Zobacz wątek - Pierwszy Cross Proszę O Poradę

Pierwszy Cross Proszę O Poradę

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Pierwszy Cross Proszę O Poradę

Postprzez Mariuszpg » 30/8/2016, 22:36

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
- Raczej nie wielkie w tym kierunku wczesniej skutery/Simson/ETZ251 i w sumie juz 5 lat przerwy czasem tylko jakis przelot na sprzęcie znajomych
- Wiek, waga, wzrost,
-23,86,179
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
-Moje tereny są obfite w góry,pola,lasy ale w promieniu 25 km mam tez okolo 7/8 torów, 60% tor40% pozostała przestrzeń
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
-Z pewnością nie będzie tego duzo wracm do domu na weekend wiec będzie to nie więcej niz kilka godzin dziennie 5/6 razy w miesiącu
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
-Do 10 tys, ciuchy to nie problem wujek sporo jezdzil mamy podobną budowe za pare groszy mam 2 komplety ubrań
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
-Każdy chce jak najmniejszy ale liczę sie z wydatkami do 1000zł
- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
-Raczej wyczynówka kręci mnie fontanna ziemi za plecami :)
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
-Mogę powiedzieć ze zakochałem się w KTM200SX :P[b]


Tak zaczniemy:D :D
Cytat z głównej?"""?Kurt Trieb: "Jeśli moc jest łatwa w kontroli, to znaczy że jest jej za mało!"
Avatar użytkownika
Mariuszpg
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 30/8/2016, 20:23
Lokalizacja: Świętokrzyskie jakie cudne.


Postprzez stanio50 » 31/8/2016, 07:50

Nie ma motoru do wszystkiego, jeden lepiej sobie poradzi na torze inny w lesie a jeszcze inny na na asfalcie. Z tego co piszesz 60% tor 40% others, szczerze mowiac tor jaki by nie był to szybko sie znudzi, pozostala przestrzeń jest napewno ciekawsza niż tor i po kilku wyjazdach bedziesz wolał pojsc jak dzik w las niż hopsać sobie na torze.
Kolejne pytanie 2t czy 4t?
2t wiecej pali ale koszty utrzymania są mniejsze i jak dla mnie silniki 2t sa bardziej debiloodporne. Koszt totalnego remontu np. 250 w 2t wyniesie Cię ok 2000-2500 i masz tak naprawde nowy silnik, w 4t koszty masz 2x wieksze bo za remont calego silnika zaplacisz w okolicach 5000 polskich biletów NBP.
Tutaj decyzje pozostawiam Tobie.
Enduro czy cross?
Czym to się rózni niby niczym a jednak, enduro mają inne przelozenia w skrzyni biegów, inaczej zestrojony zapłon, inaczej zestrojone zawieszenia (bardziej miekkie), inaczej oddają moc i zazwyczaj mają jakieś tam swiatła choć nie zawsze. Ogolnie enduro na tor ma za miekkie zawieszenie a cross w lesie Cie przeora tak ze nie bedziesz wiedzial jak sie nazywasz (jezdzilem na sx450, crf450 po lesie i naprawdę miałem serdecznie dość tych motorów) gdzie inni na enduro po niedzielnym upalaniu bedą pełni wigoru.
No wlasnie tutaj musisz sobie odpowiedzieć na pytanie co wolisz, tor czy las?
Jaka pojemność?
Sprzety ktore opisałeś wyzej mają sie jak rower do samochodu... jezeli masz oleju troche pod kopułą to odrazu zaczoł bym od 2t 250/300 czy 4t 400/450 a jak nie czujesz sie na siłach to 2t 125/200 czy 4t 250.
Ogolnie jezeli dobie nie jezdzisz to jazda czy też nie wykorzystywanie pełnej mocy bedzie też meczące a nie o to w tym wszytkim chodzi. Rider ktory trzyma pewnie i bardzo dobrze lejce 125-tki w 2T wsadzi sobie w dupe palec i objedzie 450 z kims kto nie ogarnia mocy i ogolnie pomylił się z powołaniem i przesadził z pojemnością.
Nikt w terenie nie bedzie sie wysmiewał ze jeździsz na 125 czy 200 bo te małe wariaty potrafią bardzo bardzo dużo.
Wracając do meritum sprawy, jeżeli tak bardzo sie upierasz przy torze to polecam:
Cross:
2t:
ktm sx 125/200/250
honda cr 125/250 <-- bardzo mocna jest 250
kawasaki kx 250 <-- powyzej 2000 roku.
yamaha yz 125/250 <-- słabe skrzynie
4t:
ktm sxf 250/450
honda crf 250 <-- bardzo fajne sprzety jezeli sie zdecydujesz to szukaj modelu na podwójnym tlumiku. Motor nadaje sie do mx i do enduro bardziej niż pozostałe.
yamaha yzf 400/426/450 <-- słabe skrzynie

Motory takie jak suzuki rmz, kawasaki kxf darował bym sobie nie chodzi o to ze są złe, jezdza fajowo ale konstrukcja głowicy i czestotliwośc remontów to jakas pomyłka.

Enduro::
2t:
ktm exc 125/200/250/300
honda cre 125/250 <-- bardzo rzadko spotykana
Sherco
Beta
Husqvarna
GAS GAS EC
TM Racing
Husaberg
w pojemnosciach jak wyzej.
Ogolnie marki KTM husaberg i husqa to jeden pies z tego co sie orientuje,
Marki niszowe na naszym rynu takie jak beta rr, sherco, gas gas, tm racing są znacznie tansze niż wspomniany wczesniej ktm czy berg a oferują to samo lub wiecej, np w gas gas na wstepnie masz zawieszenie Ohlins lub Sachs które pracuje wyśmienice,
Za 10 tys spokojnie kupisz np TM Racing czy GAS GAS ec300 z lat 2006-2008 w fajnym stanie.
4t:
ktm
exc 250f/400f/450f
yamaha wr 250/400/450
Beta
Husqvarna
GAS GAS

Ja osobiscie latam na GAS GAS ec250 2005 i opierajac sie na swoich dosiwadczeniach z motorami jazdą jak i serwisowaniem nie przesiadł bym sie na 4t never, nie kupił bym tez KTM i Berga bo jest to przertost formy nad trescią, w pt kupiłem GAS GAS EC300 z 2014roku za 15500 160mth nabiegane kupiony w PL, sprzet nie dobity w fajnym stanie, a za ktm w takim roczniku i stanie musisz liczyc od 20000 za jakiegos dobitego terenem złoma po 25000-27000 za cos fajnego. Za co tyle sie płaci, nie wiem, chyba barwnik pomaranczowy do pastyku jest az tak drogi.
Na koniec chcial bym podkreslić ze sa to moje osobiste odczucia i nie mam na celu obrazac czy tez negować fanow marki itp, są to oczywiscie bardzo dobre motory ale finansowo bardzo przesadzone i za te pieniądze mozna kupic duzo mlodszy i fajniejszy sprzet ze stajni gasa czy Tm racing.
stanio50
Świeżak
 
Posty: 59
Dołączył(a): 11/11/2012, 14:53

Postprzez Mariuszpg » 31/8/2016, 18:59

Powiem tak tor torem ale wokół mam mnóstwo przestrzeni do wykorzystania, wiem ze nie będe tam na okrągło moze troche przesadziłem z proporcjami ale ze wzgledu na fakt ze dosc często organizowane są w okolicy zawody typu cross country które zazwyczaj oglądałem i postanowiłem kiedys w takich wystartować :)
Co do sprzętu zdecydowanie miedzy 200 a 300 , zdecydowanie 2T i tak jestem fanem marki KTM i możliwe ze to przez ten barwnik sam nie wiem :)
KTM 200SX
KTM EXC250
oraz wspomniana przez Ciebie Honda CRF 250 za którą również się rozglądałem ale mimo wszystko to 4T.
to sprzęt za którym tak naprawdę się rozglądałem i o którym słyszałem co nieco dobrego
Cytat z głównej?"""?Kurt Trieb: "Jeśli moc jest łatwa w kontroli, to znaczy że jest jej za mało!"
Avatar użytkownika
Mariuszpg
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 30/8/2016, 20:23
Lokalizacja: Świętokrzyskie jakie cudne.

Postprzez stanio50 » 31/8/2016, 19:26

Skoro chcesz placic za barwnik ok, Twoja decyzja.
Szukal bym EXC 250. Silnik 200 jest oparty na 125 wiec troche wysilony. GG robi odwrotnie, 200,250,300 ma ten sam dol tylko piec inny.
Powodzenia w szukaniu. Pamietaj zeby kupic motor z papierem bo to co ostatnio się dzieje trochę odstrasza kupna sprzętu bez kwita.
Pozdro!
stanio50
Świeżak
 
Posty: 59
Dołączył(a): 11/11/2012, 14:53

Postprzez Mariuszpg » 31/8/2016, 19:46

Może jest ktoś kto mógłby powiedzieć mi coś o Hondzie CRF 250 z własnego doświadczenia w sumie jest to tez bardzo fajny sprzęt.
:)
Cytat z głównej?"""?Kurt Trieb: "Jeśli moc jest łatwa w kontroli, to znaczy że jest jej za mało!"
Avatar użytkownika
Mariuszpg
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 30/8/2016, 20:23
Lokalizacja: Świętokrzyskie jakie cudne.

Postprzez henio12323 » 31/8/2016, 20:12

mozna mówic i mówic. zalezy co chcesz wiedziec. honda jak honda - moto jak moto. nic szczególnego, ale też nic złego.

moto trzeba sobie wybrać pod teren. jak ja to widze:
125tka 2T enduro - moto wolne do przelotów, wiec crosscountry na tym to mordęga. na tor mx taki o, tez słabawy, fajny do technicznego enduro gdzie nie wymagana jest duza moc - wiec jakies wąwozy lekkie itp
200 2T enduro - podobnie jak 125, tylko juz lepiej jest z mocą i mozna bardziej uderzac na podjazdy itp
250 2T enduro - sprzet lepszy w np w góry, podjazdy to pikuś, a nadal w miare lekki, czasem bywa jednak za mocny. na tor niezły zwłaszcza amatorsko. na przeloty - dla mnie lipa.
250 4T enduro - moto fajne tez do polatania po lesie, gdzie nie trzeba sie z nim siłować w wąwozie, ale tez nei lata sie na przeloty szybkie. taki o las cos sie pobawic ideał. zwinny i daje duzo frajdy
450 enduro - super na szybkie przeloty, ciezkie w ciezki teren. crosscountry spoko.
crossówki :
generalnie
125 w 2T - moto tylko na tor nigdzie indziej
250 2T - nei ma co myslec nawet
200 2T - raczej na tor, ale od neichcenia mozna walnąc jakies CC
250 w 4T - moto super na tor, na CC moze sier sprawdzic jak trasa nei ejst szybka

tak ja to widze. widze na zawodach CC jak warunki bywaja dosyc trudne ( nie ma przelotu po płaskich sciezkach, tylko jest np błotnisty podjazd) to crossówki padają na trasie jak muchy.. kopia sie, gotują. enduraki nie maja aż takich problemów. z kolei odwrotnie jest typowo na torze.... ale amatorsko enduro lepiej sie sprawdzic na torze, niz crossówka w enduro.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Mariuszpg » 31/8/2016, 22:25

Chodziło mi głównie o satysfakcje z jazdy i +/- koszt sezonowego utrzymania pojazdu.
EXC 250 jest ciekawą maszyną która z pewnością mnie zadowoli i co ważne 2T :P
Dzięki za pomoc niedługo dam znać jak idą poszukiwania :)
Cytat z głównej?"""?Kurt Trieb: "Jeśli moc jest łatwa w kontroli, to znaczy że jest jej za mało!"
Avatar użytkownika
Mariuszpg
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 30/8/2016, 20:23
Lokalizacja: Świętokrzyskie jakie cudne.

Postprzez henio12323 » 1/9/2016, 18:13

satysfakcja jest wtedy kiedy maszyna jest dobrzse dobrana w teren i bedziesz umiał sie nią posługiwać. miałem exc 525 po lesie latanko swiretna sprawa, a satysfakcja z latania np w superenduro mizerna. z kolei potem miałem exc 300 i odwrotnie, po lesie jak miałem gdzies dojechac to troche mordega i zadna przyjemnosc...

koszta utrzymania tu i tu są podobne. i nie jest tanio - ja kchcesz tanio to nie kupuj w ogóle :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Mariuszpg » 1/9/2016, 19:36

Na pewno się sprawdzi :) ciekawe tylko jak będzie z podjazdami i hopami choć z tego co widziałem nieźle sobie radzi


wiem że tanio nie jest :P z tego co sprawdziłem no to 2k musze mieć w kieszeni :)
Cytat z głównej?"""?Kurt Trieb: "Jeśli moc jest łatwa w kontroli, to znaczy że jest jej za mało!"
Avatar użytkownika
Mariuszpg
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 30/8/2016, 20:23
Lokalizacja: Świętokrzyskie jakie cudne.

Postprzez Mariuszpg » 1/9/2016, 20:53

Ostatnio edytowano 1/9/2016, 21:03 przez Mariuszpg, łącznie edytowano 1 raz
Cytat z głównej?"""?Kurt Trieb: "Jeśli moc jest łatwa w kontroli, to znaczy że jest jej za mało!"
Avatar użytkownika
Mariuszpg
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 30/8/2016, 20:23
Lokalizacja: Świętokrzyskie jakie cudne.

Postprzez henio12323 » 1/9/2016, 20:59

o podjazdy i hopki sie nie bój - moto da rade - prędzej kierowca nie wytrzyma :D

pamietaj że SXF to crossówka do enduro kiepska

exc-f odwrotnie...

a co mamy powiedziec ? moto jak moto, kazdy widzi jak wyglądają... ale akurat wygląd to najmniejszy problem. raptem za 3-4 stówki kupić da sie komplet plastików w idealnym stanie z ładną okleinką. za nieco ponad 300 zł masz nowiutki komplet plastików i moto wygląda o niebo lepiej... a nadal technicznie moze byc ruina. wiec zacznij od sprawdzenia stanu technicnzego - po fotkach nikt tego nie wywróży


aa no i edytuj posty ;D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Mariuszpg » 1/9/2016, 21:50

sorka za post :P
o kierowcę sie nie boje da rade szybko sie uczy chłopak :D
fakt wygląd zawsze mozna zmienić to raczej pestka , a znów nie ma co wierzyć w to co piszą jak się nie sprawdzi na żywo to sie nic nie dowie człowiek na 100% a i tak nie zawsze ,coś wyjdzie z czasem.
Cytat z głównej?"""?Kurt Trieb: "Jeśli moc jest łatwa w kontroli, to znaczy że jest jej za mało!"
Avatar użytkownika
Mariuszpg
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 30/8/2016, 20:23
Lokalizacja: Świętokrzyskie jakie cudne.

Postprzez henio12323 » 2/9/2016, 17:48

to że sie uczy szybko nie znaczy że ogarnie za mocne moto... bo własnie im sie mocniejsze kupi tym nauka idzie duzo wolniej.

a odkręcanie gazu po prostej to nie nauka ;D

na pewno nie ma co wierzyć opisom, trzeba jechac - najlepiej z kimś kto sie zna, i ktoś jest "obcy" raz że bez emocji podejdzie do tematu, dwa ze fachowo oceni.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Mariuszpg » 3/9/2016, 18:27

ok w ciągu 3 tyg obejrzałem 9 sztuk... w sumie będzie z 2,5 tys km... ale w końcu rzut beretem... zaledwie 40 km ode mnie
2006r KTM 200 exc w bardzo dobrym stanie oceniam tak jak i mój mechanik
ponoć ma niecałe 100h przejechane, lagi i napęd jak nowy, nic nie cieknie zimny pali z pierwszego jedyne co to tylnia dętka do wymiany i najważniejsze wszystkie papiery...
ostatnio prawie 200 km(w jedną stronę) na nic wszystko miało byc git w ogłoszeniu i przez telefon nagle dojezdzam oględziny rozawiamy a ten wyskakuje ze nie ma papierów xD dobra nara
ale dzięki temu zostałem szczęśliwym posiadaczem tej piękności
Załączniki
14193879_1791430871094567_2042774795_n.jpg
14193879_1791430871094567_2042774795_n.jpg (69.49 KiB) Przeglądane 481 razy
14249193_1791430861094568_337776960_n.jpg
(164.97 KiB) Nie pobierane
Cytat z głównej?"""?Kurt Trieb: "Jeśli moc jest łatwa w kontroli, to znaczy że jest jej za mało!"
Avatar użytkownika
Mariuszpg
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 30/8/2016, 20:23
Lokalizacja: Świętokrzyskie jakie cudne.

Postprzez henio12323 » 3/9/2016, 20:42

wygląda nieźle. nic tylko jeździc i sie cieszyć :D

na zime podnieś czapke ( zdejmij cylinder :P ) zobacz jak tam korba tłok. koszt tego zabiegu to raptem z 10 zł za oryginalną uszczelke z oryginału. a bedzie pewnosc że wszystko gra
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Mariuszpg » 4/9/2016, 06:01

Gdy wszedłem do typa moja narzeczona powiedziała ze wyglądałem jak dziecko w sklepie z zabawkami xD tylko troche większe dziecko i troche większe zabawki :P radość z jazdy będzie na pewno póki co jedno małe kółko bo szkoda opony

ale dzis zaprowadzam do mechanika odbieram w piątek, muszę wymienic olej (ponoć zmieniony) nie są to koszta więc lepiej to zrobic+ tylnia dętka i zajrzeć do gaźnika
wczoraj naprawiłem światła, wystarczyło wyczyścić styki w kostce:P
tak więc przyszły weekend wiem jak spędzę :D
Cytat z głównej?"""?Kurt Trieb: "Jeśli moc jest łatwa w kontroli, to znaczy że jest jej za mało!"
Avatar użytkownika
Mariuszpg
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 30/8/2016, 20:23
Lokalizacja: Świętokrzyskie jakie cudne.



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr