Zobacz wątek - Amortyzaotor yamaha tt i tłumik.

Amortyzaotor yamaha tt i tłumik.

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Amortyzaotor yamaha tt i tłumik.

Postprzez Aztek » 6/11/2016, 20:23

Witam. Piszę kolejny post o mojej Yamasze tt 600e...Moje pytanie brzmi czy da się do niej założyć amortyzator gazowy? Czy może jestem skazany na "prawie" wypadanie przez kierownicę na każdej dziurze? I od razu zapytam czy ktoś może Zmieniał w niej tłumik z fabrycznego np. na leo vince i może mi powiedzieć jaki będzie pasował do tego modelu i będzie miał ładny dźwięk? Zaczynam dochodzić do wniosku, że jest to najgorszy model spośród tt-tek :evil:
Aztek
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 1/11/2016, 20:34


Postprzez Artur_ » 7/11/2016, 00:42

No niestety tylny amor w TT-E to jakaś popierdółka. Nawet nieregulowany amor z XT600E lepiej "robi" i nie próbuje wybić drivera przez kierownicę. Kiedyś jadąc za TT-E przyglądałem się tylnemu kołu i byłem przerażony jak to chodzi. Najlepsze co można zrobić, to kupić (jak się uda, to jak strzelić piątkę w totka) amor z TT600S. Tam siedział w serii Ohlins z pełną regulacją i pasuje 1:1. Amortyzatory z innych modeli i motocykli nie pasują, bo z reguły dolne mocowanie to "widły", a nie kula. Poza tym w większości motocykli jest PDS lub Prolink, a tutaj jakiś patent yamahy, coś pomiędzy. Takie samo rozwiązanie jest w XT600 i XTZ660 i do nich Ohlins z TT-S również pasuje po wymianie górnego silentblocku i dolnego łożyska na silentblock z oryginały XT. Prowadzenie motocykla zmienia się nie do poznania, totalna przepaść - gdzie na serii w TT-E modlisz się żeby za mocno nie dostać w tyłek z kanapy, tam na ohlinsie przejeżdżasz bez zająknięcia i próbujesz sobie wytłumaczyć jak to w ogóle możliwe. Przód w TT600S również jest inny - skok 310 (zawias wprost z YZ250 >95) vs 275 z TT-E (wewnętrzna konstrukcja zupełnie inna od tego z TT-S).
Co do tłumika, to trzeba kupić albo dedykowany, albo przerabiać, bo kolektor jest tak wyprofilowany, że po zamontowaniu tłumika, który wchodzi do niego prosto spowoduje, że przy pełnym dobiciu coś musi pójść do kosza - albo tłumik, albo zacisk.
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez Aztek » 7/11/2016, 17:07

ehhhh, tak jak myślałem do diabła z tą tt-ką :( Ale co do tłumika to widziałem, że sporo osób ma pozakładane arrow'y i leo vince i wydaje mi się, że aż takiego problemu nie ma z założeniem tego
Aztek
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 1/11/2016, 20:34



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr