Zobacz wątek - Ktm exc 450 mniej kliknięć na nowym rozrzadzie niż na starym
NAS Analytics TAG

Ktm exc 450 mniej kliknięć na nowym rozrzadzie niż na starym

Enduro, Cross
_________

Ktm exc 450 mniej kliknięć na nowym rozrzadzie niż na starym

Postprzez braaaap » 10/9/2016, 15:37

Czesc wszystkim !
Niedawno nabylem kata ,więc profilaktycznie z góry zabrałem się za rozrząd ,napinacz na starym (prawdopodobnie iwisa) wskazywał dwa kliknięcia do końca .okey kupiłem rozrząd dida ,zamontowalem patrzę a na napinaczu tylko jedno kliknięcie :o

Wie ktoś czym może to być spowodowane ? Dodam że nie sprawdzalem długości łańcuch w didzie mam 96 .

Wyrobione ślizgi ?
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra


Postprzez henio12323 » 10/9/2016, 16:25

przede wszystkim nie ma dedykowanego DIDa do takiego ktma.. wiec mozliwe że tu jest problem ;P jest jakiśtam łancuszek który da sie zamontować ale to nie jest pasujacy łancuch rozrządu. do ktma na RFS pasuje tylko i wyłącznie IWIS. ( jest chyba jeszcze jeden jakas chyba 3 literowa nazwa raz w zyciu słyszałem żep odobno pasuje i tyle ;P no i na pewno to nie był DID)

a ogólnie to mozliwe wyrobione slizgi nie wiadomo czy oryginalny napinacz. ale nawet na nowym łancuszku i nowych slizgach bywa po 4 ząbki i to norma
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez braaaap » 10/9/2016, 17:03

Henio a co byś proponował w tej sytuacji ? Kupno iwisa ? Jezdzic ?Szczerze mówiąc mało mi się to widzi i jak już ten zakuty to chciał bym chociaż co na nim polatać .zamówię oryginalna uszczelkę pod napinacz i zaloze pokrywę chyba .Narazie składałem bez uszczelki ,może po dodaniu niej i dobrych wiatrach dojdzie jeden ząbek heh.
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 10/9/2016, 20:54

ogólnie to sprawa wygląda tak że DID pasuje, niektórzy tylko na tym jeżdzą ( po kilka sezonów) ale ogólnie ten łancuszek nie pasuje idealnie i z czasem niszczy zębatki, - wiec decyzja należy do ciebie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez braaaap » 11/9/2016, 10:39

Mhmm .tylko jak myślisz ,na takim "jednym kliknięciu" ile mógł bym tym pojeździć? :/
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 11/9/2016, 11:33

nie ma znaczenia ile klikniec zostało. ważne zeby łancuszek był napięty i nowy. ja jak załozyłem swój ostatni łancuszek miałem 2 ząbki na napinaczu. - jeździło bez problemów. a nawet chinski napinacz miałem wrzucony
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez braaaap » 11/9/2016, 18:15

Aha :))
Bo mam okazje kupić oryginalnego nowego iwisa i chyba go kupię nawet na zapas ,tylko zastanawiam się co robić z tym ,czy jeździć czy demontować ,chociaż jak już mam założony to chciał bym go do jeździć .jak myślisz do zimy da radę? Oraz wiesz może z jakim czasem rozrząd się zużywa ?
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 11/9/2016, 21:08

jak pisałem - ludzie na tym jezdza nawet po kilka sezonów. tylko z czasem to niszczy zębatki. do zimy spoko dojeździ.

iwisa mozna dorwac za 180-200 zł z olka. zaleznie od rabatów. ja chyba czasem nawet taniej rwałem.

jak sie zuzywa - ogólnie łancuszek 150 godzin leciutko wytrzyma ( oryginał iwis , nie wiem jak DID ) ja wymieniałem łancuszek co 100 godzin - co sezon około. ( zawsze na zime robiłem remont) ale raz wyszło z 170 i był jeszcze spoko.
pierwsze leca zawody dolotowe, i one też u mnie ze 150 moze z 200 godzin, i juz były zuzyte troche. i zwykle zmieniałem - zeby miec w sezonie spokój
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez braaaap » 12/9/2016, 16:09

Jednak jak wszystko na wierzchu to zmienie na tego iwisa ;)

A nie zakładając nowego tematu
Henio (lub ktoś inny) jestes w miarę ogarnięty w elektryce ?

U mnie w kacie jest konkretnie zamieszane że tak powiem mianowicie odkąd kupiłem go rozrusznik nie kręcił .sprzedawca pierw mówił że coś z masą ,a później że aku do wymiany okey mowie ,faktycznie akumulator był tylko na wymianę .ale po kolei podlaczalem prostownik pod akumulator i przyciskając przycisk od rozrusznika nie było nawet słychać tego charakterystycznego "klikniecia" z przekaznika rozrusznika .okey kupiłem przekaźnik (nie oryginalny tylko pan w sklepie zaproponował od jakiegoś chinola który ma też kostkę na 4 piny ,2 bezpieczniki itp) po zamontowaniu go dalej kicha ,nic się nie zmieniło .a nawet zepsulo bo wcześniej chociaż świeciły światła (nie wina przekaznika tylko moja bo coś pokonocilem pewnie)

Dodam że rozrusznik po zdemontowaniu i podłączeniu (na krótko bezpośrednio do dobrego akumulatora kręci normalnie )

I zastanawia mnie to czy da radę się jakoś obejść z całą elektryka mianowicie rozrusznik podłączyć na krótko omijając przekaźnik ? Oraz światła ?
Bo na tych dwóch rzeczach mi głównie żalezy (no i ładowanie rzecz jasna heh.)
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 12/9/2016, 21:46

swiatła powinny byc tylko po włączeniu, masz namotane w elektryce, sciągnij serwisówke, tam jest schemat, jak sie cokolwiek znasz to dojdziesz. na tej instalacji mozna powiedziec że sie uczyłem czytac schematy, bo miałem podobnie, dokładnie to miałem tak że na zgaszonym moto, działało wszystko swiatła itp. miałem do kazdej klemy po 5 przewodów puszczonych :D

i u mnie w zasadzie wyszło że musiałem wszystko powywalać. poucinac to co ktoś namotał. i dosłownie zostało kilka kabelków i wszystko działało. siwatła działały - po odpaleniu, rozruszni ktez bez problemu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez braaaap » 22/9/2016, 17:56

Henio dzięki za pomoc , wsadzilem rozrząd iwisa i wszystko gra ,jednak niepokoi mnie jedna sprawa ,mianowicie to że podczas dzisiejszej jazdy zaczelo mi rzygać z odpowietrznika przy pompie wody , oraz z odpowietrznika po drugiej strony głowicy (obok kolektora) podczas zmiany rozrządu zmienilem oringi na wałku rozrządu ,płyn raczej nie ubywa i jest czysty (nie zmieszany z olejem) .
Kilka dni temu zmieniałem olej oraz filtry ,olej na motula 300v 15w50

Odkąd go kupiłem miałem problem z prawidłowym poziomem oleju ,tzn gdy wlalem np 1,3litra odpalilem na chwilę,okienko stawało się puste .dolalem tak żeby było dobrze i na dzień dzisiejszy po ostatniej jeździe stan oleju jest ponad połowę okienka w pokrywie bocznej .

Jak mówisz ,może to że wywala mi ten olej to wina zbyt dużego poziomu oleju ? Czy jednak jak najszybciej ciej ściągać pokrywę zaworów i zmieniasz też simeringi na wałku ?
Four Stroke Power ! :-)

Husaberg fe 501

&

Mz Etz 251
Avatar użytkownika
braaaap
Świeżak
 
Posty: 366
Dołączył(a): 25/11/2014, 12:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez quado500 » 22/9/2016, 20:49

olej sprawdza sie na zimnym silniku i 5 min po zgaszeniu bo musi dobrze spłynąć z góry, wiec jak dolałeś tuż po zgaszeniu to napewno jest za dużo i pewnie przez to wywala, po odpaleniu nie widac w okienku bo opływa cały silnik wiec na dole jest go mniej niż jak postoi
Avatar użytkownika
quado500
Świeżak
 
Posty: 241
Dołączył(a): 20/12/2015, 11:03

Postprzez henio12323 » 22/9/2016, 22:07

a skąd kupiłes oringi ? jak nie kupiłęs oryginalnych to nie ma co sie dziwic ;D bo tam idą nietypowe calowe. w dodatku łatwo o to że np cos nie wskoczy na swoje miejsce . mozesz sciągnąc pompe ( pokrywke wiatraczek ) poluzowac lekko sruby pokrywy głowicy ( ale lekko żeby silikon nie puscił ) i w tym krązku od pompy wody masz 2 dziurki - wkręcasz sruby i za nie wyciągasz. patrzysz co tam siedzieje - i montujesz od nowa wciskając. da sie to zrobic chociaz lekko nie jest. ale nie trzeba przynajmniej góry pruć całej. no i uszczelnaicze to samo - tylko oryginałw razie co. 50 zł komplet około kosztuje ;/ nie mało ale na tym chodzi długo i bezproblemowo. o ile jeszcze wałek rozrządu nie jest zjechany ;d


to jaki miałes problem ? przecież olej jest w oczku. serwisówka mówi zalać 1.3 - i potem dolać aż bedzie w oczku. to uniwersalna serwisówka do kazdego ktma, i zalezy to czy zmieniasz filtr, czy nie, jak spuscisz dokładnie olej itp. realnie na suchy silnik wchodzi jakies 1.5 -1.6 litra.

oleju ma byc miedzy minimum a max w okienku, a cyz jest połowa 3/4 czy 1/3 obojętne
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr