Zobacz wątek - Suzuki RM-Z 250 tlok-cylinder

Suzuki RM-Z 250 tlok-cylinder

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Suzuki RM-Z 250 tlok-cylinder

Postprzez filippo20 » 25/1/2017, 19:17

Witam !
Orientuje się ktoś czemu tak jest że w serwisowce rmz 2008 luz tlok-cylinder jest 0,12mm .
tlok ma 76,88 a cylinder 77,00 a tlok sel A np Wossner ma 76,96 czyli jest jak by na 0,04 dopasowany o co chodzi ? Oryginalny jest robiony z wiekszym luzem ?
Dodam że moto nie ma wg mnie mocy takiej jak należy i wzięło 3 setki oleju z litra w mniej wiecej 4 zbiorniki jazdy .
filippo20
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 5/8/2014, 19:37


Postprzez henio12323 » 25/1/2017, 19:24

nie wiem czy dobrze czytasz, 0.12 to pewnie maksymalne pasowanie - czyli jak ma 0.11 to teoretycznie można jeszcze ten tłok załozyć i pojeździc :P i nic sie złego stac nie może. ale 0.13 to juz za duzo

pasowanie jest na pewno mniejsze,

ALE

kazdy producent tłoczka podaje swoje dane, jak kupisz tłok wossnera to na opakowaniu bedzie zalecane pasowanie. własnie zwykle 0.04 np.

dodam że wossner to tłok kuty, fabryczne sa odlewane czasami, i wtedy może sie róznić pasowanie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez filippo20 » 25/1/2017, 19:31

Cylinder bore:
Standard: 77.000 – 77.015 mm
Piston diameter:
Service Limit: 76.880 mm (3.0268 in)
at 6.0 mm (0.24 in) from the skirt end

PISTON-TO-CYLINDER CLEARANCE
• Subtract the piston diameter from the cylinder bore diameter.
(!above)
• If the piston-to-cylinder clearance exceeds the service limit,
replace the cylinder or the piston, or both.
" Piston-to-cylinder clearance:
Service Limit: 0.120 mm (0.0047 in)


Jak tlok ma 76,88 a cylinder 77,00 to chyba luz wychodzi 0,12 ? :D
filippo20
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 5/8/2014, 19:37

Postprzez filippo20 » 25/1/2017, 19:57

A nie mój błąd tłok nie ma 76.88 . Tylko to jest serwisowy limit ?Tłok mi wychodzi ze ma 76.93.
filippo20
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 5/8/2014, 19:37

Postprzez henio12323 » 25/1/2017, 20:25

edytuj posty

skoro tłok ma 76.88 a cylinder 77 to tak wychodzi 0.12 i że tłok do wymiany

ale jak masz tłok 76,93 a cylinder 77. to masz 0.7 luzu, wiec jeszcze latać mozna. zmierz jeszcze pierścienie - powinna serwisówka o nich tez mówic. ewentualnie każe je bezwzględnie wymieniać, doczytaj.

a cylinder mierzyłeś czy strzelasz że masz tyle ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez filippo20 » 25/1/2017, 21:35

Cylinder zmierze jutro . A jeśli tłok sel a ma 76.96 to znaczy że oryginał miał koło 76.95 czy jak ? Bo tłok się ponoć nie zużywa. A co do "brania" oleju to co może być przyczyną jeszcze. Moto dodam ze nie kopci jakoś tylko na odcince jak by. Uszczelniacze zaworowe ?
filippo20
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 5/8/2014, 19:37

Postprzez henio12323 » 26/1/2017, 19:24

jak to sie tłok nie zuzywa :D to jak sie zaciera to materiału przybywa ? :P:

oczywiscie ze sie zuzywa. selekcje literowe są dosyc umowne, bo kazdy producent moze miec selekcje a b itd ale o innych wymiarach. ( czasem sa podwymiary i zaczyna sie wtedy A gdzie inny zamiennik nie istnieje, a potem B jak innego zamiennika A - tak przykładowo )

najlepiej bazować sie na wymiarach konkretnych,

ubytki oleju to albo :
- bierze olej - pierscieniami przepuszcza i spala - tutaj zwykle kopci na wysokich obrotach, przy nagrzanym dobrze silniku
- uszczelnaiczami zaworowymi - w tym przypadku głownie po odpaleniu potrafi pokopcic, potem sie moze to zmniejszyć
- uszczelka pod głowica - mało mozliwe, i nie w kazdym mkotocyklu w ogóle jest taka opcja
- wyciek...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez filippo20 » 26/1/2017, 20:26

Ok czyli tłok może zjeść nawet z 76.95 do 76.88 ?
Bo samych pierścieni się raczej nie wymienia ?
Pierścień wychodzi ze ma luz w cylindrze 0.30 a serwisowy jest 0.50
filippo20
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 5/8/2014, 19:37

Postprzez henio12323 » 26/1/2017, 20:47

mozna wymienic same pierscienie, jak pierscienie nie trzymaja wymiaru a tłok tak.

czy moze tłok 0.07 stracic moze ale to musiał by nieźle buz zuzyty.

skoro tak to pierscien jeszcze tez jest okej.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez filippo20 » 26/1/2017, 20:53

dziwne bo tłok jest oryginał . cylinder w ogóle progów nie ma a moto z 2008 roku . trzeba będzie wsadzić chyba wossnera selA 76,96
filippo20
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 5/8/2014, 19:37

Postprzez papek23 » 2/2/2017, 11:05

Oj cyliner na pewno ma tylko tegoo gołym okiem niee zobaczysz :) a henio12323 miałbym do Cb pytanie odnosnie cylindrów na nicasylu czy gdy mamy tłok do wymiany np jest on selekcja A Oznacza iz teorytycznie nasz cylinder ma jeszcze 2 lub wiecej wymiarów naprawczych to nasz cylinder oddajemz do honowania ? bo szłyszałem wiele opini a żadna nie jest pewna :) jedni mowia ze nasz cylinder jak i tłok jest jednorazowee ... drodzy ze wymienia sie same tłoki bo nicasylu sie nie honuje i tu jest kwestia czy cylindry z powłoka nicasylu poddajemy honowaniu ??(i znasz moze jakis sprawdzony zakład zajmujacy sie tym ?)
--->Klx 250 ---> CRF450R
papek23
Świeżak
 
Posty: 474
Dołączył(a): 13/4/2011, 19:58
Lokalizacja: Skrudzina / Nowy Sącz

Postprzez henio12323 » 2/2/2017, 12:55

Honuje sie jak nie ma dovrze widocznej *jodelki* ona trzyna olej. Dizo jest opinii ze sie nie honuje bo malo kto ma narzedzia do tego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez filippo20 » 2/2/2017, 14:28

kiedys w yz f 250 mialem spokojnie wyczuwalny a tu ani śladu . na srednicowce tez nie pokazuje
Ale i tak musi być sel A innej nie włoże
filippo20
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 5/8/2014, 19:37

Postprzez henio12323 » 2/2/2017, 19:40

po honowaniu progu nie będzie.

zmierz cylinder, i dobierz pod to tłok, nie patrz na selekcje tylko na wymiary. i tyle
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez filippo20 » 2/2/2017, 20:29

boje sie wkladac 76,97 jak stary tłok wychodzi mi 76,93. Cylinder wychodzi mi 77 i dochodzi do pierwszej kreski czyli tak jak by 77.008 mniej wiecej
filippo20
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 5/8/2014, 19:37

Postprzez henio12323 » 2/2/2017, 20:41

no to super dokładnie mierzysz :D

ale mierzysz we wszystkich płaszczyznach i róznych wysokosciach ?

starym tłokiem sie do konca nie sugeruj. tylko pomiarami cylindra. mysle ze tutaj moze byc cos niedokładnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez filippo20 » 2/2/2017, 20:46

tak we wszytkich i wszedzie to samo wychodzi. no chodzi o to ze dochodzi do pierwszej kreski czyli 77.01
filippo20
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 5/8/2014, 19:37



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr