Zobacz wątek - vtr1000

vtr1000

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

vtr1000

Postprzez Adi123 » 21/1/2017, 23:14

Cześć kupiłem honde vtr1000 ale brakuje jej troche oleju no tak z 1 litr.


Czy na dolewkę ujdzie taki olej jak

Mobil 10w40
castol edge 10w40

oleje te przeznaczone są ponoć do wszystkich silników benzynowych ale nie wiem czy do motocykla też


bo raczej motula nie kupie w niedzielę na stacji benzynowej.
Adi123
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 21/1/2017, 23:08
Lokalizacja: Siedlce


Postprzez Walenty » 21/1/2017, 23:56

Aha, a gdzie to jedziesz że na jutro potrzebujesz?

Mogą i być do wszystkich silników benzynowych, ale na pewno nie są przystosowane do smarowania skrzyni biegów. Olej ma być stricte do motocykli.
Na dolewkę tylko taki jak jest zalany, jak nie wiesz jaki to wymień cały, nie są to duże koszty.
Watch out, we got a badass over here!
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3597
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez RUTRA.RD » 9/2/2017, 09:38

ta szkoda ze ja na samochodowym zrobilem ze 20 tysiecy i nic :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Walenty » 10/2/2017, 14:00

RUTRA.RD napisał(a):ta szkoda ze ja na samochodowym zrobilem ze 20 tysiecy i nic :)


Ja jednak wolę dołożyć te 50zł i zalać taki jak być powinien :>
Watch out, we got a badass over here!
Avatar użytkownika
Walenty
Moderator
 
Posty: 3597
Dołączył(a): 14/2/2012, 16:28
Lokalizacja: SKL

Postprzez ChaoticBiker » 11/2/2017, 00:01

Ja tez na oleju do silnikow benzynowych (nigdzie nie pisalo, ze to samochodowy, ale tez nie pisalo, ze do motocykli) przejezdzilem dobre 40 000km. I nie ja jedyny ;).
Jedyne, czego sie trzeba wystrzegac to oleje z "upiekszaczami" antyposlizgowymi i "zwiekszajacymi ekonomie". One potem powoduja problemy ze sprzeglem itd itp.

Znam pewnego starszego jegomoscia, co jezdzi stara fj1200, ma juz na niej prawie 400 000km bez remontu silnika i cale zycie leje najtanszy olej (oczywiscie o odpowiedniej specyfikacji).

A co do skrzyni biegow - sa i samochody, ktore maja skrzynie smarowane takim samym olejem, co silnik, i to wcale nie sa zadne egzotyki ;)

Co nie zmienia faktu, ze obecnie leje oleje "motocyklowe". Chyba po prostu padlem ofiara marketingu, bo nigdy mnie nic zlego nie spotkalo od lania czegokolwiek innego.
Zdania sa podzielone. Producenci mowia, ze sa roznice, specjalisci niezalezni twierdza, ze oznaczenia JASO SA sa jedne wszedzie i te same wymogi. Cos wspominaja o dodatkach, ale konia z rzedem temu, kto znajdzie, jakie to sa konkretnie dodatki (tylko nie PRowa nawijka, a sklad chemiczny!). Tymczasem realnie roznic praktycznie nie ma - sa oleje motocyklowe lepsze od "samochodowych", i sa oleje "samochodowe" lepsze od motocyklowych.

Jesli znacie angielski, to polecam ciekawy artykul:
http://www.ridergroups.com/386/can-you- ... otorcycle/
Avatar użytkownika
ChaoticBiker
Stary Wyjadacz
 
Posty: 706
Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
Lokalizacja: Edinburgh



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr