gdzie odcina w CBR-ce ?
Posty: 8
• Strona 1 z 1
gdzie odcina w CBR-ce ?
Witam panowie,chodzi o moją CBR 600 f2.Wymieniłem jej dzisiaj świece bo na tamtych już nie dawała rady,nie powiem teraz chodzi pięknie gładziutko,wkręca sie idealnie na obroty tylko nie ma tej typowej odcniki(tego łututututu)dochodzi do 12-13 tys i tak jakby więcej nie dawała rady i nie ma tej odciny.Co moze być tego przyczyną ?? Pozdrawiam 

- atomCBR
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 8/9/2016, 14:53
- Lokalizacja: Rzeszów
Przyczyną jest to, że Twój motocykl nie ma odcinki. To, co robi "łutututu", to odcina wtrysku paliwa. Twój motocykl jest zasilany gaźnikami. Pozdrówki. 

- freestyle431
- Świeżak
- Posty: 158
- Dołączył(a): 13/6/2012, 13:32
- Lokalizacja: Kęty
freestyle431 napisał(a):Przyczyną jest to, że Twój motocykl nie ma odcinki. To, co robi "łutututu", to odcina wtrysku paliwa. Twój motocykl jest zasilany gaźnikami. Pozdrówki.
WAT?



Wracając do problemu, jak wyglądają świece, filtr powietrza i kiedy moto miał serwisowane gaźniki? Bo z tego co rozumiem to silnik nie kręci się nawet do obrotów, przy których odcina zapłon.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Åšwiece wymieniÅ‚em wÅ‚aÅ›nie i chodzi o niebo lepiej,synchro gaźników robiÅ‚em w sierpniu,chyba bÄ™dÄ™ musiaÅ‚ zajrzeć do filtra powietrza może to ja troszkÄ™ dusi i nie chce siÄ™ przebić przez ta granice 13 tys 😃😃
PS. Tak BTW to przy ilu obrotach odcina zapłon?
PS. Tak BTW to przy ilu obrotach odcina zapłon?
- atomCBR
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 8/9/2016, 14:53
- Lokalizacja: Rzeszów
rosiboj napisał(a):atomCBR czytaj ze zrozumienie. Masz gazniki STOP. Gazniki nie robia lubudubudubudubu dubudududududu STOP.
filtr powietrza nie zmieni tego, ani ksiadz STOP
Mam gaźniki i robią "łutututututu" bo to "łutututututu" to efekt odcięcia zapłonu przez moduł zapłonowy po osiągnięciu odpowiednio wysokiej prędkości obrotowej przez silnik. Krótko mówiąc silnik ma się kręcić do 15krpm, przy ~15.5krpm zostaje odcięty zapłon, obroty spadają poniżej tej prędkości i moduł podaje zapłon na świece, stąd właśnie to "łutututu".
Jeszcze jakby ktoś twierdził, że gaźnikowce nie mają odcinki:
https://www.youtube.com/watch?v=tZFSZFpJCkg
CBR F2? ProszÄ™ bardzo:
https://www.youtube.com/watch?v=GbLiIDlsB7c
Panowie, gdyby nie odcięcie zapłonu, to obroty silników dążyły by do nieskończoności i jedyne co by im w tym przeszkadzało, to siła tarcia.
atomCBR napisał(a):PS. Tak BTW to przy ilu obrotach odcina zapłon?
W F2 przy bodajże ~13500 RPM.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
senekkorzenna napisał(a):Glenroy napisał(a):Panowie, gdyby nie odcięcie zapłonu, to obroty silników dążyły by do nieskończoności i jedyne co by im w tym przeszkadzało, to siła tarcia
Jeżeli uwzględnimy że wyeliminujemy wibracje. Ponieważ mimo smarowania silnik rozleci się wcześniej.
No to tak czysto teoretycznie napisałem, bo w praktyce raz, że tarcie, dwa, że wibracje, trzy, że wytrzymałość materiałów i jak nie korbowód, to panewka czy inna inszość puści, ale czysto teoretycznie, silnik zawsze dąży do nieskończenie wysokiej prędkości obrotowej i stąd odcięcie zapłonu.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości