JAKĄ DOBRAC OPONĘ
Posty: 12
• Strona 1 z 1
JAKĄ DOBRAC OPONĘ
Witam wszystkim napiszę po krotce o mnie a bardziej o moim moto teraz w grudniu zakupiłem swoje pierwsze moto którym jest
honda CBR 600 F4i z 2001r dwa lata stała w magazynie i została zakupiona przez Włocha w 2003 więc jak dla mnie ja liczę ja od 2003 bo dopiero została użytkowana kupiłem ją od MOTOITALIA z Piły jeżeli ktoś ich zna to wie o kim mowie. Jest calutka w oryginale na czym mi zależało jest naprawdę prześliczna bardzo zadbane moto widać to z kilometra i to nie mówię dlatego że to moje moto.
A moje pytanie brzmi mam przednią oponę do wymiany która to jest firmy Pirelli diablo 120/70 a z tyłu jest nówka Pirelli dragon mgr 22 180/55 z 2006r. Słyszałem gdzieś że najlepiej jak są dwie opony takiej samej firmy ale chciałem kupić jakąś oponę nówkę bardzo dobra z tego roku ale nie wiem w ogóle co kupić jak byście mogli mi doradzić to będę wdzięczny pozdrawiam i sorry za mój esej.
honda CBR 600 F4i z 2001r dwa lata stała w magazynie i została zakupiona przez Włocha w 2003 więc jak dla mnie ja liczę ja od 2003 bo dopiero została użytkowana kupiłem ją od MOTOITALIA z Piły jeżeli ktoś ich zna to wie o kim mowie. Jest calutka w oryginale na czym mi zależało jest naprawdę prześliczna bardzo zadbane moto widać to z kilometra i to nie mówię dlatego że to moje moto.
A moje pytanie brzmi mam przednią oponę do wymiany która to jest firmy Pirelli diablo 120/70 a z tyłu jest nówka Pirelli dragon mgr 22 180/55 z 2006r. Słyszałem gdzieś że najlepiej jak są dwie opony takiej samej firmy ale chciałem kupić jakąś oponę nówkę bardzo dobra z tego roku ale nie wiem w ogóle co kupić jak byście mogli mi doradzić to będę wdzięczny pozdrawiam i sorry za mój esej.
- Mlody30
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 5/1/2017, 18:16
dobrze jest jak opony są takie same, typ/model, z takiej samej mieszanki, żeby nie było tak że przód Ci się ślizga a tył klei i odwrotnie, chodzi o zachowanie trakcji. na jeżdżenie po bułki nie ma to większego znaczenia.
Pytanie brzmi: jak chcesz użytkować motocykl?
na szybkie jeżdżenie i codzienne śmiało mogę polecić Michelin Pilot Power, miałem i byłem zadowolony, jedyny mankament to było że trzeba ją było rozgrzać bo lubiła się na zimno ślizgać, rozgrzana klei fantastycznie i na mokrym dobrze trzyma. Gumy na których bez problemu można zamknąć krawędzie. do CBR600 będzie idealna.
Pytanie brzmi: jak chcesz użytkować motocykl?
na szybkie jeżdżenie i codzienne śmiało mogę polecić Michelin Pilot Power, miałem i byłem zadowolony, jedyny mankament to było że trzeba ją było rozgrzać bo lubiła się na zimno ślizgać, rozgrzana klei fantastycznie i na mokrym dobrze trzyma. Gumy na których bez problemu można zamknąć krawędzie. do CBR600 będzie idealna.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Ogólnie powiem tak nie po to szukałem w pełnym oryginale żeby głupiec po ulicach to ma być przyjemność wyjazd spokojny z ekipą gdzieś się przejechać na wycieczkę do pracy przejechać się po mieście w niedzielę niedzielę to wszystko więc żadnych rewelacji poprostu chciałem dobrać jakaś taka oponę żeby była z tego roku bo jak mi się skończy tył to bym wymienił na taką samą co jest z przodu dlatego chodzi mi o doradzenie żeby mniej więcej skład mieszanki był prawie taki sam jak tej z tyłu tzn Pirelli dragon mtr22 bo pewnie po dwóch sezonach wymienię nawet nie dlatego że się zuzyje ale dlatego że jej rocznik już daje do życzenia więc proszę o doradzenie
- Mlody30
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 5/1/2017, 18:16
Pisałem o Michelin Pilot Power. rozgrzać oponę tzn, przejechać jakieś 2km żeby załapała temperaturę roboczą i odpowiednią przyczepność.
szczerze? nówka z 2006 roku? to już lekko sparciała guma. sprawdziłbym ją sobie czy ona w ogóle jeszcze się nadaje do dzidowania, bo do pyrkania spokojnie wystarczy o ile nie jest spękana, wtedy do wymiany. 10 lat na gumę to sporo, szczególnie w motocyklu gdzie powierzchnia stykuz asfaltem jest jak 5zł. Wiem że szkoda ją wywalić dlatego zjechałbym ją o ile się nadaje i wymienił sobie komplet. przód generalnie wytrzymuje dłużej niż tył, więc wymień sobie przód na coś a potem dokupisz tył, chyba że Ci nie żal siana to po prostu wymień komplet. miałem już 2 komplety Michelin Pilot Power i jest to świetna guma do 600tek, świetne są też Metzeler M3. w zeszłym roku założyłęm bridgestone t30 i pod względem wytrzymałości jest genialna, na pewno starczy na więcej niż 6000km, natomiast odbija się to kosztem trzymania, tył mi często boksuje i driftuje.
szczerze? nówka z 2006 roku? to już lekko sparciała guma. sprawdziłbym ją sobie czy ona w ogóle jeszcze się nadaje do dzidowania, bo do pyrkania spokojnie wystarczy o ile nie jest spękana, wtedy do wymiany. 10 lat na gumę to sporo, szczególnie w motocyklu gdzie powierzchnia stykuz asfaltem jest jak 5zł. Wiem że szkoda ją wywalić dlatego zjechałbym ją o ile się nadaje i wymienił sobie komplet. przód generalnie wytrzymuje dłużej niż tył, więc wymień sobie przód na coś a potem dokupisz tył, chyba że Ci nie żal siana to po prostu wymień komplet. miałem już 2 komplety Michelin Pilot Power i jest to świetna guma do 600tek, świetne są też Metzeler M3. w zeszłym roku założyłęm bridgestone t30 i pod względem wytrzymałości jest genialna, na pewno starczy na więcej niż 6000km, natomiast odbija się to kosztem trzymania, tył mi często boksuje i driftuje.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Ogólnie nie powinno się używać opon starszych niż 10 lat, producenci zalecają wymianę co 6, albo nawet co 4 lata i nie są to dane z kosmosu wzięte, tylko fakt, że opona zużywa się tak samo w czasie użytkowania, jak i w czasie postoju, z wiekiem guma zaczyna twardnieć, spada przyczepność i to bardzo odczuwalnie, takie opony kapitulują wybitnie szybko na mokrej nawierzchni, rośnie też prawdopodobieństwo usterki ogumienia, rozwarstwianie się, pękanie, z racji mniejszej odporności na odkształcenia dużo łatwiej o przebicie takiej gumy. Tak samo opony powinno się zmieniać nie przy 1.6mm bieżnika, a przy ~3mm (letnie) i 4mm (zimowe) i tutaj też chodzi o podatność opon na aquaplaning i zdolność odprowadzania wszelkiego syfu spod opony.
Jeżeli chcesz wymieniać cały komplet, to do takiego codziennego kulania z nutą sportu polecam Metzelery Z6 albo Z8 Interract albo Michały Pilot Power 2CT.
Jeżeli chcesz wymieniać cały komplet, to do takiego codziennego kulania z nutą sportu polecam Metzelery Z6 albo Z8 Interract albo Michały Pilot Power 2CT.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Tzn powiem tak że chciałem wymienić przód teraz bo trochę siana już wywaliłem a po sezonie wymienił bym tył sobie na następny sezon bo ten rok 2006 też do mnie nie przemawia czyli powiedzcie jak teraz mam z tyłu ta Pirelli dragon mtr22 i jak bym wymienił przód na ta Pirelli pilot power sezon a tył zostawił na ten sezon a po sezonie założył bym nówkę tył Pirelli pilot power było by ok wiadomo zawsze przeszkodą jest siano
- Mlody30
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 5/1/2017, 18:16
No właśnie teraz tak patrzę na oponki i nie wiem na które się zdecydować Pirelli pilot power, Pirelli Angel ST czy Metzeler Z8 doradzcie mi mówię co do mojej jazdy będzie spokojna pojechać do pracy po południu przejechać się albo w niedzielę tak jak pisałem nie po to szukałem moto w pełnym oryginale żeby latać jak pojev i je zaraz rozjebala to będzie spokojna jazda ale nie chciałbym że będę jechał spokojnie a nagle mi się uslizgnie opona tego bym chciał.uniknac a wiem że niektóre potrafią tak zrobić
- Mlody30
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 5/1/2017, 18:16
Ja śmigam na pilotkach i nie narzekam lecz prawdą jest to że trzeba je rozgrzać . Kiedyś wyjeżdżałem na ruchliwą ulice po długim postoju i musiałem nabrać szybko prędkości i się zdziwiłem jak mi tyłem zarzuciło . A w trasie bez zarzutów
- tural
- Świeżak
- Posty: 45
- Dołączył(a): 13/5/2015, 21:47
- Lokalizacja: asd
Opona powinna być dobrana do stylu jazdy, szybkości, tego po jakich trasach zwykle jeździsz.
Od siebie mogę jeszcze zaproponować trzy marki:
1. Pilot Road 4;
2. Tourance Nest
3. D404
Wszystkie w cenie zaczynającej się od 300 zł w górę. Będziesz zadowolony.
Specyfikacja wymienionych wyżej opon jest tutaj (otwórz link).
Od siebie mogę jeszcze zaproponować trzy marki:
1. Pilot Road 4;
2. Tourance Nest
3. D404
Wszystkie w cenie zaczynającej się od 300 zł w górę. Będziesz zadowolony.
Specyfikacja wymienionych wyżej opon jest tutaj (otwórz link).
- jaaks
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 6/1/2017, 10:41
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości