magneto husqvarna 610 sm 2001r
Posty: 10
• Strona 1 z 1
magneto husqvarna 610 sm 2001r
Witam, odpadły mi 2 magnesy z magneta i postanowiłem kupić nowe magneto które miało być niby zamiennikiem oryginału i co prawda wymiarami jest identyczne tyle ze nie ma już magnesów na wierzchu tylko są zakryte. Po założeniu iskra jest a motor podczas odpalania łapie lecz nie na tyle żeby odpalić po podmiance z powrotem na stare na 2 magnesach moto odpala od strzała. Co może być tego przyczyną? Będę wdzięczny za każdą odpowiedź.
- Piotr211291
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 22/12/2016, 17:58
a w starym widac takie pole od zewnątrz które przebiega pod czujnikiem? moze jest przesuniete albo całkiem gdzies nie łapie czujnik
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No właśnie wszystko jest identycznie i dla tego nie rozumiem dlaczego te nowe nie działa. Wszystko pomierzylem i sam jestem w kropce. Ten czip czy jak to nazwać względem klina na magnecie też jest identycznie. Dzięki za odpowiedź.
- Piotr211291
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 22/12/2016, 17:58
wez jakis maly magnez i jadac nim po krawedzi magneta sprawdz i zapisz sobie czy tak samo biegunami sa ustawione co oryginal... bedziesz czol np. raz ze magnes sie odpycha a raz przyciaga.. pozniej to samo nÄ… drugim magnecie zrob i porownaj...
stator/stojan w zaleznosci od biegunow magnesow na magnecie ma roznie cewki ponawijane.. w rozne strony i rozne kombinacje (np w gwiazde lub trojkat). jezeli w nowym magnecie mimo tej samej ilosci magnesow inaczej bedzie ustawiona ich biegunowosc prad wytworzony przez pojedyncze cewki moze sie znosic... w skrocie bedzie ch..nia
najprostrzym rozwiazaniem jest wymiana magneta... innym nawijanie odpowiednio cewek...
mozesz napisac ile magnesow masz i ile cewek to moze znajde strone internetowa z opisem jak powinien uklad cewek wygladac dla danej ilosci magnesow i cewek...
ale najpierw sprawdz biegunowosc magnesow bo to podstawa..
stator/stojan w zaleznosci od biegunow magnesow na magnecie ma roznie cewki ponawijane.. w rozne strony i rozne kombinacje (np w gwiazde lub trojkat). jezeli w nowym magnecie mimo tej samej ilosci magnesow inaczej bedzie ustawiona ich biegunowosc prad wytworzony przez pojedyncze cewki moze sie znosic... w skrocie bedzie ch..nia

mozesz napisac ile magnesow masz i ile cewek to moze znajde strone internetowa z opisem jak powinien uklad cewek wygladac dla danej ilosci magnesow i cewek...
ale najpierw sprawdz biegunowosc magnesow bo to podstawa..
- Pappa2
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 1/9/2016, 20:25
Sprawdziłem wszystko jeszcze raz i zauważyłem że ten czip na wierzchu magneta jest krótszy od Starego o 1 mm i co za tym idzie mam pewnie iskre nie w tym miejscu co trzeba . Co z tym zrobić? Magnesy są identycznie jak w Starym magnecie
- Piotr211291
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 22/12/2016, 17:58
a opcja zwrocic nowe magneto a stare naprawic / dac do naprawy brales pod uwage? Lub kupno innego...
w sieci znajdziesz kilka firm co naprawiaja magneta... ceny nie znam..
jezeli uda ci sie zrobic zeby tamtem magnes powodowal iskre w odpowiednim miejscu nie masz dalej pewnosci czy ladowanie bedzie prawidlowe...
ciezko mi cos sensownego ci podowiedziec co robic...
mozesz krecac rozrusznikiem sprawdzic na kazdej z faz jaki prad zmienny wytwarza dany uklad cewek... i czy wogole.. powinno wyjsc po tyle samo V na kazdej z faz.. jezeli nie zaobserwujesz pradu rzedu kilku V to znaczy ze stator przy tym magnecie nie wytwarza pradu.. czyli musisz magneto bo nic z tego jie bedzie... jezeli bedzie tworzyl sie prad mozesz probowac przesuwac czujke od zaplonu aby byla blizej..
wracajac do tych pradow zmiennych porownaj ich wartosc z wartosciami ze starego magneta.. zeby silnik ci nie odpalil zwal kable zaplonowe ze swiec.. na pewno 1 lub 2 fazy beda slabsze bo 2 magnesy straciles...
a wlasnie... masz te magnesy? moze je po prostu wkleisz na nowo
w sieci znajdziesz kilka firm co naprawiaja magneta... ceny nie znam..
jezeli uda ci sie zrobic zeby tamtem magnes powodowal iskre w odpowiednim miejscu nie masz dalej pewnosci czy ladowanie bedzie prawidlowe...
ciezko mi cos sensownego ci podowiedziec co robic...
mozesz krecac rozrusznikiem sprawdzic na kazdej z faz jaki prad zmienny wytwarza dany uklad cewek... i czy wogole.. powinno wyjsc po tyle samo V na kazdej z faz.. jezeli nie zaobserwujesz pradu rzedu kilku V to znaczy ze stator przy tym magnecie nie wytwarza pradu.. czyli musisz magneto bo nic z tego jie bedzie... jezeli bedzie tworzyl sie prad mozesz probowac przesuwac czujke od zaplonu aby byla blizej..
wracajac do tych pradow zmiennych porownaj ich wartosc z wartosciami ze starego magneta.. zeby silnik ci nie odpalil zwal kable zaplonowe ze swiec.. na pewno 1 lub 2 fazy beda slabsze bo 2 magnesy straciles...
a wlasnie... masz te magnesy? moze je po prostu wkleisz na nowo

- Pappa2
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 1/9/2016, 20:25
Te magneto kupiłem w Anglii podczas pobytu tam jakiś miesiąc temu i zwrot odpada a te magnesy się polamaly i trzeci też teraz odpadł. Jak masz jakieś namiary na kogoś kto regeneruje magneta to bym cię prosił o podeslanie nr tel bo w necie nic nie mogę znaleźć. Nowe magneto jest w Polsce dostępne z całym kompletnym zapłonem koszt to 1800 zł.
- Piotr211291
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 22/12/2016, 17:58
Nigdy nie naprawialem magneta.. jedynie statory dawalem do przewijania...
po wpisaniu w google np takie cos znalazlem..
http://www.motowermar.pl/kolamagnesowe.htm
probuj szukac po hasle naprawa kol magnesowych...
po wpisaniu w google np takie cos znalazlem..
http://www.motowermar.pl/kolamagnesowe.htm
probuj szukac po hasle naprawa kol magnesowych...
- Pappa2
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 1/9/2016, 20:25
Witam wszystkich, chciałbym zapytać czy ktoś z was regenerowal koło magnetyczne i jeśli tak to czy mogli byście mi kogoś polecić bo po wpisaniu w Google wyskoczyła mi tylko jedna firma zajmojaca się tym ale jest z nimi strasznie słaby kontakt z góry dziękuję
- Piotr211291
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 22/12/2016, 17:58
To czego potrzebujesz, fachowo nazywa się magneśnicą, pytaj w firmach, które zajmują się regeneracją alternatorów, bo altek z moto i auta różnią się tylko układem elementów, poszukaj firm zajmujących się naprawą prądnic, albo silników elektrycznych.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości