Yamaha xj 600 udaje że nie ma oleju
Posty: 31
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Yamaha xj 600 udaje że nie ma oleju
mam pytanie..wie ktos moze co to moze byc? mam yamahe diversion. jak postoi przez noc i sie jÄ… odpali to siÄ™ swieci kontrolka oleju(na szczescie one majÄ… kontrolke na poziom a nie na cisnienie oleju). jak sie popatrzy do okienka to faktycznie nie ma oleju,ale jak sie zgasi i odpali motor jeszcze raz to kontrokla sie juz nie swieci a oleju w okienku dalej nie ma...po krotkiej przejazdzce jak sie sprawdzi poziom to juz jest w okienku tyle oleju ile powinno byc...
cos z kontrolkÄ…???
cos z kontrolkÄ…???
-
Lasidora - Świeżak
- Posty: 94
- Dołączył(a): 14/4/2007, 08:19
- Lokalizacja: Wrocław
Ja niestety mam bagnet a nie okienko, ale za zimnym silniku oleju jest na skali nawet 1,5 cm mniej niż na rozgrzanym, także nie wiem, ale moze o to chodzi, chociaz z tego co wiem to znajomym nawet na zimnym silniku widać w okienku olej takze moze przydaloby sie troszke dolać;)?
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
wlasnie jak dolewam w momencie kiedy nic nie widac to potem jest wiecej niz powinno, wiec oleju nie ubywa ani nie jest za mało...moze z kontrolką jest cos nie tak?
Budzi się we mnie zwierzę....myślę że jest to leniwiec 

-
Lasidora - Świeżak
- Posty: 94
- Dołączył(a): 14/4/2007, 08:19
- Lokalizacja: Wrocław
Mozliwe, ze jak jest olej zimny to jest za gesty i nie dostaje sie do wziernika
Moze byc tam tylko maly otworek, ktorym wziernik sie napelnia (zeby nie rozchlapywalo go jak motor pracuje). Nie jestem tego rozwiazania pewien ale tak mi sie wydaje. Jak jest zimny to jolej jest za gesty i sie nie dostaje. Jak jest rozgrzany to sie robi rzadki i wziernik sie napelnia.

Moze byc tam tylko maly otworek, ktorym wziernik sie napelnia (zeby nie rozchlapywalo go jak motor pracuje). Nie jestem tego rozwiazania pewien ale tak mi sie wydaje. Jak jest zimny to jolej jest za gesty i sie nie dostaje. Jak jest rozgrzany to sie robi rzadki i wziernik sie napelnia.
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
-
jasql - Bywalec
- Posty: 603
- Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
- Lokalizacja: Londyn
Powiem ci ,że olej i płyny typu chłodniczy i chamulcowy powinno zawsze sprawdzac się na zimnym śilniku i olej w okienku powinien byc zawsze na odpowiednim poziomie jak silnik jest zimny.
Mysle ,że zalezy to od oleju jest gęsty kiedy odpalasz zimny silnik.
Pytanko w okienku jaki poziom oleju masz ??
Mysle ,że zalezy to od oleju jest gęsty kiedy odpalasz zimny silnik.
Pytanko w okienku jaki poziom oleju masz ??
- KAWA7777
- Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 18/9/2007, 14:47
czasami jest normalnie tyle ile powinno być czyli w połowie miedzy min i max a czasami nie ma w okienku wcale i dopiero jak sie motor mocno pochyli to cos tam widac tego oleju i wtedy mi sie caly czas kontrolka swieci. jak zgasze silnik i poczekm chwile i zapale silnik znowu to kontrolka juz sie nie swieci a oleju dalej nie widac w okienku....
Budzi się we mnie zwierzę....myślę że jest to leniwiec 

-
Lasidora - Świeżak
- Posty: 94
- Dołączył(a): 14/4/2007, 08:19
- Lokalizacja: Wrocław
KAWA7777 napisał(a):Powiem ci ,że olej i płyny typu chłodniczy i hamulcowy powinno zawsze sprawdzac się na zimnym śilniku i olej w okienku powinien byc zawsze na odpowiednim poziomie jak silnik jest zimny.
eeeee... no z tego co wiem to olej silnikowy sprawdza sie na rozgrzanym silniku i odczekaniu paru minut, aż olej spłynie do miski olejowej...
nie opowiadaj bajek...
Lasidora napisał(a):... jak zgasze silnik i poczekm chwile i zapale silnik znowu to kontrolka juz sie nie swieci a oleju dalej nie widac w okienku....
czyli co?... olej widać w okienku dopiero po jako takim rozgrzaniu silnika?
A tam z Twojej ekipy nikt nie wiem o co chodzi? może podjade na ogledziny?:P
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
motoman napisał(a):KAWA7777 napisał(a):Powiem ci ,że olej i płyny typu chłodniczy i hamulcowy powinno zawsze sprawdzac się na zimnym śilniku i olej w okienku powinien byc zawsze na odpowiednim poziomie jak silnik jest zimny.
eeeee... no z tego co wiem to olej silnikowy sprawdza sie na rozgrzanym silniku i odczekaniu paru minut, aż olej spłynie do miski olejowej...
nie opowiadaj bajek...Lasidora napisał(a):... jak zgasze silnik i poczekm chwile i zapale silnik znowu to kontrolka juz sie nie swieci a oleju dalej nie widac w okienku....
czyli co?... olej widać w okienku dopiero po jako takim rozgrzaniu silnika?
A tam z Twojej ekipy nikt nie wiem o co chodzi? może podjade na ogledziny?:P
Motoman mylisz się olej zawsze sprawdza się na zimnym silniku gdyż w tedy jest najdokładniejszy pomiar ponieważ cały olej po wyłączonym śilniku spływa w doł silnika.A po uruchmieniu silnika olej pod cisnieniejm jest podawany w każdy zakatek śilnika więc pomiar jest nie dokładny.
- KAWA7777
- Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 18/9/2007, 14:47
Właśnie dlatego po rozgrzaniu należy wyłaczyć silnik i odczekać chwile aż cały olej spłynie do miski...
słyszałeś o czymś takim jak rozszerzalność temperaturowa?
słyszałeś o czymś takim jak rozszerzalność temperaturowa?
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
motoman napisał(a):Właśnie dlatego po rozgrzaniu należy wyłaczyć silnik i odczekać chwile aż cały olej spłynie do miski...
słyszałeś o czymś takim jak rozszerzalność temperaturowa?
TO jeżeli brac to na logike co piszesz to np.kupuje nowy olej śilnikowy leje go do poziomu max na bagnecie po czy odpalam śilnik rozgrzewa sie i jak piszesz rozszerza się temperaturowo czyli mam oleju powyżej max no co ty ??
- KAWA7777
- Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 18/9/2007, 14:47
No to chyba oczywiste... chłopie w jakim Ty świecie żyjesz? a po co masz zbiornik wyrównawczy w układzie chłodzenia, bo wraz z wzrostem temperatury woda/płyn sie rozszerza i ucieka do zbiornika... zobacz sobie poziom płynu chłodniczego, rozgrzej motocykl i znow sprawdz... dziwie sie ze ktos moze tego nie wiedzieć.
u mnie na zimnym silniku na bagnecie pokazuje około 1cm mniej oleju niż na rozgrzanym.
u mnie na zimnym silniku na bagnecie pokazuje około 1cm mniej oleju niż na rozgrzanym.
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
motoman napisał(a):No to chyba oczywiste... chłopie w jakim Ty świecie żyjesz? a po co masz zbiornik wyrównawczy w układzie chłodzenia, bo wraz z wzrostem temperatury woda/płyn sie rozszerza i ucieka do zbiornika... zobacz sobie poziom płynu chłodniczego, rozgrzej motocykl i znow sprawdz... dziwie sie ze ktos moze tego nie wiedzieć.
u mnie na zimnym silniku na bagnecie pokazuje około 1cm mniej oleju niż na rozgrzanym.
Chyba się nie zrozumiemy no to powiedz mi jeżeli mam max płynu w chłodnicy silnik się rozgrzeje załączy się wentylator płyn chłodniczy przekroczy kreske max czy nie ???
- KAWA7777
- Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 18/9/2007, 14:47
ja pier*** w zgaduj zgadula sie bawimy?...
max płynu w chłodnicy czy z zbiorniczku wyrównawczym? idz do garażu odpal silnik rozgrzej go, wróc i napisz kolejnego posta.
max płynu w chłodnicy czy z zbiorniczku wyrównawczym? idz do garażu odpal silnik rozgrzej go, wróc i napisz kolejnego posta.
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
motoman napisał(a):ja pier*** w zgaduj zgadula sie bawimy?...
max płynu w chłodnicy czy z zbiorniczku wyrównawczym? idz do garażu odpal silnik rozgrzej go, wróc i napisz kolejnego posta.
Czego się wkurwiasz nie skoczy ponad max nawet nie musze sprawdzac bo moto ma od tego termostat i czujnik wentylatora wentylator w odpowiednim momencie się załącza i schładza śilnik np. jak stoisz w korku
jak już to w czajniku jak nalejesz wode pod korek zostawisz do zagotowania się i masz wrzątek tylko ,że czajnik nie ma wentylatora i termostatu hehe

- KAWA7777
- Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 18/9/2007, 14:47

a jak mały obieg jest zamkniety, masz płynu w dużym obiegu pod twoj smieszny max;) i masz simy płyn <22 stopnie - temp. pokojowa> rozgrzewasz płyn do 95 stopni <optymalna temp. płynu>, a mały obieg masz wziac zamkniety. I płyn sie rozszerza bo go podgrzewasz, i gdzie on sie podziewa co?

lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław

a jak mały obieg jest zamkniety, masz płynu w dużym obiegu pod twoj smieszny max;) i masz zimny płyn <22 stopnie - temp. pokojowa> rozgrzewasz płyn do 95 stopni <optymalna temp. płynu>, a mały obieg masz wziac zamkniety. I płyn sie rozszerza bo go podgrzewasz, i gdzie on sie podziewa co?

lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
motoman napisał(a):ja pier*** w zgaduj zgadula sie bawimy?...
max płynu w chłodnicy czy z zbiorniczku wyrównawczym? idz do garażu odpal silnik rozgrzej go, wróc i napisz kolejnego posta.
poto się sprawdza na zimnym śilniku ,że masz dokładny pomiar czy nie masz ubytku w oleju najlepiej po nocy jak motocykl stoi w garażu
- KAWA7777
- Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 18/9/2007, 14:47
Wez troszke poczytaj o budowe silnika i zasadach jego działania a pozniej pisz swoje baje na forum:)
poza tym, co kogo interesuje stan oleju na zimnym silniku?... przeciez jezdzisz na rozgrzanym... naprawde chłopie siegnij po rozum... moze do ksiazek co?
poza tym, co kogo interesuje stan oleju na zimnym silniku?... przeciez jezdzisz na rozgrzanym... naprawde chłopie siegnij po rozum... moze do ksiazek co?
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
Posty: 31
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości