Amortyzaotor yamaha tt i tłumik.
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Amortyzaotor yamaha tt i tłumik.
Witam. Piszę kolejny post o mojej Yamasze tt 600e...Moje pytanie brzmi czy da się do niej założyć amortyzator gazowy? Czy może jestem skazany na "prawie" wypadanie przez kierownicę na każdej dziurze? I od razu zapytam czy ktoś może Zmieniał w niej tłumik z fabrycznego np. na leo vince i może mi powiedzieć jaki będzie pasował do tego modelu i będzie miał ładny dźwięk? Zaczynam dochodzić do wniosku, że jest to najgorszy model spośród tt-tek 

- Aztek
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 1/11/2016, 20:34
No niestety tylny amor w TT-E to jakaś popierdółka. Nawet nieregulowany amor z XT600E lepiej "robi" i nie próbuje wybić drivera przez kierownicę. Kiedyś jadąc za TT-E przyglądałem się tylnemu kołu i byłem przerażony jak to chodzi. Najlepsze co można zrobić, to kupić (jak się uda, to jak strzelić piątkę w totka) amor z TT600S. Tam siedział w serii Ohlins z pełną regulacją i pasuje 1:1. Amortyzatory z innych modeli i motocykli nie pasują, bo z reguły dolne mocowanie to "widły", a nie kula. Poza tym w większości motocykli jest PDS lub Prolink, a tutaj jakiś patent yamahy, coś pomiędzy. Takie samo rozwiązanie jest w XT600 i XTZ660 i do nich Ohlins z TT-S również pasuje po wymianie górnego silentblocku i dolnego łożyska na silentblock z oryginały XT. Prowadzenie motocykla zmienia się nie do poznania, totalna przepaść - gdzie na serii w TT-E modlisz się żeby za mocno nie dostać w tyłek z kanapy, tam na ohlinsie przejeżdżasz bez zająknięcia i próbujesz sobie wytłumaczyć jak to w ogóle możliwe. Przód w TT600S również jest inny - skok 310 (zawias wprost z YZ250 >95) vs 275 z TT-E (wewnętrzna konstrukcja zupełnie inna od tego z TT-S).
Co do tłumika, to trzeba kupić albo dedykowany, albo przerabiać, bo kolektor jest tak wyprofilowany, że po zamontowaniu tłumika, który wchodzi do niego prosto spowoduje, że przy pełnym dobiciu coś musi pójść do kosza - albo tłumik, albo zacisk.
Co do tłumika, to trzeba kupić albo dedykowany, albo przerabiać, bo kolektor jest tak wyprofilowany, że po zamontowaniu tłumika, który wchodzi do niego prosto spowoduje, że przy pełnym dobiciu coś musi pójść do kosza - albo tłumik, albo zacisk.
- Artur_
- Świeżak
- Posty: 358
- Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
- Lokalizacja: Zabrze
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości