husqvarna wr 250 2006
Posty: 5
• Strona 1 z 1
husqvarna wr 250 2006
Dzien dobry zaczynam przygode w lesie zakupiłem husqvarne wr 250 z roku 2006 wczesniej jeździłem po lesie lecz były to motocykle z czasow prl przerabiane , moja husq ma 132 mt gosc przejechał 40 mt bez remontu silnika około 30 40 nie szalał za bardzo . Ja chciałem się dowiedzieć co należy wymieniac i co ile w takim modelu mieszanka paliwa ile do ile jaki olej najlepiej wiem co lał lecz chce poznać zdanie wytrwanych graczy w tej dziedzinie i miło jak by były jakieś wzmianki o rozbieraniu tego 2t nie jest skąplikowany ale zawsze dobre rady i opinie mile widziane najlepiej od osób które maja ten model a zapomniał bym mierzyłem ciśnienie w komorze cilindra 15 barów wydaje mi się że to jest bardzo dużo jak na 30 mt bez remontu .
z góry dziękuje

- Ninia114
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 19/4/2015, 19:32
Witaj
Miałem niedawno w posiadaniu przez dłuższy czas husqe wr 250 z roku 01' silnik z tego co pamiętam ten sam.
Jeżeli chodzi o Remonty w tym motocyklu to jest duży plus ,jak w kazdym enduro (hard) .oblatasz wiecej mth niż crossem .
Co do samej wymiany tłoka to ciężko mi powiedzieć ,ale myślę że 200mth na dobrych płynach i poprawnej eksploatacji powinna bez problemu przelatac (strzelam tutaj ,najlepiej sprawdź w serwisowce ) .Mam na myśli regularne czyszczenie filtra itp.
Co do oleju do mieszanki nie oszczędzaj ,do wyboru masz motul 800 oraz ipone samuraj .Używałem obu oleji u mnie w husce i powiem szczerze że bardziej przekonany byłem do motula .
Trzecia opcja jeżeli chodzi o olej to castrol 2t ,jest on dużo tańszy ale wiadomo że jakosc i cena idą w parze
i tego proponował bym łac wtedy kiedy wiesz że zaraz będziesz robil Remont ,a szkoda ci kasy na lepszy .ja ogólnie też sporo wyjeździlem sporo na tym oleju i nic złego się nie działo .
Kompresja 15 barów jest to bardzo dobry wynik

Miałem niedawno w posiadaniu przez dłuższy czas husqe wr 250 z roku 01' silnik z tego co pamiętam ten sam.
Jeżeli chodzi o Remonty w tym motocyklu to jest duży plus ,jak w kazdym enduro (hard) .oblatasz wiecej mth niż crossem .
Co do samej wymiany tłoka to ciężko mi powiedzieć ,ale myślę że 200mth na dobrych płynach i poprawnej eksploatacji powinna bez problemu przelatac (strzelam tutaj ,najlepiej sprawdź w serwisowce ) .Mam na myśli regularne czyszczenie filtra itp.
Co do oleju do mieszanki nie oszczędzaj ,do wyboru masz motul 800 oraz ipone samuraj .Używałem obu oleji u mnie w husce i powiem szczerze że bardziej przekonany byłem do motula .
Trzecia opcja jeżeli chodzi o olej to castrol 2t ,jest on dużo tańszy ale wiadomo że jakosc i cena idą w parze

Kompresja 15 barów jest to bardzo dobry wynik
Four Stroke Power !
Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251

Husaberg fe 501
&
Mz Etz 251
-
braaaap - Świeżak
- Posty: 366
- Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
- Lokalizacja: Zielona Góra
1) wymieniać należy wszystko co jest do wymiany - a co jest to juz zalezy co tam siedzi, trzeba okresowo rozbierać i zaglądać. reszte dbać doswiadczalnie, albo na podstawie ksiązki serwisowej ( którą radze poszukać gdzies na necie i ją troche przejrzeć, swoja droga tam są odpowiedzi na wszystkie twoje pytania - te z dzisiaj i te które jeszcze bedziesz miał )
2) mieszanka - 1:50
3) olej ? do skrzyni dowolny motocyklowy najlepiej syntetyk 10W40, albo typowo do skrzyn biegów. np ipone box2. do paliwa, najlepiej motul 800, ipone samurai generalnie syntetyki.
co do rozbieraniu rady - jak juz pisałem ksiązka serwisowa to podstawa, kolejna rada to duzo mysleć, kolejna to jak sie nie znasz lepiej za bardzo łap nie pchać
chyba że jest ok jak sie uczysz na błędach, 2T to proste silniki, ale w wyczynówkach, kazdy mikrometr, kazda rysa, każda odrobina luzu czy brak luzu, ma duzy wpływ. wystarczy czasem jedna srubke źle skręcić, i są problemy które mogą byc kosztowne.
2) mieszanka - 1:50
3) olej ? do skrzyni dowolny motocyklowy najlepiej syntetyk 10W40, albo typowo do skrzyn biegów. np ipone box2. do paliwa, najlepiej motul 800, ipone samurai generalnie syntetyki.
co do rozbieraniu rady - jak juz pisałem ksiązka serwisowa to podstawa, kolejna rada to duzo mysleć, kolejna to jak sie nie znasz lepiej za bardzo łap nie pchać

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
dziękuje za info napewno nie bede oszczedzał na oleju do mieszanki bo to głupoa lepiej dac troszke wiecej i miec bardziej zadbana maszyne w skrzyni wymienie za 10 mt bo był zmieniany na poczatku sezonu ale piękna maszyna na koło idzie sama , czekam na strój i smiganie a co do rozbiórki rozbierałem 2 t ale nie z chłodnica i nie nduro tylko jakies tam simki motorynki jawy 350 i 4t chinczyki . Lecz na razie nie widze tam nic do wymiany poza klockami przód oraz zębatka tył przód można ale jeszcze zeby wyglądają ok . A własnie co do serwisówki bo szukałem i taki troche lewy w necie jestem ma może ktos linka albo jakąs kopie tegoż ważnego dokumentu był bym wdzięczny i dzięki za rady , jednak las daje deczko więcej adrenalinki niz droga :-p
- Ninia114
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 19/4/2015, 19:32
jak dasz troche wiecej, to niespalony olej osadzi sie wszędzie gdzie moze i wcale to na plus nie wychodzi.
w silniku sie zmienia co 10 mth a nie za 10 mth ;P
nie ma znaczenia chłodnica czy nie, wska czy nie. zasada działania ta sama, jedynie dochodzi jakis zawór wydechowy, membrana na dolocie itp.
w silniku sie zmienia co 10 mth a nie za 10 mth ;P
nie ma znaczenia chłodnica czy nie, wska czy nie. zasada działania ta sama, jedynie dochodzi jakis zawór wydechowy, membrana na dolocie itp.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości