Zobacz wątek - Kawasaki Ninja 300 - olej
NAS Analytics TAG

Kawasaki Ninja 300 - olej

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Kawasaki Ninja 300 - olej

Postprzez VilgefortzPL » 20/1/2017, 11:57

Witam :)
Jako, że za niedługo zaczyna się nowy sezon czas na przygotowania :)
I potrzebuję porady co do oleju do mojej 300 :) Kupiłem ją na jesień, także pierwszy raz będę zmieniał w niej olej.
Czy Motul 5100 10w40 to dobry wybór? jeśli nie to jaki kupić?
i ile mam go zalać? nigdzie na motocyklu nie jest napisane i nie wiem ile kupić?

aha i przy okazji: jak to jest z płynem chłodniczym, płynem hamulcowym i filtrem powietrza w motocyklach? Trzeba je zmieniać? jak często?
Pozdrawiam
VilgefortzPL
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 12/5/2016, 17:31


Postprzez Glenroy » 20/1/2017, 18:16

Prawdę powiedziawszy, to wszystko, łącznie z interwałami serwisowymi, masz opisane w serwisówce od motocykla.

Motul 5100 to chyba najpopularniejszy w Polsce olej, myślę, że lekko 80% sprzętów na tym śmiga, ale jeżeli już, to kupuj tylko z pewnych sklepów, bo Motul jest chętnie podrabianym olejem. Od siebie mogę polecić oleje Silkolene i Valvoline SynPower, na którym sam jeżdżę od jakiegoś czasu i IMO u mnie lepiej się spisuje niż Motul...a jest tańszy :).

Filtr powietrza wymieniamy, tak samo jak oleju, paliwa, świece, płyn hamulcowy co 2 lata, płyn chłodniczy, ja wymieniam razem z hamulcowym, tylko pamiętaj, że do motocykla płyn chłodniczy musi mieć podwyższoną temp. wrzenia.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez matt87 » 27/1/2017, 11:51

jak z niskim przebiegiem moto to ja bym lal pelen syntetyk, mialem ninje 300 i zalalem motula 7100:) z tego co pamietam ok 2,5L-2,7L wchodzi, poza tym gratuluje sprzetu mialem tylko kilka miesiecy, ale wspominam super:)
matt87
Świeżak
 
Posty: 99
Dołączył(a): 25/12/2015, 15:44
Lokalizacja: Mysłowice/Katowice

Postprzez Glenroy » 27/1/2017, 18:22

A to z wysokim przebiegiem nie można lać syntetyka? W samochodzie mam ponad 600kkm na blacie i leję Valvoline SynPower 5W40, do Fazera też od jakiegoś czasu leję motocyklowy Valvoline SynPower 10W40, obydwa syntetyczne i ani mi się myśli przejść na półsyntetyk, przejeździłem sezon na 5100 10W40 i osobiście mam lepsze odczucia lejąc syntetyk, silnik ma większą kulturę pracy, skrzynia jest odrobinę przyjemniejsza i koszyk sprzęgłowy się przyciszył.

Nie patrz na przebieg przy doborze oleju, skończcie z tymi mitami, że przy jakimś kilometrażu trzeba przejść na półsyntetyk, bo? No właśnie, bo co? ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez SpeedyGonzales » 1/2/2017, 22:39

Kolega Glenroy ma rację, minęły czasy poloneza na trzech podporach wału gdzie 120 000 = kapitalka.
Lejesz to co przewiduje producent czy ma 1000 czy 666 666km.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr