Zobacz wątek - Pierwszy motocykl dla dziewczyny

Pierwszy motocykl dla dziewczyny

Porady, dyskusje i inne dywagacje na temat motocykli, którymi można się poruszać posiadając kategorię prawa jazdy A2
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, kravec, andy7, suhy-19, Boshi, Black-Ghost

Pierwszy motocykl dla dziewczyny

Postprzez proxones » 28/8/2016, 13:07

Witam, wiem, że tematów w tej kategorii jest na prawdę sporo, ale jednak nie mogę wpasować się do żadnego wpisu. Każdy ma inne predyspozycje, inne cele, a wybór motocykla jest w końcu kwestią dość indywidualną.


Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie)
Brak doświadczenia w samodzielnej jeździe, jestem dosłownie kilka dni po egzaminie na kategorię A2. Cały kurs i egzamin odbyłam na Hondzie CB500R.

Wiek, waga, wzrost
18 lat, 56kg, 163cm

Do jakich celów chcesz używać motocykla
Głównie jazda po asfalcie, krótsze i dłuższe wyprawy, na pewno jakieś zloty i małe podróże z innymi motocyklistami.

Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
Na razie nie patrzę na cenę. Zależy mi, żeby nie był to najlepszy motocykl, bo to w końcu pierwszy sezon i wszystko się może wydarzyć, ale też nie jakieś badziewie, tylko dobra, porządna maszyna. Oczywiście kupuję używany i zimą, bo ceny powinny być wtedy niższe.

Jakie motocykle Ci się podobają?
Głównie szosowo-turystyczne, nakedy. Na pewno odpadają choppery, ścigacze i enduro. To nie na mój gust i umiejętności.

Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Na pewno ten, na którym się uczyłam, czyli HondaCB500R. Właśnie w takim stylu szukam motocykla. Wzrostowo też mi odpowiadał, no i czuję się na nim dobrze i pewnie.


Z góry dziękuję za pomoc :)
Avatar użytkownika
proxones
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 10/6/2016, 22:36
Lokalizacja: Pomorze


Postprzez lagiboy » 28/8/2016, 14:48

z alternatywy blokowany suzuki SV650 do wyboru golas N albo z półowiewką S, pierwszy klasyczny wygląd, drugi sportowy wygląd, jeżdżą identycznie, różnica jest w kierownicy N ma rurę, S ma clip on, no i w plastikach, jest to bardzo lekki motocykl jak na klasę 600+, oferuje bardzo dużo w niewielkich pieniądzach, myślę że warto mu się przyjrzeć.

z innych dobrych propozycji od zielonych dla kobiet są mała Ninja 250 lub nowsza 300, niegłupim pomysłem jest ER-5 - też należy szukać przygotowanej do wymagań pj A2.

jeśli sportowo to Yamaha YZF R3
jeśli niekoniecznie to np XJ6 przystosowane do A2, nie za ciężki, przewidywalny, sama radość z jazdy.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2678
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Zimny72 » 28/8/2016, 17:39

Ja tradycyjnie polecę Moto Guzzi V7II Stone: ;)
Obrazek
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez Oastra » 28/8/2016, 17:41

Przeglądałem Twoj temat o prawie jazdy i jeżeli nie miałaś nigdy motocykla to weź sobie mały, lekki sprzęt klasy 250 ewentualnie popularne 500 mieszczące się na a2 bez blokad a nie sześćsetkę którą trzeba blokować. Nie jeden to przerabiał, ja również i lepiej jeździć na slabszym jak zawodnik niż na mocnym/ciężkim jak pokraka
Oastra
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 28/2/2015, 19:55

Postprzez andy7 » 28/8/2016, 21:34

Zimny72 napisał(a):Ja tradycyjnie polecę Moto Guzzi V7II Stone: ;)
Obrazek


Dobra, ale wez mi wytlumacz dlaczego ?

Proxones

Nie gra roli jaki wybierzesz, wazne aby mial ABS !



:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez proxones » 28/8/2016, 21:53

Ogólnie do zakupu chcę podchodzić z pokorą. Zdaję sobie sprawę z tego, że nie umiem jeszcze doskonale jeździć, a motocykl niestety nie wybacza błędów. Z drugiej strony nie chcę brać małego motocykla, bo nie chcę się przesiadać później na większy, jak ten okaże się już dla mnie za słaby. Nie chcę szaleć z mocą i pojemnością, no ale też nie brać czegoś słabego po to, żeby za chwilę i tak przesiąść się na większy.
W OSK na początku jeździłam 250-tką. Po 4h przesiadłam się na większy motocykl. Jak sobie myślę, że po zakupie też będę się przesiadać, to nie ma to dla mnie większego sensu...
Chciałabym taki motocykl, z którym jestem w stanie sobie poradzić, ale na którym będę mogła jeździć przez najbliższe lata. Mój brat też od razu zaczął od 600-tki, a radzi sobie bardzo dobrze.
Avatar użytkownika
proxones
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 10/6/2016, 22:36
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez proxones » 28/8/2016, 21:55

andy7 napisał(a):Nie gra roli jaki wybierzesz, wazne aby mial ABS !


Na motocykl bez ABSu nawet nie odważyłabym się wsiąść...
Avatar użytkownika
proxones
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 10/6/2016, 22:36
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez lagiboy » 29/8/2016, 09:04

a to nie jest tak jak z butami? lepiej zmieniać częściej niż kupić raz? myślałem że kto jak kto ale kobieta nie będzie miałą problemu ze zmianą motocykla co sezon :)

skoro leży Ci cbr500r to czemu nie wziąć tego właśnie?
jest teraz trend który promuje motocykle o małych pojemnościach, 125 i 250 to troszkę mało dla kogoś kto chce pojechać dalej niż do sklepu po butelkę piwa. 500tki są do tego idealne, 600tki to już motocykle które mają Cię zawieżć daleko i szybko, dysponują już słuszną mocą a co za tym idzie są paliwożerne, przynajmniej większość.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2678
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Zimny72 » 29/8/2016, 10:18

andy7 napisał(a):
Zimny72 napisał(a):Ja tradycyjnie polecę Moto Guzzi V7II Stone

Dobra, ale wez mi wytlumacz dlaczego ?


Pasuje na A2, ma ABS i ESP, a jednocześnie to już poważny motocykl: 750ccm we V-ce, 180kg i vmax 180 km/h (akurat na polskie przepisy). Ponadto wygodny w codziennym użytkowaniu: wał kardana, bak 22 litry przy spalaniu 4,5-5,5 l/100km. Lekki, nie wymagający obsługi, łatwy w manewrowaniu, wygodny + klasyczna linia, która nie opatrzy się po kilku latach. A te 49kM, spokojnie wystarczy zarówno do jazdy na co dzień po mieście jak i do lekkiej turystyki. W sam raz do nauki, a zaczynasz od poważnego motocykla, który może stać się tym docelowym. No i fajne towarzystwo. ;)

Mam nadzieję, że w/w argumenty są przekonywujące? :D
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez lagiboy » 29/8/2016, 10:31

chcesz powiedzieć że moje towarzystwo Ci nie odpowiada bo mam horneta 599cc, 210kg i vmax 250km/h. do tego wygodny w codziennym użytkowaniu na łańcuchu, bak 21 litrów przy spalaniu 6-9l/100km, w miarę lekki wymagający od czasu do czasu obsługi, łatwy w manewrowaniu, wygodny do miasta + nowoczesna linia, a te 102KM przekracza zapotrzebowanie na moc w miejskich warunkach za to do lekkiej turystyki jest wystarczająco. kipeski do nauki silnik przeszczepiony z CBR600RR odpowiednio zestrojony, do tego cABS. mniejszym bratem jest CBR500R i ma odpowiednio mniejszą moc, mniej waży.

nie wiem o co chodzi z tym fajnym towarzystwem...? dzięki temu motocykl lepiej jeździ? no chyba nie...
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2678
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Zimny72 » 29/8/2016, 11:06

lagiboy napisał(a):chcesz powiedzieć że moje towarzystwo Ci nie odpowiada bo mam horneta 599cc [...]
nie wiem o co chodzi z tym fajnym towarzystwem...? dzięki temu motocykl lepiej jeździ? no chyba nie...


Lagiboy... pieszczochu! :D A jest jakieś środowisko Hondy albo Horneta, co to regularnie spotyka się na zlotach, co chwila organizuje wspólne wycieczki krajoznawcze albo raz w tygodniu skrzykuje lokalne towarzystwo na włoską kawę we włoskich kawiarniach w różnych częściach miasta? ;) No bo Gutki tak właśnie funkcjonują. Nawet teraz na początku września ok 60 motocykli tej marki wybiera się wspólnie z Polski na 95-lecie fabryki do Mandello del Lario. Dodam, że znam większość Gutkowców z Polski: nigdy nie ma problemu żeby się nawzajem odwiedzić. Nie twierdzę, że inne motocykle w związku z tym nie jeżdżą. Ale moi znajomi na innych sprzętach (mam takich - dziwne, nie?) ;) właśnie tego najbardziej nam zazdroszczą - mimo że większość japończyków bez problemu "łyka" Gutka na drodze. Niby słabe włoskie motocykle, ale jest fajny klimat - właśnie towarzysko.

EDIT: A przepraszam jest: ci od Goldwinga i Shadowki. :D
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez lagiboy » 29/8/2016, 12:01

robi się lekki off top ale Zimny. Naprawdę nie masz do kogo jechać żeby się spotkać na kawę? potrzeba do tego kupować specyficzny motocykl? Jakoś to nie po mojemu, to wyżej to był żart ;)
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2678
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez andy7 » 29/8/2016, 13:14

Zimny72 napisał(a):
Pasuje na A2, ma ABS i ESP, a jednocześnie to już poważny motocykl: 750ccm we V-ce, 180kg i vmax 180 km/h (akurat na polskie przepisy). Ponadto wygodny w codziennym użytkowaniu: wał kardana, bak 22 litry przy spalaniu 4,5-5,5 l/100km. Lekki, nie wymagający obsługi, łatwy w manewrowaniu, wygodny + klasyczna linia, która nie opatrzy się po kilku latach. A te 49kM, spokojnie wystarczy zarówno do jazdy na co dzień po mieście jak i do lekkiej turystyki. W sam raz do nauki, a zaczynasz od poważnego motocykla, który może stać się tym docelowym. No i fajne towarzystwo. ;)

Mam nadzieję, że w/w argumenty są przekonywujące? :D


Mialem kiedys kursantke ktorej to nie szlo, babka miala cos 32 - 34 lata, juz nie pamietam. Tzreba bylo z nie jak z jajkiem, szefo chcial za szybko wiec bylo kosztowne. Suma sumarum

powiedzial jej, ze albo zacznie na wlasnym motocyklu albo sie zagnamy.

W Garazu stala wlasnie taka o jakiej mowisz ba budzilu 149 km.

Zaczelismy manewry, sprzet okazal sie niesamowicie trudny do obslugi, wlasnie poprzez te V2.

Nie powiem juz o niej, ale jezeli ja mam z czyms takim problemy, to smiem twierdzic, ze dla swierzaka sie to nadawac nie bedzie. Owszem do jazdy dla kogos kto ma juz jakas praktyke moze i podpasi ale jezeli mialby byc rowniez do manewrow to totalnie odpada. Moto Guzzi jest niestety wymagajacym motocyklem.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez andy7 » 29/8/2016, 13:14

Zimny72 napisał(a):
Pasuje na A2, ma ABS i ESP, a jednocześnie to już poważny motocykl: 750ccm we V-ce, 180kg i vmax 180 km/h (akurat na polskie przepisy). Ponadto wygodny w codziennym użytkowaniu: wał kardana, bak 22 litry przy spalaniu 4,5-5,5 l/100km. Lekki, nie wymagający obsługi, łatwy w manewrowaniu, wygodny + klasyczna linia, która nie opatrzy się po kilku latach. A te 49kM, spokojnie wystarczy zarówno do jazdy na co dzień po mieście jak i do lekkiej turystyki. W sam raz do nauki, a zaczynasz od poważnego motocykla, który może stać się tym docelowym. No i fajne towarzystwo. ;)

Mam nadzieję, że w/w argumenty są przekonywujące? :D


Mialem kiedys kursantke ktorej to nie szlo, babka miala cos 32 - 34 lata, juz nie pamietam. Tzreba bylo z nie jak z jajkiem, szefo chcial za szybko wiec bylo kosztowne. Suma sumarum

powiedzial jej, ze albo zacznie na wlasnym motocyklu albo sie zagnamy.

W Garazu stala wlasnie taka o jakiej mowisz ba budzilu 149 km.

Zaczelismy manewry, sprzet okazal sie niesamowicie trudny do obslugi, wlasnie poprzez te V2.

Nie powiem juz o niej, ale jezeli ja mam z czyms takim problemy, to smiem twierdzic, ze dla swierzaka sie to nadawac nie bedzie. Owszem do jazdy dla kogos kto ma juz jakas praktyke moze i podpasi ale jezeli mialby byc rowniez do manewrow to totalnie odpada. Moto Guzzi jest niestety wymagajacym motocyklem.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Zimny72 » 29/8/2016, 16:06

andy7 napisał(a):Mialem kiedys kursantke ktorej to nie szlo, babka miala cos 32 - 34 lata,
[...]
Moto Guzzi jest niestety wymagajacym motocyklem. :wink:


Raczej bym postawił na to pierwsze. ;) Mojej żonie, która w podobnym wieku robiła prawko B (ma), instruktor jazdy na którejś lekcji wyparował: "Niech się Pani nie przejmuje. W Pani wieku ogólnie wiedza i umiejętności przychodzą trudniej, więc niech się Pani odpręży." ;)

Gutek trudny?!? Może V11, 1200 Sport/Breva, California, 1200/1400 ewentualnie Stelvio, ale taka V7-ka, Nevada czy Breva 750...?!? Toż to się prowadzi jak rower! Sam zaczynałem od Nevady, próbowałem Brevę 750, a skończyło się na V7-ce. Ideał do nauki.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez proxones » 29/8/2016, 18:12

lagiboy napisał(a):a to nie jest tak jak z butami? lepiej zmieniać częściej niż kupić raz? myślałem że kto jak kto ale kobieta nie będzie miałą problemu ze zmianą motocykla co sezon :)

skoro leży Ci cbr500r to czemu nie wziąć tego właśnie?
jest teraz trend który promuje motocykle o małych pojemnościach, 125 i 250 to troszkę mało dla kogoś kto chce pojechać dalej niż do sklepu po butelkę piwa. 500tki są do tego idealne, 600tki to już motocykle które mają Cię zawieżć daleko i szybko, dysponują już słuszną mocą a co za tym idzie są paliwożerne, przynajmniej większość.


Ale buty to co innego :mrgreen:

Tak sobie myślę, że może faktycznie w CBR-kę, albo w CBF-kę zainwestować. W sumie coś między nami zaiskrzyło i to powinien być dobry pomysł. Choć moją uwagę przykuło jeszcze SuzukiGS500...

Ogólnie to mniejsza pojemność może się okazać jednak zbyt słaba... Chcę jeździć głównie z moją rodziną, a oni już mają motocykle o dużej pojemności. Na takiej 250-tce mogę zbytnio nie dać rady, a jak już jeździć to gdzieś dalej niż po piwo do sklepu :D
Avatar użytkownika
proxones
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 10/6/2016, 22:36
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez Ruda_Małpa » 31/8/2016, 11:26

andy7 napisał(a):
Proxones

Nie gra roli jaki wybierzesz, wazne aby mial ABS !



:wink:

Serio? ;)

Zależy ile kasy chcesz przeznaczyć na swój pierwszy motocykl. Może coś ze zwykle polecanych maszyn dla „świeżaków” – CB500, GS, ER-5? Jeśli masz więcej kasy, a spodobała Ci się na kursie Honda CBR500R to może jej siostra – CB500F?
Avatar użytkownika
Ruda_Małpa
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 18/1/2016, 14:54
Lokalizacja: Z Wąchocka

Postprzez kosior899 » 31/8/2016, 12:37

http://olx.pl/motoryzacja/motocykle-sku ... -duke-390/

A co myślisz o takim duku? Cena jest dobra i motor bardzo lekki ok 160kg z płynami, są też duki 690 ale może cię pozamiatać, a to ci się podoba http://olx.pl/oferta/ktm-rc-390-abs-whi ... 6a9dab3197
Dla mnie wygląd bomba, ale do codziennej jazdy naked jest lepszy, poreczniejszy, łatwiej się manewruje, lepszy skręt, nie obciąża nadgarstków. Z ciekawych moto to jeszcze yamaha mt 03 http://olx.pl/oferta/motocykl-yamaha-mt ... 5c8e9fcc5a
Starsza yamaha mt 03 ( to całkiem inny motocykl)
http://olx.pl/oferta/yamaha-mt-03-2007r ... a2740913a8
Jak masz dużo siana to to jest ciekawe
http://olx.pl/oferta/ducati-scrambler-s ... 7ac989344d
Tu coś od kawasaki
http://olx.pl/oferta/kawasaki-z300-abs- ... 13563f8042
Pamiętaj kup sobie coś lekkiego bo jesteś niska i szczupła, tak żebyś nie męczyła się z manewrowaniem i żeby ćie motocykl poprostu nie przyległ, wraz z przejechanymi kilometrami bedziesz osiągać wprawe w manewrowaniu na moto i bedziesz mogła pozwolic sobie na coś cięższego pomimo że jesteś drobną dziewczyną
kosior899
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 22/1/2013, 16:47
Lokalizacja: Leżajsk

Postprzez Zimny72 » 31/8/2016, 12:47

MT03 to specyficzny sprzęt - trzeba lubić singla i umieć nim jeździć, tak żeby nie szarpać łańcuchem. Jak na Polskę to dosyć nietypowy sprzęt i mimo że fajny, to nie wiem czy dobry dla początkującego.
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez proxones » 31/8/2016, 16:08

Ruda_Małpa napisał(a):Zależy ile kasy chcesz przeznaczyć na swój pierwszy motocykl. Może coś ze zwykle polecanych maszyn dla „świeżaków” – CB500, GS, ER-5? Jeśli masz więcej kasy, a spodobała Ci się na kursie Honda CBR500R to może jej siostra – CB500F?

Właśnie to Honda CB500F przyciągnęła głównie moją uwagę. CBR-ka ma wygląd sportowy, a CBF-ka bardziej turystyczny i to mi odpowiada. :) Jednak nie spodziewałam się, że faktycznie te ceny będą aż tak wysokie... Dlatego zastanawiam się, czy nie kupić czegoś z mniejszą pojemnością, np. 250, bo im mniejsza pojemność tym niższa cena. Nowy Romet Division 250 wychodzi nawet taniej niż używana Honda.

Zimny72 napisał(a):MT03 to specyficzny sprzęt - trzeba lubić singla i umieć nim jeździć, tak żeby nie szarpać łańcuchem. Jak na Polskę to dosyć nietypowy sprzęt i mimo że fajny, to nie wiem czy dobry dla początkującego.

Właśnie ten MT03 najbardziej przypadł mi do gustu :) Ale skoro trzeba do niego szczególnych umiejętności, to dla mnie odpada. Bardziej muszę skupić się na jeździe na czymś, co jako tako ogarniam, żebym miała podstawy do bardziej wymagających motocykli.


Ogólnie to mój szwagier jeździ na Hondzie CB125F, więc w tym sezonie uda mi się pojeździć chociaż na 125-tce. A w przyszłym sezonie zainwestuję w coś większego, no i mojego... :)
Avatar użytkownika
proxones
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 10/6/2016, 22:36
Lokalizacja: Pomorze

Następna strona


Powrót do Motocykle na kategorie A2



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr