Zobacz wątek - Motocykl dla "Świeżaka", klasa 500, do 6-7k PLN

Motocykl dla "Świeżaka", klasa 500, do 6-7k PLN

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, Landryss25, kravec, andy7, Boshi, Black-Ghost

Motocykl dla "Świeżaka", klasa 500, do 6-7k PLN

Postprzez paulus77 » 2/10/2016, 14:28

Dzień dobry, Cześć i Czołem
Poszukuję (na spokojnie - bez nerwowych ruchów ;))
Motocykla dla mnie - świeżego adepta prawa jazdy kat. A

- Jakie masz doświadczenie - poza Kursem, ok 1 roku dość rzadkiego używania 125ki (wtedy gdy już mogłem na kat.B)
- 39 lat, 184 cm, 86 kg
- Do jakich celów chcesz używać motocykla: jazda na co dzień - do pracy/po mieście/bez celu, niedaleka turystyka z pasażerką (bez bagażu)/jazda międzymiastowa (na krótszych odcinkach)
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie? - tego nie wiem, apetyt rośnie w miarę jeżdżenia ;)
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach? - tak jak w tytule ok 6-7k PLN, (przy czym jeśli doczekam do nowego sezonu to kwota ta może się zwiększyć) o ciuchach pomyślałem dwa sezony temu (jak tylko zaczynałem przygodę ze 125 i kupowałem je perspektywicznie)
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie? - taki jaki będzie wymagało regularne serwisowanie sprzętu.
- Jakie motocykle Ci się podobają - na tą chwilę raczej naked'y (plus ewentualnie lekka ochrona przed wiatrem)
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę? - no właśnie i tu liczę na podpowiedź doświadczonych użytkowników.
Nie chcąc zapuszczać się w zwiększone koszta serwisowania, raczej optuję w jednostkach dwucylindrowych o nieskomplikowanej konstrukcji i takich, które "choroby wieku dziecięcego mają już za sobą (czyli rozwinięcia techniczne jakichś "evergreenów").
Wiadomo, że mimo iż jestem raczej osobą szanującym urządzenia do jazdy, powinien być to jakiś sprzęt z działu "idiotoodpornych" i wybaczający błędy początkującego, który debiutuje na motocyklu "dorosłej" pojemności.
Jestem raczej osobnikiem o spokojnej naturze, nie szukającym wrażeń na ulicy wśród innych uczestników ruchu drogowego, w dużej mierze też myślącym za innych.
Przechodząc do konkretów modelowych, oczywiście biorę pod uwagę modele "świętej trójcy" czyli
GS 500
ER-5
CB 500
choć na tą chwilę miałem okazję przejechać się na CBF 500 i uważam to za motocykl skrojony pode mnie (dużą wagę przywiązuję do prowadzenia i wygody przy moich wymiarach)
pod uwagę biorę też (mimo, że nie mieści się założeniach silnikowych) - XJ 600
Gdzieś tam z tyłu głowy mam też grupę motocykli o podwyższonym zawieszeniu ale przystosowanych do ruchu szosowego (coś z grupy funduro nie do wielkiej turystyki).
Z drugiej strony też oglądam się za dość modną ostatnio "starą Japonią" - ale to już sprzęty dla ogarniających mechanikę (do których się nie do końca- póki co- zaliczam)
Bardzo Was proszę o sugestie, propozycje innych, niewymienionych modeli, które mógłbym wziąć pod uwagę przy w/w założeniach. Wiadomo, że bez osobistej przymiarki/ przejażdżki mogę sobie co najwyżej teoretycznie porozważać ale na pewno rady doświadczonych "jeźdźców" będą pomocne w dokonaniu ostatecznego wyboru.
Z góry dzięki za poświęcony czas i pomoc.
Pozdrawiam
Paulus
;)
paulus77
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 26/2/2007, 16:44


Postprzez jasnoksieznik » 2/10/2016, 19:54

Miałem er-5 i bardzo fajnie mi się jeździło. Optyka jak dla mnie najlepsza z wiekowych pięćsetek. Wadą jest słaby tylny hamulec i zawieszenie, które przy moich 90kg (plus ciuchy) potrafiło dobić podczas podjezdzania na krawężniki. Dla dwojga może okazać się za słabe.

Dodaj jeszcze BMW F650, GS albo i CS. Niezniszczalny jednocylindrowiec, dobrze podchodzący początkującym.

Chociaż jak max doświadczenie że 125tką, to XJ600 Cię nie zabije.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez paulus77 » 2/10/2016, 21:09

Dzięki za głos.
Właśnie temat zawieszenia często pojawia się w kontekście ER-5, więc jak widzę coś jest na rzeczy. Bęben z tyłu byłby do przeżycia. Muszę się zmierzyć z gabarytami tego modelu - czy moje długie nogi nie będą na nim wyznaczały zbyt ostrego kąta.
Co do BMW z serii 650
Stara F-ka jak twierdził mój znajomy, były właściciel była z mała dla niego (osobnik niższy ode mnie). CS - to kompletnie nie moja stylistyka. Najbardziej podoba mi się GS, ale jest też trochę poza moim aktualnym zasięgiem finansowym, nie wiem też jak wygląda sytuacja cenowa z częściami do tego nienajpopularniejszego modelu.
Najlepiej byłoby się przymierzyć osobiście.
Pozdrawiam
p
paulus77
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 26/2/2007, 16:44

Postprzez Rura » 2/10/2016, 21:42

Bez przymiarki się nie obędzie... ER na moje krzywe oko będzie mały... I też stawiam na XJotkę...
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez kosior899 » 3/10/2016, 11:07

W tej kasie możesz rozpatrzyć jeszcze suzuki bandit 600 i suzuki sv650n, bandit jest cięższy, sv jest lżejsze. W bandicie jest silnik r4 a w sv v2 co kto lubi. Te motcykle są wyrażnie mocniejsze i dynamiczniejsze od od gs 500 czy cb 500, tylko pytanie czy przy twoim doświadczeniu nie będą za mocne. Z innych motocykli jakie przychodzą do głowy to duże enduraki, teraz pytanie czy chciałbyś czasami zjechać z asfaltu na polną droge albo leśną? Te motocykle też trzeba dobrze przeglądnąć ze względu na jedno-cylindrowy silnik i możliwe użytkowanie w terenie. Z ciężkich enduraków w tej kasie to: Suzuki dr650, yamaha XT 600, Kawasaki KLX650, Honda Dominator 650
kosior899
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 22/1/2013, 16:47
Lokalizacja: Leżajsk

Postprzez sivoo » 3/10/2016, 11:51

Jeśli planujesz jazdę z plecaczkiem to nie wiem czy 500 nie będzie za słaba. Sprawdź sobie tą sv650n może ci się spodoba. Sprzęt godny polecenia mam podobny tylko wersję "s" ten sam silnik tylko pozycja mniej wygodna i obudowana plastikami. W tej cenie powinieneś trafić fajną zadbaną sztukę. Idealny lekki motocykl łatwy w prowadzeniu tylko z manetką trzeba uważać ale nie masz już nastu lat więc problemu nie powinno być.
sivoo
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 14/1/2014, 22:55

Postprzez stareRadio » 3/10/2016, 15:53

cb 500 doskonale poradzi sobie z 2osobami. I bębny z tyłu byly tylko na początku produkcji
Dodatkowo 2 cylindry wyjdą Cie w serwisie i spalaniu troche taniej niż 4 w XJ

Honda to wyjątkowo miły sprzet.
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
Lokalizacja: Dębica

Postprzez paulus77 » 3/10/2016, 20:34

Rura - dzięki za głos
kosior899 - bandita na razie trochę się obawiam (może to będzie następny etap), SV-ka zgrabna ale wydaje mi się, że pozycja bardziej sportowa (takie wrażenia mam po jeździe na spokrewnionym nieco Gladku) a jednak szukam czegoś bardziej odprężonego dla mojego starego kręgosłupa ;) Co do wymienionych "wyższych" to ze słyszenia wiem, że są to zacne sprzęty ale nie wiem czy miałbym gdzie wykorzystywać ich terenowe własności, ponieważ głównie pewnie będę używał moto do jazdy w dżungli ale miejskiej ;) - dzięki za rady
sivoo - co do SV-ki to jak wyżej - choć doceniam kolejny głos na ten model, i wykluczyć nie wykluczam (w sumie kierę można zamontować pod siebie dowolną), tymbardziej po tym jak model został wychwalony w ostatnim ŚM, gdzie testowano nowy model w pewnym porównaniu z pierwszym wypustem. Co do "plecaczka" to nie przesadzałbym, podejrzewam, że będą to sporadyczne przejażdżki... chyba że "plecaczek" złapie bakcyla ;)
stareRadio - potwierdzasz to co słyszałem z różnych źródeł, gdybym kupował to tylko model tylko po bodaj sezonie 97 gdzie była już tarcza z tyłu (o tym bębnie nic ciekawego nie słyszałem)

dzięki Wam za sugestię - każdą rzeczową bardzo doceniam.
Pozdrawiam
p
paulus77
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 26/2/2007, 16:44

Postprzez Croowab » 3/10/2016, 20:51

POszukaj lepiej bandita 600, niezawodne proste w prowadzeniu i przyjemne na trasy.
Przy Twoich rozmaiarach będzie Ci wygodniej a jak już zabierzesz pasażerkę to i jje będzie wygodnij.
NIe ma co się obawiać, fakt bandit jest ciut cięższy od cd czy er ale nie jest to jakiś przeskok z stosunku do 500.
A jak Ci się ręka omsknie to i na 500 poelcisz w ..

Inaczej mówiąć, jeśli wybrałeś dobrą szkołę i nauczyli Cię podstaw to dasz radę..
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez leff » 4/10/2016, 11:04

w razie czego mam GPZ500 do sprzedania ;)
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4442
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez kosior899 » 4/10/2016, 11:55

Moim zdaniem jak bierzesz sv650 pod uwage to weź też bandita, troche cięższy od sv i mocniejszy ale bardziej łagodnie oddaje moc i w mojej opini nie jeździ się trudniej niż na sv650, wręcz bym powiedział że jest na odwrót. Co do wymienionych uterenowionych motocykli, to pamiętaj że można spotkać je w dwóch wersjach: Enduro( 21przód i 18 tył) i Supermoto( 17 przód i 17 tył.) Na kołach supermoto na asfalcie trakcja jest podobna jak na szosowym motocyklu i da powoli pojechać w bardzo lekkim terenie. Ale to musisz się zastanowić bo, uterenowione motocykle jednocylindrowe trzeba poprostu lubić. Moim zadaniem najlepsza rada jaką dla ciebie mam to weź kase w portfel i przejedź się banditem, sv650 i cb 500 i ewentualnie jakimś endurakiem na oględzinach i zdecyduj wtedy co ci najlepiej pasuje
kosior899
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 22/1/2013, 16:47
Lokalizacja: Leżajsk

Postprzez paulus77 » 12/10/2016, 18:41

Na razie CBFy znikają mi sprzed nosa zanim je zdążę obejrzeć ale... nie ma tego złego (ani ciśnienia) ;) Szukamy dalej, gdyby jednak ktoś z Was wiedział o pewnym, zarejestrowanym moto (najlepiej od znajomego) w w/w kryteriach ze stolicy lub okolic - proszę o sygnał.
z góry dzięki
Pozdrawiam
p
paulus77
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 26/2/2007, 16:44

Postprzez Ruda_Małpa » 17/10/2016, 10:38

Tak jak piszą koledzy powyżej, ER5 przy Twoich gabarytach i chęci jazdy z pasażerem raczej odpada. A może CBF600?
Avatar użytkownika
Ruda_Małpa
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 18/1/2016, 14:54
Lokalizacja: Z Wąchocka

Postprzez paulus77 » 18/10/2016, 22:08

CBF 600 to może być zbyt wiele "szczęścia" dla mnie, dlatego skupiam się na CBF 500. Ogólnie jakoś na razie zmiana klimatu nie służy chęci poszukiwań ;)
paulus77
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 26/2/2007, 16:44

Postprzez senekkorzenna » 19/10/2016, 09:26

Bardziej uniwersalnym a zarazem spokojnym motocyklem jest CBF600
senekkorzenna
 



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr