125cc/5k/2t
Posty: 10
• Strona 1 z 1
125cc/5k/2t
Hej,
jako że nie mam żadnego doświadczenia z "motorami" proszę o kilka porad
- 0 km na motocyklu
- 23, 68, 170cm,
- Do jakich celów chcesz używać motocykla - praca 20%/jazda dla przyjemności 80%
- 5000 zł
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie? - 500-1000 zł
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?-
: -Honda Nsr
-Aprilia 125
-Derbi GPR 125
Proszę również o informację na co najlepiej patrzeć podczas oglądania danego egzemplarza,gdzie dotykać gdzie zaglądać, kiedy uciekać
.I co pytać sprzedającego.
Z góry dzięki za pomoc
jako że nie mam żadnego doświadczenia z "motorami" proszę o kilka porad

- 0 km na motocyklu
- 23, 68, 170cm,
- Do jakich celów chcesz używać motocykla - praca 20%/jazda dla przyjemności 80%
- 5000 zł
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie? - 500-1000 zł
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?-
: -Honda Nsr
-Aprilia 125
-Derbi GPR 125
Proszę również o informację na co najlepiej patrzeć podczas oglądania danego egzemplarza,gdzie dotykać gdzie zaglądać, kiedy uciekać

Z góry dzięki za pomoc

- kuba9320
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 20/1/2017, 20:06
w zasadzie obojętne co kupisz. szukasz starego 2takta. wiec róznie z nimi może byc. wiec nie ma co tez sie skupiac na jednej danej marce - bo tutaj sie bardziej liczy stan techniczny.
na pytania poniżej - co ssprawdzac gdzie dotykac - to standardowe pytanie - a ja standardowo odpowiem - dotknąc wszedzie, sprawdzic wszystko, w samochodzie jak ci nie działa klima, radio, nie ma z tyłu siedzen, i jeszcze tysiac róznych awarii - to samochód bedzie jeździł i bedzie bezpieczny i w zasadzie sprawny. w motocyklach praktycznbie nie ma rzeczy zbędnych. wiec wszystko wymaga uwagi. a informacja że nie masz doswiadczenia oznacza że warto skorzystac z pomocy osoby która ma pojęcie. jak nie masz takiej to mozesz poszukać w okolicy sprzedawanego motocykla - zadzwonic umówic sie z jakims serwisem np na kontrole przed zakupem. pracuje w jednym z takich serwisów - po ocenie bywa różnie, i szczerze nie zawsze dochodzi do finalizacji transakcji, fakt że usługi nie bywają tanie, ale często usługa sie zwraca - bo jest z czego schodzic z ceny
dodam drugą rzecz - ciezko mnie nazwać handlarzem, ale sprzedałem w zyciu nie jeden pojazd. dobrze wiem jak kupują totalni laicy, wszystko sie um da wcisnąc. nawet rzecz uszkodzoną mozna predstawic w sposób taki że kupujacy uzna za w pełni sprawny ( oczywiscie nie chodzi o to że tak robiłem, ale z rozmowy z kupującymi doszedłem do takich wniosków)
na pytania poniżej - co ssprawdzac gdzie dotykac - to standardowe pytanie - a ja standardowo odpowiem - dotknąc wszedzie, sprawdzic wszystko, w samochodzie jak ci nie działa klima, radio, nie ma z tyłu siedzen, i jeszcze tysiac róznych awarii - to samochód bedzie jeździł i bedzie bezpieczny i w zasadzie sprawny. w motocyklach praktycznbie nie ma rzeczy zbędnych. wiec wszystko wymaga uwagi. a informacja że nie masz doswiadczenia oznacza że warto skorzystac z pomocy osoby która ma pojęcie. jak nie masz takiej to mozesz poszukać w okolicy sprzedawanego motocykla - zadzwonic umówic sie z jakims serwisem np na kontrole przed zakupem. pracuje w jednym z takich serwisów - po ocenie bywa różnie, i szczerze nie zawsze dochodzi do finalizacji transakcji, fakt że usługi nie bywają tanie, ale często usługa sie zwraca - bo jest z czego schodzic z ceny
dodam drugą rzecz - ciezko mnie nazwać handlarzem, ale sprzedałem w zyciu nie jeden pojazd. dobrze wiem jak kupują totalni laicy, wszystko sie um da wcisnąc. nawet rzecz uszkodzoną mozna predstawic w sposób taki że kupujacy uzna za w pełni sprawny ( oczywiscie nie chodzi o to że tak robiłem, ale z rozmowy z kupującymi doszedłem do takich wniosków)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
obojętne - to tylko i wyłącznie twoja decyzja. ja ci nie chce doradzac bo np. kupisz CBR i za miesiac ci sie znudzi, albo odwrotnie - kupisz NSRke czy innego 2takta, i sie zabijesz na 1 wyjeździe..... wiec musisz sam mierzyć siły na zamiary, wybrac co ci sie podoba itp itd.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Jako osoba niedoswiadczona, biez cbr, czy jakikolwiek inny silnik 4t. Bedzie latwiej, przyjemniej i bedzie sie dalo jezdzic tym normalnie. Bedzie tez tansze w utrzymaniu (4t pali mniej, rzadziej trza serwisowac no i serwis nie polega na wymianie tloka i cylindra, tylko czasem sprawdzenie zaworow, czasem gazniczek wyczyscic itd itp)
Z pewnych przyczyn podejrzewam, ze nie masz prawa jazdy A tylko chcesz jezdzic na B.
Zaden z wymienionych 2t przez Ciebie nie lapie sie na taka jazde legalnie (za duza moc)
Podejrzewam rowniez, ze to znajomi Ci nagadali (ktorzy nigdy na motocyklu nie siedzieli), ewentualnie naczytales sie **** w internecie o przewadze mocy w 2t nad 4t.
Z pewnych przyczyn podejrzewam, ze nie masz prawa jazdy A tylko chcesz jezdzic na B.
Zaden z wymienionych 2t przez Ciebie nie lapie sie na taka jazde legalnie (za duza moc)
Podejrzewam rowniez, ze to znajomi Ci nagadali (ktorzy nigdy na motocyklu nie siedzieli), ewentualnie naczytales sie **** w internecie o przewadze mocy w 2t nad 4t.
-
ChaoticBiker - Stary Wyjadacz
- Posty: 706
- Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
- Lokalizacja: Edinburgh
Nie, nie naczytałem sie o przewadze 2 t wręcz przeciwnie
Chcę wybrać maszynę którą będę mógł się nacieszyć przez cały sezon dlatego myślę o 2t. Widzę też dużo wpisów na różnych forach że 4t, o tej pojemności szybko może się znudzić i mogę odczuwać brak mocy. Z drugiej strony boję się żeby nie trafić na jakiś szrot(2t) na który od razu będę musiał wyłożyć 1500 zł na remont. A z jeszcze innej strony
w mojej okolicy jest dużo więcej Nsr które sprzedają osoby prywatne(sądząc po opisie aukcji). Cbr w większości mają opis "można na B,z Niemiec, gotowy do rejestracji, stan idealny/bardzo dobry, kontakt pod xxx" a coś takiego już daje do myślenia że może być zupełnie odwrotnie.
Motocykl ten planuje kupić na dwa sezony, potem jeśli mi się spodoba to zrobię prawko na A.
Btw. jeśli posiadałbym prawo jazdy A2 to kurs oraz egzamin na A wygląda tak samo jakbym nie miał A2? Czy są jakieś ulgi? Np. mniejsza ilość godzin do wyjeżdżenia na kursie.
Co do pytania gdzie zaglądać chodzi o szczególne wady tych motocykli. Analogicznie do aut. Np. kupując forda warto sprawdzić czy nie jest zardzewiały, kupując bmw w jakim stanie jest dwu-mas, kupując diesla czy nie dymi na biało. Mam nadzieje że dobrze to wytłumaczyłem i wiecie o co chodzi

Chcę wybrać maszynę którą będę mógł się nacieszyć przez cały sezon dlatego myślę o 2t. Widzę też dużo wpisów na różnych forach że 4t, o tej pojemności szybko może się znudzić i mogę odczuwać brak mocy. Z drugiej strony boję się żeby nie trafić na jakiś szrot(2t) na który od razu będę musiał wyłożyć 1500 zł na remont. A z jeszcze innej strony

Motocykl ten planuje kupić na dwa sezony, potem jeśli mi się spodoba to zrobię prawko na A.
Btw. jeśli posiadałbym prawo jazdy A2 to kurs oraz egzamin na A wygląda tak samo jakbym nie miał A2? Czy są jakieś ulgi? Np. mniejsza ilość godzin do wyjeżdżenia na kursie.
Co do pytania gdzie zaglądać chodzi o szczególne wady tych motocykli. Analogicznie do aut. Np. kupując forda warto sprawdzić czy nie jest zardzewiały, kupując bmw w jakim stanie jest dwu-mas, kupując diesla czy nie dymi na biało. Mam nadzieje że dobrze to wytłumaczyłem i wiecie o co chodzi

- kuba9320
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 20/1/2017, 20:06
ja ktrafisz szrota to i 1500 zł moze byc mało
wg mnie 125 2T w tym wieku jest jak najbardziej zasadne, i spoko mozna na tym polatac. chociaz zabic to sie mozna na skuterki chinskim 50 ccm...
jak ma w kwitach to mozna jeździc, w niemcowni czesto sa nieco blokowane i spoko mozna latać.
wad nie ma szczególnych.
wg mnie 125 2T w tym wieku jest jak najbardziej zasadne, i spoko mozna na tym polatac. chociaz zabic to sie mozna na skuterki chinskim 50 ccm...
jak ma w kwitach to mozna jeździc, w niemcowni czesto sa nieco blokowane i spoko mozna latać.
wad nie ma szczególnych.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
W takim kompromisie jakiego szukasz poczaj może za motocyklami trochę odbiegającymi od sporta. Maszyny typu TDR 125 czy pegaso 125 dają bardzo dużo frajdy na i poza asfaltem, a mocą nie odstają odpowiednieo od tzr i rs. Jak chcesz miasto i kupa frajdy to supermociak, ale dobra apka czy ktm to dużo wyższy budżet.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
-
Koval135 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
Niestety kupić NSR to nie lada wyczyn. Znalazłem tylko jedną w miarę aktualną ofertę, że motocykl nie jest wystawiony od września. Ale nie wiem co o tym sądzić. Zapytałem sprzedającą czy była by opcja aby podjechała do Krakowa tym sprzętem ,stwierdziła że boi się tak długiej podróży. Na pytanie co jest do zrobienia w motocyklu mówi że nic. Proszę o ocenę tej aukcji(wkleję tutaj bo stworzy dział do oceny motocykli jest powyżej 125cc) : https://sprzedajemy.pl/honda-nsr-125-okazja-nr46791587
Chyba pozostaje mi szukać Cbr
Te starsze nekedy średnio mi się podobają.
Co sÄ…dzicie jeszcze o takim motocyklu : https://www.olx.pl/oferta/aprilia-rs-12 ... 791f5c6de9 ?
Chyba pozostaje mi szukać Cbr

Co sÄ…dzicie jeszcze o takim motocyklu : https://www.olx.pl/oferta/aprilia-rs-12 ... 791f5c6de9 ?
- kuba9320
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 20/1/2017, 20:06
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości