Honowanie cylindra i docieranie
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Honowanie cylindra i docieranie
Witam mam pewien dylemat ponieważ oddałem cylinder do honowania i zamontowalem nowy tłok i niewiem ile i jak się go dociera motor to ktm exc 50( silnik taki jak w sx65 tylko ze zmienionym cylinderem od sx85). Cylinder jest na tulei żeliwnej proszę o pomoc
tłok to vertex 46.96mm
Przesuwam do crossu
senekkorzenna


Przesuwam do crossu
senekkorzenna
- DzxD
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 17/10/2016, 17:43
my tez nie wiemy - generalnie to zalezy od tego z czego jest ta tuleja, jakiej jest jakosci, jak został dobrany tłok, plus czynniki typu ustawienie gaźnika itp.
na pewno ze 3 baki spokojniej musisz wyjeździć, kapke mozesz dac wiecej oleju ale to dosłownie odrobine, i poczytaj ogólnie o docieraniu 2T w necie, co sie robi a czego nie i na co uwazac
na pewno ze 3 baki spokojniej musisz wyjeździć, kapke mozesz dac wiecej oleju ale to dosłownie odrobine, i poczytaj ogólnie o docieraniu 2T w necie, co sie robi a czego nie i na co uwazac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
no to mieszanka troche za uboga, raz że olej nie najlepszy to mieszanka jak do trialówki ;D 1:40 -1:50 to pewnie wymóg dla nicasilu. dla żeliwa osobiscie polecam dać odrobinke więcej oleju
ale nadal mi to nic nie da że tuleja "dobrej jakosci" tu chodzi konkretnie jak sie zachowa z danym tłokiem. chodzi generalnie o to że jak tuleja ma duzą rozszerzalność cieplną, i dosyc ciasne spasowanie, to jak go przykatujesz na niedotartym tłoku, to ci "złapie" tłok czyli wszystko spuchnie i sie przytrze, zwykle po prostu jedziesz i blokuje koło. i zwykle też po chwili mozna normalnie oodpalić i jeździ tez praktycznie normalnie. tylko juz mogą powstać jakies ryski, moze przypiec pierscien itp itd.... wiec lepiej podocierac troszke dłuzej tak dla pewnosci, niech tam sie wszystko poukłada, podociera i wtedy nie bedzie niespodzianek - ale ile to własnie nie wiadomo bo róznie bywa. ja miałem tuleje to po 3 bakach w koncu troszke odkręciłem na prostym odcinku i złapało. kumplowi to zacierało z 5X tłoczek... az musiał wymienic, a jeszcze jeden zrobił troche luźniejsze pasowanie i nic sie nie działo, tylko szybko sie powycierał, ale po 2 baku juz na torze normalnie jeździł
ale nadal mi to nic nie da że tuleja "dobrej jakosci" tu chodzi konkretnie jak sie zachowa z danym tłokiem. chodzi generalnie o to że jak tuleja ma duzą rozszerzalność cieplną, i dosyc ciasne spasowanie, to jak go przykatujesz na niedotartym tłoku, to ci "złapie" tłok czyli wszystko spuchnie i sie przytrze, zwykle po prostu jedziesz i blokuje koło. i zwykle też po chwili mozna normalnie oodpalić i jeździ tez praktycznie normalnie. tylko juz mogą powstać jakies ryski, moze przypiec pierscien itp itd.... wiec lepiej podocierac troszke dłuzej tak dla pewnosci, niech tam sie wszystko poukłada, podociera i wtedy nie bedzie niespodzianek - ale ile to własnie nie wiadomo bo róznie bywa. ja miałem tuleje to po 3 bakach w koncu troszke odkręciłem na prostym odcinku i złapało. kumplowi to zacierało z 5X tłoczek... az musiał wymienic, a jeszcze jeden zrobił troche luźniejsze pasowanie i nic sie nie działo, tylko szybko sie powycierał, ale po 2 baku juz na torze normalnie jeździł
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości