CROSS Jaki wybrac na poczatek ?
Posty: 17
• Strona 1 z 1
CROSS Jaki wybrac na poczatek ?
Witam,
Od dluzszego czasu zastanawiam sie nad zakupem cross'a
lecz nie mam zielonego pojecia o crossach, jakie sa dobre jakie zle, na co patrzyc przy zakupie.
Mam 15 lat, waga 50kg wzrost oklo 170cm
Cena do wydania ok. 6,5k
Bedzie to moj pierwszy motor, chcialbym aby starczyl mi na pare lat.
Pojemnosc ktora mnie interesuje to 125, wydaje mi sie ze bedzie dla mnie odpowiednia.
Po przegladaniu olx, otomoto spodobały mi sie takie crossy:
- yamaha yz 125
- honda cr 125
- suzuki rm 125
Wiec prosze o jakams porade/pomoc, ocene.
Od dluzszego czasu zastanawiam sie nad zakupem cross'a
lecz nie mam zielonego pojecia o crossach, jakie sa dobre jakie zle, na co patrzyc przy zakupie.
Mam 15 lat, waga 50kg wzrost oklo 170cm
Cena do wydania ok. 6,5k
Bedzie to moj pierwszy motor, chcialbym aby starczyl mi na pare lat.
Pojemnosc ktora mnie interesuje to 125, wydaje mi sie ze bedzie dla mnie odpowiednia.
Po przegladaniu olx, otomoto spodobały mi sie takie crossy:
- yamaha yz 125
- honda cr 125
- suzuki rm 125
Wiec prosze o jakams porade/pomoc, ocene.

- PanNiebieskii
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 25/4/2015, 08:58
patrtzeć na wszystko.
kazda markowa crossówka bedzie ok, marka sama w sobie nie ma znaczenia, zwłaszcza przy tak starych sprzetach. tam sie głownie rozchodzi o stan techniczny, wiec warto kupic jakas fajną sztuke i tyle
kazda markowa crossówka bedzie ok, marka sama w sobie nie ma znaczenia, zwłaszcza przy tak starych sprzetach. tam sie głownie rozchodzi o stan techniczny, wiec warto kupic jakas fajną sztuke i tyle
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No szczerze to mi nic nie doradziłeś ..
Mówie to bedzie moj pierwszy motor/cross wiec nie wiem na co szczegolnie patrzec..
Mówie to bedzie moj pierwszy motor/cross wiec nie wiem na co szczegolnie patrzec..
- PanNiebieskii
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 25/4/2015, 08:58
a nie rozumiem co miałbym ci powiedzieć
to wyczynówki tam nie ma ani jednej rzeczy zbędnej. wiec wszystko wymaga szczególnej uwagi. kazda srubka jak bedzie np uszkodzona niesie za soba jakiestam konsekwencje. to nie motocykl wystawowy że mozna połowe rzeczy zdemontowac czy zgubić a i tak bedzie pełnił swoją funkcje
jak sie nie znasz, to choćbym ci tu ksiązke opisał na co zwracać uwage to i tak nie zrobisz tego poprawnie
to wyczynówki tam nie ma ani jednej rzeczy zbędnej. wiec wszystko wymaga szczególnej uwagi. kazda srubka jak bedzie np uszkodzona niesie za soba jakiestam konsekwencje. to nie motocykl wystawowy że mozna połowe rzeczy zdemontowac czy zgubić a i tak bedzie pełnił swoją funkcje
jak sie nie znasz, to choćbym ci tu ksiązke opisał na co zwracać uwage to i tak nie zrobisz tego poprawnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
- PanNiebieskii
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 25/4/2015, 08:58
125 w 2T albo 250 w 4T - obojętne. osiągi porównywalne, jedyna róznica to charakter motocykla - 2T inaczej sie zachowuje jak 4T. i to raczej kierowca powinien wybrać po prostu co woli. nie ma lepsze i gorsze ogólnikowo. bo gdyby jedno było lepsze od drugiego, to by nikt nie kupował gorszego typu pojazdu.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Motocykle ktore wymienileś to wyczynowki z przeznaczeniem do jazdy na torze. Sam mam 2T 125 i smigam tylko na torze od dobrego roku tak ze jestem laik ale wiem ze lepszym wyborem przynajmniej dla mnie bylo by moto 250 w 4T. Moim zdaniem jest bardziej przewidywalne i wybacza bledy poczotkujacym riderom przez mocny dolny zakres. 2T wiadomo nie ma dolu a do gory jest bardzo agresywne i potrafi robic niespodzianki. Na poczatek na tor wybral bym 4T. Jesli juz jestes zdecydowany na 2T to kazda z marek ktore podales bedzie dobra, rozchodzi sie o stan techniczny tylko czy trafisz na zwłoki czy ktos cos wczesniej wymienial przy moto i dbał.
- Antiriad
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 11/1/2017, 18:12
po częsci sie z tym zgodze, ALE nie uwzględniłeś tego że 2T uczy własnie trzymania gazu - bo inaczej nie chce jechać, druga sprawa 2T nie hamuje jak sie pusci gaz, i trzeba kontrolować prędkosc hamulcami duzo bardziej niz w przypadku 4T. duzo ludzi którzy tylko na 4T smigało są kalekami jak chodzi o kontrole hamulca
po prostu ledwo go uzywają, nie mają wprawionej nogi, jak cos potem trzeba dziwnego zrobić to jest problem ( np kontrola hebla przy smiganiu na jednym kole )
wiec nie do konca 2T to sama wada, i na pewno jako 1 moto nie jest aż takie złe.

wiec nie do konca 2T to sama wada, i na pewno jako 1 moto nie jest aż takie złe.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
ja po 5 sezonach na 4t siadłem na 2T. cięzka była pierwszego dnia. po miesiącu jazdy ogarniałem motocykl i w niczym mnie nie zaskakiwał. wiec na pewno to nie problem.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
- PanNiebieskii
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 25/4/2015, 08:58
Czemu odpadają te crossy dobrze się nadają do takiej jazdy jakiej ja chce, jest dużo filmików na yt, iwidzie jak smigają .
- PanNiebieskii
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 25/4/2015, 08:58
to niech sobie smigają. nie nadają sie dobrze. to tak samo jak mozna kupic ferrari i jeździć po mieście - nada sie, dowiezie cie gdzie trzeba. ale po co ? jak to sprzet stworzony na tor praktycznie. a nie do dojazdu do sklepu. to samo crossówka - to sprzęt stworzony na tor. w lesie szybko sie okazuje ( jak ktoś ma pojęcie o jeździe ) że jest za wolny, ma kiepski zawias, zbyt narwany silnik, kiepskie sprzegło. ( jest mase ludzi którzy myślą ze cos potrafią i katują takie crossówki w lesie - ich sprawa)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
- PanNiebieskii
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 25/4/2015, 08:58
do jazdy enduro kupił motocykl enduro.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Na poczÄ…tek 125 w 2t to max.
Rozwazylbym kupno 85 na wielkich kołach, gdyż taka 125 jest już nieprzewidywalna. Tym bardziej ze to twoj pierwszy cross. Tylko yamaha lub honda.
Rozwazylbym kupno 85 na wielkich kołach, gdyż taka 125 jest już nieprzewidywalna. Tym bardziej ze to twoj pierwszy cross. Tylko yamaha lub honda.
- Filipcross02
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 7/2/2017, 23:23
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości