Kawasaki Ninja 300 - olej
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Kawasaki Ninja 300 - olej
Witam
Jako, że za niedługo zaczyna się nowy sezon czas na przygotowania
I potrzebujÄ™ porady co do oleju do mojej 300
Kupiłem ją na jesień, także pierwszy raz będę zmieniał w niej olej.
Czy Motul 5100 10w40 to dobry wybór? jeśli nie to jaki kupić?
i ile mam go zalać? nigdzie na motocyklu nie jest napisane i nie wiem ile kupić?
aha i przy okazji: jak to jest z płynem chłodniczym, płynem hamulcowym i filtrem powietrza w motocyklach? Trzeba je zmieniać? jak często?
Pozdrawiam

Jako, że za niedługo zaczyna się nowy sezon czas na przygotowania

I potrzebujÄ™ porady co do oleju do mojej 300

Czy Motul 5100 10w40 to dobry wybór? jeśli nie to jaki kupić?
i ile mam go zalać? nigdzie na motocyklu nie jest napisane i nie wiem ile kupić?
aha i przy okazji: jak to jest z płynem chłodniczym, płynem hamulcowym i filtrem powietrza w motocyklach? Trzeba je zmieniać? jak często?
Pozdrawiam
- VilgefortzPL
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 12/5/2016, 17:31
Prawdę powiedziawszy, to wszystko, łącznie z interwałami serwisowymi, masz opisane w serwisówce od motocykla.
Motul 5100 to chyba najpopularniejszy w Polsce olej, myślę, że lekko 80% sprzętów na tym śmiga, ale jeżeli już, to kupuj tylko z pewnych sklepów, bo Motul jest chętnie podrabianym olejem. Od siebie mogę polecić oleje Silkolene i Valvoline SynPower, na którym sam jeżdżę od jakiegoś czasu i IMO u mnie lepiej się spisuje niż Motul...a jest tańszy
.
Filtr powietrza wymieniamy, tak samo jak oleju, paliwa, świece, płyn hamulcowy co 2 lata, płyn chłodniczy, ja wymieniam razem z hamulcowym, tylko pamiętaj, że do motocykla płyn chłodniczy musi mieć podwyższoną temp. wrzenia.
Motul 5100 to chyba najpopularniejszy w Polsce olej, myślę, że lekko 80% sprzętów na tym śmiga, ale jeżeli już, to kupuj tylko z pewnych sklepów, bo Motul jest chętnie podrabianym olejem. Od siebie mogę polecić oleje Silkolene i Valvoline SynPower, na którym sam jeżdżę od jakiegoś czasu i IMO u mnie lepiej się spisuje niż Motul...a jest tańszy

Filtr powietrza wymieniamy, tak samo jak oleju, paliwa, świece, płyn hamulcowy co 2 lata, płyn chłodniczy, ja wymieniam razem z hamulcowym, tylko pamiętaj, że do motocykla płyn chłodniczy musi mieć podwyższoną temp. wrzenia.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
jak z niskim przebiegiem moto to ja bym lal pelen syntetyk, mialem ninje 300 i zalalem motula 7100:) z tego co pamietam ok 2,5L-2,7L wchodzi, poza tym gratuluje sprzetu mialem tylko kilka miesiecy, ale wspominam super:)
- matt87
- Świeżak
- Posty: 99
- Dołączył(a): 25/12/2015, 15:44
- Lokalizacja: Mysłowice/Katowice
A to z wysokim przebiegiem nie można lać syntetyka? W samochodzie mam ponad 600kkm na blacie i leję Valvoline SynPower 5W40, do Fazera też od jakiegoś czasu leję motocyklowy Valvoline SynPower 10W40, obydwa syntetyczne i ani mi się myśli przejść na półsyntetyk, przejeździłem sezon na 5100 10W40 i osobiście mam lepsze odczucia lejąc syntetyk, silnik ma większą kulturę pracy, skrzynia jest odrobinę przyjemniejsza i koszyk sprzęgłowy się przyciszył.
Nie patrz na przebieg przy doborze oleju, skończcie z tymi mitami, że przy jakimś kilometrażu trzeba przejść na półsyntetyk, bo? No właśnie, bo co?
.
Nie patrz na przebieg przy doborze oleju, skończcie z tymi mitami, że przy jakimś kilometrażu trzeba przejść na półsyntetyk, bo? No właśnie, bo co?

Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Kolega Glenroy ma rację, minęły czasy poloneza na trzech podporach wału gdzie 120 000 = kapitalka.
Lejesz to co przewiduje producent czy ma 1000 czy 666 666km.
Lejesz to co przewiduje producent czy ma 1000 czy 666 666km.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości