Zobacz wątek - Co ile mth wymiana tłoka przy rekreacyjnej jeździe ?
NAS Analytics TAG

Co ile mth wymiana tłoka przy rekreacyjnej jeździe ?

Enduro, Cross
_________

Co ile mth wymiana tłoka przy rekreacyjnej jeździe ?

Postprzez Kościan » 18/2/2017, 00:28

Witam

Tak jak w tytule chciał bym się dowiedzieć co ile mth można wymieniać tłoka przy rekreacyjnej i spokojniejszej jeździe crossem 2t 125.I jakie są koszty utrzymania ? 500-600 zł nie licząc wszystkiego.

Yz 125
Cr 125
Rm 125
Kościan
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 15/1/2017, 18:10
Lokalizacja: Brzesko


Postprzez henio12323 » 18/2/2017, 07:04

kazde moto remontuje sie w podobnym interwale - jeżeli chodzi o moto które wymieniłeś

średnio sie powinno co jakies 40-60 godzin tłoczek wymienic. a to czy częsciej czy póxniej to wyjdzie po pomiarach każdorazowych, po porstu przychodzi czas np 50 godzin - rozbierasz wszystko, mierzysz i jak wychodzi duzo poza limit to drugi raz nie ma co ciągnąć do tych 50 godzin tylko lepiej skrócic ten czas....

jakie koszta ytrzymania - zalezy od ogromu czynników, stanu, tego jak jeździsz - cross nie słuzy do rekreacyjnej spokojnej jazdy, wtedy potrafi szybciej cos sie zuzyc nawet :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez erix858 » 18/2/2017, 10:08

Witam pozwolicie, że przyłącze się pod ten temat: Przy Suzuki RM 250 również przy spokojnej jeździe nie po torze co ile remonty tłoka itp.?
erix858
Świeżak
 
Posty: 97
Dołączył(a): 21/6/2015, 14:33

Postprzez henio12323 » 18/2/2017, 10:22

no to doczytaj co wyzej napisałem i tak samo mozna praktycznie przyjąć. ewentualnie troche przedłuzyc bo skoro pytasz to podejrzewam że ta RMka nigdy sie do konca nie wkreci ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kościan » 18/2/2017, 11:53

Czyli tak do tych 50 godzin by mógł potrzymać.A jakie moto mocniejsze od DT 125 a by nie trzeba było robić remontów tak często jak w crossach?Najlepiej w 2T rocznik tak 99.
Kościan
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 15/1/2017, 18:10
Lokalizacja: Brzesko

Postprzez henio12323 » 18/2/2017, 12:29

nie bardzo istnieją takie sprzety. troszke mocniejsze są np honda CRM, ktm lc2, kawasaki kmx. ale róznice nie są jakies duże.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kościan » 18/2/2017, 13:04

A co byś powiedział o Husqvarnie Wr 125 ? Do 6 tyś wyrwał by jakoś sensowną ? Jakiś starszy rocznik.
Kościan
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 15/1/2017, 18:10
Lokalizacja: Brzesko

Postprzez henio12323 » 18/2/2017, 13:15

huska to takie bardziej hard enduro. fakt bedzie mocniejsza niz DT na pewno a koszta remontów beda cos pomiedzy crossówką a taką DTtką. reszta wyboru nalezy do ciebie. a czy wyrwiesz sensowną - nie wiem.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kościan » 18/2/2017, 13:30

Jeśli nie znajdę nic sensownego to zostaje Dt 125 tylko jedyne co mnie w niej nie pasuje to jej waga bo czytałem ze gotowa do jazdy waży jakieś 120-130 kg.Warto zmienić zębatki w dt na takie by miała większego kopa ?
Kościan
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 15/1/2017, 18:10
Lokalizacja: Brzesko

Postprzez henio12323 » 18/2/2017, 13:58

no niestety Dt to nie jest wyczynówka. ale suchedane nic Ci nie powiedzą o motocyklu i tak

zębatki kopa nie dadzą. mozna zmienic przełożenia - czy warto - nie wiem, zyskujac przyspieszenie stracisz na wyzszych prędkosciach miedzy innymi spadnie prędkosc przelotowa wiec nie mi to oceniac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez erix858 » 18/2/2017, 14:09

Co powiecie mi o tym tłoku i cylindrze, może coś tam widać czy do wymiany czy jeszcze polata? oto linki do zdjęć:
https://zapodaj.net/10ac80e4c6351.jpg.html
https://zapodaj.net/6b2778aad9ae6.jpg.html
https://zapodaj.net/eae6638da4d2b.jpg.html
Dzięki za odpowiedź
Ostatnio edytowano 18/2/2017, 14:34 przez erix858, łącznie edytowano 1 raz
erix858
Świeżak
 
Posty: 97
Dołączył(a): 21/6/2015, 14:33

Postprzez henio12323 » 18/2/2017, 14:15

tlok nie wyglada źle
ale tuleja jakos dziwnie duzo pionowych rys, chyba że to benzyna tak wygląda z olejem.

tyle mozna ocenic wizualnie - ale równie dobrze tłok moze byc do wymiany - wszystko to wskaza jedynie dokładne pomiaru bo inaczej to bardziej pytanie do wróżbitów
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kościan » 18/2/2017, 15:13

Zmienić przełożenia czyli ?
Kościan
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 15/1/2017, 18:10
Lokalizacja: Brzesko

Postprzez henio12323 » 18/2/2017, 15:51

zmienic przełozenia czyli wymienic zębatki na takie o innej liczbie zębów. a w zasadzie koła zębate :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kościan » 18/2/2017, 16:40

No to tak o to mi chodziło z przodu dać np 13 lub 14 zębów a z tyłu większą ale ciekawe jaka bedzie wtedy prędkość maksymalna.Myślę że jakieś 90-100 by mi wystarczyło. da się to jaoś obliczyć ?
Kościan
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 15/1/2017, 18:10
Lokalizacja: Brzesko

Postprzez henio12323 » 18/2/2017, 18:23

da sie obliczyć. poszukaj w necie kalkulatorow albo wzorów

ale 100 km h i sensowne przyspieszenie - ciezko bedzie pogodzić. te moto nie są szybkie - mówie o realnych prędkosciach
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kościan » 18/2/2017, 18:52

Chodzi o to że chciał bym pojeździć ze znajomymi tylko że oni mają poważniejsze sprzęty;Husqvarna Wr 125,KTM exc 125 i crf 250.No i nie wiem czy Dt bedzie dawała radę z takimi i czy będę nadążał.I dlatego rozmyślałem nad taką Wr 125 lub full crossem.
Kościan
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 15/1/2017, 18:10
Lokalizacja: Brzesko

Postprzez henio12323 » 18/2/2017, 18:55

zalezy... te motocykle bija na głowe DT ale głownie pod względem zawieszenia i hamulców - moc swoją drogą, ale oni pewniej mogą jechac duzo szybciej.

aczkolwiek pałowanie CRFki po prostej to nie jest mistrzostwo swiata i ona ma pewnie prędkosci porównywalne co DT. tylko że rozpędza sie duzo szybciej.

inna sprawa to technika jazdy - DT jest duzo latwiejsza do opanowania, wiec jest szansa że jak dobrze jeździsz to nie bedziesz mocno odstawał - ale na cuda tez nie ma co liczyc
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kościan » 18/2/2017, 19:10

Jak jeździć to tylko w terenie i polach bo na drogę nie ma co się zapuszczać bo nie chcę mieć kłopotów z policją.
Kościan
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 15/1/2017, 18:10
Lokalizacja: Brzesko

Postprzez henio12323 » 18/2/2017, 19:13

no własnie, a taka honda CRF po lesie sie męczy, bo jest stworzona i powinna byc uzytkowana na torze crossowym.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr