Przemyslenia o zakupie na nowy sezon
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Przemyslenia o zakupie na nowy sezon
Witam!
Mam duzy dylemat. Na nowy sezon planuje zakupić nowy motocykl.
Mam na mysli Yamahe r1 rn19 , kawasaki zx10r (06-07r) lub ostatecznie honde 1000rr.
I moje pytanie ktory koledzy doradzaja ? Nie chodzi tutaj o moc wszystkie prawie ten sam poziom. Przedzial cenowy okolo 20 tysiecy. Z tych trzech jestem najbardziej "napalony" na kawe. Niestety jest kilka "ale" jest malo egzemplarzy na sprzedaz co za tym idzie pewnie malo czesci... Nie mam niestety znajomego ktory ma taki model. Yamaha jak to yamaha. Wydaje sie taka smukla, a ja jestem dosc duzy
. Co wy radzicie ? moze znacie plusy i minusy tych motocykli. Przeczytam kazda rade.
Mam duzy dylemat. Na nowy sezon planuje zakupić nowy motocykl.
Mam na mysli Yamahe r1 rn19 , kawasaki zx10r (06-07r) lub ostatecznie honde 1000rr.
I moje pytanie ktory koledzy doradzaja ? Nie chodzi tutaj o moc wszystkie prawie ten sam poziom. Przedzial cenowy okolo 20 tysiecy. Z tych trzech jestem najbardziej "napalony" na kawe. Niestety jest kilka "ale" jest malo egzemplarzy na sprzedaz co za tym idzie pewnie malo czesci... Nie mam niestety znajomego ktory ma taki model. Yamaha jak to yamaha. Wydaje sie taka smukla, a ja jestem dosc duzy

- rboy
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 7/8/2015, 06:10
Tak z ciekawosci zapytam jaka masz praktyke ?


| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
-
RSSSS - Bywalec
- Posty: 666
- Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
- Lokalizacja: Wrocław
- doswiadczenie tak jak pisalem.
- 22 lata. waga 90 kg wzrost 185
- Do jakich celów ? weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, nieraz jakis wylot w dłuższą trase
- W sezonie latam z 10tysiecy max km.
- Gotowka jaka chce przeznaczyc to 20 tysiecy. Ciuchy mam kombinezon skora jak i material na szybkie wypady.
- zawsze w motocyklu przeznaczam kasy tyle ile trzeba, plyny oleje klocki opony lancuch to u mnie rzecz priorytetowa.
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Yamaha r1 rn19 i kawasaki zx10r. Chce dowiedziec sie opini osob ktore mialy przyjemnosc sie z nimi zapoznac. Nie chce informacji "bo mowia" (w kawie pekaja ramy a yamaha bierze olej itp) Chce wiedziec jak motocykl sie spisywal od osob ktore mialy doswiadczenie z tymi modelami.
- 22 lata. waga 90 kg wzrost 185
- Do jakich celów ? weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, nieraz jakis wylot w dłuższą trase
- W sezonie latam z 10tysiecy max km.
- Gotowka jaka chce przeznaczyc to 20 tysiecy. Ciuchy mam kombinezon skora jak i material na szybkie wypady.
- zawsze w motocyklu przeznaczam kasy tyle ile trzeba, plyny oleje klocki opony lancuch to u mnie rzecz priorytetowa.
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Yamaha r1 rn19 i kawasaki zx10r. Chce dowiedziec sie opini osob ktore mialy przyjemnosc sie z nimi zapoznac. Nie chce informacji "bo mowia" (w kawie pekaja ramy a yamaha bierze olej itp) Chce wiedziec jak motocykl sie spisywal od osob ktore mialy doswiadczenie z tymi modelami.
- rboy
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 7/8/2015, 06:10
to zależy od użytkowania konkretnego egzemplarza. bo jednemu wypada 2 innemu nie wypada a w praktyce tym pałowanym, stawianym na gume, padają uszczelniacze no bo koło często spada na asfalt po gumowaniu. skrzynia biegów się zarzyna. licz się z tym że każdy żyłowany motocykl może pobrać olej, żyłowany permanentnie prawdopodobnie będzie go brał po jakimś przebiegu już do ostatniej motogodziny. skupiłbym się bardziej na bolączce konkretnego egzemplarza niż na serii z jakiej został wyprodukowany bo kupisz i tak tego, który będzie w lepszym stanie. nie ma złych motocykli - jak dbasz tak masz.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
najpewniejszym i najprostszym jednocześnie sposobem jest zabranie motocykla na jazdę próbną, przy wypadających biegach szczególnie dwójki trzeba zapiąć bieg i mocno odwinąć i zobaczysz czy pod obciążeniem wypada czy nie. Puszczając kierownicę zobaczysz czy motocykl jedzie prosto. resztę najlepiej zlecić mechanikom w warsztacie bo to nigdy nie jest utopiona kasa.
To co możesz sprawdzić sam
1. przebieg i historię serwisową jeśli jest
2. poziom płynów (olej i płyn układu chłodzenia)
3. wycieki (silnik, układ chłodzenia, skrzynia biegów, hamulce, sprzęgło, przednie i tylne zawieszenie)
4. przednie koło - opona i felga (uszkodzenia, zużycie)
5. przedni układ hamulcowy - okładziny i tarcze
6. tylne koło - opona i felga (uszkodzenia, zużycie)
7. tylny układ hamulcowy - okładziny i tarcza
8. stan tylnego zawieszenia
9. stan przeniesienia napędu (zębatki - łańcuch - ślizgacz łańcucha)
10. stan układu wydechowego i jego mocowania
11. stan owiewek i lusterek
12. dźwignia i pedał układu hamulcowego, działanie samych dźwigni oraz skuteczność, poziom płynu hamulcowego
13. rozrusznik i stan akumulatora (test uruchomienia zimnego silnika) oględziny spalin
14. gaz - działanie manetki i reakcja silnika na gaz
15. sprzęgło i zmiana biegów, działanie dźwigni i wbijanie biegów, poziom płynu w układzie
16. hałas pracującego silnika i stabilność obrotów jałowych
17. stopka (centralna/boczna) stan i działanie
18. klakson i światła (kontrolki, światła awaryjne, przedni reflektor, światło tylne, światło stopu, kierunkowskazy, światło tablicy rejestracyjnej, czerwone światło odblaskowe)
19. stan układu kierowniczego, działanie i opory
20. stan przedniego zawieszenia
dodatkowo jeśli są wątpliwości - sprawdzenie kompresji, geometrii, stan ramy, rozrządu, panewek. R1 jest wrażliwa na ubytki oleju i trzeba tego pilnować
Pytanie co konkretnie w tych modelach sprawdzać jest błędem bo sprawdzić musisz wszystko. zabierz moto do mechanika, modele wszystkich motocykli ciągle są ulepszane i nie sypią się jak te z dawnych lat jeśli są odpowiednio serwisowane. Natomiast jeśli ktoś zaniedba kalendarz prac serwisowych to niestety może być kupa. Sporty nie lubią a wręcz szkodzi im zaniedbanie dlatego, że buduje się je żeby się ścigać, a nie po to żeby trwać jak ruski t-34 gdzie nie ważne co wlejesz aby wlać.
To co możesz sprawdzić sam
1. przebieg i historię serwisową jeśli jest
2. poziom płynów (olej i płyn układu chłodzenia)
3. wycieki (silnik, układ chłodzenia, skrzynia biegów, hamulce, sprzęgło, przednie i tylne zawieszenie)
4. przednie koło - opona i felga (uszkodzenia, zużycie)
5. przedni układ hamulcowy - okładziny i tarcze
6. tylne koło - opona i felga (uszkodzenia, zużycie)
7. tylny układ hamulcowy - okładziny i tarcza
8. stan tylnego zawieszenia
9. stan przeniesienia napędu (zębatki - łańcuch - ślizgacz łańcucha)
10. stan układu wydechowego i jego mocowania
11. stan owiewek i lusterek
12. dźwignia i pedał układu hamulcowego, działanie samych dźwigni oraz skuteczność, poziom płynu hamulcowego
13. rozrusznik i stan akumulatora (test uruchomienia zimnego silnika) oględziny spalin
14. gaz - działanie manetki i reakcja silnika na gaz
15. sprzęgło i zmiana biegów, działanie dźwigni i wbijanie biegów, poziom płynu w układzie
16. hałas pracującego silnika i stabilność obrotów jałowych
17. stopka (centralna/boczna) stan i działanie
18. klakson i światła (kontrolki, światła awaryjne, przedni reflektor, światło tylne, światło stopu, kierunkowskazy, światło tablicy rejestracyjnej, czerwone światło odblaskowe)
19. stan układu kierowniczego, działanie i opory
20. stan przedniego zawieszenia
dodatkowo jeśli są wątpliwości - sprawdzenie kompresji, geometrii, stan ramy, rozrządu, panewek. R1 jest wrażliwa na ubytki oleju i trzeba tego pilnować
Pytanie co konkretnie w tych modelach sprawdzać jest błędem bo sprawdzić musisz wszystko. zabierz moto do mechanika, modele wszystkich motocykli ciągle są ulepszane i nie sypią się jak te z dawnych lat jeśli są odpowiednio serwisowane. Natomiast jeśli ktoś zaniedba kalendarz prac serwisowych to niestety może być kupa. Sporty nie lubią a wręcz szkodzi im zaniedbanie dlatego, że buduje się je żeby się ścigać, a nie po to żeby trwać jak ruski t-34 gdzie nie ważne co wlejesz aby wlać.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
- hanndabals
- Świeżak
- Posty: 85
- Dołączył(a): 30/1/2015, 09:42
- Lokalizacja: Białystok
- rboy
- Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 7/8/2015, 06:10
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości