanym zielonym polu. Inaczej mówiąc do jakich temeratur może się moto grzać w korkach bez szkody dla silnika.
W poprzednich motocyklach albo nei zwracałem an to uwagi, albo nie maiłem wskaźnika albo w olejaku temperatury nie straszne mu były.
Mam zagwozdkÄ™.
A mianowicie przesiałem się na ducati s4rs po japońcach. Wszystko pięknie ładnie, w zime zrobiony porządny serwis. teraz pogoda sprzyja więc wybrałem się na objechanie komina.
I tak. Temp pracy w trasie to ok 85 stopni. Ale wystarczy stanąć na światłach i temp leci do 100. W małych korkach raz sięgneła 115 stopni. Went załącza się przy ok 107 stopniach.
I teraz mam pytanie.
Jakie zakres temperatur jest w tak zwanym zielonym polu. Inaczej mówiąc do jakich temeratur może się moto grzać w korkach bez szkody dla silnika.
W poprzednich motocyklach albo nei zwracałem an to uwagi, albo nie maiłem wskaźnika albo w olejaku temperatury nie straszne mu były.
-
Croowab - Bywalec
- Posty: 755
- Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51
Re: temperatura pracy silnika w trasie i w korkach
do odpalenia wiatraka to normalne że bedzie sie grzał. nie znam motocykla cieczą chłodzonego którego postawisz i bedzie sobie chodził w korku na wolnych obrotach i trzymał temp np z 90 stopni. do tych 110-115 stopni spoko sie nagrzac moze, wiatrak powinien sie odpalić i schłodzic poniżej temp wyłączenia wiatraka - przynajmniej w takich warunkach aktualnych pogodowych. czyli stawiasz moto - odpali sie wiatrak - i powinien sie wyłączyc po schłodzeniu. jak ma problemy ze schłodzeniem i kreci cały czas to moze byc cos nie do konca tak jak trzeba
bo generalnie na grzanie wpływ ma stan chłodnicy ( czystosc w sumie ) to czy przewody nie sa przypadkiem gdzies pozałamywane, jak moto długo stało to moze termostat słabo działać i sie np nie otwiera do konca. nawet regulacja gaźnika ma wpływ - ubogo zestrojona dawka paliwa bedzie szybciej grzała silnik ( chyba ze masz juz wtrysk ! )
bo generalnie na grzanie wpływ ma stan chłodnicy ( czystosc w sumie ) to czy przewody nie sa przypadkiem gdzies pozałamywane, jak moto długo stało to moze termostat słabo działać i sie np nie otwiera do konca. nawet regulacja gaźnika ma wpływ - ubogo zestrojona dawka paliwa bedzie szybciej grzała silnik ( chyba ze masz juz wtrysk ! )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: temperatura pracy silnika w trasie i w korkach
Henio teoretycznie wszystko wyglÄ…da ok.
Po prostu wiatraki załączają się przy 109 stopnaich a tę temparaturę silnik osiąga dość szybko na wolnych obrotach. Zanim wiatraki schłodzą teperaturę płynu to potrafi skoczyć do 115 (temp zewn ok 10 stopni). Po prostu zastanwiam się jakto będzie w lato kiedy temp będą oscylowały w okolicy 30-35 stopni.
Termostat działą ok, na trasie trzyma ok 85 stopni.
Jest jeszcze coÅ›.
Przy prędkości 80km/h przy obroatch ok 3tyś temp idzie do ok 95-nawet 100 stopni, ale wystarczy zredukowac i zwiększyć obroty do pow 4tyś i przy tej samej prędkosci temp spada.
Sprawdzić pompę płynu chłodzącego ???
Po prostu wiatraki załączają się przy 109 stopnaich a tę temparaturę silnik osiąga dość szybko na wolnych obrotach. Zanim wiatraki schłodzą teperaturę płynu to potrafi skoczyć do 115 (temp zewn ok 10 stopni). Po prostu zastanwiam się jakto będzie w lato kiedy temp będą oscylowały w okolicy 30-35 stopni.
Termostat działą ok, na trasie trzyma ok 85 stopni.
Jest jeszcze coÅ›.
Przy prędkości 80km/h przy obroatch ok 3tyś temp idzie do ok 95-nawet 100 stopni, ale wystarczy zredukowac i zwiększyć obroty do pow 4tyś i przy tej samej prędkosci temp spada.
Sprawdzić pompę płynu chłodzącego ???
-
Croowab - Bywalec
- Posty: 755
- Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51
Re: temperatura pracy silnika w trasie i w korkach
Jeżeli nie masz zapowietrzonego układu, to sprawdź pompę.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Re: temperatura pracy silnika w trasie i w korkach
właśnie taki mam plan na jutro
-
Croowab - Bywalec
- Posty: 755
- Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51
Re: temperatura pracy silnika w trasie i w korkach
Pompa sprawdzona, jest wszystko w porzÄ…dku.
Ukłąd szczelny i drożny.
WyglÄ…da to tak:
jadÄ™ 80km/h ok 3k obr i temp utrzymuje isÄ™ na poziomie 92 stopnie.
ta sama prędkośc i 4-5k obrotów i temp spada do 85 stopni.
Na postoju temperatura powolutku rośnie ale wystarczy lekko przygazowac i momentalnie idzie do góry.
Przytrzymanie na obrotach nic nie daje a raczej przyspiesza wzrost temperatury/.
Wygląda jak by pompa wody nei wydalała, albo termostat nie otwierał się całkowicie.
Ktoś ma jeszcze jakies pomysły?
Co do płynu to po zmianie na inna markę objawy są te same.
Ukłąd szczelny i drożny.
WyglÄ…da to tak:
jadÄ™ 80km/h ok 3k obr i temp utrzymuje isÄ™ na poziomie 92 stopnie.
ta sama prędkośc i 4-5k obrotów i temp spada do 85 stopni.
Na postoju temperatura powolutku rośnie ale wystarczy lekko przygazowac i momentalnie idzie do góry.
Przytrzymanie na obrotach nic nie daje a raczej przyspiesza wzrost temperatury/.
Wygląda jak by pompa wody nei wydalała, albo termostat nie otwierał się całkowicie.
Ktoś ma jeszcze jakies pomysły?
Co do płynu to po zmianie na inna markę objawy są te same.
-
Croowab - Bywalec
- Posty: 755
- Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości