Drugi motocykl - głównie miejski jednak z odrobiną turystyki
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Drugi motocykl - głównie miejski jednak z odrobiną turystyki
Cześć,
chcę zmienić motocykl i stąd prośba o radę.
Dwa sezony jeździłem na 125 na której zrobiłem ok 10k km.
Kolejne dwa sezony na MT07 w której dobijam do 20k km (w tym ostatni sezon 5 wizyt na torze na doszkalaniu), jednak powoli zaczynam myśleć o wymianie.
Wyjaśniam czemu - nie brakuje mi mocy ani prędkości, brakuje mi możliwości wygodnego pojechania w trasę. Jasne, objechałem w zeszłym roku południe Polski oraz Bieszczady, ale komfortu było w tym niewiele. Jeżdżę z plecaczkiem, kufrem i sakwami i jesteśmy na granicy ładowności moto. Poza tym naked w trasę... to ma pewne minusy
Co ważne jednak - motocykl w 90% służy i ma służyć mi do jeżdżenia po mieście (dojazdy do pracy, jazda dla przyjemności) w czym MT07 sprawdza się idealnie (mała, zwinna) a pozostałe 10% to chciałbym pojechać gdzieś dalej (w tym roku już pewnie po Europie) z kuframi i pasażerką. Dlatego nie chcę dużego typowego turystyka. Lubię też jeździć na tor żeby potem na ulicy być grzecznym
Podsumowując - coś co sprawdzi się do codziennej jazdy po mieście ale latem się zapakuję i pojadę w trasę. Budżet będzie taki jaka będzie potrzeba, raczej myślę o nowym motocyklu, ewentualnie jakiś max 1-2 letni z polskiego salonu.
Rozważam:
- MT 09 Tracer, długo nr 1, tylko jedno ale - jego ładowność jest równie niska jak MT07
- F800GS - chyba aktualnie najbardziej mnie przekonująca opcja
- Honda Crossrunner - taki rozsądek, bo niczym mnie nie porywa
- V-Strom - 650 mi się wydaje za mały a 1000 za duży
A może macie inne pomysły? Albo rady? Będę wdzięczny za pomoc w wyborze.
chcę zmienić motocykl i stąd prośba o radę.
Dwa sezony jeździłem na 125 na której zrobiłem ok 10k km.
Kolejne dwa sezony na MT07 w której dobijam do 20k km (w tym ostatni sezon 5 wizyt na torze na doszkalaniu), jednak powoli zaczynam myśleć o wymianie.
Wyjaśniam czemu - nie brakuje mi mocy ani prędkości, brakuje mi możliwości wygodnego pojechania w trasę. Jasne, objechałem w zeszłym roku południe Polski oraz Bieszczady, ale komfortu było w tym niewiele. Jeżdżę z plecaczkiem, kufrem i sakwami i jesteśmy na granicy ładowności moto. Poza tym naked w trasę... to ma pewne minusy
Co ważne jednak - motocykl w 90% służy i ma służyć mi do jeżdżenia po mieście (dojazdy do pracy, jazda dla przyjemności) w czym MT07 sprawdza się idealnie (mała, zwinna) a pozostałe 10% to chciałbym pojechać gdzieś dalej (w tym roku już pewnie po Europie) z kuframi i pasażerką. Dlatego nie chcę dużego typowego turystyka. Lubię też jeździć na tor żeby potem na ulicy być grzecznym
Podsumowując - coś co sprawdzi się do codziennej jazdy po mieście ale latem się zapakuję i pojadę w trasę. Budżet będzie taki jaka będzie potrzeba, raczej myślę o nowym motocyklu, ewentualnie jakiś max 1-2 letni z polskiego salonu.
Rozważam:
- MT 09 Tracer, długo nr 1, tylko jedno ale - jego ładowność jest równie niska jak MT07
- F800GS - chyba aktualnie najbardziej mnie przekonująca opcja
- Honda Crossrunner - taki rozsądek, bo niczym mnie nie porywa
- V-Strom - 650 mi się wydaje za mały a 1000 za duży
A może macie inne pomysły? Albo rady? Będę wdzięczny za pomoc w wyborze.
-
kabzior - Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 12/7/2015, 20:36
- Lokalizacja: Łódź
Nie napisałeś nic o finansach, ale zakładając brak ograniczeń i jazdę z plecaczkiem: Kawasaki Versys 1000. Najbardziej funowy z turystyków - chciałoby się powiedzieć najmniej turystyczny... a jednak.
W przeciwnym razie wybierałbym pomiędzy F800 nie GS ale GT a V-Strom'em 650. F800GT jest bardzo fajne i wygodne, zarówno do jazdy na co dzień jak i turystyki, ma bezobsługowy pas napędowy, jedynie jak na turystyka ma mały bak 15 litrów. Za to mały V-Strom to taki klasyk miejsko-turystyczny - pasażer będzie miał na nim najbardziej wygodnie.
Ewentualnie z mojej bajki: Moto Guzzi Norge albo Breva 1200, ewentualnie ze starszych Yamaha BT1100 Bulldog - takie mocarne osiołki do spokojnej turystyki.
W przeciwnym razie wybierałbym pomiędzy F800 nie GS ale GT a V-Strom'em 650. F800GT jest bardzo fajne i wygodne, zarówno do jazdy na co dzień jak i turystyki, ma bezobsługowy pas napędowy, jedynie jak na turystyka ma mały bak 15 litrów. Za to mały V-Strom to taki klasyk miejsko-turystyczny - pasażer będzie miał na nim najbardziej wygodnie.
Ewentualnie z mojej bajki: Moto Guzzi Norge albo Breva 1200, ewentualnie ze starszych Yamaha BT1100 Bulldog - takie mocarne osiołki do spokojnej turystyki.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
-
Zimny72 - Zimny Drań
- Posty: 1382
- Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
- Lokalizacja: Wesoła
O finansach napisałem - planuję kupić nowy, większość popularnych propozycji kosztuje +/- podobnie
F800GT to już nie moja bajka, zupełnie mi się nie podoba taki typ motocykla.
A z Versysem (którym jeździłem i dużym i małym) mam taki sam problem jak z V-stromem - duży jest za duży a mały za mały
F800GT to już nie moja bajka, zupełnie mi się nie podoba taki typ motocykla.
A z Versysem (którym jeździłem i dużym i małym) mam taki sam problem jak z V-stromem - duży jest za duży a mały za mały
-
kabzior - Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 12/7/2015, 20:36
- Lokalizacja: Łódź
a Tiger 800? Możesz popytać ścigaczowego blogera jazda_na_kuli. Myślę kto jak kto ale na pewno da garść obiektywnych informacji. Wydaje się że ma podobny styl latania solo dla siebie i moto wycieczki z pasażerką. Wiem że jego pasażerka bardzo chwali wygodę na tym motocyklu.
Choć mnie osobiście w tego typach motocyklach przeszkadza wizualnie przednie koło 19 calowe, i tu właśnie versys wychodzi na czołówkę bo nie udaje że to moto w teren i koło ma szosowo- miejskie 17 calowe.
Latałem i tracerem 09 i versysem 1000. Dla mnie tracer to taki miejski łubuz przebrany za turystę - dosłownie. Natomiast versysowi turystycznie nic nie można było zarzucić, osobiście nie miałbym też problemu aby sprawnie poruszać się nim w mieście. Wysokość i pozycja sprzyja miejskim wędrówką. Choć dla osób niższych niż 180 cm może nie być już tak komfortowo. No i spalanie nie wiem na ile to istotne ale nie ma się co oszukiwać im więcej kucy tym większy apetyt na paliwo- versys ma 120 KM.
Choć mnie osobiście w tego typach motocyklach przeszkadza wizualnie przednie koło 19 calowe, i tu właśnie versys wychodzi na czołówkę bo nie udaje że to moto w teren i koło ma szosowo- miejskie 17 calowe.
Latałem i tracerem 09 i versysem 1000. Dla mnie tracer to taki miejski łubuz przebrany za turystę - dosłownie. Natomiast versysowi turystycznie nic nie można było zarzucić, osobiście nie miałbym też problemu aby sprawnie poruszać się nim w mieście. Wysokość i pozycja sprzyja miejskim wędrówką. Choć dla osób niższych niż 180 cm może nie być już tak komfortowo. No i spalanie nie wiem na ile to istotne ale nie ma się co oszukiwać im więcej kucy tym większy apetyt na paliwo- versys ma 120 KM.
-
setup - Świeżak
- Posty: 225
- Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
- Lokalizacja: Ruda śląska
Skoro budżet elastyczny, to dlaczego nie pomyślisz o drugiej chabetce w stajnie przeznaczonej na wyjazdy? Trudno jest pogodzić ogień z wodą, a to właśnie usiłujesz zrobić . Dobry konik na miasto, ma być lekki, zwinny, z kopem,a na trasę nie musi być zwinny, ani za bardzo lekki, ma mieć dużo miejsca na graty itp... itd...
Daytona, MW, GT... byle latało .
- Rura
- Świeżak
- Posty: 421
- Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
- Lokalizacja: Szczecin
setup napisał(a):a Tiger 800? Możesz popytać ścigaczowego blogera jazda_na_kuli. Myślę kto jak kto ale na pewno da garść obiektywnych informacji. Wydaje się że ma podobny styl latania solo dla siebie i moto wycieczki z pasażerką. Wiem że jego pasażerka bardzo chwali wygodę na tym motocyklu.
Fajna propozycja, dorzucam do listy. Dzięki.
setup napisał(a):Latałem i tracerem 09 i versysem 1000. Dla mnie tracer to taki miejski łubuz przebrany za turystę - dosłownie. Natomiast versysowi turystycznie nic nie można było zarzucić, osobiście nie miałbym też problemu aby sprawnie poruszać się nim w mieście. Wysokość i pozycja sprzyja miejskim wędrówką. Choć dla osób niższych niż 180 cm może nie być już tak komfortowo. No i spalanie nie wiem na ile to istotne ale nie ma się co oszukiwać im więcej kucy tym większy apetyt na paliwo- versys ma 120 KM.
Spalanie nieistotne Wzrostu 186 więc wystarczy
Tracerem 09 też jeździłem dwukrotnie i zrobił na mnie dobre wrażenie, nie licząc tego, że fabryczna szyba z niska i całe powietrze leciało mi prosto pod kask co skutkowało takim hukiem że nie szło wytrzymać. Na Versysa 1200 się nie załapałem ale pewnie na wiosnę się umówię.
Rura napisał(a):Skoro budżet elastyczny, to dlaczego nie pomyślisz o drugiej chabetce w stajnie przeznaczonej na wyjazdy? Trudno jest pogodzić ogień z wodą, a to właśnie usiłujesz zrobić
Wiem, dlatego proszę o radę, bo główkuję i główkuję i średnio mi idzie. Zdaję sobie sprawę, że będzie to niestety duży kompromis, ale po prostu nie mam już miejsca w garażu
-
kabzior - Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 12/7/2015, 20:36
- Lokalizacja: Łódź
Ja na jeździe testowej przesiadłem się na versysa 1000 bezpośrednio z cbf 1000 sc64. Więc pierwsze odczucia były że ta moja honda jest taka filigranowa w porównaniu do versysa. Ale tak jak pisałem po mieście specjalnie nie przeszkadzały mi gabaryty versysa (w zasadzie pozycja za sterami była nawet lepsza, a widoki w lusterkach genialne). Choć fakt jest faktem że do typowo jazdy miejskiej taka zwykła przysłowiowa 600 jest w sam raz.
Miałem też okazję właśnie od jazdy_na_kuli przejachać się jego Tigerem 800 xr, i jazda była bardzo przyjemna. 3 gary i nie cała setka koni bardzo ładnie się zgrywa . Ma zamontowaną szybkę akcesoryjną więc specjalnie nie wiało. Gdyby nie jego wizualne cechy motocykla soft enduro byłby wysoko u mnie na liście jako następca mojej hondy.
Miałem też okazję właśnie od jazdy_na_kuli przejachać się jego Tigerem 800 xr, i jazda była bardzo przyjemna. 3 gary i nie cała setka koni bardzo ładnie się zgrywa . Ma zamontowaną szybkę akcesoryjną więc specjalnie nie wiało. Gdyby nie jego wizualne cechy motocykla soft enduro byłby wysoko u mnie na liście jako następca mojej hondy.
-
setup - Świeżak
- Posty: 225
- Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
- Lokalizacja: Ruda śląska
pytanie czy to ma być dualsport?
bo jak nie to honda VFR800 poprzedniej generacji jest fajna do jazdy
a z nówek to duży V-strom jest bardzo przyjazny, ino wygląda jak bocian.
duży bandit też jest genialny w 2 osoby na długie przeloty.
a mały v-strom niekoniecznie jest za mały, jazda testowa z pasażerem rozwieje wątpliwości.
bo jak nie to honda VFR800 poprzedniej generacji jest fajna do jazdy
a z nówek to duży V-strom jest bardzo przyjazny, ino wygląda jak bocian.
duży bandit też jest genialny w 2 osoby na długie przeloty.
a mały v-strom niekoniecznie jest za mały, jazda testowa z pasażerem rozwieje wątpliwości.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
setup napisał(a):Miałem też okazję właśnie od jazdy_na_kuli przejachać się jego Tigerem 800 xr, i jazda była bardzo przyjemna. 3 gary i nie cała setka koni bardzo ładnie się zgrywa . Ma zamontowaną szybkę akcesoryjną więc specjalnie nie wiało. Gdyby nie jego wizualne cechy motocykla soft enduro byłby wysoko u mnie na liście jako następca mojej hondy.
Im więcej czytam i oglądam nt Tigera 800 tym bardziej się na niego napalam
Szkoda trochę że taki u nas niepopularny i mało info z pierwszej ręki.
-
kabzior - Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 12/7/2015, 20:36
- Lokalizacja: Łódź
-
setup - Świeżak
- Posty: 225
- Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
- Lokalizacja: Ruda śląska
Zapraszam na sprint.fora.pl - tam też jest wielu takich co to lubią tę "niepoplarną" markę . Sam latam na Triumphie ( a raczej do crashu latałem, ale jak się oczko naprawi temu misiu i z łba wymontują co zamontowali to znowu wsiądę...) i nie zamieniłbym na nic japońskiego... Ale tylko omal 30 letnia praktyka na dwóch/trzech kołach i była praca przez kilka lat w salonie Kawasaki to pewnie nie wyznacznik .
Daytona, MW, GT... byle latało .
- Rura
- Świeżak
- Posty: 421
- Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
- Lokalizacja: Szczecin
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość