Zobacz wątek - gas gas txt 250 pro
NAS Analytics TAG

gas gas txt 250 pro

Enduro, Cross
_________

gas gas txt 250 pro

Postprzez xawaxus » 29/1/2017, 12:34

witam serdecznie
zainteresowałem się tą ofertą

https://www.olx.pl/oferta/trial-gas-gas ... 4e2c161a9e

moje pytanie brzmi czy ta pojemność mocno jakoś różni się od np 280 których jest chyba więcej spośród tych TXT z tego co zauważyłem? czy to ogólnie model z dobrym dostępem do części? o rocznik też pytam czy ktoś coś wie może na jego temat
wiem, że henio ma chyba nadal ten motorek to bardzo byłbym wdzięczny gdybyś się wypowiedział na jego temat :D

i jeszcze jedno pytanie: na co innego patrzeć przy zakupie triala niż przy enduro? co trzeba najbardziej wziąć pod uwagę

pozdrawiam i dzięki z góry za odpowiedzi
xawaxus
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 16/3/2014, 15:33
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez henio12323 » 29/1/2017, 15:30

Mam 250tke 2007 wiec do 2008 czy 2009 to to samo

Z czesciami wiekszego problemu nie ma. Ale jak teraz robie remont to wychodzi wszystko dosyc drogo. Co do sprawdzenia to rak samo jak w kazdym innym moto. Ale wiafomo w trialu podstawa to zawieszenie hamulce i sprzeglo. ( ale to tak jakby w enduro te elementy nie mialt znaczenia....... czyli tak czy siak wszystko trzeba ogarnac)
Slaby element to lacznik amortyzatora latwo lapie luzy. Ale jak lata za mocno to jest z czego zbijac cene

Co do pojemnosci mialem 200 ( w zasadzie 175 ccm) tetaz mam 250 a latalem tez 280 i roznica kazdy od kazdego spor la. Zalezy gdzie i jak chcesz jezdzic. Ale jak chcesz na torze trialowym pouczyc sie techniki a nie latac po lesie to radzilbym cos nawet mniejszego. Bo roznica jest. 250tka juz jest taka ze trzeba myslec o dodawaniu gazu co utrudnia reszte. W 200txe szedlem ogniem w razie podjazdu itp. Mocy nie brakowalo a moto niespodziewanie nigdy nie ucieklo spod tylka. W 280 jako 1 pojazd z uciekaniem spid tylka beda problemy na pewno. Chyba ze bedziesz mocno zamulal.

Tak czy siak zabawke polecam :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez xawaxus » 29/1/2017, 15:47

dzięki za odpowiedź
a mógłbyś bardziej rozwinąć jak z częściami i remontem czy to np z zagranicy ściągasz części? i dosyć drogo to jak bardzo? porównywalnie do remontów np exc 2t ? i też jak sprawa wygląda ogólnie z eksploatacją czy też by była podobna do takiego exc 2t czy robi się wszystko rzadziej
jak z wymianą tłoka bo to chyba też nicasile są, to pytać przy zakupie która selekcja? i sprawdzać?
xawaxus
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 16/3/2014, 15:33
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez henio12323 » 29/1/2017, 17:57

Remontow silnika jako tako sie nie robi i tu wychodzi tez znosnie. Popatrz ceny tlokow itp z 550 zl tlok. Pl w porownaniu do popularnej crossowki to troche drozej ale takie tloki sa pancerne. Ale np przednia zebatka 80 zl a jest 2x mniejsza niz mialem w ktmie;D filtr powietrza wielkosci puesci 90 zl.... do ktma 3x wiekszy kosztuje z 40 zl. Ogolnie graty potrafia kosztowac tyle co do duzego moto.
Tloki itp wytrzymuja na prawde dyzo. Jak ladnie jezdzi ladnie odpala to raczej bedzie jezdzil i jezdzil. Ale sprawdzic to tylko 2 srubki i masz kolanko zdjete

Koszta sa duuuuuuzo nizsze niz utrzymanie hard enduro. Ja w prawie 3 lata wydalem nie wiecej niz 500-700 zl. Licze opony i olej do skrzyni :p w enduro duzym to w 3 sezony w sam zawias mozna tyle wpakowac :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez xawaxus » 30/1/2017, 16:36

same cenne informacje, dzięki

jeszcze chyba tylko jedno mnie zastanawia
przy oględzinach prosić o zdejmowanie cylindra, żeby zajrzeć jaki jest rozmiar tłoka? czy tylko obejrzeć przez okno wydechowe powłokę
na allegro widzę tylko 3 rozmiary tłoków 72,46 47 48 mm to jeśli zobaczę ostatni to powinienem się przejąć? czy tak jak mówisz powinien jeździć i jeździć i kiedy wtedy znów wypada tam zajrzeć np żeby cylinder oddać do pomiarów?
xawaxus
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 16/3/2014, 15:33
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez henio12323 » 30/1/2017, 19:59

mniej wiecej mozesz obejrzeć. to nie crossówka że tłok wymienia sie co kilkanascie godzin. jak w miare dbasz o filtr powietrza, nie katujesz moto na odcinie, to taki tłok przezyje kilka dobrych sezonów, i kilkaset praktycznie godzin pyrkania.

zalezy jaki rocznik kupujesz, ale ja miałem 2 sprzety oba około 2007 rok, oba na nominalnych tłokach oryginalnych. wiec mocno bym sie zdziwił jakby ktos miał taki rocznik z ostatnią selekcją. musiał by chyba nie gasić takiego sprzeta :D

ja generalnie troche mam w tyłku co tam sie dzieje z tłokiem. póki jeździ to tylko zajrzałem sobie do wydechu, wszystko wygladało spoko, to smigam dalej. dopiero jakby mocno stracił moc, ciezko odpalał to bym myslał nad jakimis remontami. tutaj nawet troche dobity silnik bedzie sie spisywał. nie chodzi o to żeby kombinowac izałować. bo moje podejscie ewentualnie na pewno bedzie miało wpływ na stan np cylindra. ale nim zakatuje taki zestaw to minie na prawde ogrom czasu.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez xawaxus » 1/2/2017, 23:40

myślę, że to właśnie chciałem przeczytać :D

jeszcze mam pytania mianowicie jak stan nicasilu ocenić tylko właśnie przez okno wydechowe? skośne ryski to chyba tylko ślady po honowaniu a to się robi zarówno przy żeliwie jak i nicasilu, dobrze mówię?

i gdzie zaglądać, żeby wyczaić jakieś np pęknięcia ramy czy inne czułe punkty
ten luz co wspomniałeś to chodzi po prostu o wahacz góra dół ?
xawaxus
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 16/3/2014, 15:33
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez henio12323 » 2/2/2017, 08:30

tak, skosne muszą byc. nie ocenisz go idealnie przez wydech. ale jak bedzie widać mocno zniszczony cylinder to wiadomo że w innych miejscach nie jest lepiej.

wszędzie. trzeba obejrzec.

góra dół i lewo prawo.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez xawaxus » 17/2/2017, 20:18

stałem się szczęśliwym posiadaczem tego gas gasa ale ma on jedną wadę mianowicie miękka klamka hamulca
klocki sprawdzałem są w porządku a jak odpowietrzałem (przynajmniej przez 20 minut) to efektów brak, klamka tak samo miękka i tak samo słabo hamuje, pęcherzyki powietrza już na 99% nie wylatywały ale jak w ogóle były to były one naprawdę niemal mikroskopijnie małe
stąd moje pytanie czy mogą być jeszcze jakieś inne przyczyny tego problemu czy mam wciąż próbować odpowietrzać ile sił i cierpliwości
xawaxus
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 16/3/2014, 15:33
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez henio12323 » 17/2/2017, 20:48

moga. szczerze to bym zrobił serwis układu. ja własnie na dniach to robiłem
rozebrałem całą pompe - było troche szlamu na dole
cały zacisk ( zabawy sporo :P ) tam też troche gumki były zapyziałe
wymieniłem gumki, no i na pompie ywszło że juz była wizualnie nie idealna, lekkie uszczerbki miała - więc postanowiłem wymienic na nowy zestaw naprawczy. hebel teraz jest skała

ale do tego trzeba miec dobre klocki i dobrą tarcze. jak np tarcza jest stara a klocki nowiutkie - to na początku klamka moze byc miekka, bo wszystko " pracuje"
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez xawaxus » 17/2/2017, 22:21

a zdradzisz gdzie te części co mówisz kupiłeś?
xawaxus
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 16/3/2014, 15:33
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez henio12323 » 18/2/2017, 07:01

w nowym targu jest dealer, czubernat ( wpisz sobie czubernat gasgas ) i spoko ma praktycznie wszystko. u niego zamawiałem zestaw naprawczy pompy ( ze 120 zł ksoztuje ) ale sa tez inni dealerzy - nie pamietam nazwy ale na allegro maja troche oryginbalncyh czesci i sie okazuje ze maja niektóre lepsze ceny ale chyba dostepnosc słabsza ( tzn czas bo na zamówienie ale to i tak nie taki duzy problem )

ale co do zacisku to ja dobrałem uszczelniacze oryginalne yamahowskie ( bo tam bywały podobne zaciski ) jak chcesz to mam dostep do tych yamahowskich gratów, jeden uszczelniacz kosztował z 15 zł jak kojarze a idą 4. moje zrobiły sie juz trapezowe - oryginalnie sa kwadraciaki. rozbierz i popatrz co i jak

u mnie z tyłu gumeczki pyłowe to juz wrosły :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: gas gas txt 250 pro

Postprzez xawaxus » 24/2/2017, 00:02

Wziąłem się w pierwszej kolejności za zacisk i już mam problem bo nie mogę go rozpołowić (śruba która łączy połowy za nic nie chce puścić) a chyba muszę to zrobić do wyjęcia tłoczków prawda? I gdzie te uszczelniacze w ogóle powinny być
xawaxus
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 16/3/2014, 15:33
Lokalizacja: Wrocław

Re: gas gas txt 250 pro

Postprzez henio12323 » 24/2/2017, 06:52

no uszczelniacze uszczelniają tłoczki. wiec musisz je najpierw wyjac.

to kiepsko jak nie chce puscić, mozna by próbowac jakims lekkim udarem to " strzelać"

ale przedni zacisk udało mi sie rozebrac bez rozpoławiania na pół. - spręzarką dmuchałem w miejscie gdzie wchodzi przewód hamulcowy ( odpowietrznik musi byc zakręcony ) i tłoczek - strzela, i tu trzeba cos podłozyc i uważac bo siła jest bardzo duza, potem wydłubywałem uszczelniacze, i wkładałem z powrotem tłoczek, do konca, i go blokowałem jakimis małymi sciskami. i strzelałem kolejnym tłoczkiem - i tak az wszystko było bez uszczelnienia. potem wystarczyło popukać w zacisk i same wypadały.

ale troche zabawy jest nie ma co ukrywac. no i potem zaleznie jak wyglądają te rowki pod uszczelniacze. u mnie z przodu było fajnie czysto, a z tyłu to strasznie wszystko zarosło, i cięzko było to doczyscic, lezał mi zacisk kilka dni w ultradzwiekach, a ostatecznie i tak piaskowałem rowki :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: gas gas txt 250 pro

Postprzez xawaxus » 2/4/2017, 09:11

Witam ponownie, tym razem mam pytanie o uszczelniacze lag, czy może henio wymieniales
Ci z nowego targu powiedzieli mi cenę 180 zł za nie, a na allegro są jakieś za 37 ale ponoć roczniki 04-05
Nie wiesz czy będą pasowały?
xawaxus
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 16/3/2014, 15:33
Lokalizacja: Wrocław

Re: gas gas txt 250 pro

Postprzez henio12323 » 2/4/2017, 14:35

nie wiem. oni pewnie sprzedaja oryginalne, albo nawet i komplet kurzówki i olejowe.

ja wymieniałem własnie u siebie. jak chcesz to powinienem od reki mieć takie. a jak nie to w 1 dzien je moge sprowadzic. cena koło własnie 40 zł - tak strzelam, na wtorek mógłbym sie dowiedziec co i jak
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: gas gas txt 250 pro

Postprzez xawaxus » 2/4/2017, 14:56

Dobra to jestem chętny czekam na info
xawaxus
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 16/3/2014, 15:33
Lokalizacja: Wrocław

Re: gas gas txt 250 pro

Postprzez henio12323 » 4/4/2017, 18:09

jak cos sprawdziłem mam takie uszczelniacze od reki 40 zł
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: gas gas txt 250 pro

Postprzez xawaxus » 4/4/2017, 18:35

A olej jaki do tego lałeś i czy też byś miał?
xawaxus
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 16/3/2014, 15:33
Lokalizacja: Wrocław

Re: gas gas txt 250 pro

Postprzez henio12323 » 4/4/2017, 18:59

tak mam rózne oleje

ja do siebie lałem ohlinsa chybna ze 120 zł za litr kosztuje. moge sprzedać tyle ile potrzeba, a wchodzi chyba 0.6 litra

to oczywiscie olej topowy chyba lepszego nei ma :D bardzo wolno sie starzeje i ma fajne własciwosci .. az sie nie moge doczekać testów :D

mam tez npo motorexa tez bardzo fajny olej, z beczki moge ci dać cos koło 40 zł za litr wychodzi. moge ci odlać te 06 czy 0.7 litra

dodam że te zawieszenie jest troche głupie jak chodzi o odpowietrzanie, jedna laga spoko bo zalewasz tylko olejem, ruszasz góra dół tą ośka i czujesz jak sie odpowietrza, dolewasz sobie za duzo, i jak sie odpowietrzy to strzykawką czy jakąs butelką z rurką sobie odsysasz nadmiar.

z kolei druga laga to najpierw sie odpowietrza sam kartridż - rura do góry nogami zalewasz olejem i pompujesz az sie odpowietrzy. potem wsadzasz tłok ten ze spręzynką bez srubki na srodkiu wtedy odpowietrzasz jeszcze - trzeba mieć mega cierpliwość bo za szybki ruch reką :D i olej masz 2 metry w góre wystrzelony otworkiem :D i jak sie odpowietrzy zakrecasz srubke, wsumie wtedy idzie tłok drugi ze spręzynką i zabezpieczenie. i to dopiero wsadzasz w lage, skręcasz i wtedy dolewasz reszte oleju i odsysasz nadmiar tak jak w przypadku 1 lagi. wiec teoretycznie warto miec odrobinke wiecej oleju ( z tym odpowietrzaniem to łatwo pogubic troche oleju też
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr