Zobacz wÄ…tek - ktm 2t czy 4t
NAS Analytics TAG

ktm 2t czy 4t

Enduro, Cross
_________

ktm 2t czy 4t

Postprzez pinkyy » 11/12/2016, 14:17

Witam, od 3 sezonów śmigam na niezawodnej DR350. Nie ukrywam, że moto już nie wystarcza na to co bym chciał. Głównie chodzi tutaj o wagę, a także brak startera, który w wielu przypadkach się przydaje. Rozmyślam kupno używanego enduro. Niekoniecznie musi być to ktm. Pod uwagę również brałem huseberga, husqe, sherco. Odrazu zaznaczam, że nie jezdze duzo (weekendowe wypady). Pytanie moje głównie dotyczy silnika jaki wybrac. 2t czy 4t? Co mozecie doradzic z wlasnego doswiadczenia? Nie ukrywam, ze chcialbym rowniez na moto przeznaczyc do 13-14k nie wiem czy mozna w tej kwocie kupic zadbany egzemplarz? Prosze o jakiekolwiek rady.
pinkyy
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 24/4/2016, 21:47


Postprzez henio12323 » 11/12/2016, 15:44

mozna kupic zadbany a moze tez kupic trupa. nie ma reguły

co do 2t / 4t nie ma znaczenia - tylko ty musisz sobie dobrac moto.

generalnie dobiera sie pod to jak chcesz jeździc - jak chcesz sie uczyc techniki, je xdzic w ciezkim terenie wybierz 2t. jak chcesz polatac na przelotach 4t bedzie lepsze. oczywioscie mozesz latac 2t na prostych odcinkach, a 4t pakowac sie w hard enduro...... ale po co sobie utrudniac zycie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez pinkyy » 11/12/2016, 18:20

głównie latanie po lasach, strome podjazdy, piaski itp. Nie ukrywam, że bardziej mnie kusi 4t. Jak z utrzymaniem 4t, znacznie drożej aniżeli w przypadku 2t? Do tego co wymienilem 4t bedzie ok? Generalnie mam zamiar celowac w 250 czy to bedzie 2t czy 4t.
pinkyy
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 24/4/2016, 21:47

Postprzez henio12323 » 11/12/2016, 18:45

porównywalnie. jezeli chodzi o koszta eksploatacji. róznice są jak juz w stylu jazdy itd. jak kupisz małe moto i zaczniesz pałowac po prostych to bedzie drogo na pewno. . no takie moto do wszystkiego to 4t bedzie niezłą opcją. 2t jk dla mnie to moto idealne do cwiczenia techniki ( pomijajac zuzycie) albo do ciezkiego hard enduro - wąwozy, potoki, podjazdy, trialowanie itp.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez pinkyy » 11/12/2016, 22:00

Z tego co piszesz, wnioskuje, że 4t będzie dla mnie idealne + ten klank, który kocham w porównaniu do 2t :D nie pozostaje mi nic innego jak szukać zadbanego egzemplarza. Mam nadzieję, że na taki trafię.. Z tego co pamiętam jeździłeś na ktm zmieniłes na Gas Gas?
pinkyy
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 24/4/2016, 21:47

Postprzez pinkyy » 11/12/2016, 22:19

a już samej czystej ciekawości, erzbergrodeo latają również na 4t? tam chyba sprawdza sie tylko 2t
pinkyy
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 24/4/2016, 21:47

Postprzez henio12323 » 12/12/2016, 20:40

edytuj posty - nie pisz jeden pod drugum

chwilowo sprzedałem ktma, gg został - jedno moto to za mało

na erzbergu jak widziałem to głownie 2t. na przeloty po prostej 4t lepsze ale w ciezszych momentach na 2t mozna zyskac wiecej siły ( sekcje kamieni, jakby komus sie szło siłować z 4T tym bardziej przy kiepskiej technice jazdy to po 15 metrach by płuca wypluł D )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez pinkyy » 13/12/2016, 20:57

ok bede pamietal na przyszlosc. Co do wyboru enduro to mysle jednak ze bede celowal w 4t. Teray tzlko znalezc dobry egzemplarz. Mam nadzieje ze koszty utrzymania mnie nie zjedza :)

P.S a co sadzisz o WRF 250 ?
pinkyy
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 24/4/2016, 21:47

Postprzez pinkyy » 8/1/2017, 17:58

żeby nie zakładać nowego tematu. Tak jak wspomniałem z początkiem wiosny będę chciał zmienić motocykl na enduro. Nad czym jeszcze można pomyśleć oprócz EXC?
pinkyy
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 24/4/2016, 21:47

Postprzez henio12323 » 8/1/2017, 18:49

zalezy jaka kasa jest w "grze"
jak sprzety powiedzmy do 15 tysiecy, to z 2t gasgas jak lubisz egzotyki, moze huske WR
jak 4T to yamaszka godna polecenia. od iebie to w zasadzie tylko jÄ…

jak chodzi o nowsze to praktycznie kazda marka spoko
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez pinkyy » 10/1/2017, 00:00

myślałem o WR - same pozytywy, ale słyszałem, że straszna "krowa" podczas jazdy? A jak juz patrzac pod WR to chyba 450 celowac jezeli 4t? Kasa chciałbym przeznaczyc 12-13tys.
pinkyy
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 24/4/2016, 21:47

Postprzez henio12323 » 10/1/2017, 08:00

krowa jak kazdy 4T. nie ma co tez porównywac roczników 05 do 15... przepaśc bedzie jak chodzi o prowadzenie. a po 2takcie kazdy 4T to krowa.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez pinkyy » 17/1/2017, 20:38

mimo wszystko będę celował w 2t enduro 250. Znasz jakieś strony gdzie można dostać moto w dobrym stanie. Słyszałem o sprowadzaniu moto z Włoch, Czech dobra opcja? Znasz kogoś kto sprowadza na zamówienie? Myślę nawet nad 2t i starszym rocznikiem nie mam zamiaru jeździć zawodowo, natomiast od czasu do czasu jakies przejazdy imprezy typu cross country itd. chętnie bym zaliczył :)
pinkyy
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 24/4/2016, 21:47

Postprzez henio12323 » 17/1/2017, 21:18

dobra i nie dobra - nigdy nie ma pewnosci skąd sprowadzisz. z czech fajnie da sie kupic młodą sztuke - roczna - dwu letnia. nie słyszałem nic o starszych.... ale bywa też tak że takie roczne moto jest tak zgruzowane że sie kompletnie nie opłaca brać bo odbudowa kosztowała by prawie tyle co nowe moto :P tak samo z innych krajów - moze sie trafić okazja - a moze sie trafic trup. to samo i w PL. są fajne sztuki, ale jest też troche gruzu. im starsze roczniki tym przewaga raczej trupków jest niestety. ale nawet jak za granicą jest wiecej fajnych ciekawych sprzetów - to nadal kupujesz kota w worku.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez pinkyy » 23/1/2017, 20:16

tego "kota w worku" właśnie się obawiam, dotychczas miałem szczęście do motocykli i mam nadzieje, że dalej je będe miał.. a co sądzisz o ktm exc 200 2t?
pinkyy
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 24/4/2016, 21:47

Postprzez henio12323 » 23/1/2017, 20:21

nic moto jak moto, troche mocniejsza 125tka i tyle
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Filipcross02 » 8/2/2017, 14:39

Jak ktm to tylko 2t
Najlepszy 4t to yamaha i honda
Filipcross02
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 7/2/2017, 23:23

Postprzez pinkyy » 8/2/2017, 20:04

no właśnie rozmyślam jeszcze temat 4t yamaha wr250f lub 450f, można ją w jakiś sposób porównać do exc-f 250/450? Waga, moc itd.? Zawieszenie wiadomo inne. Da rade taką maszyną wystartować w lokalnych zawodach czy będzie mega odbiegać od konkurencji? Serwis w 4t yamaha równie drogi jak w ktm?
pinkyy
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 24/4/2016, 21:47

Postprzez henio12323 » 8/2/2017, 20:37

jeden grzyb, wszystko dosyc porównywalne. waga moc itp. róznice mogą czuć ludzie którzy kupują motocykle mocno dopasowane do potrzeb. a ty jak skaczesz 2T /4T 250/450 to uwierz że róznice miedzy markami beda pomijalne :D

wystartować mozesz, zalezy co to za zawody, ale generalnie jak to zawody lokalne to w wiekszosci przypadkówe liczy sie tylko umiejętnosc, nie motocykl - chociaż nim im lepsze moto tym łatwiej cos osiagnąć niezaleznie od umiejetnosci. ale generalnie nawet na starej yamaszce mozna nieźle pojechać.

tak serwis porównywalnie kosztowny
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez pinkyy » 11/2/2017, 10:56

myślę, że nie ma co wymyślać im więcej przeglądam tym większy dylemat. Zostaję przy 2t. Pytanie jeszcze co sądzisz o husq wr 250? Celuje w enduro bo chce to zarejstrowac.
pinkyy
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 24/4/2016, 21:47

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê