KTM exc racing 250(00-06) VS KTM exc-f 250(06+)
Posty: 6
• Strona 1 z 1
KTM exc racing 250(00-06) VS KTM exc-f 250(06+)
Witam. Szukam kogoś kto może mi opisać różnice pomiędzy tymi dwoma modelami. Dokładnie chodzi mi o eksploatację, części, co się psuje a co nie itp.
Modele KTMów to: EXC Racing 250 4t lata 2000-2006 oraz EXC-F 250 4t lata 2006(końcówka) do dzisiaj chyba nawet ale głównie tak do 2009r.
Jedyne co znalazłem to EXC Racing miał w 2000-2003 bodajże 2 rury wychodzące z cylindra, później (od 04 lub 03?) zmienili to na jedną, w 2006 przedni zawias podobno od SXF-a, a silnik EXCR, natomiast model 2007(końcówka r. 2006) to już zawias SXF, silnik DOHC (2 wałki rozrządu). Ogólnie silnik modelu od 07 to chyba SXF tylko ze skrzynią enduro, ten starszy natomiast miał rozrząd na 1 wałku (chodzi o tą wysoką wąską głowicę). Nowszy ma ponoć 38KM przy 12700 i 17nm przy 8200rpm natomiast stary 34KM przy 12000 i 24nm przy 8200rpm. A jeszcze wahacz aluminiowy od 07r przez co chyba różnią się wagą jakieś 6kg. Znalazłem jakieś takie dane w internecie i tak wywnioskowałem z tego mniej więcej co piszą ludzie ale żadnych sensownych opinii na ten temat. Ponoć nie polecają tych starszych KTMów ale dlaczego to już nikt nie napisał. Skoro nowszy ma rozrząd DOHC to czy jest to bardziej wysilona jednostka ? Do starszego KTMa nie ma prawie żadnych części na allegro, pozostaje jedynie salon KTM i długie czekanie na części? Miał ktoś do czynienia z tymi dwoma modelami i może coś o nich opowiedzieć?
Proszę o odpowiedź, z góry dziękuję i pozdrawiam.
Modele KTMów to: EXC Racing 250 4t lata 2000-2006 oraz EXC-F 250 4t lata 2006(końcówka) do dzisiaj chyba nawet ale głównie tak do 2009r.
Jedyne co znalazłem to EXC Racing miał w 2000-2003 bodajże 2 rury wychodzące z cylindra, później (od 04 lub 03?) zmienili to na jedną, w 2006 przedni zawias podobno od SXF-a, a silnik EXCR, natomiast model 2007(końcówka r. 2006) to już zawias SXF, silnik DOHC (2 wałki rozrządu). Ogólnie silnik modelu od 07 to chyba SXF tylko ze skrzynią enduro, ten starszy natomiast miał rozrząd na 1 wałku (chodzi o tą wysoką wąską głowicę). Nowszy ma ponoć 38KM przy 12700 i 17nm przy 8200rpm natomiast stary 34KM przy 12000 i 24nm przy 8200rpm. A jeszcze wahacz aluminiowy od 07r przez co chyba różnią się wagą jakieś 6kg. Znalazłem jakieś takie dane w internecie i tak wywnioskowałem z tego mniej więcej co piszą ludzie ale żadnych sensownych opinii na ten temat. Ponoć nie polecają tych starszych KTMów ale dlaczego to już nikt nie napisał. Skoro nowszy ma rozrząd DOHC to czy jest to bardziej wysilona jednostka ? Do starszego KTMa nie ma prawie żadnych części na allegro, pozostaje jedynie salon KTM i długie czekanie na części? Miał ktoś do czynienia z tymi dwoma modelami i może coś o nich opowiedzieć?
Proszę o odpowiedź, z góry dziękuję i pozdrawiam.
- cuando123
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 29/1/2015, 19:18
to zalezy o jakich pojemnosciach mowa to tak przede wszystkim
generalnie to tak 00-06 to wszystko było to samo, 250-525 te same kartery, róznice wiadomo wały. cylindry itp. wiekszosc częsci pasowała. nawet ramy praktycznie wymienne chhoc całkiem inne wizualnie. ale ndało sie np subframe wrzucic nowszy, dorzucic bak i w 00 roku miałbys wizualnie jak 2006. wydechy szły najpierw dwururki potem jeda - wszystko w zasadzie wymienne ze sobą
250tki w samym 2006 roku dostały nowy silnik - w starej ramie, potem w nowej ramie silnik został bez wiekszych zmian, ale rama juz całkiem inna.
wahacze aluminiowe są od początku produkcji tego modelu EXC róznice w wagach mogą wynikac całkiem z innych kwesti
generalnie tio tak ten starszy silnik RFS był mniej żwawy, wolniej sie wkręcał na obroty - na pewno nie ma co porównywac suchych danych bo to wiekszego znaczenia nie ma... ale realnie nowsze były znacznie lepsze.
starsze były mało zywotne, nowsze moze nie są spektakularnie zywotniejsze, ale duzo lepiej generalnie działały. czemu do konca nie wiem, 400-525 mimo praktycznie tego samego układu, działały bardzo dobrze
bo na allegro nie kupuje sie częsci. w serwisie ktma masz wszystko od reki, ceny tez są przyzwoite. w razie co moge ci załatwic nawet kazdą najdrobniejszą srubke...
generalnie to tak 00-06 to wszystko było to samo, 250-525 te same kartery, róznice wiadomo wały. cylindry itp. wiekszosc częsci pasowała. nawet ramy praktycznie wymienne chhoc całkiem inne wizualnie. ale ndało sie np subframe wrzucic nowszy, dorzucic bak i w 00 roku miałbys wizualnie jak 2006. wydechy szły najpierw dwururki potem jeda - wszystko w zasadzie wymienne ze sobą
250tki w samym 2006 roku dostały nowy silnik - w starej ramie, potem w nowej ramie silnik został bez wiekszych zmian, ale rama juz całkiem inna.
wahacze aluminiowe są od początku produkcji tego modelu EXC róznice w wagach mogą wynikac całkiem z innych kwesti
generalnie tio tak ten starszy silnik RFS był mniej żwawy, wolniej sie wkręcał na obroty - na pewno nie ma co porównywac suchych danych bo to wiekszego znaczenia nie ma... ale realnie nowsze były znacznie lepsze.
starsze były mało zywotne, nowsze moze nie są spektakularnie zywotniejsze, ale duzo lepiej generalnie działały. czemu do konca nie wiem, 400-525 mimo praktycznie tego samego układu, działały bardzo dobrze
bo na allegro nie kupuje sie częsci. w serwisie ktma masz wszystko od reki, ceny tez są przyzwoite. w razie co moge ci załatwic nawet kazdą najdrobniejszą srubke...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Chodzi mi tylko i wyłącznie o pojemność 250. Ale dzięki za odp. jak wiesz coś jeszcze to chętnie poczytam o tych dwóch modelach. Chodzi o te 2 modele jak na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=T7-rmMmo75E
W sumie idą podobnie. Chcę się o nich naczytać i dużo o nich dowiedzieć bo rozmyślam nad kupnem któregoś z nich. Budżet mam do 11tyś. Starszego mogę kupić za 8-9 i jeszcze mi zostanie na remont, zaś nowszego za 11-13 no ale musi być wtedy już w idealnym stanie.
Odnośnie tych wahaczy jeszcze to od 07 jest zupełnie inny.
W sumie idą podobnie. Chcę się o nich naczytać i dużo o nich dowiedzieć bo rozmyślam nad kupnem któregoś z nich. Budżet mam do 11tyś. Starszego mogę kupić za 8-9 i jeszcze mi zostanie na remont, zaś nowszego za 11-13 no ale musi być wtedy już w idealnym stanie.
Odnośnie tych wahaczy jeszcze to od 07 jest zupełnie inny.
Ostatnio edytowano 15/12/2016, 21:12 przez cuando123, łącznie edytowano 1 raz
- cuando123
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 29/1/2015, 19:18
co tu sie rozpisywac... i tak to do wiekszych róznic nie doprowadzi. po prostu nowszy jest lepszy i tyle. pod kazdym względem
lepiej kupic nowszego w tym przypadku, bo sam silnik chodzi duzo lepiej.
w przypadku np 2T rózncia jest niewielka, i mozna sobie dobierac a tutaj wolałbym ten nowszy silnik zdecydowanie.
to że na filmiku idą podobnie to nie ma tez zadnego znaczenia.... wystarczy że jeden ma lepszą opone i moze juz odstawać
lepiej kupic nowszego w tym przypadku, bo sam silnik chodzi duzo lepiej.
w przypadku np 2T rózncia jest niewielka, i mozna sobie dobierac a tutaj wolałbym ten nowszy silnik zdecydowanie.
to że na filmiku idą podobnie to nie ma tez zadnego znaczenia.... wystarczy że jeden ma lepszą opone i moze juz odstawać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Sa mniej wysilone bo maja mniej mocy co sie nie przeklada w tym przypadku na zywotnosc. Ogolnie 250 starszych jest bardzo malo i nie sa zbyt popularne
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości