Zobacz wÄ…tek - Yamaha yz250
NAS Analytics TAG

Yamaha yz250

Enduro, Cross
_________

Yamaha yz250

Postprzez tommm » 3/9/2016, 17:24

Witam mam Yamahe yz250 z 97r z silnikiem 4SR mam pytanie, silnik chodzil calkiem fajnie, po wizycie w pewnym serwisie, silnik zostal spr. i zalecono mi wymiane oleju ( polecono mi "jaki kolwiek 15w40" poniewaz powiadziano mi ze to tylko ma smarowac skrzynie i w crossie i tak czesto zmienia sie olej to nie ma sensu lac drogiego ( pierwszy raz mam crossa wczesniej jezdzilem na szosowych moto) wiec zaufalem. Efekt od razu sprzeglo sie skleilo... i to tak mocno ze silnik gasnie, po wbiciu biegu, chyba ze szybko sie ruszy;) do tego hamujac trzeba od razu szukac luzu bo inaczej sinik zgasnie. Nie ma opcji zeby moto odpalic na pych lub przesunac na biegu, sprzeglo jest tak sklejone ze wogole nie chce drgnac. PS. przy okazdji podrzucam foto cylindra. czy ktos jest w stanie mi powiedziec czy jest to tuleja czy nicasil? i co z takim sprzeglem wymienic sam olej czy sprzeglo do wymiany??
Obrazek (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
tommm
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 15/7/2016, 18:08
Lokalizacja: czerwionka-leszczyny


Postprzez henio12323 » 3/9/2016, 20:45

tuleja, złap jeszcze magnesem - jak sie dobrze "klei" to tuleja na 200%. widac ewidentnie na tej fotce od góry że jest ze 2-3 mm rant. jak jest nicasil to tego rantu nie ma. gołe alu i tylko warstwa cienka na mikrometry nicasilu wiec niewidoczna od góry

co do sprzęgła - mozesz przemyć tarcze i przekłądki w benzynie ekstrakcyjnej, albo dobry bedzie np zmywacz do hamulców. potem kup olej 10W40, do skrzyn np polecam ipone box 2, nasącz tarcze tym olejem i poskładaj. powinno smigać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez tommm » 3/9/2016, 21:09

a jeszcze takie pytanie czy uszczelniacze np. z walka zebatki, dzwigni zmiany biegow i kickstartera mozna wymienic z zewnatrz? czy trzeba rozpolawiac silnik?? a co powiesz o tloku? to normalne ze wyglada tak czysto, czy jest opcja ze byl niedawno wymieniany? bo poprzedni wlasciciel twierdzil ze niedawno wymienial, ale wszyscy tak mowili co chcieli sprzedac;)
tommm
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 15/7/2016, 18:08
Lokalizacja: czerwionka-leszczyny

Postprzez henio12323 » 4/9/2016, 05:19

tak z zewnątrz, wystarczy np wkręcic w nie wkręta do drewna i pociągnąć.

tłok wygląda na swiezy, ale normalnie jak maszyna zdrowa dobrze jeżdzona i wyregulowana to nie bedzie sie syfiło. tak jak twój tłoki po 100 godzinach wyglądają czasami, widac nieco nierówne spalanie, pewnie są niedoróbki w kanałach... ale nie przejmuj sie tym
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez tommm » 4/9/2016, 10:46

co to znaczy niedorobki w kanalach?? ogolnie motor mial zmieniony gaznik na nieorginalny, o ile db pamietam z kx250 ale chodzilo wszystko db wiec to raczej nie jest problemem;) widze ze konkretnie znasz sie na crossach, tak jak pisalem to moj pierwszy 2t w zyciu;) wiec jak bys jeszcze mogl dac znac po czym poznac luzy na kobie? czy tlok musi do tego byc zdjety i czy chodzi tutaj o luzy boczne na osi walu czy moze pionowe gora/dol tak jak tlok chodzi? no i jaki luz jest ok a jaki oznacza zuzycie, bo jak sie domyslam na lozyskach nawet po remoncie jakis minimalny luz musi byc?
tommm
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 15/7/2016, 18:08
Lokalizacja: czerwionka-leszczyny

Postprzez henio12323 » 4/9/2016, 11:38

No ze nierowno podaje mieszanke bo nagar nie jest symetryczny

Co do korby lapiesz za korbe w gora dol ruszasz nie moze byc zaden wyczuwalny luz. Najlepiej sciagnac tlok. Ale tez sprawdz luz lapiac za tlok i od razu sprawdzisz jak luz lozysko gorne-korba-sworzen pracuje. Tez luzu ma nie byc wyczuwalnego. Najlepiek czujnikiem zegarowym tez pomierzyc to w miare mozluwosci. Wiadomo bez luzu nie zakrecisz korba ale ma byc najciasniej w sumie jak sie da. Mozna tez zlapac za korbe cala reka i ciagnac ja do gory a druga reka pukac od gory. Po odglosie costam ocenic mozna. Jak brzeczy mocno to luz duzy. A no i przemyj wszystko jakims zmywaczem albo benzyna ekstrakcyjna bo olej osadzony kasuje luz nieco
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez tommm » 4/9/2016, 11:54

wow a mowili mi ze 2t prosty w budowie, i wszystko robi sie raz dwa... nie wiem czy nie lepiej bedzie jak wyciagne silnik i zawioze do jakiegos fachowca od tego bo bez doswiadczenia moze byc roznie, a i tak raczej sam silnika nie rozpolowie w domu zeby zawiesc wal do roboty gdy bedzie potrzeba... ok dzieki bardzo za pomoc, mam nadzieje ze jakos to ogarne:)
tommm
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 15/7/2016, 18:08
Lokalizacja: czerwionka-leszczyny

Postprzez henio12323 » 4/9/2016, 12:39

prosty w budowie jest bo ma mało częsci, i praktycznie jakbyś nie poskładał to powinien odpalić.... ale dobrze zrobić silnik nie jest łatwo. nawet nowe motocykle potrafią mieć niedoróbki fabryczne i krzywo walić :D także tutaj nie ma co sie przejmować. są to tez "niuanse" amator tego nie odczuje, czasem to sie nawet nie do konca rzutuje na jakieś osiągi, ale np na żywotnosc moze miec wpływ w jakimstam procencie, albo i ułamek procenta...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez tommm » 4/9/2016, 22:50

Mam jeszcze pytanie odnosnie sprzegla... nie wiem czy wszedzie jest tak samo czy nie, ale odkrecilem 6srub z sprezynami, sciaglem te zewnetrze kolo kosza i wyciaglem tarcze, po czym okazalo sie ze wypadla koleczka taka jak z lozyska z srodka gdzie jest wodzik laczacy dzwignie linki i docisk sprzegla. Mam pytanie jak dokladnie ma byc tak kolka wsadzona?? http://img.ec24h.pl/rabittsport/tmp/b/a ... 40x480.jpg chodzi o ta z nr 21... jesli jej nie dam to wodzik 22 wchodzi gleboko w 17 i dzwignia sprzegla ma luz na 3/4 swojego zakresu pracy a w ostatniej 1/4 powoduje minimalny ruch docisku, gdy z koleji daje ja tak jak na obrazku kulka nie wchodzi wewnatrz 17 tylko z niej lekko wystaje i wtedy z koleji calosc z wodzikiem wystaje za bardzo, i po skreceniu wszystkiego nie dociska tarcz ktore maja ze 3mm luzu co sprawia ze sprzeglo nie ma prawa dzialac... przydala by sie pomoc jak to zlozyc, bo chcialbym zawiesc silnik w calosci tak jak powinien byc zlozony;)
tommm
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 15/7/2016, 18:08
Lokalizacja: czerwionka-leszczyny

Postprzez henio12323 » 5/9/2016, 21:02

a moze ktoś dałza duzą kulke ? albo pewniejsza opcja - mozliwe że zakręcił ci sie wałek po drugiej stronie, i po prostu wszystko jest w pozycji wcisnietej. wypnij linke, albo przekręc wałeeczek w który wpina sie linkę sprzegła. wtedy albo powinno wejsc głębiej... chyba że to jest ok. to pozostaje opcja za duzej kulki. obczaj w necie numer tej częsci ( 21 to numer na fiszce, ale powinien byc opis z długim numerem czesci takim jak sie zamawia w serwisie yamahy, wklep to w google i mozliwe że wyskoczy gdzies wymiar kulki - sprawdź wtedy czy masz dobrą )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez tommm » 6/9/2016, 11:14

Dzieki za pomoc, problem jest taki ze wczesniej dzialalo sprzeglo tylko sie skleilo, a teraz nie umie tego zlozyc zeby bylo db:)
tommm
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 15/7/2016, 18:08
Lokalizacja: czerwionka-leszczyny



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê