Zobacz wątek - Raczej słabszy, ale nowszy motocykl czy docelowy starszy?
NAS Analytics TAG

Raczej słabszy, ale nowszy motocykl czy docelowy starszy?

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Raczej słabszy, ale nowszy motocykl czy docelowy starszy?

Postprzez kolega » 29/8/2016, 14:14

Cześć,

Przymierzam się do kupna pierwszego motocykla. Głównie będę jeździł po mieście (Warszawie) i okolicach (obwodnice, ulice 4 pasy w jedną stronę gdzie nikt nie trzyma 50 km/h, itd., ale też często korki na ulicach) oraz od czasu do czasu poza miasto - ale raczej jako wyjazd max jednodniowy w jedną stronę a nie wielodniowa trasa przez kilka krajów.

Zastanawiam się na ile ważna jest nowość w motocyklach. Weźmy dwa takie dla przykładu:
http://allegro.pl/honda-cbr-300-r-abs-n ... 70782.html
http://allegro.pl/yamaha-fz6-s2-2010-ro ... 02482.html
(Oczywiście nie wybieram tylko pomiędzy tymi dwoma)

Czy te pare lat i kilkadziesiąt tyś przebiegu, to duża różnica? Z tego co widzę, to małe mają niestety tą wadę, że zazwyczaj siedzisko jest też niżej (da się to jakoś podwyższyć?) a ja jestem dość duży. Waga 110, wzrost 192, wiek 30. Motocykl nie musi być super szybki. Chciałbym po prostu się czuć jak równoprawny pojazd na autostradzie, ale nie mam zamiaru się ścigać z kierowcami BMW. Na kursie miałem Suzuki Gladius i Yamahę FZ6 (albo MT7?) - dobrze by było mieć coś nieco wyższego, ale na pewno nic dużo mocniejszego. Chciałbym wydać na to tak do 15 tyś, ale fajnym rozwiązaniem za dużo mniej też nie pogardzę. Najbardziej podobają mi się sportowe i nakedy. Trochę też turystyczne, ale już nieco mniej i wydają się duże i ciężkie i mniej praktyczne do jazdy po mieście.

Wolałbym też kupić jeden motocykl, ale docelowy (mniej dyskusji w rodzinie na ten temat), ale też nie chcę kupować jakiegoś złoma, który później zaraz przestanie się nadawać do jazdy. Niestety słabo się znam na mechanice by rozpoznać stary, ale sprawny motocykl.

Podpowiecie mi jak szukać i jak jest z tym przebiegiem i wiekiem motocykli?
kolega
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29/8/2016, 13:45


Postprzez kolega » 29/8/2016, 17:38

A może zaszaleć i kupić sobie coś takiego (trochę strach by nie wyleciała spod tyłka no i spalanie?
http://olx.pl/oferta/honda-cbr-600rr-li ... f;promoted
Jak duży wpływ na maszynę ma wiek?
Może lepiej byłoby zrobić tak jak na innych forach, gdzie pisanie pod własnym postem powoduje doklejenie treści do poprzedniego posta zamiast wlepiać użytkownikom ostrzeżenia?
kolega
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29/8/2016, 13:45

Postprzez Glenroy » 29/8/2016, 18:54

kolega napisał(a):A może zaszaleć i kupić sobie coś takiego (trochę strach by nie wyleciała spod tyłka no i spalanie?
http://olx.pl/oferta/honda-cbr-600rr-li ... f;promoted
Jak duży wpływ na maszynę ma wiek?


Trzeba mieć zapędy sadystyczne, żeby do miasta kupić sobie sporta, to raz, dwa, sam zaszalej i przypiełdol głową w ścianę zamiast polecać sportowy sprzęt świeżakowi.

Co do samego motocykla, martwisz się kolego przebiegiem, jakby był to jakiś wyznacznik stanu maszyny, tak samo możesz trafić 12 letnią perełkę ze 160.000 km na blacie, jak i 2 letniego kompletnego trupa z 16.000 km ;).

Kolejna sprawa, nie ma czegoś takiego jak motocykl docelowy, prawda jest taka, że w tym momencie sam nie wiesz czego chcesz i dopiero kiedy zaczniesz jeździć, uświadomisz sobie czego na prawdę szukasz i czego potrzebujesz.

Jesteś duży gość, to i może jakieś muskularne moto pokroju np. Bandita 650? Nie myślałeś może o jakiś dualsporcie jak np. V-storm? Na początek, maszyny zbliżające się do granic 100KM zostaw w spokoju, dla świętego spokoju własnego i rodziny.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez kolega » 29/8/2016, 19:20

No dobra, czyli mam rozumieć, że coś takiego http://allegro.pl/suzuki-gsf-650s-bandi ... 36242.html ?
Albo http://otomoto.pl/oferta/suzuki-gsf-ban ... yx58d.html ?
Ewentualnie http://allegro.pl/yamaha-fazer-fz2-600- ... 92760.html (wyższe siedzisko)?
Jest nawet V-Storm wg opisu mający siedzenie najwyżej:
http://otomoto.pl/oferta/suzuki-dl-v-st ... cf212d9af1

OK, ale jak sprawdzić sprawdzić stan techniczny? Muszę pójść na kurs mechaniki czy da się to inaczej rozwiązać? Auto po prostu kupiłem używane w autoryzowanym salonie i na auto dostałem gwarancję. W motocyklach używanych z salonu nie widzę by był aż taki duży wybór.
Może lepiej byłoby zrobić tak jak na innych forach, gdzie pisanie pod własnym postem powoduje doklejenie treści do poprzedniego posta zamiast wlepiać użytkownikom ostrzeżenia?
kolega
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29/8/2016, 13:45

Postprzez Glenroy » 29/8/2016, 19:53

Fazera odpuść, bo ma popieprzoną charakterystykę silnika i na pewno nie nadaje się na pierwsze moto. Jeżeli miałeś FZ6 na kursie, to w wersji 76KM a nie 98KM, S2 wciągnie Cię airboxem i wypluje przez wydech, motocykl jest świetny, fakt, ale uwierz mi, że możesz sobie nim zrobić krzywdę, to jest bardzo charakterne moto o zbliżonej do sporta charakterystyki silnika. Jak Ci to opisać, jedziesz 50km/h na 3 biegu, odkręcasz manetkę do oporu i...nic, nie ma szału, trzymasz dalej, nic, nic, i nagle wskazówka dociera do tych 7-8 tys obrotów i moto momentalnie zaczyna Ci uciekać spod tyłka. Chcesz, próbuj, miałem dużo więcej doświadczenia na moto niż Ty, zanim kupiłem Fazera, a i tak w pierwszym sezonie kilka razy musiałem prać majty.

Jak sprawdzić stan techniczny? Jeżeli sam nie wiesz co i jak, to najprościej podjechać do warsztatu moto i za parę złociszy na pewno któryś z mechaników podskoczy z Tobą na oględziny, może nawet kupujący zgodzi się pojechać z moto na diagnostykę, lepiej wydać nawet te 500zł więcej przy zakupie, ale mieć pewny sprzęt. Możesz popytać na forum danego modelu, czy czegoś nie wiedzą o danym egzemplarzu, może ktoś zna to moto, jeżeli ładnie poprosisz, to może i ktoś, kto ma bliżej, gdzieś po drodze podskoczy i obada Ci sprzęt.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez pwm » 30/8/2016, 06:37

Tu masz cierpienia młodego wertera ;) 192cm 115kg

viewtopic.php?t=116154

i polecam ten sam wybór.

Co do stanu technicznego, dałem 250 zł w ASO za trzepanie sprzętu przed zakupem.
Rozbierają sprzęta do naga, jak widzą cień szansy na to, że geometria jest walnięta to robią ramę +250 zł
Jak widzą cień szansy na problemy z silnikiem to robią kompresję i stetoskop + 200zł
Ceny z ASO Karlik Poznan (mają geometrię u siebie).

P.S. Na GSF650 tce generalnie nie będziesz równoprawnym z kierowcami BMW bo co najwyżej mogą ci napluć w ślad po Tobie :)
Avatar użytkownika
pwm
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 2/8/2016, 17:56
Lokalizacja: Poznań

Postprzez kolega » 30/8/2016, 12:22

To naprawa silnika w moto jest taka tania? Jakie są najdroższe naprawy i czego dotyczą?
Może lepiej byłoby zrobić tak jak na innych forach, gdzie pisanie pod własnym postem powoduje doklejenie treści do poprzedniego posta zamiast wlepiać użytkownikom ostrzeżenia?
kolega
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29/8/2016, 13:45

Postprzez SlowMotion » 30/8/2016, 12:38

Kolega trochę niefortunnie się wyraził.
Pisząc 'robia ramę +250zł' miał na myśli dodatkowo pomiar geometrii ramy w cenie 250zł. Oczywiście nie jest to naprawa, a jedynie diagnoza. Tak samo 'robią kompresje' to pomiar kompresji silnika, sprawdzenie czy jest poprawna.
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez pwm » 30/8/2016, 14:31

Dokładnie tak.

Diagnostyka przed zakupem 250zł
Geometria ramy + 250zł
kompresja + badanie stetoskopem z kamerą +250zł

W ASO wyglądało to tak, że oceniają stan w ramach 250zł jak im wychodzi ok to powiedzieli mi uczciwie, że można to zrobić ale wg nich szkoda kasy bo rama prosta a silnik igła.
Jaką klient podejmuje decyzję? ;)
I tu zaplusowali mocno bo zlecony był komplet a 500zł na ulicy nie leży.
Avatar użytkownika
pwm
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 2/8/2016, 17:56
Lokalizacja: Poznań



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr