Zobacz wątek - Norma EURO 4 od 01.2017 dla motocykli

Norma EURO 4 od 01.2017 dla motocykli

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Norma EURO 4 od 01.2017 dla motocykli

Postprzez Maverick86 » 29/12/2016, 10:41

Witam, czy interesowal sie ktos norma EURO 4 wymagana od producentow motocykli od stycznia 2017? Zabieram sie wlasnie na kupno nowego moto, ale po doczytaniu detali dotyczacych normy EURO 4 odechciewa mi sie takiego zakupu...

1. redukcja spalin - to mi nie przeszkadza, silniki czasami traca kilka KM, ale zwykle podnoszony jest moment obrotowy silnikow w nizszych predkosciach obrotowych, koniec dwusuwow, obowiazkowy wtrysk, wzrosna ceny moto przede wszystkim mniejszych pojemnosci, ale tutaj jest jeszcze ok...

2. automatycznie wlaczane swiatla - to tez nie problem

3. obowiazkowy ABS - uwazam ABS za swietna rzecz, posiadam i bardzo chwale, ale od tego roku nie bedzie mozliwosci wylaczenia ABS-u!! o ile w normalnej codziennej jezdzie to nie problem, ale jak wlasciciel fireblade na torze ma latac z ABSem... wg. mnie totalna glupota

4. obnizenie glosnosci z 80db na 77db... pamietajmy, ze stare 80db to podwojenie glosnosci 77db... do tego brak mozliwosci latwego demontazu db-killera, czyli duzo cichsze moto bez mozliwosci wyjecia killera nawet w wydechu akrapa... masakra

5. teraz chyba najgorsze z mozliwych... wbudowane obowiazkowo OBD (On-Board-Diagnosse). Krotko mowiac wtyczka do zczytywania przez np. policje, diagnoste danych dotyczacych emisji spalania, w praktyce dajacy dostep do danych jak np. predkosci maksymalne motocykla. Czyli policja bedzie mogla odczytac, ze np. dzisiaj osiagnelismy predkosc 220 km/h z czego moze byc ciezko sie wytlumaczyc...

Ogolnie odechciewa mi sie zakupu nowego moto, a strach pomyslec, co bedzie za 3 lata przy wprowadzaniu normy EURO 5...
PS. oczywoscie USA, Azja etc. smieja sie z tych norm, takie cos sa w stanie wymyslec tylko europejscy "fachowcy"
Avatar użytkownika
Maverick86
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 22/2/2015, 18:48


Re: Norma EURO 4 od 01.2017 dla motocykli

Postprzez andy7 » 29/12/2016, 21:30

Maverick86 napisał(a): ale jak wlasciciel fireblade na torze ma latac z ABSem... wg. mnie totalna glupota

4. obnizenie glosnosci z 80db na 77db... pamietajmy, ze stare 80db to podwojenie glosnosci 77db... do tego brak mozliwosci latwego demontazu db-killera, czyli duzo cichsze moto bez mozliwosci wyjecia killera nawet w wydechu akrapa... masakra

5. teraz chyba najgorsze z mozliwych... wbudowane obowiazkowo OBD (On-Board-Diagnosse). Krotko mowiac wtyczka do zczytywania przez np. policje, diagnoste danych dotyczacych emisji spalania, w praktyce dajacy dostep do danych jak np. predkosci maksymalne motocykla. Czyli policja bedzie mogla odczytac, ze np. dzisiaj osiagnelismy predkosc 220 km/h z czego moze byc ciezko sie wytlumaczyc...


Przed bodajrze 4 laty Fireblade zdobyla tytul mistrzostwa swiata w sbk i jej jakos ABS nie przeszkadzal !

Policja moze Ci skoczyc na pukiel a nie podlaczac sie pod OBD - Takiej opcji niema.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez rosiboj » 29/12/2016, 22:09

To zes polecial z tym podlaczaniem sie pod OBD, idac tym tokiem myslenia w dzisiejszych czasach to chyba tylko w autach z PRL-u byl bys bezpieczny :D
Tysiąc serc jedno bicie one direction ponad życie
Avatar użytkownika
rosiboj
Moderator
 
Posty: 2210
Dołączył(a): 8/3/2012, 15:29
Lokalizacja: mam wiedziec?

Re: Norma EURO 4 od 01.2017 dla motocykli

Postprzez Glenroy » 30/12/2016, 00:07

Maverick86 napisał(a):1. redukcja spalin - to mi nie przeszkadza, silniki czasami traca kilka KM, ale zwykle podnoszony jest moment obrotowy silnikow w nizszych predkosciach obrotowych, koniec dwusuwow, obowiazkowy wtrysk, wzrosna ceny moto przede wszystkim mniejszych pojemnosci, ale tutaj jest jeszcze ok...

Moc jest wartością pochodną od momentu obrotowego, więc spadek jednego wiąże się ze spadkiem drugiego, jedyne co można poprawić to ich przebieg. Wtrysk jest już normą od dobrych 10 lat i nie widzę powodu, dla którego nagle miały by tak wzrosnąć ceny motocykli szczerze powiedziawszy. Jakieś źródło, czy to tylko Twoje wymysły? ;). Ogólnie jeżeli chodzi o "zieloność" i spadek mocy, faktycznie, idealnie jest to widać po nowoczesnych samochodach, gdzie silniki 1.4 operują porównywalną mocą niż 3.0 dziesięć lat temu ;).

Maverick86 napisał(a):2. automatycznie wlaczane swiatla - to tez nie problem

To też już jest normą od jakichś 10 lat.

Maverick86 napisał(a):3. obowiazkowy ABS - uwazam ABS za swietna rzecz, posiadam i bardzo chwale, ale od tego roku nie bedzie mozliwosci wylaczenia ABS-u!! o ile w normalnej codziennej jezdzie to nie problem, ale jak wlasciciel fireblade na torze ma latac z ABSem... wg. mnie totalna glupota

Kupujesz motocykl z homologacją drogową, który jest przystosowany do poruszania się po drogach publicznych. A wyłączenie ABS-u to skomplikowana operacja pozbycia się jednego bezpiecznika, chociaż nie wiem po kiego uja, bo ABS reaguje w momencie utraty przyczepności przez koło, czyli w momencie, kiedy w normalnych warunkach zablokował byś koło. Poza tym, nowe motocykle posiadają kilka map do wyboru, które nie różnią się tylko parametrami silnika, czy zawieszenia, ale też np. właśnie czułością takich systemów jak ABS czy TC.

Maverick86 napisał(a):4. obnizenie glosnosci z 80db na 77db... pamietajmy, ze stare 80db to podwojenie glosnosci 77db... do tego brak mozliwosci latwego demontazu db-killera, czyli duzo cichsze moto bez mozliwosci wyjecia killera nawet w wydechu akrapa... masakra

Jakoś nie boli mnie ta kwestia.

Maverick86 napisał(a):5. teraz chyba najgorsze z mozliwych... wbudowane obowiazkowo OBD (On-Board-Diagnosse). Krotko mowiac wtyczka do zczytywania przez np. policje, diagnoste danych dotyczacych emisji spalania, w praktyce dajacy dostep do danych jak np. predkosci maksymalne motocykla. Czyli policja bedzie mogla odczytac, ze np. dzisiaj osiagnelismy predkosc 220 km/h z czego moze byc ciezko sie wytlumaczyc...

Wybacz, ale co Ty jemiolsz za dyrdymały? OBD to złącze diagnostyczne a nie tachograf...możesz sobie sprawdzić takie dane jak podciśnienie w dolocie, temperaturę, skład mieszanki, korekty lambdy i całą masę technicznych rzeczy, ale nigdzie nie jest zapisywana jakaś maksymalna prędkość, czy insza chujnia, składu spalin też przez OBD nie sprawdzisz, bo nie masz do tego sond, nie siej chłopie fermentu, bo jeszcze ktoś będzie zdolny w to uwierzyć...
Już pomijam kwestię, że do odczytu OBD wymagany jest profesjonalny sprzęt diagnostyczny, którego policja nie miała, nie ma i mieć nie będzie. Interfejs ten służy przede wszystkim po to, żebyś pojechał do mechanika i ten po kodach błędów wymienił Ci od razu np. sondę lambda, zamiast rozpieprzać cały dolot z przepustnicą i próbować się wstrzelić w objawy metodą prób i błędów, czy żeby po parametrach pracy wywnioskować, że ten i ten element nawala, bo ta i ta wartość nie mieści się w dopuszczalnych wartościach.

Maverick86 napisał(a):Ogolnie odechciewa mi sie zakupu nowego moto, a strach pomyslec, co bedzie za 3 lata przy wprowadzaniu normy EURO 5...

To samo co z nowymi samochodami...wszyscy płaczą, poza właścicielami tychże. A te najbardziej upierdliwe systemy można dezaktywować przy użyciu Twojego bezwzględnego OBD i warsztatu w tymże się specjalizującego, no i taki interfejs będzie pozwalał na wirusowanie z poziomu fabrycznego sterownika zamiast ładować kasę w Power Commandera ;).

Maverick86 napisał(a):PS. oczywoscie USA, Azja etc. smieja sie z tych norm, takie cos sa w stanie wymyslec tylko europejscy "fachowcy"

Nie popieram tak gwałtownego zaostrzania norm, bo po niektórych systemach w samochodach widać jak się to ma do rzeczywistości. Ale czy śmieją się z tych norm? Całkiem niedawno była w USA afera z tzw. dieselgate i dotyczyła właśnie emisji spalin, więc z tymi śmiechami nie rozpędzał bym się tak bardzo, bo praktycznie na całym świecie normy emisji są stopniowo zaostrzane, Europa po prostu w tym przoduje i czasami z pewnymi rzeczami przerasta poziom technologiczny. Ale wszędzie znajdziesz jakieś normy, które się ludziom nie podobają, jak np. normy hałasu w Japonii, widziałeś jak wyglądają motocykle na EU i JPN i czemu na Japoński rynek Dukat musiał przeprojektować układ wydechowy w Panigale paskudząc nim cały motocykl? ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2832
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Re: Norma EURO 4 od 01.2017 dla motocykli

Postprzez Maverick86 » 30/12/2016, 12:02

Glenroy napisał(a):
Maverick86 napisał(a):1. redukcja spalin - to mi nie przeszkadza, silniki czasami traca kilka KM, ale zwykle podnoszony jest moment obrotowy silnikow w nizszych predkosciach obrotowych, koniec dwusuwow, obowiazkowy wtrysk, wzrosna ceny moto przede wszystkim mniejszych pojemnosci, ale tutaj jest jeszcze ok...

Moc jest wartością pochodną od momentu obrotowego, więc spadek jednego wiąże się ze spadkiem drugiego, jedyne co można poprawić to ich przebieg. Wtrysk jest już normą od dobrych 10 lat i nie widzę powodu, dla którego nagle miały by tak wzrosnąć ceny motocykli szczerze powiedziawszy. Jakieś źródło, czy to tylko Twoje wymysły? ;). Ogólnie jeżeli chodzi o "zieloność" i spadek mocy, faktycznie, idealnie jest to widać po nowoczesnych samochodach, gdzie silniki 1.4 operują porównywalną mocą niż 3.0 dziesięć lat temu ;).

No wlasnie o tym pisze, moze malo wyraznie, moze byc i tak - poprawiono przebieg momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotow. Wtrysk nadal nie jest montowany w tanszych moto malych pojemnosci i o tym wlasnie pisalem - np. masowo sprzedawane w pl junaki beda drozsze. A niewielki spadek mocy jestem w stanie przebolec :)

Maverick86 napisał(a):2. automatycznie wlaczane swiatla - to tez nie problem

To też już jest normą od jakichś 10 lat.
Wiem i pisze, ze to przeciez nie problem :)

Maverick86 napisał(a):3. obowiazkowy ABS - uwazam ABS za swietna rzecz, posiadam i bardzo chwale, ale od tego roku nie bedzie mozliwosci wylaczenia ABS-u!! o ile w normalnej codziennej jezdzie to nie problem, ale jak wlasciciel fireblade na torze ma latac z ABSem... wg. mnie totalna glupota

Kupujesz motocykl z homologacją drogową, który jest przystosowany do poruszania się po drogach publicznych. A wyłączenie ABS-u to skomplikowana operacja pozbycia się jednego bezpiecznika, chociaż nie wiem po kiego uja, bo ABS reaguje w momencie utraty przyczepności przez koło, czyli w momencie, kiedy w normalnych warunkach zablokował byś koło. Poza tym, nowe motocykle posiadają kilka map do wyboru, które nie różnią się tylko parametrami silnika, czy zawieszenia, ale też np. właśnie czułością takich systemów jak ABS czy TC.

W moim KTM odlaczam ABS jednym przyciskiem, wprawdzie korzystam z tego bardzo rzadko, ale od czasu do czasu na pustym placu mozna sie troche pobawic :)


Maverick86 napisał(a):4. obnizenie glosnosci z 80db na 77db... pamietajmy, ze stare 80db to podwojenie glosnosci 77db... do tego brak mozliwosci latwego demontazu db-killera, czyli duzo cichsze moto bez mozliwosci wyjecia killera nawet w wydechu akrapa... masakra

Jakoś nie boli mnie ta kwestia.

Mnie troche boli, nie jestem fanem terroryzowania okolicy halasem, absolutnie... ale obnizanie halasu o polowe to troche przesada, po jezdzie probnej stwierdze czy jest ok

Maverick86 napisał(a):5. teraz chyba najgorsze z mozliwych... wbudowane obowiazkowo OBD (On-Board-Diagnosse). Krotko mowiac wtyczka do zczytywania przez np. policje, diagnoste danych dotyczacych emisji spalania, w praktyce dajacy dostep do danych jak np. predkosci maksymalne motocykla. Czyli policja bedzie mogla odczytac, ze np. dzisiaj osiagnelismy predkosc 220 km/h z czego moze byc ciezko sie wytlumaczyc...

Wybacz, ale co Ty jemiolsz za dyrdymały? OBD to złącze diagnostyczne a nie tachograf...możesz sobie sprawdzić takie dane jak podciśnienie w dolocie, temperaturę, skład mieszanki, korekty lambdy i całą masę technicznych rzeczy, ale nigdzie nie jest zapisywana jakaś maksymalna prędkość, czy insza chujnia, składu spalin też przez OBD nie sprawdzisz, bo nie masz do tego sond, nie siej chłopie fermentu, bo jeszcze ktoś będzie zdolny w to uwierzyć...
Już pomijam kwestię, że do odczytu OBD wymagany jest profesjonalny sprzęt diagnostyczny, którego policja nie miała, nie ma i mieć nie będzie. Interfejs ten służy przede wszystkim po to, żebyś pojechał do mechanika i ten po kodach błędów wymienił Ci od razu np. sondę lambda, zamiast rozpieprzać cały dolot z przepustnicą i próbować się wstrzelić w objawy metodą prób i błędów, czy żeby po parametrach pracy wywnioskować, że ten i ten element nawala, bo ta i ta wartość nie mieści się w dopuszczalnych wartościach.

Ok, dzieki za info, troche mnie uspokoiles hehe. BTW poczytalem wiecej w tym temacie. Wprawdzie predkosc jest zczytywana, ale jest jedna z wielu skladowych i sama w sobie zapisywana nie jest... chyba, ze mowimy o czyms takim jak EDR od kawasaki, ale to juz inna historia, nie wiem na jakich warunkach to jest montowane i jedyne informacje jakie o tym znalazlem to z UK i USA...

Maverick86 napisał(a):Ogolnie odechciewa mi sie zakupu nowego moto, a strach pomyslec, co bedzie za 3 lata przy wprowadzaniu normy EURO 5...

To samo co z nowymi samochodami...wszyscy płaczą, poza właścicielami tychże. A te najbardziej upierdliwe systemy można dezaktywować przy użyciu Twojego bezwzględnego OBD i warsztatu w tymże się specjalizującego, no i taki interfejs będzie pozwalał na wirusowanie z poziomu fabrycznego sterownika zamiast ładować kasę w Power Commandera ;).

Tak, ale jak dezaktywujesz to tracisz gwarancje... :/

I nie stresuj sie tyle:D po to jest forum, zeby wywolac dyskusje i dostac odpowiedzi :)
dzieki i pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Maverick86
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 22/2/2015, 18:48

Postprzez traveler » 30/12/2016, 19:28

dyskusję czy siać ferment?
FZ6N '09 98HP

brak podpisu.
Avatar użytkownika
traveler
Świeżak
 
Posty: 297
Dołączył(a): 29/6/2015, 17:27
Lokalizacja: BDG

Re: Norma EURO 4 od 01.2017 dla motocykli

Postprzez Glenroy » 30/12/2016, 20:12

Maverick86 napisał(a):I nie stresuj sie tyle:D po to jest forum, zeby wywolac dyskusje i dostac odpowiedzi :)


Nie stresuję, tłumaczę Ci tylko jak krowie na rowie, że pomimo posiadania takiego kompendium wiedzy, jakim jest internet, piszesz kompletne bzdury bez ich wcześniejszej weryfikacji ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2832
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Re: Norma EURO 4 od 01.2017 dla motocykli

Postprzez setup » 31/12/2016, 14:05

Maverick86 napisał(a):5. teraz chyba najgorsze z mozliwych... wbudowane obowiazkowo OBD (On-Board-Diagnosse). Krotko mowiac wtyczka do zczytywania przez np. policje, diagnoste danych dotyczacych emisji spalania, w praktyce dajacy dostep do danych jak np. predkosci maksymalne motocykla. Czyli policja bedzie mogla odczytac, ze np. dzisiaj osiagnelismy predkosc 220 km/h z czego moze byc ciezko sie wytlumaczyc...

Ogolnie odechciewa mi sie zakupu nowego moto, a strach pomyslec, co bedzie za 3 lata przy wprowadzaniu normy EURO 5...
PS. oczywoscie USA, Azja etc. smieja sie z tych norm, takie cos sa w stanie wymyslec tylko europejscy "fachowcy"


no to dałeś czadu z tym OBD. Przemyśl to raz jeszcze, proszę.
Z innej beczki to od sierpnia 2016 można mieć w motocyklach żółte(pomarańczowe) światła postojowe jako 2 osobne lub w kierunkach jeśli fabrycznie masz jedno postojowe (a'la kierunki w autach rodem z USA). Patrz nowa afryka od hondy.
Avatar użytkownika
setup
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 30/10/2012, 10:08
Lokalizacja: Ruda śląska

Re: Norma EURO 4 od 01.2017 dla motocykli

Postprzez Croowab » 31/12/2016, 17:58

Maverick86 napisał(a):4. obnizenie glosnosci z 80db na 77db... pamietajmy, ze stare 80db to podwojenie glosnosci 77db... do tego brak mozliwosci latwego demontazu db-killera, czyli duzo cichsze moto bez mozliwosci wyjecia killera nawet w wydechu akrapa... masakra

Masakra to są idioci zapi$%^&*ych na przelotach w mieście najczęsciej w godzinach późno wieczornych bo przecież muszą być słyszalni!!!
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez motoluka » 3/1/2017, 09:54

Policja wstecz to może Ci naskoczyć, sam w SG pracowałem kiedyś, na drodze podobne uprawnienia do Policji. Wydruk z OBD (ewentualnego), nic im nie da, na upartego mogą skierować Coę na badanie techniczne, bo na to maksymalnie zezwala im ustawa.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na gr