Zobacz wątek - temperatura pracy silnika w trasie i w korkach

Reklama

NAS Analytics TAG

temperatura pracy silnika w trasie i w korkach

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

temperatura pracy silnika w trasie i w korkach

Postprzez Croowab » 13/3/2017, 19:05

Hej.
Mam zagwozdkę.
A mianowicie przesiałem się na ducati s4rs po japońcach. Wszystko pięknie ładnie, w zime zrobiony porządny serwis. teraz pogoda sprzyja więc wybrałem się na objechanie komina.
I tak. Temp pracy w trasie to ok 85 stopni. Ale wystarczy stanąć na światłach i temp leci do 100. W małych korkach raz sięgneła 115 stopni. Went załącza się przy ok 107 stopniach.
I teraz mam pytanie.
Jakie zakres temperatur jest w tak zwanym zielonym polu. Inaczej mówiąc do jakich temeratur może się moto grzać w korkach bez szkody dla silnika.
W poprzednich motocyklach albo nei zwracałem an to uwagi, albo nie maiłem wskaźnika albo w olejaku temperatury nie straszne mu były.
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51


Re: temperatura pracy silnika w trasie i w korkach

Postprzez henio12323 » 13/3/2017, 20:54

do odpalenia wiatraka to normalne że bedzie sie grzał. nie znam motocykla cieczą chłodzonego którego postawisz i bedzie sobie chodził w korku na wolnych obrotach i trzymał temp np z 90 stopni. do tych 110-115 stopni spoko sie nagrzac moze, wiatrak powinien sie odpalić i schłodzic poniżej temp wyłączenia wiatraka - przynajmniej w takich warunkach aktualnych pogodowych. czyli stawiasz moto - odpali sie wiatrak - i powinien sie wyłączyc po schłodzeniu. jak ma problemy ze schłodzeniem i kreci cały czas to moze byc cos nie do konca tak jak trzeba

bo generalnie na grzanie wpływ ma stan chłodnicy ( czystosc w sumie ) to czy przewody nie sa przypadkiem gdzies pozałamywane, jak moto długo stało to moze termostat słabo działać i sie np nie otwiera do konca. nawet regulacja gaźnika ma wpływ - ubogo zestrojona dawka paliwa bedzie szybciej grzała silnik ( chyba ze masz juz wtrysk ! )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: temperatura pracy silnika w trasie i w korkach

Postprzez Croowab » 14/3/2017, 18:57

Henio teoretycznie wszystko wygląda ok.
Po prostu wiatraki załączają się przy 109 stopnaich a tę temparaturę silnik osiąga dość szybko na wolnych obrotach. Zanim wiatraki schłodzą teperaturę płynu to potrafi skoczyć do 115 (temp zewn ok 10 stopni). Po prostu zastanwiam się jakto będzie w lato kiedy temp będą oscylowały w okolicy 30-35 stopni.
Termostat działą ok, na trasie trzyma ok 85 stopni.

Jest jeszcze coś.
Przy prędkości 80km/h przy obroatch ok 3tyś temp idzie do ok 95-nawet 100 stopni, ale wystarczy zredukowac i zwiększyć obroty do pow 4tyś i przy tej samej prędkosci temp spada.
Sprawdzić pompę płynu chłodzącego ???
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Re: temperatura pracy silnika w trasie i w korkach

Postprzez Glenroy » 14/3/2017, 20:09

Jeżeli nie masz zapowietrzonego układu, to sprawdź pompę.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Re: temperatura pracy silnika w trasie i w korkach

Postprzez Croowab » 14/3/2017, 20:10

właśnie taki mam plan na jutro
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Re: temperatura pracy silnika w trasie i w korkach

Postprzez Croowab » 16/3/2017, 19:16

Pompa sprawdzona, jest wszystko w porządku.
Ukłąd szczelny i drożny.

Wygląda to tak:
jadę 80km/h ok 3k obr i temp utrzymuje isę na poziomie 92 stopnie.
ta sama prędkośc i 4-5k obrotów i temp spada do 85 stopni.

Na postoju temperatura powolutku rośnie ale wystarczy lekko przygazowac i momentalnie idzie do góry.
Przytrzymanie na obrotach nic nie daje a raczej przyspiesza wzrost temperatury/.

Wygląda jak by pompa wody nei wydalała, albo termostat nie otwierał się całkowicie.

Ktoś ma jeszcze jakies pomysły?



Co do płynu to po zmianie na inna markę objawy są te same.
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr