Zobacz wątek - Honowanie cylindra i docieranie
NAS Analytics TAG

Honowanie cylindra i docieranie

Enduro, Cross
_________

Honowanie cylindra i docieranie

Postprzez DzxD » 17/10/2016, 17:50

Witam mam pewien dylemat ponieważ oddałem cylinder do honowania i zamontowalem nowy tłok i niewiem ile i jak się go dociera motor to ktm exc 50( silnik taki jak w sx65 tylko ze zmienionym cylinderem od sx85). Cylinder jest na tulei żeliwnej proszę o pomoc :) tłok to vertex 46.96mm :)

Przesuwam do crossu

senekkorzenna
DzxD
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 17/10/2016, 17:43


Postprzez henio12323 » 18/10/2016, 18:33

my tez nie wiemy - generalnie to zalezy od tego z czego jest ta tuleja, jakiej jest jakosci, jak został dobrany tłok, plus czynniki typu ustawienie gaźnika itp.

na pewno ze 3 baki spokojniej musisz wyjeździć, kapke mozesz dac wiecej oleju ale to dosłownie odrobine, i poczytaj ogólnie o docieraniu 2T w necie, co sie robi a czego nie i na co uwazac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez DzxD » 20/10/2016, 19:55

Tuleja jest żeliwna dobrej jakości sprawdzana w firmie a tłok jest bez teflonu :) mieszanke zrobiłem 1;65 olej to castrol racing 2t
DzxD
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 17/10/2016, 17:43

Postprzez henio12323 » 20/10/2016, 20:55

no to mieszanka troche za uboga, raz że olej nie najlepszy to mieszanka jak do trialówki ;D 1:40 -1:50 to pewnie wymóg dla nicasilu. dla żeliwa osobiscie polecam dać odrobinke więcej oleju

ale nadal mi to nic nie da że tuleja "dobrej jakosci" tu chodzi konkretnie jak sie zachowa z danym tłokiem. chodzi generalnie o to że jak tuleja ma duzą rozszerzalność cieplną, i dosyc ciasne spasowanie, to jak go przykatujesz na niedotartym tłoku, to ci "złapie" tłok czyli wszystko spuchnie i sie przytrze, zwykle po prostu jedziesz i blokuje koło. i zwykle też po chwili mozna normalnie oodpalić i jeździ tez praktycznie normalnie. tylko juz mogą powstać jakies ryski, moze przypiec pierscien itp itd.... wiec lepiej podocierac troszke dłuzej tak dla pewnosci, niech tam sie wszystko poukłada, podociera i wtedy nie bedzie niespodzianek - ale ile to własnie nie wiadomo bo róznie bywa. ja miałem tuleje to po 3 bakach w koncu troszke odkręciłem na prostym odcinku i złapało. kumplowi to zacierało z 5X tłoczek... az musiał wymienic, a jeszcze jeden zrobił troche luźniejsze pasowanie i nic sie nie działo, tylko szybko sie powycierał, ale po 2 baku juz na torze normalnie jeździł
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr