Honda CB 500 uszkodzony rozrusznik?
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Honda CB 500 uszkodzony rozrusznik?
Witam wszystkich, jestem początkującym motocyklistą, miesiąc temu kupiłem Hondę CB 500 z 97r. Po jakimś tygodniu użytkowania pojawił się problem z niedoładowywaniem aku Yuasa, robiłem krótkie trasy (po 15 km dziennie) i myślałem, że to z tego powodu, jednak po dłuższej trasie akumulator nadal był niedoładowany i moto ledwie odpalał, na alternatorze równe 40V na każdej fazie, więc diagnoza padła na regler, gdyż sprawdziłem rezystancje i na dwóch pinach odbiegała od normy, poza tym przy 4-5 tys. obr napiecie w ukladzie wynosiło 12,5 - 13V, ale uznałem, że dojeżdze tak do zimy.
Dwa tyg. temu w weekend miałem trasie jakieś 500km, ostatnie 15km robiłem przy ostrej ulewie, ale dojechałem spokojnie. Po kilku dniach chce odpalić a tu zupełna cisza ze strony rozrusznika, pomyslałem, że odpale na pych żeby sprawdzić czy silnik w ogóle załapie po tej ulewie - odpalił, wszystko w porządku działało, po przejażdżce chciałem kontrolnie odpalić, rozrusznik zakrecił może 1/3 obrotu i stanął, potem tylko pojedyńcze tyknięce przekaźnika. No to myśle, że aku padniety, kupiłem prostownik pod małe aku, naładowałem, napięcie książkowe 12,6 - 12,8V. Wkładam aku pod siedzenie, a tu nadal jedyny dźwięk to tyknięcie przekaźnika i nic poza tym. Sprawdzam miernikiem, napięce spoczynkowe 12,8V, a podczas trzymania starteru spada do 12,5V, wrzucam bieg i lekko ruszam silnikiem, naciskam starter, rozrusznik się odezwał i wykonał znowu jakiś śmieszny ułamkowy obrót, a potem znowu tylko tykniecie. Potem próbowałem odpalić kablami od większego akumulatora - rozrusznik ani drgnie.
Może to przekaźnik, postanowiłem odpalić na sztywno przykładając śrubokręt do przekaźnika, ale nadal zupełna cisza. Później sprawdzam dokąd dopływa prąc, przykładam miernikiem do przewodów w tej fajce co wchodzi do rozrusznika, naciskam starter i napięcie dochodzi, całe 12,6 V.
Moje pytanie jest takie: czy szukać przyczyny w aku, niby Yuasa, ale nie wiem ile ma lat, może być już dinozaurem i pomimo ładnego napięcia, prąd rozruchowy może być za słaby, nawet przy połączeniu aku samochodwym, czy to jednak rozrusznik?
Z góry dziękuję za pomoc.
Dwa tyg. temu w weekend miałem trasie jakieś 500km, ostatnie 15km robiłem przy ostrej ulewie, ale dojechałem spokojnie. Po kilku dniach chce odpalić a tu zupełna cisza ze strony rozrusznika, pomyslałem, że odpale na pych żeby sprawdzić czy silnik w ogóle załapie po tej ulewie - odpalił, wszystko w porządku działało, po przejażdżce chciałem kontrolnie odpalić, rozrusznik zakrecił może 1/3 obrotu i stanął, potem tylko pojedyńcze tyknięce przekaźnika. No to myśle, że aku padniety, kupiłem prostownik pod małe aku, naładowałem, napięcie książkowe 12,6 - 12,8V. Wkładam aku pod siedzenie, a tu nadal jedyny dźwięk to tyknięcie przekaźnika i nic poza tym. Sprawdzam miernikiem, napięce spoczynkowe 12,8V, a podczas trzymania starteru spada do 12,5V, wrzucam bieg i lekko ruszam silnikiem, naciskam starter, rozrusznik się odezwał i wykonał znowu jakiś śmieszny ułamkowy obrót, a potem znowu tylko tykniecie. Potem próbowałem odpalić kablami od większego akumulatora - rozrusznik ani drgnie.
Może to przekaźnik, postanowiłem odpalić na sztywno przykładając śrubokręt do przekaźnika, ale nadal zupełna cisza. Później sprawdzam dokąd dopływa prąc, przykładam miernikiem do przewodów w tej fajce co wchodzi do rozrusznika, naciskam starter i napięcie dochodzi, całe 12,6 V.
Moje pytanie jest takie: czy szukać przyczyny w aku, niby Yuasa, ale nie wiem ile ma lat, może być już dinozaurem i pomimo ładnego napięcia, prąd rozruchowy może być za słaby, nawet przy połączeniu aku samochodwym, czy to jednak rozrusznik?
Z góry dziękuję za pomoc.
Honda CB 500
- marnin
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 17/9/2016, 17:55
- Lokalizacja: Kraków
Bardzo ważną sprawą o jakiej mało kto wie, lub zapomina jest to że każdy akumulator ma tzw. prąd rozruchowy ściśle określony liczbą amperów, i jak wszystko z prądami masz w moto okey, a tak jest u Ciebie, to ze starości prądu rozruchowego jest coraz mniej i podejrzewam że trak właśnie jest u ciebie... Nie patrz na to że to YUASA też ma prawo się skończyć
No place, no race - Mick Doohan
-
MisieqMP - Świeżak
- Posty: 201
- Dołączył(a): 15/3/2016, 13:33
- Lokalizacja: Tarnów/Warszawa
Próbował z kabli odpalac więc to nie to,wyczyścic rozrusznik proponuje(komutator syf ze szczotek sprawdzic luzy,sprawdzić szczotki ,bo tam 20 lat pewnie nikt nie zagladał,ładowanie na moje za małe
Carpe diem
- kargulvmax
- Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
- Lokalizacja: Gostyń Wlkp.
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości