Zobacz wątek - Motocykl A2 za ok. 6000

Motocykl A2 za ok. 6000

Porady, dyskusje i inne dywagacje na temat motocykli, którymi można się poruszać posiadając kategorię prawa jazdy A2
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, kravec, andy7, suhy-19, Boshi, Black-Ghost

Motocykl A2 za ok. 6000

Postprzez paka747 » 29/8/2016, 11:40

Dzień dobry, szukam motocyka na kategorie prawa jazdy A2 Chciałbym, aby spełaniał następujące kryteria:
- nie za mały (mój wzrost 187 cm);
- szosowo-turysyczny lub coś w stylu kle 500;
- fajnie gdyby rok produkcji był >= 2000, ale nie jest to warunek konieczny;

Do jazdy na co dzień do pracy w mieście, na krótkie trasy do 100 km i czasem w terenie (żwir, drogi gruntowe).

Wcześniej jeździłem kilkoma 50, ETZ 150 oraz XJ600
Na ubranie mam dodatkowy budżet.
Mam możliwość wyjazdu do Niemiec i zakupu sprzętu właśnie tam. Nie wiem tylko czego szukać.
Obawiam się, że GS500 będzie za mały do mojego wzrostu.
Proszę o opinie i propozycję.

Pozdrawiam
paka747
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29/8/2016, 11:31


Postprzez Fliper » 30/8/2016, 18:31

Za tą cenę jedyne co może się uda znaleźć to suzuki bandit 600 z roku przed 2000. Szukałbym na olx rocznika 1997 najlepiej już zablokowanego na a2 bo jest ciut za mocny na pełne A. W trasę pojedzie, w miasto pojedzie, wysoki nie jest, ale za to to masywna maszyna jak na tą klasę. Jak się nie uda znaleźć zablokowanego to dochodzi od 1000zł do 1500zł za blokadę(zależy od tego kto blokuje, różne serwisy/różni mechanicy/różne firmy które się tym zajmują = różne ceny). Dobrego bandita z tego roku idzie wyrwać za 5k tylko trzeba trochę poszukać, a maszyna jak się o nią dba jest praktycznie nieśmiertelna, duże przebiegi i lata na niej większego wrażenia nie robią jak miała dobrych właścicieli.
Fliper
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 11/10/2015, 10:47

Postprzez paka747 » 31/8/2016, 08:06

Dzięki za odpowiedź.
A czy nie znajdzie się coś w stylu enduro w tej cenie? Suzuki jest niskie i ciężkie. Raczej nie przejadę nim po polnej drodze z wybojami.

Pozdrawiam
paka747
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29/8/2016, 11:31

Postprzez Rura » 31/8/2016, 08:16

Przejedziesz... Nauczysz się i przejedziesz. Nie jest łatwo, ale nikt nie mówił że będzie... Po deszczu bezpośrednio bym nie próbował.


Tak się zastanawiam, jak Ci ludzie na wioskack kiedyś mogli żyć... Taka WSK była marzeniem niespełnionym, asfaltu nie było, kasków i ciuchów też... No jak oni mogli bez enduro przeżyć... ;)
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Fliper » 31/8/2016, 17:31

Bandit po szutrze, lekkiej polnej drodze, wiejskiej drodze bez asfaltu przejedzie spokojnie, oczywiście trzeba trochę zwolnić, ale przejedzie po takim terenie bez problemu choć o trudniejszym, dzikim, leśnym terenie na tym motocyklu trzeba zapomnieć bo jednak enduro to nie jest. Do tego w trasę nadaje się świetnie i jest mało awaryjny z powodu tej uniwersalności go polecam. Z motocykli nastawionych bardziej na enduro w tej kategorii i za tą cenę przychodzi mi jeszcze do głowy kawasaki kle 500, ale tą nigdy nie jeździłem, nikt kogo znam nie ma, opinie są różne więc nie wspominałem o niej na początku.
Fliper
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 11/10/2015, 10:47

Postprzez haustuk » 2/9/2016, 09:19

Bandit fajna opcja. Bierz, będziesz zadowolony.
haustuk
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29/8/2016, 11:08

Postprzez paka747 » 2/9/2016, 11:40

Zatem szukam bandita. Dzięki za pomoc.
Czy zwrócić na coś szczególną uwagę przy zakupie tego motocykla?
Pozdrawiam.
paka747
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29/8/2016, 11:31

Postprzez Fliper » 3/9/2016, 11:36

Przede wszystkim na silnik czy równo pracuje i jak się zbiera ten motocykl podczas jazdy próbnej. Na jeździe próbnej ja obowiązkowo sprawdzam zawsze czy jedzie prosto jak puszczam kierownice. Do tego jak chodzi skrzynia biegów, sprzęgło i jak sobie radzi na dziurach. Wjechać jak jest taka możliwość podczas jazdy próbnej na jakąś bardziej dziurawą drogę(ewentualnie na progi zwalniające przy większej prędkości) i sprawdzić na wyczucie czy z zawieszeniem jest wszystko ok. Przyhamować parę razy przodem i tyłem, żeby sprawdzić czy hamulce są ok. A do tego to co zawsze się sprawdza przy kupnie. Elektrykę, klakson, lakier etc.
Fliper
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 11/10/2015, 10:47

Postprzez Oastra » 3/9/2016, 13:07

@Fliper:
jak będzie szukał bandita(olejaka jak sądzę za tą kwotę) który równo pracuje to nigdy nie znajdzie. Poczytaj o tym jak pracuje bandit choćby na scigacz.pl zanim niedokładnie doradzisz. Mam bandziora i też nierówno chodzi i grzechocze
Oastra
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 28/2/2015, 19:55

Postprzez Fliper » 4/9/2016, 07:54

Też mam bandita i to, że obroty trochę falują na początku wydawało mi się normalne w motocyklach z gaźnikami. Fakt na początku falują, ale pochodzi 5 minut na ssaniu i się normuje. Zresztą nie do końca o to mi chodziło. Może nie najlepiej napisałem. Jak silnik pracuje w czasie jazdy. Moc ma oddawać(jak jest rozgrzany) równo. Bez szarpania i nienormalnego podrygiwania obrotomierza podczas przyspieszania. Silnik w Badnicie jest bardzo dobrą jednostką, ale jak motocykl leżał jest pierwszą rzeczą z którą może coś być nie w porządku bo jest wysunięty poza linię ramy i pierwszy dostaje przy glebie. Dlatego np. mój pierwszy zakup po bandicie to gmole do niego.
Fliper
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 11/10/2015, 10:47

Postprzez Oastra » 4/9/2016, 19:15

A to wybacz, przyznaję Ci rację. Moja 650 ma tak rozłożoną moc/jest w taki sposób elastyczny że na 6 biegu od bardzo małych prędkośći do prawie 200 przyspiesza niemal tak samo. 600 też tak ma? Kolega będzie wiedział mniej więcej jak się przejechać. nie musi na 6
Oastra
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 28/2/2015, 19:55

Postprzez Fliper » 4/9/2016, 19:50

Nie do końca 600cc na 5 biegu bez problemu może spokojnie i dynamicznie jeździć po mieście natomiast na 6 zaczyna w miarę dobrze się zbierać dopiero po przekroczeniu 70 km/h i ciągnie równo do 170 km/h. Pojechałaby sporo szybciej gładko i bez wysiłku, ale ja osobiście więcej jak 170 nigdy nie jechałem jeszcze. Czuć wyraźną różnicę między jazdą na 2gim i 5tym biegu, ale jadąc na 5tym w mieście nie dławi się i kiedy trzeba bez problemu łyka większość samochodów. Przyspiesza równomiernie, ale odczuwalnie wolniej niż na niższych biegach. 6ty bieg do miasta się nie nadaje do tych 70 rozpędza się powoli i dopiero na tym poziomie dostaje mocy. Natomiast nigdy nie miałem sytuacji w której po przekroczeniu jakiegoś poziomu obrotów, nagle wyrywa go do przodu. Moc oddaje bardzo liniowo i równomiernie.
Fliper
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 11/10/2015, 10:47

Postprzez paka747 » 5/9/2016, 11:15

Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi, na pewno się przydadzą :wink:
Pozdrawiam
paka747
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29/8/2016, 11:31

Postprzez haustuk » 9/9/2016, 12:07

Bandit najlepszy z tego wszystkiego. Nawet bym się nie zastanawiał.
haustuk
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 29/8/2016, 11:08

Postprzez BetPay » 6/10/2016, 17:45

Podepnę się do tematu :)
Mam bardzo podobne oczekiwania i budżet co do motocykla. Jendak nie mam doświadczenia, będzie to mój pierwszy motocykl. Czy warto się rozglądać nad Aprilia Pegaso/BMW F650/ Kawasaki KLE 500?
Obawiam się, że w/w Bandit na pierwszy motocykl będzie zbyt mocny.
BetPay
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 23/4/2015, 15:36

Postprzez andrzej1991 » 30/11/2016, 18:44

Ja moge zaproponowac aprilie pegaso 650 lub yamahe xt600 a korzystając z okazji ze juz po sezonie to moze uda sie wynegocjowac dobra cene na honde fmx 650 czy tez yamahe tt600
andrzej1991
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 21/4/2016, 16:54
Lokalizacja: Kalisz Pomorski



Powrót do Motocykle na kategorie A2



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr