Zobacz wątek - Lubrixa smaruje łańcuch + 3/4 motocykla WTF?
NAS Analytics TAG

Lubrixa smaruje łańcuch + 3/4 motocykla WTF?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Lubrixa smaruje łańcuch + 3/4 motocykla WTF?

Postprzez pwm » 1/9/2016, 19:54

Mam lubrixę, prawidłowo podłączoną
zalana niebieskim olejem do olejarek.
Ustawiona na smarowanie spowolnione (rzadki olej)
i tak pod kapą zbiera się tego tyle, że mi na parkingu kapie i zaświoniona do tego stopa centralna jest.

Czy jak dam przekładniowy olej to będzie lepiej?

Tak z innnej beczki co ile smarować łańcuch?
Bo jak to ma mi AŻ TAK RZYGAĆ po moto ;) to ja to wprowadzam w tryb wyłączony i co jakiś czas uruchomię żeby mi przesmarowało łańcuch, będzie spokój z syfem
Pytanie jeno co ile km zalać olejem ;) ?
Avatar użytkownika
pwm
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 2/8/2016, 17:56
Lokalizacja: Poznań


Postprzez Oastra » 1/9/2016, 20:09

Nie odpowiem bezpośrednio na Twoje pytanie. Wiem że masz od niedawna bandita. Dostałeś instrukcję obsługi przy zakupie matocykla? Jak nie to na stronie suzuki są instrukcje po polsku nawet do bardzo starych modeli, polecam.

Są różne szkoły jeśli chodzi o smarowanie, przekladniowym smarowalem trochę w poprzednim motocyklu ale on się nie trzyma i trzeba by lać co trochę , stosuję teraz taki specjalny w spreju i jest ok, psikam nim co 500 km.
Niektórzy oliwią po kazdym deszczu/myciu a niektórzy tylko częściej jak jeżdżą w deszczu ale widać po łańcuchu że po myciu dalej smar się tak samo trzyma, przynajmniej mój
Oastra
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 28/2/2015, 19:55

Postprzez Artur_ » 1/9/2016, 21:39

Jeśli olej kapie podczas parkowania, to masz nieszczelność na przewodach. Co do smarowania, to rolki mają być "czarne", a nie całe zaolejone, bo wtedy będzie chlapać gdzie popadnie. W swojej olejarce zrobiłem dwa "biegi" interwału otwarcia co 30s lub co 2min, plus potencjometr czasu otwarcia elektrozaworu od 0.5s. (tak wynika z obliczeń) do ok 8s. Jeśli jeżdżę tylko po asfalcie, mając zalany hipol, to przy obecnych letnich temperaturach mam wszystko na minimum. W sumie to żałuję, że nie wydłużyłem interwału otwarcia do 3-4min. Ratuję się czasami zalaniem olejem przekładniowym 200W, tylko jak się zrobi 10st. za dnia, to ten olej ledwo co chce przejść przez dyszę.
Artur_
Świeżak
 
Posty: 358
Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez pwm » 2/9/2016, 20:53

Niezłe jaja
okazało się, że w instrukcji jest dokładnie odwrotnie niż w urządzeniu.
I nastawa zgodnie z instrukcją na kropla co 3 min, realnie dawała co 30 sekund.
Aktualnie ustawione na co 3 minuty + hipol 85W i odpukać nie rzyga olejem po sprzęcie.
Avatar użytkownika
pwm
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 2/8/2016, 17:56
Lokalizacja: Poznań

Postprzez pwm » 4/9/2016, 18:59

Podsumowując.

Zalane olejem HIPOL 85W
ustawione na minimum ( co 3 minuty kropla)
nic nie rzyga itd... łańcuch nasmarowany jak trzeba.

Temat do zamknięcia.
Avatar użytkownika
pwm
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 2/8/2016, 17:56
Lokalizacja: Poznań

Postprzez traveler » 4/9/2016, 19:55

Nie prosciej bylo kupic w spreju? Każdy inaczej, swój smaruję co 2 tankowania (450-500km) plus dodatkowe czyszczenie po deszczu z nasmarowaniem. Puszke jeszcze nie skonczylem a juz ponad 5k na liczniku. Z poczatku smarowalem za duzo to mi sciekalo z przedniej zebatki :D
FZ6N '09 98HP

brak podpisu.
Avatar użytkownika
traveler
Świeżak
 
Posty: 297
Dołączył(a): 29/6/2015, 17:27
Lokalizacja: BDG

Postprzez pwm » 7/9/2016, 13:36

Wiesz upraszczając to sobie puszkę trza kupić ;)

Kupiłem olejarkę bo nie mam czasu/gdzie robić takiego serwisu.
Jak już to ustrojstwo jest wyregulowane nie rzyga nie kapie a smaruje i zapominam o temacie.
Avatar użytkownika
pwm
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 2/8/2016, 17:56
Lokalizacja: Poznań



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr