Zobacz wątek - Kawasaki Versys 650 - wymiana silnika

Kawasaki Versys 650 - wymiana silnika

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Kawasaki Versys 650 - wymiana silnika

Postprzez ChevLucas » 16/12/2016, 10:15

Cześć

niestety muszę sobie wymienić silnik w swoim Kawasaki, jeszcze nie rozbierałem silnika, pewnie przez święta to zrobię. Mimo to wydaje mi się, że wymiana pękniętej miski olejowej i górnego krateru + zapewne poszedł korbowód jest nieopłacalne.

Dlatego szukam nowego (używanego) silnika do mojego motocykla, chodzi dokładnie o Kawasaki Versys KLE 650, rok 2008

Jednak zastanawiam się:
- czy silnik z ER6 jest całkowicie identyczny i bez problemu się nada?
- czy silniki z nowszych modeli Versysa (po roku 2010) też się nadadzą, na pierwszy rzut oka różnią się deklem sprzęgła, ale nie wiem jak z mocowaniami silnika i całym osprzętem.

Na allegro łatwo znaleźć silniki do Kawasaki ER6, niestety wszystkie są srebrne co trochę głupio by wyglądało w moim motorze. Ewentualnie mógłbym podmienić dekle i przemalować blok na czarno jakąś farbą żaroodporną, niemniej jednak liczę że może znajdę coś stricte do Versysów.

Jeśli ktoś orientuje się w tym temacie proszę o pomoc.
ChevLucas
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 23/9/2013, 12:42


Postprzez ChaoticBiker » 16/12/2016, 23:50

z ER6 bedzie pasowal, jak kolor nie pasi to kup farbe do kominkow w szpreju i popsikaj, a najlepiej hamerajt w puszce i pedzlem (przy okazji mozna caly motocykl tez maznac, zeby lepszego wygladu nabral). Jak szczurzyc, to szczurzyc.

Bierz tylko pod uwage, ze silnik z er6 bedzie nieco inaczej zestrojony - 71 koni osiagane nieco wyzej vs 60 koni w Versysie. Wynika to z roznic w poziomie kompresji (nizsze glowice), innego rozrzadu i paru jeszcze tam rzeczy, mozliwe, ze bedzie musial tez wymienic komputer z mapa zaplonu, ale wydaje mi sie, ze tylko trigger jest inny.
Ale mocowania wszystkie beda pasowac.
Tylko moze Ci sie wydac, paradoksalnie, slabszy. Zabraknie dolu, za to bedzie "zwawiej" u gory.

tu pelne porownanie przeklejone z forum kawasakiversys:
Ninja 650R/ER6:
Inlet- open 31° BTDC................Exhaust- open 50° BBDC
close 61° ABDC........................close 30° ATDC
duration 272°..........................duration 260°
cam height 36.6 +/- 0.057 mm... cam height 35.9 +/- 0.057 mm

Versys:
Inlet- open 25° BTDC................Exhaust- open 47° BBDC
close 54° ABDC........................close 25° ATDC
duration 260°..........................duration 252°
cam height 35.9 +/- 0.057 mm... cam height 35.4 +/- 0.057 mm

ECU is also mapped differently. Versys ignition timing ranges from 10° BTDC @ 1300 rpm, to 33° BTDC @ 5000+ rpm.
650R: From 10° BTDC @ 1300 rpm, to 35° BTDC @ 4800+ rpm.
Avatar użytkownika
ChaoticBiker
Stary Wyjadacz
 
Posty: 706
Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
Lokalizacja: Edinburgh

Postprzez Fugu » 17/12/2016, 15:20

ER-6 byla budowana na poczatku z srebrnym, potem z czarnym silnikiem.

Silnik pasuje tez do Versysa, ale strojenie jest inne.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2100
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez ChevLucas » 17/12/2016, 17:48

Ok, a wiecie czy silnik z Versysa po 2010 roku podejdzie czy tam już raczej osprzęt i mocowania są zupełnie inne?
ChevLucas
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 23/9/2013, 12:42

Postprzez Fugu » 17/12/2016, 18:00

Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2100
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez mYszKin 9800 Ultra » 9/2/2017, 14:20

I co - jak się sprawa zakończyła z wymianą?

Też mam wymianę! Ta sama wersja silnika.
W sierpniu 2016 w moim urwał się zawór mimo, że silnik pracował jak igła - odpalanie na dotyk, pełne osiągi, zero brania oleju itd.

Silników do Versysa zero, a tych do er6 trochę jest.
Serwis proponuje mi wsadzić silnik od er6. Ponoć niczego nie trzeba wymieniać, żadnej elektryki, bo te silniki są identyczne oprócz wałków rozrządu i innej skrzyni biegów różniącej się 2-ką i 6-ką. Proponują ewentualnie przełożyć wałki rozrządu z mojego starego silnika.

To możliwe, że te silniki działają na tej samej elektronice i nic nie trzeba dodatkowo wymieniać? Hamownia wykaże 72 KM ?

Ta opcja słabego dołu i środka er6 to mi nie za bardzo podchodzi. Waham się czy brać silnik od er6 czy dalej szukać silnika do Versysa...
Jakoś nie mogę w internetach znaleźć tropu takiego swapa w innym Versysie. Przydałaby się opinia kogoś kto zrobił taki experyment i może się podzielić wrażeniami.
Avatar użytkownika
mYszKin 9800 Ultra
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9/2/2017, 13:43
Lokalizacja: Gdańsk



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr