Zobacz wątek - Jak słaby dół ma Kawa ER6 ?

Jak słaby dół ma Kawa ER6 ?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Jak słaby dół ma Kawa ER6 ?

Postprzez mYszKin 9800 Ultra » 15/2/2017, 13:54

Testerzy z artykułu spod linka:

http://www.motocykl-online.pl/testy/Kaw ... kow,5072,1

...twierzdą, że ER6 ma słaby dół i środek, gorzej się wkręca od Versysa i żeby nie sugerować się wykresem z hamowni, bo ta różnica jest odczuwalna. Pytanie JAK BARDZO..?
Nie mogę zdobyć silnika do Versysa i dlatego rozważam montaż od ER6. Czy ktoś testował oba sprzęty i może potwierzdzić, lub zaprzeczyć? Nie chciałbym, żeby Versys po przeszczepie stał się mułowaty. Nie znalazłem na necie żadnego przypadku Versysa ze swapem na silnik er6... Nie wiem jaki to da efekt i dlatego nadal się zastanawiam czy wchodzić w taką opcję...
Avatar użytkownika
mYszKin 9800 Ultra
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9/2/2017, 13:43
Lokalizacja: Gdańsk


Postprzez ChaoticBiker » 16/2/2017, 10:09

jak BADZO - dosyc odczuwalnie ;) Inna charakterystyka

bedzie wiecej mocy u gory i silnik bedzie sie szybciej wkrecal.
Najlepiej pozycz od kogos / przejedz sie Kawasaki er6f to bedziesz wiedzial, czego oczekiwac.
Avatar użytkownika
ChaoticBiker
Stary Wyjadacz
 
Posty: 706
Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
Lokalizacja: Edinburgh

Postprzez mYszKin 9800 Ultra » 16/2/2017, 11:03

DOSYĆ odczuwalnie - brzmi niepokojąco.
Czyli jednak może być muł. Jak nie czułem praktycznie żadnej górki nawet z plecakiem, tak teraz będę go musiał wysoko kręcić żeby chciał iść...

Nie ma możliwości bym czekał na wiosnę i szukał kogoś z ER6 - serwis, w którym Versys oczekuje na dawcę pieca mnie popędza. Jeszcze 2 tygodnie i nie będą mieć czasu.

Czyli muszę podjąć, lub nie ten ryzyk...
Avatar użytkownika
mYszKin 9800 Ultra
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9/2/2017, 13:43
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez ChaoticBiker » 16/2/2017, 13:15

zakladaj od ER6. Przeciez tym tez ludzie jezdza i jakos nie narzekaja. Do innej charakterystyki sie albo przyzwyczaisz, albo sprzedasz motocykl jako "igla nowka nie smigany z malym przebiegiem, bezwypadkowy 100%" czy cos w ten desen.
Avatar użytkownika
ChaoticBiker
Stary Wyjadacz
 
Posty: 706
Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
Lokalizacja: Edinburgh

Postprzez mYszKin 9800 Ultra » 16/2/2017, 15:28

No właśnie przelałem kasę więc się dokonało!

Chyba będę pierwszym testerem na świecie Versysa na silniku ER6, bo żadnego takiego przypadku nie udało mi się wyśledzić na necie. Były eksperymenty z zamianami samego ECU Versys -> ER6 i na odwrót, co powodowało dziwne zjawiska, które przechodziły po powrocie do właściwego ECU, dlatego wziąłem silnik od razu z wiązką elektryczną i ECU.

Słabszy dół, mocniejsza góra - v-max większe o ok 15 km. Może mi taka zamiana podpasuje...
Avatar użytkownika
mYszKin 9800 Ultra
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9/2/2017, 13:43
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez ChaoticBiker » 16/2/2017, 15:51

Nie pierwszym na swiecie, pierwszy w Polsce byc moze.
Czytalem watek na forum UK advrider przypadek, gdzie koles juz taka przekladke zrobil.

a na jakims innym forum (albo advrider albo kawasakiversys - nie moge teraz tego znalezc) tez bylo o gosciu, co zrobil odwrotnie - silnik od Versysa do Ninji wsadzil.

Choc teorie kraza takie, ze w Ninji po 2012 roku jest ten sam silnik co w Versysie.
Avatar użytkownika
ChaoticBiker
Stary Wyjadacz
 
Posty: 706
Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
Lokalizacja: Edinburgh

Postprzez Fugu » 16/2/2017, 16:20

Obrazek

Roznica jest w sterowniku. IMHO nie zauwazysz zmiany.

ps:
http://www.motorradonline.de/vergleichs ... 91901.html
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2082
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez mYszKin 9800 Ultra » 16/2/2017, 17:41

Fugu napisał(a): "Roznica jest w sterowniku... "


Nie tylko w sterowniku - cylinder, głowica i krzywki są inne. Oba silniki maja przez to różną kompresję. Dodatkowo gość z serwisu pokazywał mi jeszcze w katalogu serwisowym Kawy, że różnica jest w biegu 2 i 6.

Obyś miał racje z tym, że nie zauważę różnicy... ;)
Avatar użytkownika
mYszKin 9800 Ultra
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9/2/2017, 13:43
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Fugu » 16/2/2017, 18:30

Dodatkowo gość z serwisu pokazywał mi jeszcze w katalogu serwisowym Kawy, że różnica jest w biegu 2 i 6.


Moze.... Tu mozesz sobie na spokojnie sam sprawdzic:
http://www.kawasaki-pfeil-ersatzteile.de/
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2082
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez ChaoticBiker » 17/2/2017, 09:31

Fugu, roznic w silniku jest relatywnie duzo, jak mYszKin 9800 Ultra juz napisal,
i sterownik (ECU) z jednego nie podejdzie do drugiego.
Co nie zmienia faktu, ze czesci mozna podmieniac (ale dobrze miec wtedy pcV, co by to zgrac)

Roznica bedzie odczuwalna, ale czy bedzie gorzej, czy lepiej, to juz naprawde kwestia totalnie indywidualna.

Jezdzac er6n i vulcan s (tez zestrojony bardziej "na dol") powiem, ze roznica jak dla mnie byla bardzo znaczna.
Czy to znaczy, ze na ktoryms z tych moturcykli jezdzilo mi sie zle? Nie. Po prostu inaczej. Wrecz rzeklbym - adekwatnie do stylu kazdego z tych motocykli.
Avatar użytkownika
ChaoticBiker
Stary Wyjadacz
 
Posty: 706
Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
Lokalizacja: Edinburgh

Postprzez mYszKin 9800 Ultra » 17/2/2017, 14:57

Sprzedawać nie będę jak już w niego kasę wtopiłem. Spróbuję wykorzystywać zalety mocniejszej góry. Ciekawe co za "dziwoląg" z tego wyjdzie... Podzielę wrażeniami... Przyda się innym Versysowcom, którym ( nie życzę ) urwie się zawór i staną przed tym samym dylematem ;)
Ostatnio edytowano 22/4/2017, 11:25 przez mYszKin 9800 Ultra, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
mYszKin 9800 Ultra
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9/2/2017, 13:43
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak słaby dół ma Kawa ER6 ?

Postprzez mYszKin 9800 Ultra » 4/4/2017, 17:38

No dobra!
W końcu poskładali mi go do kupy z silnikiem er6. Wymieniona jest cała elektryka na er6.
Na razie jestem po 15 minutowej jeździe testowej i na chwilę obecną mogę powiedzieć, że odetchnąłem z ulgą. Nie czuję słabszego dołu i środka. W moim odczuciu zbiera się tak samo, reakcja na gaz jest taka sama. Jest tak samo dynamiczny przy ruszaniu jak na silniku Versysa, natomiast RZECZYWIŚCIE od 6 tys zaczynam czuć różnicę na korzyść. Czuć więcej mocy.
Tak więc jest to dobra wiadomość dla Versysowców, którzy staną przed dylematem czy wymieniać silnik na er6.

Więcej relacji wkrótce - jak nim trochę więcej polatam...
Avatar użytkownika
mYszKin 9800 Ultra
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9/2/2017, 13:43
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak słaby dół ma Kawa ER6 ?

Postprzez mYszKin 9800 Ultra » 21/4/2017, 18:41

Oto jest: Versys 2007 z silnikiem ER6 2010
Obrazek (otwórz link)

Na necie można znaleźć trochę opinni podobnej do poniższej:

Got an er6f 07 at the moment as a loaner while the V is in for warranty work and there is a very different feel to the 2 bikes from my experience and my driving style.
I have done about 50 miles on the er6 so far and have found that I am riding in a lower gear to keep the power there.
Where i would be riding at between 4 - 5k revs on the V i have been between 5.5 - 6.5k revs on the er6.
It has produced more grins from its top end go than the V does but seems to need more gear changes to make steady progress


Nie podzielam tych odczuć. Sprawdziłem elastyczność silnika przy prędkości 60 km/h na 6 biegu i zbiera się tak samo. Myślałem, że na ER6 przy prędkości 60 km/h będę musiał zredukować bieg na 5. Nic podobnego - spokojnie mogę lecieć na 6-tce dokładnie jak na silniku Versysa i wyprzedzać bez redukcji. Jeśli nawet moment obrotowy jest niższy, to zwyczajnie przy tej mocy jest to dla mnie niewyczuwalne. Znalazłem też na jednym z forów ciekawostkę, że najprostszym sposobem zwiększenia momentu ER6 w dolnym i średnim zakresie jest wymiana kolektora wydechowego na versysowy. Nie wiem zatem jakie miałbym odczucia na kolektorze od ER6.
Avatar użytkownika
mYszKin 9800 Ultra
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9/2/2017, 13:43
Lokalizacja: Gdańsk



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na gr